aidake: mootoril midagi viga

aidake: mootoril midagi viga

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Suletud
a
Andri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 23 Nov 2008 20:47
Asukoht: tutermaa
Autod: meeldivad ladad

aidake: mootoril midagi viga

Postitus Postitas Andri »

täna hommikul panin auto käima ja nätuke maad sõites hakkab rämedalt sumpsist suitsema. võtsin klapikambri kaane maha ja sealt alt mingit kollast löga täis. masinal ple enam minekut kah. õli pressib klapikambri kaane vahelt välja.
milles võib asi olla
vaz 2101:puzzled
s
slikk
Suletud kasutaja
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas slikk »

arvatavasti on sul surve karteris, kui õli välja pressib. see kollane plõga seal on niiõelda õli sete. arvatavasti kuskilt pliokikaane tihend läbi või plokk kõver.
a
Andri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 23 Nov 2008 20:47
Asukoht: tutermaa
Autod: meeldivad ladad

Postitus Postitas Andri »

klapisääre tihendid ei või ära olla?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

See kollane plõga on õli emulsioon (õliga segunenud niiskus). See kas on talvega sinna kogunenud ja nüüd karteri tuulutuse ära ummistanud või on plokikaane tihendiga midagi juhtunud.
Enne kontrolli esimest varianti. Katsu karterituulutus korda teha. Samas võib see ka ilma soojenedes ise ära kaduda. Emulsioon oli hommikul külmunud ja ei lasknud survel välja minna.
Klapisääretihendid seda küll ei tee. Ja ära sa Sliki juttu tähele pane.
C
a
Andri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 23 Nov 2008 20:47
Asukoht: tutermaa
Autod: meeldivad ladad

Postitus Postitas Andri »

võtsingi selle karteri tuulutuse lahti ja see oli möga täis aga kas seal sees mitte sõela ei peaks olema?
lükkasin vardaga sealt seest augu lahti oli küll umbes jah aga siis panin masina käima jõudsin vaevu 1km ja hakkas jälle tossama ja jõud kadunud
masin oli tõesti väljas terve talve seisnud
kuida ma ta nüüd siis korralikult korda saan et seda möga poleks?

võtan karteri kaane maha puhastan ära? ja panen uue õli sisse?
kuidas karteri tuulutust korralikult puhtaks saan?
a
ats007
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ats007 »

Tee karterituulutuse süsteem puhtaks ja võta tuulutuse toru õhufiltri küljest ära. Karburaatori võid ka läbi puhuda.
Minu omal läks kogu see löga tuulutuse kaudu karburaatorisse ja mootor hakkas ka turtsuma ja plärtsuma ja ...
Viga oli selles, et plokikaanes oli mõra ja tosool läks karterisse.
Korras mootoril on ka õlikorgi all kerge valge ollus, aga probleeme see küll ei tekita.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Karteri tuulutuse korgi pead ära võtma. See mille seest voolik hakkab. Sealt ka kõik ilusti puhtaks. Emulsioon peaks ise pika sõiduga ära kaduma. Lõga tekib lühikeste otstega sõites kui mootor ei saa soojaks. Pika sõiduga mootor ise kuivatab selle välja.
Puhastamisest abi ainult ligipääsetavatel kohtadel. Aga need kohad kuhu ligi ei pääse? Nii et puhastamisel erilist mõtet pole.
C
r
revolutsionäär
Foorumi kasutaja
Postitusi: 511
Liitunud: 19 Mai 2003 19:40
Asukoht: -
Kontakt:

Postitus Postitas revolutsionäär »

Slikk, ma arvan et tuleb vahet teh õli settel ja õliga segunenud niiskusel ( emulsioon). Samuti karterituulutuse umbnemisel ja sellel kui karteris on surve ( või mis iganes sa ütlesid) ;)
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Mul pole enam midagi rääkida :lol
56506878
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

:lol:lol:lol eino jah ,,mul pole lihtsalt sõnu:(:lol:lol:lol:lol:lol:lol
j
jeejee
Foorumi kasutaja
Postitusi: 371
Liitunud: 14 Jaan 2003 21:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 21051

