Lamellrehvid M+S ja suverehvid

Lamellrehvid M+S ja suverehvid

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
Kasutaja avatar
Naff
Foorumi kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 06 Aug 2015 23:16
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063 83. a.

Lamellrehvid M+S ja suverehvid

Postitus Postitas Naff »

Tekkis küsimus rehvide kasutus korra kohta.
Hetkel seisab kaks korraliku suverehvi ja kaks korraliku lamelli :)
Olen erinevatelt inimestel küsinud, et kuidas siis on... kõik vastavad erinevalt, et võib ja ei või jne.
Samal teljel peab olema ühesugused rehvid ühesuguse mustriga.
Põhimõtteliselt on lamell M+S nii talve- kui ka suverehv, seega kui ma kasutan lamelli ja suverehvi korraga ei tohiks ju probleemi tekkida.
Et mis teie arvate muidu? :lol
r
rants16
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 12 Juul 2014 21:14
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas rants16 »

Ei teki muidugi
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2074
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

Ei tohi kasutada.
Tohib kasutada samatüübilisi rehve, elik kas kõik neli m+s tähisega või kõik suvekad, sama kehtib ka diagonaal vs. radiaalrehvi puhul.. Tähtsus siinkohal just rehvitüübil.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

 
Kytt kirjutas:Ei tohi kasutada.
Tohib kasutada samatüübilisi rehve, elik kas kõik neli m+s tähisega või kõik suvekad, sama kehtib ka diagonaal vs. radiaalrehvi puhul.. Tähtsus siinkohal just rehvitüübil.
Minu arusaamise järgi on tegemist hr. Kyti poolse nn. ülereguleerimisega.

Võtsin lahti vana kehtetu artikli Riigi Teatajast ja seal on kirjas sedaviisi:

Kood 506. Rehvi kasutamine
Nõuded:
1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele ning kiiruskategooria (vt tabel 5) ja koormusindeks (vt tabel 6) peavad vastama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajatele. Lubatud on kasutada suurema kiiruskategooria ja koormusindeksiga rehve;
[RTL 2010, 1, 7 - jõust. 08.01.2010] Tabel 5
(tabel on parajalt suur - ei hakka siia linkima)

2) sõiduki mis tahes teljel ei tohi olla korraga diagonaal- ja radiaalrehve;

3) sõiduki mis tahes teljel ei ole lubatud kasutada erineva turvisemustri tüübiga rehve. Ühe ja sama mustritüübi mustrijoonis võib olla erinev (vt joonis 31);

Pilt
Joonis 31. Mustri tüübid (näited): a ja c – maanteemuster,
b ja d – talvemuster (tähistus «M+S», «MS», «M.S.» või «M&S»),
e – maastikumuster.

Lähtuvalt kõigest sellest pudrust järeldan, et ühel teljel kasutatavad rehvid peavad olema ühetüübilise mustriga. Tüübid on kas talverehv, maanteerehv (suverehv) või maastiku rehv.
Ehk siis väljaspool talverehvi sundkasutamise perioodi võivad olla ees näiteks misiganes eri jälge jätvad aga samamõõdulised radiaalkonstruktsiooniga maanteerehvid (suvekad, asfaldipastlad jne...) ja taga samaaegselt talveks mõeldud M+S lamellid (kirja kuju ehk mahajääv mustrijälg ei oma taas mitte mingisugust tähtsust, peaasi, et oleksid M+S ja kas mõlemad diagonaalid või radiaalid).
Telgede värk lühidalt, mitte et kõik neli ratast nagu Kyti jutust aru sain.

Mõne sõnaga sellest Riigi Teatajast.
Mingi aja eest keerati see kõik lihtrahva silma eest lukku. Täna kehtivaid seadusi mina näiteks enam kuskilt otsida ei oska. Karuteene euroeufoorikutest ametnikelt või mis, aga nii see on.
Kui keegi oskab-suudab-teab täiendada teemat hetkel kehtivate nõuetega, leiab nende kohta vastavad viited jne..., oleks loomulikult väga hea. Saaksime kõik targemaks.

Vana ja kehtetu, kust eelnenud jutu jaoks info leidsin: https://www.riigiteataja.ee/akt/13312367
Tänane tühi leht: https://www.riigiteataja.ee/akt/13312367?leiaKehtiv
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2074
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

Vot täpselt neid punkte 2 ja 3 ma mõtlesingi.

Võttes appi lihtlabase kaine mõistuse saame me ju kõik aru, et ülim absurdsus oleks lubada kasutada ühel teljel diagonaal- ja teisel teljel radiaalrehvi. Täpselt nii loeb selle välja ka punktist 2 elik selline teguviis on keelatud.
Seega mis erinevust näeme me punktis 3? Mitte midagi muud kui veidi pikemat lauset ja mõnd teist sõna.
On ju täiesti selgelt aru saada mida seadusekirjutajad mõlema punkti all mõtlesid, mis siis et sõnaseadmisega veidi mööda pandi.

Lisades veel juurde praktilise näite kuidas käitub suvekuumuses vedelaks muutunud lamellrehv näiteks tagateljel olukorras kus ees on nn. maanteemustriga rehv, siis palju õnne nii sõites, esiotsa pidamine on suurepärane aga kurvis avastad et tagaots tahab sust mööda sõita. Olen muideks proovinud seda - rohkem ei taha.

Iseteema on aga väljenditega "maanteemuster" ja "talvemuster". Miks on seadusandluses välditud sõnu "suverehv" ja "talverehv", sellele annab vastuse siinsamas foorumiski mingis teemas(vist oli mõni kruusa rajapäev kus m+s rehvid keelatud olid) näiteks toodud hiina maanteemustriga rehvid, millel m+s peal - seetõttu ka seadusandlusesse lisatud rehvi mustritüüpide joonis. Seega näiteks Nankang NS2(M+S rehvi peal kirjas) läheb "maanteemustriga" rehvi nimetuse alla ja mitte keegi sellega tegelikult talvel ei sõida, hoolimata sellest et rehvile pressitud tähis seda tegelikult lubaks.


