1,5. mootori ehitus
1,5. mootori ehitus
madisRS, soovitan teha oma teema oma autost. Tee siis teema ja Sinu küsimustele/probleemidele lejame lahenduse koos. Selles teemas on üks küsimus ,, 1,5. mootori ehitus,, ja nüüd tuleb juurde teema - kes mida kinkis/loovutas Sinu auto heaoluks. Sinu auto teemas meie saame Sinule kaasa elada, siin aga on täpselt määratud teema. Otsingut kasutades saab ka uustulnuk teada kui hea võtmete komplekt on Sinul 1,5 mootori ehitusel! Jama ......
P.S. LK, parandage mind, kui midagi viltu!
P.S. LK, parandage mind, kui midagi viltu!
Kirjutan suvaliselt, kuulmise järgi!
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Päris lahe tüüp, kes ehitab ennem mootori valmis ja siis vaatab sellele ka kere, mida järel vedama hakata.
Step by step suhtumine, eksole? Päris hea .
No tihenditest on Payen heas kirjas, Elringiga pole isiklikult alt läinud.
Kolvid-rõngad-saaled toodab ka Kolbenschmidt, Pierburg, Mahle.
Mina sain oma putukale Forsist ( http://www.forss.ee/ ) mootori sisu (mitte ladale, aga kindlasti on sealt ka ladale võimalik tellida). Kolbenschmidt'i nodi siis.
1410117_marken.jpg-thumb.jpg
Step by step suhtumine, eksole? Päris hea .
No tihenditest on Payen heas kirjas, Elringiga pole isiklikult alt läinud.
Kolvid-rõngad-saaled toodab ka Kolbenschmidt, Pierburg, Mahle.
Mina sain oma putukale Forsist ( http://www.forss.ee/ ) mootori sisu (mitte ladale, aga kindlasti on sealt ka ladale võimalik tellida). Kolbenschmidt'i nodi siis.
1410117_marken.jpg-thumb.jpg
Täna selgus,et Plokk tuleb üle puurida või uus plokk otsida, kuna silindritel on nagu mingid sööbinud augud sees vms.Esimene varjant,et plokk üle puurida sobiks rohkem, Keegi oskab öelda mis sellise asja maksumus võib olla?Saaks kasutada Samara(?) kolbe vist läbimõõduga 82mm.Oskab öelda kas plokki on võimalik nii suureks puurida, ning palju see umbes maksma võib minna?
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
"Tore" on see, et sa pole oma profiilis asukohta märkinud.
Aga Viljandi lähedal sain möödunud suvel silindrite eest maksta umbes 30 EUrubla tuuris.
1500 kuubise klassiku silindrit ei saa puurimise teel nii jämedaks mitte mingi nipiga ajada, et 82mm kolb sisse mahuks.
Vana teema, pildidki juba kaduma läinud, aga tekstiosa selgitab nii mõndagi:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid120541
Jää parem rahulikult klassiku 76,... kolvi juurde. Puurijalt saad täpselt teada, mis mõõdus uued kolvid vaja leida.
Saad ka ise mõõta ja mõelda-arvutada, kui riistad olemas, aga arvestades sinu eelmisi postitusi, peaksid pigem meistrimehega nõu pidama ja teda kuulama.
Muide, samara 1,3 liitrise mootori kolvi diam. on kah 76mm, aga kuidas sa nad kepsuga kokku saad, on juba uus mure ja taas suuremate kulutustega seotud.
Pealegi samara väike kolb on süvendiga, nii et kas sinu plokist mahalihvitu annakski enam soovitud numbriga surveastme... ?
Ma millegipärast arvan, et ega sa mingit kindlat numbrit selle lihvimisega saavutada ei teadnudki (ei oskanud tahtagi). Lihtsalt olid kuulnud või siit foorumist lugenud, et niimoodi tehakse ja lasidki enda motole kah teha.
Aga Viljandi lähedal sain möödunud suvel silindrite eest maksta umbes 30 EUrubla tuuris.
1500 kuubise klassiku silindrit ei saa puurimise teel nii jämedaks mitte mingi nipiga ajada, et 82mm kolb sisse mahuks.
