külm kollektor
külm kollektor
-
kkrl
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 12
- Liitunud: 19 Sept 2008 15:38
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Vaz 2106
- Kontakt:
külm kollektor
kle kas keegi tiab kuis tha kollektorit külmaks.
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Vanasti olid ka süsihapegaasiga kustutid, sellisega saab päris hästi jahutada. Meie jahutasime vanasti garaazis suvel palavaga limonaadi. Ju siis kollektori jaoks ka kõlbab? Või tegelikult kui talvisel ajal mootorit tööle ei pane siis peaks ka ju kollektor külm olema? Või on vaja kaudses mõttes "külmaks" teha? Siis peaks ju sepavasar või rellakas sobima?!:puzzled
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Me mõlemad saime aru et sa teistmoodi mõtlesid. Aga nii tuleb ka ennast väljendada. Kui sa nüüd õieti väljenduma hakkasid enam vähem siis käib asi hoopis teistmoodi.
Kollektori jahutamisest ei oleks tulu sest õhk liigub seal nii kiiresti. Külm kollektor ei jõua seda õhku seal jahutada. Selleks ikka õhu vahejahutusradiaatorid (intercooler). Radiaatoreid aga kasutatakse turbode puhul. Seal läheb õhk ülearu kuumaks.
Kollektori jahutamisest ei oleks tulu sest õhk liigub seal nii kiiresti. Külm kollektor ei jõua seda õhku seal jahutada. Selleks ikka õhu vahejahutusradiaatorid (intercooler). Radiaatoreid aga kasutatakse turbode puhul. Seal läheb õhk ülearu kuumaks.
C
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Väljalaskekollektorit isoleeritakse seepärast, et suurte temperatuuride erinevuse tõttu pragusid ei tuleks ja kõveraks ei tõmbaks. Silindrite täituvusega ei ole seal küll mingit pistmist.Esialgne postitaja silver7
väljalaskekollektorit isoleeritakse et ei jahtuks,kaetakse keraamikaga samal eesmärgil.Peaeesmärk ikka, et saavutada silindrite parem täituvus.
See vesi sealt niisama läbi ei käi. Ju siis teda targem ikka soojendada on kui konstruktorid nii välja on mõelnud. Mingit tuntavat või mõõdetavat vahet seal paremuse poole kindlasti olla ei saanud.ka minu masinal oli kylm kollektor...no täpsemalt et vesi ei käinud läbi kollektori...natuke minek ka paranes(kylm bens põleb paremini)
Äkki keegi valgustab misasi see "külm kollektor" siis ikkagi on? Mina pole enne kuulnud ja tõesti tahaks teada kas selline termin tegelikus elus ka eksisteerib?!
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Propagandal on kõva jõud. Kui ikka mitmed "asjatundjad" räägivad et see külm kollektor väga hea asi siis seda ka järgi teha üritatakse. Ja kui juba tehtud siis keegi seda ei taha tunnistada (kasvõi alateadlikult) et alt läks. Siis räägitakse oma "kogemustest" kui heaks asi läks. Heauskne kuulaja teeb jälle järgi ja räägib oma "headest kogemustest" külma kollektoriga.Esialgne postitaja motamees
Kollektori jahutamisest ei oleks tulu sest õhk liigub seal nii kiiresti. Külm kollektor ei jõua seda õhku seal jahutada.
Kui nüüd natuke asjasse tehniliselt süveneda siis on külma kollektori kasu nullilähedane. Õhk seal sees liigub ikka väga kiiresti (milleks muidu kollektoreid lihvitakse ja õhupuhasteid avatuks tehakse) ja selle 10cm pikkuse toru sees ei ole õhul võimalik jahtuda.
Pigem võib see külm hoopis kahju teha. Asjaolude kokkulangevusel võib hoopis õhuniiskus kollektori seinal jäätuma hakata ja siis augu hoopis kinni panna lõpuks. Sellepärast ka tosool sealt seest läbi lastakse. Talvel sellest ka vähe. Siis tuleb hoopis õhku võtta kollektori pealt läbi spets toru.
Kes nüüd väidab et vene konstruktorid lollid ja me siin targemad juba siis arvestagu ka sellega et enamusel lääne autodel ka see soojavõtu toru peal. Seal see mugavuse (ja ka hädavajaduse et talvel masinad ei tõrguks) pärast automaatika peal.
Kui keegi tahab kiita "külma kollektorit" siis ootaks ka põhjendusi ja argumente. Kuidas ta ikkagi seda jõudu juurde annab? Mismoodi ta toimib tehniliselt? Turujutud ei vii kusagile.
C
-
eeffekt
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 225
- Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
- Asukoht: kristiine
- Autod: 523i sedaan
- Kontakt:
mina kujutasin asja ette nii, et võetakse külm õhk (tavaliselt naerugaas) ja suunatakse kollektorisse, aga kui seda ennem karpat teha siis peaks düüsid kohe jäässe minema ja sellest poleks abi, aga kui peale karpat lisa õhk sinna viia, siis tekkib hapinku üleküllus ja arvatavasti ei ole ka see hea. ei kujuta ette, et kuidas oleks parem seda teha. võimalik, et tuleks teha trossi süsteem (kui eletroonikat ei jaga) salongist ette radiaatori kõrvale, aga siis peaks kuidagi isoleerima selle jahutusvedeliku kollektorist ära...... hetkeks (kasu ainult seega külma mootoriga). täpsemalt näeksin ma seda asja nii, et kollektor on külm ja siis tõmbad kiirenduse ajal salongist trossist, mis avab eest, otseõhuvõtu kanali ja kuna eest puhub külm tuul, mis läheb karburaatorisse, siis peaksgi olema külm kollektor, kui palju sellest kasu on see on juba teine asi, kuna alati ei saa seda teha, kuna meil on piisavalt vihmaseid ilmasid ja lootma jäädes nüüd, et tuleb jahe ilm, siis kui kiirendada tahaks on ka jama.
aga ma proovin ka kindlasti kunagi selle ära. loodan, et väga segane juttt ei olnud.
aga ma proovin ka kindlasti kunagi selle ära. loodan, et väga segane juttt ei olnud.
jahil
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Täiesti mõttetu mula. Nagu see nitro panemine oleks kui kempsus käia.Algselt postitas: slikk
To Krl. Sa puuri sisselaksekollektorisse augud ja pane nendesse aukudesse torud, kust Nitro sisse läheb:D saad 2asja korraga 1-jahutab kollektori maha(gaasid ju külmad) ja teine: saad hea kiirenduse autole:P:D
C