Aga üldiselt pane alla mis tahad, meil siin riigis on keelatud paljud asjad, aga ikka tehakse ;)
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 849
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Postitus Postitas Viin »

Olen sõitnud suvel, ees talvekad ja taga suvekad, ei soovita kellegile. Rehvi segu erinev ja auto ujus teel.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Üks siinne autoturul tegutsev vanade rehvide maaletooja teadis seletada, et Rootsis ntx võivad olla all kõik erineva mustriga rehvid. Ning praegusel hetkel juba pidavat meil olema samuti. Ei tea aga hästi nagu ei usu. Ehk toob siia selgust mõni ettejuhtuv ülevaatuse-onu. Kui on võimalust, uurin mõnelt asjaosaliselt sealt. On olemas täiesti ka võimalus, et ka need ei oska kohe vastata.
Igatahes olen nõus eelkõnelejatega, et auto hakkab ujuma ja lamelli ningi suverehvi kooslus ei kõlba. Enne kasutasin seda võimalust, et kui jäi midagi talvest alles poolpidust, nokkisin naelad välja ja lasin lõpuni. Viletsamat teelpüsivust ei ole täheldanud. Kuid kindlasti ei kehti see samaaegselt kasutatavate talve- ja suverehvide korral erinevatel sildadel. Suvel pole nagu erilist vahet palju mustrit on kuid talvel peaks olema hea asi all.
Et rehvidest juttu tuli, lisan veidi ka juurde. Viimase 9 kuu jooksul sai aga selgeks, et odavam on osta uued rehvid kui võtta neilt vanade pastelde sissevedajatelt. Ostes 4 rehvi suvel, olid pooled neist kõverad, ringi vahetama minnes oli vaja nendega sõita sinna ja tänna, tõestada ja jantida ning ühelt kadaka selveri taga olevalt putka jopakalt kuulda, et ka uued rehvid on kõik kõverad, mida ma üldse otsin! Siis oli velg süüdi, mis kindlasti oli kõver, jne. Lõppvaatus on hetkel selline, et 12-st rehvid tuli tagasi anda/ära visata 9. Lisaks on need vanad juustud kõvad ning pidev peale-maha + tasakaalustus maksab iga kord samuti. Paistab, et seal, kust neid siia veetakse, on head ajad mõõdas ning meeleheites veetakse igasugust rämpsu müümiseks siia. Mina igatahes loobun. Need mis on, sõidan lõpuni ja siis ainult uued. Elukallidus on nii palju tõusnud, tehnika hind aga jäänud laias laastus samaks ning seega ei paistagi uus rehv enam olevat nii kohutavalt kallis. Pealegi räägib tasuvus uute rehvide kasuks suuresti.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kasutaja avatar
hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 113
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu/Tartu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Postitus Postitas hevi »

Sõitsin terve eelmine suve nii et esisillal (vedav, VW Passat) olid suverehvid ja taga kulunud (talvel enam alla ei paneks) M+S rehvid. Linnakiirustel ega maanteel 100-110 km/h (vahel ka rohkem/mõnikord ka max) mingit vahet küll polnud tunda võrreldes 4 suverehviga. Kui pidamise piiri taga ajada ja kiiret sõitu harrastada siis kindlasti vale valik, aga igapäeva rahulikuks kulgemiseks oma kogemustel ei näe küll probleemi eri rehvide kasutamises.

Oma kogemusest küll aga on juhitavus nagu öö ja päev maanteel kui R märgistusega rehvide pealt ZR peale minna. Pärast tavalise R-iga ei julge alguses üle 80ne sõitagi kuna ujumine tundub "meeletu", mis on aga tegelikult täiesti normaalne kui jälle ära harjub :).
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

 
hevi kirjutas:Sõitsin terve eelmine suve nii et esisillal (vedav, VW Passat) olid suverehvid ja taga kulunud (talvel enam alla ei paneks) M+S rehvid. Linnakiirustel ega maanteel 100-110 km/h (vahel ka rohkem/mõnikord ka max) mingit vahet küll polnud tunda võrreldes 4 suverehviga. Kui pidamise piiri taga ajada ja kiiret sõitu harrastada siis kindlasti vale valik, aga igapäeva rahulikuks kulgemiseks oma kogemustel ei näe küll probleemi eri rehvide kasutamises.

Ka mina sõitsin kunagi nii et ees suvekad ja taga 5mm naelteta naast (lamell ja naastrehv on ikka vägaerinevad aasjad). Aastaid oli nii tore, vanadel talvekatel viimased naelad välja ta suveks taha alla . Aga kui kord tulin tarust ja meie euro asfaldile langes soojal suvepäeval suurem kogus vihma võttis ikka junni jahedaks küll. Terve tee olin teinud kuival asfaldil kõigist möödasõite, aga märjal enam üle 60 km/h ei saanud sõita, sest auto saba üle puudus igasugune kontroll. Kõik need kellest enne möödusin pidin nüüd piinilkusega jälle endast mööda laskma (teadlikult olen selle autoga korduvalt külglibisemist nautinud nii lumes, vihmas kui ka kuival asfaldil, aga see oli liig) . Rehvi vanus oli 3 aastat ja autoks samavana berlingo.

Talverehv töötab suvel seni kaua on kuiv. Märg ja sile tee aga mõjuvad laastavalt. Ka oma pereliikmetel ei luba ma selllise kooslusega sõita.
Vasta