Vana teema, pildidki juba kaduma läinud, aga tekstiosa selgitab nii mõndagi:
Tsitaat pärit siit:tuhajuhe kirjutas:
Plokk on 2105.Seega hülsi läbimõõt 79mm,sellel plokil on 79,4mm.Pildil on näha,et hülsi seina paksus on erinev.Võib oletada valu ja töötlemis täpsust,kui nüüd puurida 82 kolvile see plokk. Selline õhuke sein mis järgi jääb paindub mootori töötamisel läbi.Ja mootor hakkab õli neelama ning garteri gaasiga võib rehve pumbata.See on nagu leebem varjant,aga kurvema puhul tõmbab hülssi prao sisse töötamis aeg.Ja laseb tosooli silindrisse.Siis jääb mootorist ainult otsakaaned,karter,kolm kepsu koos kolbidega mis kõlbaks veel kasutada.
Ploki paksem hülsi sein on 6mm ja õhem 4mm !!!!
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid120541
Jää parem rahulikult klassiku 76,... kolvi juurde. Puurijalt saad täpselt teada, mis mõõdus uued kolvid vaja leida.
Saad ka ise mõõta ja mõelda-arvutada, kui riistad olemas, aga arvestades sinu eelmisi postitusi, peaksid pigem meistrimehega nõu pidama ja teda kuulama.
Muide, samara 1,3 liitrise mootori kolvi diam. on kah 76mm, aga kuidas sa nad kepsuga kokku saad, on juba uus mure ja taas suuremate kulutustega seotud.
Pealegi samara väike kolb on süvendiga, nii et kas sinu plokist mahalihvitu annakski enam soovitud numbriga surveastme... ?
Ma millegipärast arvan, et ega sa mingit kindlat numbrit selle lihvimisega saavutada ei teadnudki (ei oskanud tahtagi). Lihtsalt olid kuulnud või siit foorumist lugenud, et niimoodi tehakse ja lasidki enda motole kah teha.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Mõõdud siis...
Samara kolb (1,3 liitrine mootor):
Sõrme ava tsentrist kolvi põhjani 37,9mm
Kolvi üldkõrgus 65,9mm
Sõrm 22x61,2mm
Nullkolme kolb (1,5 liitrine mootor):
Sõrme ava tsentrist kolvi põhjani 38mm
Kolvi üldkõrgus 77mm
Sõrm 22x67mm
Midagi võimatut loomulikult pole, aga niisama lihtsalt, et plug & play see kohe kindlasti ei käi.
Viskan siia kaks linki kahh, muidu jälle keegi varsti küsib, et kust mida saab jne... Teinekord siis hea vaadata
http://www.motorenteile.mahle.com/eLIZA ... e/byParams
http://www.ms-motor-service.com/index.asp?cls=02
Samara kolb (1,3 liitrine mootor):
Sõrme ava tsentrist kolvi põhjani 37,9mm
Kolvi üldkõrgus 65,9mm
Sõrm 22x61,2mm
Nullkolme kolb (1,5 liitrine mootor):
Sõrme ava tsentrist kolvi põhjani 38mm
Kolvi üldkõrgus 77mm
Sõrm 22x67mm
Midagi võimatut loomulikult pole, aga niisama lihtsalt, et plug & play see kohe kindlasti ei käi.
Viskan siia kaks linki kahh, muidu jälle keegi varsti küsib, et kust mida saab jne... Teinekord siis hea vaadata
http://www.motorenteile.mahle.com/eLIZA ... e/byParams
http://www.ms-motor-service.com/index.asp?cls=02
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
2108 kolb sobib kenasti 2101 ja 2103 blokki, sõrmed ja kõik muu klapib
Surveastmega tekib märgatav probleem, kuna kolvis on ca 6-6,5cc süvend mis 76,4 kolvi puhul teeb geomeetriliseks surveastmeks ca 7,5 eeldusel et kolb jääb ca 2,2mm tasapinnast allapoole.
