Küsimus amortide paigutamise kohta.

Küsimus amortide paigutamise kohta.

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Küsimus amortide paigutamise kohta.

Postitus Postitas Hulkur »

Nimelt ungarlaste kiiresõidu ladadel on amort tagurpidi all?
Miks nii parem on?
fiat abarth tuuningjuppide lehel rally amort samuti tagurpidi.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Nimelt alguses siis fiati amort.
http://www.abarth-gmr.be/new/partsphoto/172.jpg
Nii ladad siis
http://www.rally24.com/res/img/products/3716_5.jpg
Näha, et vars all.
http://ipocars.com/imgs/a/c/p/d/m/lada_ ... _5_lgw.jpg

Viimane siis põhiline.
Ei usu, et need niisama nii alla pandud.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Staatilist massi vähendada?
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Veel ideid?

Kuigi kiiresõidu ässad tavaliselt oma retsepte ei avalda.
h
humparts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 29 Jaan 2010 14:43
Asukoht: Tartu/Viljandi
Autod: 21053 ja a4 b6
Kontakt:

Postitus Postitas humparts »

Seal ei ole amort tagurpidi all, vaid ongi selline amort ju.
Kui kinnitusi vaadata. Kui Sa tava amordi valetpidi alla paned, siis sama tulemust Sa ei saavuta.
Efekti kohta ei oska kosta
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Mõni insener võiks veidi rääkida standard õli, gaas amordi tööst.
Keegi võiks veidi bilsu b6-est ka rääkida.
Mis neil vahet on. ja mis millejaoks hea?
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Noh insenerid julgemalt. :)
Vanal vfts-il oli ees ja taga toppelt amort.
Äkki oskab keegi neist ka pisut lähemalt rääkida?





Pärast võiks vb moded selle teema rallispordi alla tõsta.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Vanasti kasutati topelt amorte selle pärast, et head amorti polnud saada või lihtsalt rahakott ei lubanud..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Tundub, et keegi ei taha eriti pajatada.

Vanasti oligi ainult õliamort. Selle jäikust mudeti õli paksusega. Töötas ühtepidi. Kokkusurudes ei osuta vastupanu, töötab lahti tõmbamisel.

Vahest juhtus nii, et liiga jäigaks aetud õlikas ületas treppis teel vedru jõu ja tõmbas vedru ülemisse asendisse kokku.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kas nüüd ei taha, aga pigem vist keegi ei oska midagi tarka pajatada.
Näiteks isiklikult pole ma iialgi ühtegi gaasikat laiali lammutanud. Ja kui kuskilt nende sisu kohta käivat materjali otsida ei viitsi, siis lihtsalt ei viitsi. Või pole vajadust Või ei leiagi. Vähemalt konstruktsiooni peensuste kohta.
Näiteks vaadanud ära selle loo siin https://youtu.be/JFpfjcCUYr0 ja sobrades veel kõrval soovitatud videote hulgas kaob ära iseleiutamise isu.

Samas aga, kui rahakest napib ja isetegemise-katsetamise isu ikka endiselt suur ning kange tahtmine omada oma käula all gaasikaid, siis pisukese tuhnimise ja keeleoskuse najal leiab idapiiri tagant üpriski põnevaid sellikesi. Teada on, et lääneühiskonnas vahetatakse riknenud tükid välja raha vastu, vanad idakooli mehed aga üritavad esimese asjana põlve otsas miskit taastada :D.
Nii mõnigi selline tegevus õnnestub ja võib saada parem, kui tehasest tulnu.
Kas just bilsu bee-kuue tasemel, aga midagi ikka...
https://youtu.be/NsHr6cLLas8
Ja katsetamine :D : https://youtu.be/S1E_s0NL8Zw?t=6m54s
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Jaa venemaal tehakse huvitavaid asju.

Paar aastat tagasi veel räägiti bilsudest mis soomes ringi tehakse, kuid nüüd enam sellest väga ei räägita.

Niipalju kui vanaaja inseneridest aru sain siis topelt amorti kasutati mõlema suuna tööks. Et just maandudes lööki summutada.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Maanduse lööki peaks summutama vedru, aga ega ma neis ralliasjades niiväga kodus ka pole.
Eile sai päris hea posu venekeelseid veermiku kohta käivaid videosid läbi vaadatud. Just sellesama siin tekkinud teemapüstituse ajendil.
Gaasikas siis, nagu ma aru sain, on hea selle poolest, et temasse lastav lämmastik (õhk, nagu see venku seal videos oma samaarile tegi, pole vist kõige parem asi õlisse lasta) hoiab ära õli sisse õhumullide tekke. Ei lase õlil emulseeruda.
Kui amordikas kiiresti töötab, siis õli seguneb õhuga, kaotab viskoossuses ja klapp või klapid hakkavad vedelikku n.ö. "krudisedes" läbi laskma. Amort hakkab töötama "vahelejättudega".

https://youtu.be/W4ZZYqRVzLc?t=3m1s

Tegelikult kui ikka korralikult tahta, siis nagu eilse kinoõhtu käigus selgus, on "tuubis" materjali veermiku kohta nagu murdu :)

Üks hea filmirull, mis vedrulõikajad korraks maa peale peaks tooma või võiks tuua, on näiteks selline:
https://youtu.be/OflrYHXtirI

See meeldis mulle ka. Heli on tänu segavale taustale täielik kräpp, aga tüüp teeb oma tööd väga korralikult:
https://youtu.be/AGtKhu0aML4

Ja lõpuks Monroe amordikate ehitusest ning tööpõhimõttest
Ühe anumaga (monotube) https://youtu.be/ThRB1SfxUxg
Ja kahe anumaga (twin tube): https://youtu.be/b8QUEcMoKzQ

Vene spetside jutust sain aru eri markide kohta, et Koni on kestvuselt igavene, Monroe rõhub heale pidamisele pidurdamisel ja tavasõidul ettetulevates oludes, KYB on ja ei ole kah (selline keskmine tänavaautole pakutav odav asjake), Sachs'i kiideti mingil määrale ja lõpuks siis Bilstein on nende jaoks hinnatud kiire kurvisõidu amordikana täielik tippklass. Maitse asi, eksole.
Kasutaja avatar
01vaz01
Foorumi kasutaja
Postitusi: 302
Liitunud: 20 Sept 2010 22:00
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 2101, 2107, bmw 535d

Postitus Postitas 01vaz01 »

Kui kellegil huvi nende amortide vastu võtku minuga ühendust.
Saadaval kahte varianti, tavaline ja reguleeritav. Tavaline on väga korralik racing amort, jäik ja töökindel. Töötava osa vars jämedam kui bilsul. (vt foto) Reguleeritava eeliseks, hea asfaldil jäigaks sättida ning kruusal pehmemaks.
Hinnaklass bilsuga võrdeline.
Ja kui kedagi huvitab veel kangemad ja pikema käiguga amordid saab neid ka Ladale. Kuid hind jääb sinna tuhande kanti. Spets Ladale tehtud, Tõelised ralli amordid, 3way ja reg.
Pilt
Vasta