tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
r
reggebiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 06 Veebr 2013 00:27

tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas reggebiit »

Tere. Autoks 21044 1.7i 62kw 1996 aasta.


Sõidan sellega jäärada lahtise difriga. Olen proovinud ka palju teisi autosi.

Probleem selles, et kurvist ei saa minema. Tundun nagu auto õõtsuks liiga palju ja kergem ratas käib tühja.

Kas tagaosa saab kuidagi lihtsal viisil jäigemaks ka teha ? Mõtlen siis seda, et kere käiks sillaga ühes vms. Kas rihmaga annab kuidagi tagasilda kerega siduda nagu mossel saab ?

Küsimus võib tunduda loll, aga oleks vaja asjatundja soovitust.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas Hulkur »

Uus gaasiamort. Kindalsti diff lukk ja omajagu raskust. Jäik ja mingid rihmad ei ole üldse hea mõte.
Kasutaja avatar
indrek56
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Juun 2015 21:23
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Samara 21083
Kontakt:

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas indrek56 »

Risustaks seda teemat omalt poolt veel täpsustava küsimusega: Kuidas tagaveo puhul mängib see, kui "kange" differ on? kas mida kinnisem seda parem või ehk siis kuidas jäikus juhitavuse ja kiirusega korrelatsioonis on?
r
reggebiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 06 Veebr 2013 00:27

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas reggebiit »

Difrit lukku ei taha panna. Järgmiseks hooajaks tulevad gaasiamordid ja torsen.

Siiski ootaks mingeid lahendusi, et mida keegi teinud on originaalsillaga, et saada natukenegi jäigemaks.


Vastuseks sellele küsimusele, et kui "kange", siis kogemused ja teiste jutud on mõista andnud, et talvel lahjen ja suvel kangem. Asfaltil ketaslukk ja talvel ehk torsen kui ma ei eksi.
Kasutaja avatar
indrek56
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Juun 2015 21:23
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Samara 21083
Kontakt:

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas indrek56 »

reggebiit kirjutas:Difrit lukku ei taha panna. Järgmiseks hooajaks tulevad gaasiamordid ja torsen.
Mul esiveolisega oli see kogemus, et ainult amorti vahetada ja vedru mitte, ei andnud oodatud edu. Kui aga vedru ka veits jäigem sai, tundus juba palju parem. Aga kõik see on tunde pealt ja numbreid letti laduda pole.
Ehk siis minul on küll tunne, et vedru ja amorti peaks kuidagi kooskõlas upgradema....
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas Hulkur »

Ma küsik, et miks on vaja tagaveolisel tagaotsa nii jäigaks ajada?

Ülejuhitavust on vaja?
s
sm.vanapagan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 21 Sept 2014 09:15
Asukoht: Elva
Autod: 2103

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas sm.vanapagan »

Kui tagaosa jäigemaks teed siis hakkab kurvis sisemine ratas veel rohkem tühja käima sest kerkib ju koos kerega maast lahti. Esiotsa ikka vaja kangemaks saada.
r
reggebiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 06 Veebr 2013 00:27

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas reggebiit »

Vot ei oskagi kohe vastata. Oleks vaja lihtsalt jääraja jaoks autot kohendada. Hetkel on täiesti originaal seisukorras 21044 1.7i mootoriga. Mida võiks teha, et saada kaalujaotust/vedrustust/sildasi paremaks just jäärajale. Torseni ja ketasluku juttu ma hetkel kuulda ei taha, sest tean, et lahtise difriga on võimalik samuti kiiresti sõita. (plaanin difri kallale asuda hiljem)

Laupäeval sai käidud Klooga järvel jääraja võistlustel ja isegi suutsin sõita 3nda koha aja. Samas konkurents seal väga tugev ei olnud, seega autot vaja saada ikkagi paremaks.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas Hulkur »

Isiklikult arvan, et peaksid vaatama ikkagi kaugemale... klooga üritust ei tea.

Käi proov EKV-l sõita. Seal kindlalt esimesed 6 kohta ümber sekundi. Samas kõik pillid on spetsiaalselt mõeldud sellisteks radadeks.

Lisakaal, selle kogus ja asukoht on ka endalgi veel täpselt selgeks tegemata.
Minul tagasillas 100% lukk. Lada enda gaasiamort(STD) ja muud ime polegi.... Mõlemil korral EKV-l olnud top-5 es.