Postitus Postitas jeejee »

mul olid ükskord peaaegu täpselt samad sümptomid, külma mootoriga kõik ok aga natuke soojemaks läks, siis oli suitsupahmakas taga . :kuri selgus, et bena pumba membraan oli läbi ja bensiin karteris õliga segamini. aitas pumba, õli ja filtri vahetus.
g
ghost
Suletud kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ghost »

Minul automootoril täpselt samad sümptomid (paks kollakasvalge löga klapikambrikaane siseküljel) v.a. selle vahega, et mootor sõidab erksalt ja suhteliselt ilusa häälega, jõu kadumist pole siiani kunagi märgata olnud. Nii juba poolteist aastat.) Allpool karteris ka pole mingeid märke emulsioonist.

Kummaline, mulle ka algul rääkis keegi, et see võiks olla talvel tekkiv kondensaat, mis õli emulsiooniks segab - üleval klapikambrikaane läheduses.

Aga samas ma ei saa kuidagi aru, kuidas seda kondensaati nii krdi mecikult palju on, kust teda nii palju tuleb, et õlikorgi alt igal hommikul enne sõitu suure valge klimbi ära pean pühkima, ning klapikambri sisekülg paksu valge korraga kaetud on.

Ning kui kaanealune puhtaks teha, sisi tuleb valge ollus peagi jälle tagasi. Õlivahetusel välja voolav õli samas ei näe välja valge ja lögane, välja voolab täiesti must ja sile õli. Tosool radiaatorist aga kaob samas ka kuhugi.. :puzzled

Seega siis kui keegi teab nõu anda: 1.Kui kahjulik on see valge löga mootori õlikanalitele ja õlitussüsteemile, mootori elueale? Kas vea likvideerimisega viivitamine on sama, nagu punaselt põleva õlitulega sõitmine või pisut pehmem variant? .. 2. Kuidas tuvastada, kas tegu on lihtsalt suure koguse kondensaadiga või on tõesti plokil mõra sees/plokikaanetihend pilbasteks? Millest oleks kõige mõttekam kontrollimist alustada?
a
Andri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 23 Nov 2008 20:47
Asukoht: tutermaa
Autod: meeldivad ladad

Postitus Postitas Andri »

mul täpipealt sama viga.
aga mul lääb mootor uimaseks kah.
minu versioon ja arvamus on selline et karteri tuulutus on umbes ja pressib surve karterisse ja klapikambri kaane alla ja sealt pressib õli läbi klapisääre tihendite põlemis kambrisse ja selleks tossabki ja on uimane

see on minu järeldus sellest aga ma ple kindel
a
Andri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 23 Nov 2008 20:47
Asukoht: tutermaa
Autod: meeldivad ladad

Postitus Postitas Andri »

algul oli mul veel nii et ajas õli klapikambri kaane vahelt välla ma keerasin poldid kõvasti kinni ja siis maantel kiirendasinjulmalt ja hommik tossas
a
Andri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 23 Nov 2008 20:47
Asukoht: tutermaa
Autod: meeldivad ladad

Postitus Postitas Andri »

krt ma ütlen mootor oli aint 40 000 läbi sõitnud ja perses :yllatunud
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

see et sa klapikambrikaane poldid kinni väänasid oli viga - see teeb asja ainult hullemaks (kui nad enne õige momendiga kinni olid..) osta poest uus tihend ja kaob lekke mure. kondensaati tekib paljusiis kui sõidad ülejahutatud mootoriga ja/või palju lühikesi otsi.. karteris olev surve nüüd vaevalt õli läbi klapisääretihendite suruma hakkab :) enne leiab ta kergema tee..

ma ei saa ühest asjast aru.. räägid siin oma teooriast, et karterituulutus on umbes.. aga miks sa seda puhtaks teinud pole :rolleyes kas sisi 10 võtit pole autos ja natuke mingit kaltsu :rolleyes

see, et hommikul kiirendades suitses julmalt näitab seda, et klapisäär lihtsalt läbi ja/või tosool lekib silindrisse (paks valge suits taga)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
Andri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 23 Nov 2008 20:47
Asukoht: tutermaa
Autod: meeldivad ladad

Postitus Postitas Andri »

teema lukku
Suletud