DIY Shortshifter

DIY Shortshifter

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Kasutaja avatar
Raig0
Foorumi kasutaja
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2011 12:12
Asukoht: Kagu-Eesti
Autod: ВАЗ 2103, ВАЗ 21033, ВАЗ 21061

DIY Shortshifter

#1

Postitus Postitas Raig0 » 06 Sept 2019 14:32

Sai siis võetud käigukang kasti küljest lahti. Tagasi kokku pannes on kõik käigud, peale tagurpidi käigu, olemas. Kas kellelgi on mingit joonist/pilti pakkuda, mis jupid ja vedrud seal peavad olema ja kuidas korrektselt kokku käib?
Lisaks oleks vaja teada, kuidas eemaldada see, et tagurpidi käiku sisse pannes ei peaks kangi alla suruma?

Tänud ette.
Viimati muutis Raig0, 08 Sept 2019 15:48, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Raig0
Foorumi kasutaja
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2011 12:12
Asukoht: Kagu-Eesti
Autod: ВАЗ 2103, ВАЗ 21033, ВАЗ 21061

Re: Mure: tagurpidi käik, käigukang

#2

Postitus Postitas Raig0 » 08 Sept 2019 15:09

Korras. Kuna tegin shortshifteri ehk munakust alla keevitasin 24mm jupi vahele ja tegin 24mm flantsi ka. Aga oli vaja neid stoppereid ka vastavalt pikendada. Sellega korras.

kpaas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 06 Nov 2019 20:25
Autod: Lada 2106 86', Lada 2105 84', Audi A4 B7

Re: Mure: tagurpidi käik, käigukang

#3

Postitus Postitas kpaas » 07 Nov 2019 16:42

Raig0 kirjutas:Korras. Kuna tegin shortshifteri ehk munakust alla keevitasin 24mm jupi vahele ja tegin 24mm flantsi ka. Aga oli vaja neid stoppereid ka vastavalt pikendada. Sellega korras.

Räägi lähemalt kuidas ja mida, pildimaterjal oleks ka hea. Mingi rakise vahel lõikasid pooleks lihtsalt munaka alt ja keevitasid jupi juurde? Millest ja kuidas flants tehtud? ja mis stoppereid või asju pikendama pidi? ja kuidas nüüd käiku vahetada on, hea? palju lühemaks käik läks 24mm pikendamisega?

Tagurdpidikäigu alla vajutuse kaotamiseks vaja seda metall ääre vähemaks lõigata ilmselt, kuhu peale alla vajutades kang toetab, mul üks lahtine kast laua peal, seest poolt hea vaadata. Ei mäleta kas too küljest ka käib sealt ilma kasti lahti võtmata.

Kasutaja avatar
Raig0
Foorumi kasutaja
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2011 12:12
Asukoht: Kagu-Eesti
Autod: ВАЗ 2103, ВАЗ 21033, ВАЗ 21061

Re: Mure: tagurpidi käik, käigukang

#4

Postitus Postitas Raig0 » 11 Nov 2019 20:11

Nii. Alustuseks lõikasin selle munaku alt hoova pooleks. Mina lõikasin sinise joone juurest, aga õigem oleks lõigata punase joone juurest, sest minul kadusid kõik need piirajad ära ja pidin uued tegema. Tagurpidi käiku pannes läks hoob muidu paigast ära ja ilma uuesti lahti võtmata õigesti paika ei saanud.
Pilt

Flantsid lasin lõigata isal plasmas. Kuna hoob oli kastist välja niikuinii võetud, andsin ühe pleki kaasa, mille järgi lõigati mulle flantsid. 1 flants oli 12mm, keevitasin 2tk kokku ja sain 24mm.
Pilt

Selle paksuse järgi lõikasin ka hoovale jupi ning keevitasin enamvähem sirgelt kokku tagasi. Kahjuks valmis hoovast pilti pole. Palju käik lühemaks läks, ei oska öelda. See asi sai üldse kätte võetud, et tahtsin käiguvahetamise endale mugavamaks teha ning tõin ka kangi endale lähemale.
Pilt
Pilt

kpaas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 06 Nov 2019 20:25
Autod: Lada 2106 86', Lada 2105 84', Audi A4 B7

Re: Mure: tagurpidi käik, käigukang

#5

Postitus Postitas kpaas » 12 Nov 2019 16:48

Tänud info eest ;)

Kui sa nkn kangi tahapoole tõid, siis polekski pidanud seda munaku pikendamist ette võtma, oleksid saanud ilmselt lihtsalt pikendusvarda kinnituspunkti kõrgust sarniirist mõõtes muuta, kõrgem punkt = lühem vahetus.

Kuidas tagurdpidi käigu lülituse lahendad?

Kasutaja avatar
Raig0
Foorumi kasutaja
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2011 12:12
Asukoht: Kagu-Eesti
Autod: ВАЗ 2103, ВАЗ 21033, ВАЗ 21061

Re: Mure: tagurpidi käik, käigukang

#6

Postitus Postitas Raig0 » 12 Nov 2019 21:09

kpaas kirjutas:Tänud info eest ;)

Kui sa nkn kangi tahapoole tõid, siis polekski pidanud seda munaku pikendamist ette võtma, oleksid saanud ilmselt lihtsalt pikendusvarda kinnituspunkti kõrgust sarniirist mõõtes muuta, kõrgem punkt = lühem vahetus.

Kuidas tagurdpidi käigu lülituse lahendad?

Poole shortshifteri tegemise peal plaanid muutusid lihtsalt, selle saigi nii tehtud.

Tagurpidi käik käib ilma alla surumata sisse. Modifitseerisin neid piirajaid niimoodi, et saab kangi piisavalt paremale lükata ja siis alla õigesseasendisse, aga et kastis olevast mehhaanika vahemikust välja ei läheks.


Mine “Käigukast ja alusvanker”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist