2. leht 3-st

Postitatud: 13 Juun 2006 20:04
Postitas veiko
Maksimaalne pöördemoment saavutatakse lihtsalt madalamate pöörete juures vist ja üldse madalamate pööretega on rohkem jõudu, näiteks linnas sõites 4 käiguga kiirendus veidi parem jne. Nii olen asjast aru saanud.:rolleyes

Postitatud: 13 Juun 2006 23:35
Postitas olaaf
pöördemootoril loobuksin mina üldse vastukaaludest väntvõllil.
tuhal on üks 66mm väntvõll olemas ja on mootoril sees ka käinud.
tänavasõiduks selline asi muidugi ei sobi.
saalevahetus iga 10-20000 järel

samas teha kolvid kergemaks, kepsud kergemaks vända vastukaalud minema, hooratas kergeks, tugevad klapivedrud, plokist väike frees, surveaste 11,2 ja ongi 10000rpm käes ;) :)
kiirenduses teete paljudele ära..
seda siis rihmaga 1300 konest.
kubatuur tuleks jätta kindlasti 1,3 ja vänt 66mm

Postitatud: 14 Juun 2006 18:05
Postitas wilson
keegi saab listi teha mida vaja teha on?
kuidas kepse ja kolbe kergemaks saab?

mõte jookseb :)

Postitatud: 14 Juun 2006 19:18
Postitas Tegija
List olemas ju:yllatunud Kergemaks saab ikka metalli eemaldamise teel.
See 10000rpm on Suuremate klappide kasutuselevõtuga võibolla isegi reaalne...
Sarnane projekt käsil...

Postitatud: 14 Juun 2006 21:29
Postitas tuhajuhe
Minu arvates see lühikese kepsu varjant on jama.Moss oskab selle vast paremini ära seletada.

Postitatud: 14 Juun 2006 21:48
Postitas wilson
Moss ootame siis su arvamust asjast! :rolleyes

Postitatud: 14 Juun 2006 22:38
Postitas Moss
Algselt postitas: wilson
Moss ootame siis su arvamust asjast! :rolleyes
Ma ei oska täpselt öelda, mida Tuha siinkohal silmas pidas aga minu arvamus asja kohta on lähes 2 aastat siin teemas juba kõigile nähtav olnud :spin

Tänavamootoriks sobiks, petab ARK'i ära ja tänu rihmülekandele vaikne ka.

Poetan siia natuke lahjemat tuumafüüsikat ka: http://www.e30m3performance.com/tech_ar ... /index.htm

Postitatud: 18 Juun 2006 15:29
Postitas wilson
huvitav palju sellest kõigest ka kasu on??
peale suurema bensiini kulu :D

Postitatud: 18 Juun 2006 21:54
Postitas olaaf
Algselt postitas: wilson
huvitav palju sellest kõigest ka kasu on??
peale suurema bensiini kulu :D
täpselt nii palju kui liigub kolb rohkem tehakse rohkem tööd ning see omakorda muundatakse pöördliikumiseks...

kasu ikka on ;)

Postitatud: 03 Juul 2006 23:12
Postitas tsiklist666
kasu mai tea palju olla võib aga niipalju oskan öelda koolitarkusest et kui tahad muuta pöördemomenti siis pead muutma väntvõlli vända kaela pikkust lühemaks kepsud võivad samas originaali jääda sest kepsu pikkus ei tohiks mõjutada mootori pöördeid seda saab teha ainult väntvõll. Mõelge loogiliselt keps koos kolviga liigub ju endiselt sama pika maa alumisest surnud seisust ülemisse.
Vabandage kui kellegi põhimõtteid solvan aga nii see kahjuks on ja seda ütlevad spetsialiseerunud mootori ehitajad.

Postitatud: 04 Juul 2006 00:43
Postitas motamees
Algselt postitas: tsiklist666
...niipalju oskan öelda koolitarkusest ...
Olen küll sellel alal võhik, aga mulle tundub, et sul koolis hinded väga head ei olnud.

Postitatud: 04 Juul 2006 08:12
Postitas Ardi Soovik
Tsiklist666.Loomilikult mõjutab pöördemomenti ja võimsust vändakaelapikkus,seega kolvikäik.Lühikesi kepse ongi vaja selleks,et pika käiguga vänt(antud juhul 03 vänt) saaks kolbe liigutada lühikese käiguga mootoriplokis(antud juhul 05 plokis).Sellepärast,et pika käigulise vända korral,tõusevad kolvid plokist välja 7mm originaalkepsu korral.

Postitatud: 04 Juul 2006 17:25
Postitas tsiklist666
aaa nojah selge siis minu viga ei viitsinud tervet teemat nii hoolikalt läbi lugeda.
aga kas siis sellest ka mingit kasu kah on, ja kui on siis mis maksaks selline mootori kappremont kui seda sooritama hakata.

Postitatud: 04 Juul 2006 19:15
Postitas Ardi Soovik
Ega temast rohkem kasu pole kui see,et 1,6-st rihmaga mootorit pole kunagi toodetud.Võimsus jääb ju samaks 1,6-se ketiga mootoriga võrreldes.

Postitatud: 04 Apr 2007 21:39
Postitas GTA
Küsiks vahepeal, kas keegi pole säärase mootoriga maha saanud?
Vaja oleks ka praktilisi teadmisi, mitte vaid teooriat ja keegi-tuttav-rääkis tüüpi infot.

Soovikul pidi kuuldavasti olema 84mm kolvide, 7mm lühemate kepsude ja 80mm vändaga 05 plokk? Küsiks, et kas seda uurides pole täheldanud kolvi ja vända kokkupuutumist A.S.S-is? Kas kolbi on kuidagiviisi taolise konfiguratsiooni jaoks töödeldud vms?

Postitatud: 04 Apr 2007 21:51
Postitas olaaf
selleks tehakse nii:
Pilt

84 mõõdus 79 ploki kestvus kahtlane!
pigem siis 80x80 mootor ;)

Postitatud: 04 Apr 2007 21:59
Postitas GTA
Mille keps pildil on? Kas aftermarket või too fiati oma?
Kui too fiati toorik ka ujuvate sõrmedega on siis jama - kuidas/kus freesida kolvidele kolvisõrme stopperseibidele vajalikud juhtsooned?

Postitatud: 04 Apr 2007 22:40
Postitas olaaf
tegelikult on pildil 16klapilise smaari mootorile mõeldud spetsiaalkeps mis lühem, et mahuk 78mm ja suuremad vändad sisse, kui ei taheta kolvist maha võtta võiu enam ei saa...

Postitatud: 05 Apr 2007 19:21
Postitas GTA
Nii... nüüd sooviks infot, kuidas oleks võimalik kolvile teha ujuva sõrme tarbeks stopperseibi juhtsooned? Milliseid töövahendeid/meetodeid kasutatakse, kes-kus teeb jne...

Postitatud: 05 Apr 2007 19:50
Postitas olaaf
tallinnas võta ühendust andrus vahiga - temal oli kontakt olemas kes tallinnas teeb..
rohkem ei tea kedagi - pole uurinud ka kuna ei läinud vaja..