Kõigetähtsam on rehv. Kas vana condi bd või uuem mall kd.. samas viljandis esiotsamees oli bmw-ga(316) ja Haka-8 saga.
r
RS88
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 08 Veebr 2017 18:26
Asukoht: Valga

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas RS88 »

Mul on oma 05-l taguots väga jäik ja ma pole üldse rahul. Taguots kipub väga karglema (üles-alla),mul on just plaan panna taha nõrgemad vedrud, et natukenegi kopeeriks maa(jää)pinda. Mõte on saada nina ülespoole ja tagumik alla, et auto raskuskese nihkuks taha poole. See on teoreetiline lähenemine, kas ka praktikas toimib ma veel ei tea.
Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas OliverO »

Minul kastusel originaal vedrud ja Plaza amort ja hetkel ketaslukk. Olen väga rahul. Aku on paigutatud pagasnikusse tagasilla kohale ja lisaks on raskust kusagil 45kg. Olen aastate jooksul jääradadel erinevaid asju katsetanud (jäigemad vedrud, rohkem raskust, torsen lukk, Watts's link), pole siiani paremat lahendust leidnud. Torseni puhul vb kasutasin liiga suure eelpingega varianti ja muutis alajuhitavaks aeglastes kurvides.

Katsetasin tagasillal ka Volga amorte, mis tundusid veidi jäigemad ning ka see lahendus oli minu jaoks päris sobiv aga kuna viimasel ajal on lund/jääd vähe ja rajad on ebatasased olen jäänud gaasiamordi peale. Korralikul jäärajal sõites ei näe ise põhjust miks autot jäigaks ajada. Endal on talveks esisillal ka stabilisaator varras lahti ühendatud et auto oleks veel vedelema ja vähem alajuhitavam.

Rehvi suhtes soovitan ka Conti BD naela, ise kasutanud kitsast 155/80 R13, laiemaga pole soovitud tulemust saanud.
r
reggebiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 06 Veebr 2013 00:27

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas reggebiit »

Rehvide poole pealt siis. Olen praktiliselt kõik head rehvid ära proovinud. Aastaid tagasi kasutasin Michelin X-Ice ning nendega oli võimalik konkurentsis püsida (autoks oli aeglaste ülekannetega Moskvich)

3-4 aasta tagasi kasutasin Vazil ikka vanu häid Conti BD naastuga 13" rehve.

Tänaseks on mul garaazis kasutatud(natukene asfalti saanud) Conti BD naastuga R14 175/65. Lisaks nendele ostsin nüüd tutikad Conti 2 KD naastuga R14 175/65 ja nendega saigi Kloogal sõidetud. Naastud pole veel väljagi tulnud aga pidamine oli mega. Samas korraliku Conti BDga võrreldes jäävad vist uued Conti 2 rehvid natukene alla.

Lumistel radadel ja kus on ka pinnas/kruus välja tulnud, seal eelistaksin kasutada Masteri Nordic 2 või siis kalasaba Vallai.

Aga jäikuse juurde tagasi minnes, siis võibolla tõesti eksin ja ei olegi mõtet jäigemaks ajada. Pigem vist otsida paremad amordid ja vedrud(ei tea mis parem oleks:D) ja lihtsalt testida. Raskuse poole pealt mina ise pagassi väga raskust ei panekski, kui siis üldse siis ainult sillatala külge. Olen pannud sillatala külge 35-40kg ja andis sileda raja peal väga hea efekti ja tulemuse.


/// EDIT

Ja kui minna nüüd rehvi mõõtude juurde, siis võin kindel olla, et rehvi mõõdud tuleb valida vastavalt auto massile ning mingilmääral ka ilmastikuoludele. On igasugu jutte, et kitsas on jääl parem, et kitsas on lumel parem jne. Tegelikult minu arvates sõltub enamus ikkagi auto massist. Originaal Vazile eelistan siiski 175/70 ja näiteks Mossele siis natukene kitsamad.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas Hulkur »

vazzil ikka 155 parim. Ise kasutan 155/65R14 rehve. Mass sillal annab hea stardi(siledal) Kuid kurvis ja ebatasasel lohistab miinust.

KD-tahab korraliku sissesõitu.. kus seda otsustab igaüks ise :D
r
reggebiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 06 Veebr 2013 00:27

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas reggebiit »

No sissesõitu tahavad saada jah.

