1,5. mootori ehitus

1,5. mootori ehitus

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

1,5. mootori ehitus

Postitus Postitas madisRS »

Tervist, teen teema siia kuna ehitan hetkel ainult mootorit ja ei tea veel millise kerepeale mootor läheb.Võtsin varuosadeks lada, Sealt mootor ja muud detailid võtsin maha mis endal vaja ja kere läheb arvatavasti vanarauda kuna läbi roostetanud.Võtsin mootori lahti, ning kõik osad panin pesuvahendisse likku.Mootor oli seest ikka väga si*ane, ning jumaltänatud,et sellise pesuvahendi sain mis vägahästi puhtaks tegi.Mootor käis lihvimises, plokist võeti maha 2mm.Siit ka küsimus, Kas kolbidesse tuleb süvendid teha, või mitte?Mootorisse plaanis kõik uued tihendid panna, saaled ja ka kolvirõngad.Ketitalla asemele läheb ka hammasratas vist, hetkel ei ole kindel kas sellist asja saada on aga olen kuulnud,et pannakse.Sai vist natuke segane tekst aga präegustele küsimustele oskaks keegi vastust anda?Kas Klapid hakkavad kolbidesse käima ning kas ketitalla asemele on hammasratast võimalik panna?Aegajalt uuendan seda teemat piltide ning küsimustega, loodan,et sobib siia.
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Ketipingutit on hammasrattaga, aga kust seda saada ei tea isegi. Kui plokist 1,5 mm maha võtta siis ei olnud süvendeid vaja. 2mm pole kursis targemad mehed teavad mainida ja samuti leiad palju infot otsingut kasutades. :)
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

Postitus Postitas madisRS »

Natuke pilte:

Pilt
Plokikaanest hakkasin tikkpolte väljakeerama,ning keerasin ühe pooleks.

Pilt
See on nüüdseks juba välja puuritud.

Pilt
Plokk on selline :

Pilt
Puhastusvahend tegi ikka vägahead tööd:

Pilt
Plokikaanes freesisin sisse/väljalaske kanaleid ka, kuid sellest hetkel pilte pole.
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

Postitus Postitas madisRS »

 
MuKi14 kirjutas:Ketipingutit on hammasrattaga, aga kust seda saada ei tea isegi. Kui plokist 1,5 mm maha võtta siis ei olnud süvendeid vaja. 2mm pole kursis targemad mehed teavad mainida ja samuti leiad palju infot otsingut kasutades. :)
Aitäh sellegi info eest!
m
martti
Foorumi kasutaja
Postitusi: 204
Liitunud: 19 Juul 2008 20:14
Asukoht: Hiiumaa
Autod: kopikas

Postitus Postitas martti »

Mis kolvid plaanid sisse panna?
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

Postitus Postitas madisRS »

Kolvid jäävad vist originaalid, kuna niipalju raha pole,et mingeid kalleid mahle kolbe osta vms.Originaalid on suht heas korras, ning neile tuleb lihtsalt süvendid teha vist ja kõik.
Kasutaja avatar
erki9
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 01 Nov 2010 20:55
Asukoht: Kuressaare
Autod: 2106, a4 quattro 3.0tdi

Postitus Postitas erki9 »

Ketipingutit pole mõtet hammasratta peale teha, olen aru saanud et kett hakkab kuskilt vastu korpust käima. Kui plokki on freesitud jääb kett pikemaks kui vaja.
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

Postitus Postitas madisRS »

Ma olen arusaanud,et probleemiks on see kui ketitald läheb katki, siis läheb kett liiga lõdvaks ning hakkab plokki kulutama.Aga,et siis pole mõtet hammasratta süsteemile ümber teha?
Kasutaja avatar
erki9
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 01 Nov 2010 20:55
Asukoht: Kuressaare
Autod: 2106, a4 quattro 3.0tdi

Postitus Postitas erki9 »

Ma nii täpselt ei tea, las mõni targem räägib. Aga olen kuulnud jah et käib vastu kuna hammasratta toetuspind nii väike, kett jääb liiga väikse nurga alla. Kui otsakaan maha võtta peaks näha olema.
m
martti
Foorumi kasutaja
Postitusi: 204
Liitunud: 19 Juul 2008 20:14
Asukoht: Hiiumaa
Autod: kopikas

Postitus Postitas martti »

Dumat nada, ne prõgat. Esimese asjana viid ploki lihvimisse ja siis hakkad alles uurima, kas nüüd peab veel midagi tegema, et klapid pähe ei käiks. Need asjad tuleks ennem ikka selgeks teha ja välja uurida, kui asi tegemisse läheb.
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

Postitus Postitas madisRS »

Ma juba arvestasin sellega,et kolbidesse tuleb süvendid teha.Aga küsimus on nüüd selles,et kas sellel hammasrattal on mõtet, Paljud ütlevad,et kui ketitald on korralik,ning mõradeta siis panna see tagasi.Mootoriga saan tegeleda ainult kolmapäeviti, Ehk siis kolmap. teen nimekirja juppidest mis vaja, ning varsti ehk saab hakata kokku laduma.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

 
erki9 kirjutas:Ma nii täpselt ei tea, las mõni targem räägib. Aga olen kuulnud jah et käib vastu kuna hammasratta toetuspind nii väike, kett jääb liiga väikse nurga alla. Kui otsakaan maha võtta peaks näha olema.
No kumma raadius siis nüüd meil suurem on ? Kas hammasratta või raadiuskaare (keti pingutustalla) ?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

paned ühe kolvi sisse ja keerad ÜSS,
tõmbad plokikaane peale ilma plokikaane tihendita!!! (blokis asuvad juhtpuksid pead lühemaks tegema!)
paigaldad nukkvõlli selle silindri ülekattele (näiteks siis esimese silindri klapid võrdselt lahti.)

Kui nüüd saad korrigeerida nukkvõlli asendit 1,5 hamba võrra mõlemas suunas sellest nullist, siis pole vaja süvendeid teha. Suurema tõusuga sportnukkvõlliga võib tekkida nüansse.

Kui me võtame aluseks loogika, et 2101 mootoril on pealt tasane kolb mis jääb ~0,2 tasapinnast allapoole (vahel ka 0,1) ja pole mingeid süvendeid siis mina originaal nukiga probleemi ei näe.
Juhul kui plokikaanest on samuti maha võetud üle 0,5 pead juba tähelepanelikumalt kontrollima.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

Postitus Postitas madisRS »

Plokikaant ei lihvi, see jääb samaks.Eks peab vaatama, katsetama,Kolmap. selgub täpsemalt mis teen.
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1066
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Mis pesuaine sul siis oli?:cool:
m'kay
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

Postitus Postitas madisRS »

Peal kirjas,et Laevakorstnate,masuuditsisternide,laevatekkide pesemiseks.Päris hästi võtab ikka pa*a lahti ja ta ei ole ka söövitav vms, veriste nukkidega sorasin vannis sees, ei hakanud kipitama ega midagi ...
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

Postitus Postitas madisRS »

Täna sai ka natukene tehtud:Ploki,karteripõhja ja klapikambrikaane ka mustaks, päris ilus jäi.Plokikaant sai ka täna päris hästi Õõnestatud,Seda tööd teeb üks tuttav kes sellega natuke rohkem kursis.Järgmine kord saab nende kanalitega ühelepoole, siis vaja plokikaas kokkuladuda ning plokk samuti kui uued jupid kättesaan,ning saabki kokku mootori.Natuke pilte:
Plokk:

Pilt
Karteripõhi ja klapikambrikaan:

Pilt
Natuke sisse/väljalaske kanalitest ka, panen siia ainult ühe silindri omad:
Pilt

Pilt
m
Marko512
Foorumi kasutaja
Postitusi: 31
Liitunud: 30 Juun 2011 10:22
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas Marko512 »

mind huvitab hirmsalt milliseid abi vahendeid sa kasutasid,et plokikaanes sisse ja välja laske kanaleid suuremaks tegid ??
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

Postitus Postitas madisRS »

Tavalist suruõhu freesi ja Neid otsikuid mis seal otsas käivad.
m
madisRS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Mär 2012 21:07

Postitus Postitas madisRS »

Järgmine nädal pean käima poes ära, ning jupid ära tooma.Juppide kohapealt oskab keegi aidata,et mis saalesid ja rõngaid kasutada?Simmereid ei tahaks ka panna vene omasid, kuna sõber pani enda mootorile ja eest vända simmer jookseb täiega.Amper garaaži videotest kuulsin mingitest Glyco saaledest vms, keegi teab? on neid saada?
Vasta