Aga kas teil on pakkuda ka mingi teoreetiline seletus, miks 155 ja miks mitte 175. Kus on 155 parem ja kus mitte. Ma olen väsinud kuulmast seda jää ja lume juttu :D Ehk teie oskate paremini seletada ? ;)
Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas OliverO »

Minu poolne teoreetiline seletus oleks selline, et 175/70 R13 rehvi läbimõõt pole oluliselt suurem kui 155/80 R13, kuid see on oluliselt laiem, kontakt pind on suurem ning ala mille peale naastud jaotuvad on ka suurem. Seega kitsama rehvi puhul on naastud rehvil tihemini jaotunud ning tõenäosus suurem, et rohkem naaste on rehvi ja tee kontaktpinnal. (175 ja 155 rehvi diameetri vahe on kusagil 0,5cm, muidugi sõltub reaalsest rehvirõhust ja arvud puht teoreetilised)

155/65 R14 oleks seega veel parem valik, kuid selle rehvi diameeter on ligi 2cm väiksem kui 13 tolli rattal ja ma ei oska öelda kas siis peab kiiremat ülekannet kasutama (pole ise katsetanud). Ise kasutan 2105 käigukasti ja 4,3 ülekannet tagasillas, stardid teisekäiguga ja ülejäänu ainult kolmas. Samuti peaks 14tolli rehvil olema naaste rohkem, mis tagab veel enam naaste rehvikontaktpinnale.
Lume või lörtsi korral eelistaksin samuti kitsast rehvi, sellisel juhul oleks rehvi poolt avaldatav takistus väiksem.
r
reggebiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 06 Veebr 2013 00:27

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas reggebiit »

R14 KD 175 pidi rohkem naaste olema kui R14 KD 155 ja 165. 100% kindel pole, sest ei ole ise üle lugenud vaid võistlustel räägiti.

Conti BD ma tean, et 175 ja 155 naastuarv on sama.

//edit

Jäikuse juurde tagasi minnes, siis ei teagi mida teha. Eks tuleb hakata katsetama. Aga kui juba teemaks läks siis küsiks seda, kui laiaks ajada esirattad omavahel ja tagumised rattad. Sigullil peaks originaalis ees rataste vahe olema laiem kui taga ?
Kasutaja avatar
kristen
Foorumi kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 03 Jaan 2008 14:16
Autod: 2101 C20XE

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas kristen »

reggebiit kirjutas:R14 KD 175 pidi rohkem naaste olema kui R14 KD 155 ja 165. 100% kindel pole, sest ei ole ise üle lugenud vaid võistlustel räägiti.

Conti BD ma tean, et 175 ja 155 naastuarv on sama.

//edit

Jäikuse juurde tagasi minnes, siis ei teagi mida teha. Eks tuleb hakata katsetama. Aga kui juba teemaks läks siis küsiks seda, kui laiaks ajada esirattad omavahel ja tagumised rattad. Sigullil peaks originaalis ees rataste vahe olema laiem kui taga ?
Mõlemal nii KD kui BD naastul on laiadel rohkem naaste kui kitsastel.
r
RS88
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 08 Veebr 2017 18:26
Asukoht: Valga

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas RS88 »

Mis siin seletada ja väsitada inimest...... ;) Võta pane 155 rehv alla, mine rajale ja pärast kasuta näiteks 195 rehvi. Eks siis saada aru milles vahe on.
Vahetasin oma tagumised jäigad vedrud ära. Panin alla ühe kaua seisnud ja ära vajunud 05 tagavedrud ja elu muutus paremaks. Taguotsa hüplemine kadus ära. Amordiks on mingid Sachsi gaasid.

Aga kas teil on pakkuda ka mingi teoreetiline seletus, miks 155 ja miks mitte 175. Kus on 155 parem ja kus mitte. Ma olen väsinud kuulmast seda jää ja lume juttu :D Ehk teie oskate paremini seletada ? ;)[/quote]
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: tehniline küsimus(vedrustus, tagaotsa jäikus)

Postitus Postitas Hulkur »

kristen kirjutas:
reggebiit kirjutas:R14 KD 175 pidi rohkem naaste olema kui R14 KD 155 ja 165. 100% kindel pole, sest ei ole ise üle lugenud vaid võistlustel räägiti.

Conti BD ma tean, et 175 ja 155 naastuarv on sama.

//edit

Jäikuse juurde tagasi minnes, siis ei teagi mida teha. Eks tuleb hakata katsetama. Aga kui juba teemaks läks siis küsiks seda, kui laiaks ajada esirattad omavahel ja tagumised rattad. Sigullil peaks originaalis ees rataste vahe olema laiem kui taga ?
Mõlemal nii KD kui BD naastul on laiadel rohkem naaste kui kitsastel.

Isiklikult olen üle lugenud 185/60R14 ja 155/65R14 naastud ja mõlemil oli 110 naastu.
Vasta