Juhul kui kolb tõuseb bloki tasapinnaga tasa (lihvime blokist 2,2mm maha) tuleb geomeetriline surveaste 8,9
Kui me nüüd võtame kaanest ka veel 2mm maha saame juba üsnagi normaalse geomeetrilise surveastme 10,1
reaalne surveaste sõltub mootori täiteastmest ja on alati väiksem kui arvutuslik.
Plussidest on ümaram põlemiskamber milles peaks põlemisprotsess ühtlasemalt jaotuma, samuti kergem kolb.
Miinustest on see, et kett läheb 2,2+2,2+2+2mm =8,4mm pikemaks ja ei õnnestu teda hästi enam pingutada ilma vajalikke meetmeid kasutusele võtmata (lühem kett või pikem pinguti)
Samuti on vaja plokikaane poldid lühemaks teha, jagajale seib vahele lasta treida(+~2,2mm), plokikaane distantspuksid poole lühemaks teha jne..
Surveastmega tekib märgatav probleem, kuna kolvis on ca 6-6,5cc süvend mis 76,4 kolvi puhul teeb geomeetriliseks surveastmeks ca 7,5 eeldusel et kolb jääb ca 2,2mm tasapinnast allapoole.
Juhul kui kolb tõuseb bloki tasapinnaga tasa (lihvime blokist 2,2mm maha) tuleb geomeetriline surveaste 8,9
Kui me nüüd võtame kaanest ka veel 2mm maha saame juba üsnagi normaalse geomeetrilise surveastme 10,1
reaalne surveaste sõltub mootori täiteastmest ja on alati väiksem kui arvutuslik.
Plussidest on ümaram põlemiskamber milles peaks põlemisprotsess ühtlasemalt jaotuma, samuti kergem kolb.
Miinustest on see, et kett läheb 2,2+2,2+2+2mm =8,4mm pikemaks ja ei õnnestu teda hästi enam pingutada ilma vajalikke meetmeid kasutusele võtmata (lühem kett või pikem pinguti)
Samuti on vaja plokikaane poldid lühemaks teha, jagajale seib vahele lasta treida(+~2,2mm), plokikaane distantspuksid poole lühemaks teha jne..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Mis kindlat numbrit saavutada ei tahtnud?Hetkeliste arvutuste kohaselt oleks präegu tulnud surveastmeks 10,5-10,7 Ilma klapisüvenditeta.Ma usun,et see tuleks ikka parem kui originaal, Ei ole tõesti nii läbi ja lõhki teadja sellest mootori ehitusest, kuid vähemalt üritan.Vanust ei ole ka kõige rohkem.Ei soovigi mingit ulme jõudu sellest mootorist saada, vaid kui ta parem kui originaalis saaks ja natukenegi kolmanda käiguga jõudu rohkem oleks, oleksin ma rahul.Järgmine nädal käin hooniga silindrid läbi, vaatan kuidas jääb ja kui need jäljed kaovad ära siis panen ta nii kokku.logman kirjutas:"Tore" on see, et sa pole oma profiilis asukohta märkinud.
Aga Viljandi lähedal sain möödunud suvel silindrite eest maksta umbes 30 EUrubla tuuris.
1500 kuubise klassiku silindrit ei saa puurimise teel nii jämedaks mitte mingi nipiga ajada, et 82mm kolb sisse mahuks.
Vana teema, pildidki juba kaduma läinud, aga tekstiosa selgitab nii mõndagi:
Tsitaat pärit siit:tuhajuhe kirjutas:
Plokk on 2105.Seega hülsi läbimõõt 79mm,sellel plokil on 79,4mm.Pildil on näha,et hülsi seina paksus on erinev.Võib oletada valu ja töötlemis täpsust,kui nüüd puurida 82 kolvile see plokk. Selline õhuke sein mis järgi jääb paindub mootori töötamisel läbi.Ja mootor hakkab õli neelama ning garteri gaasiga võib rehve pumbata.See on nagu leebem varjant,aga kurvema puhul tõmbab hülssi prao sisse töötamis aeg.Ja laseb tosooli silindrisse.Siis jääb mootorist ainult otsakaaned,karter,kolm kepsu koos kolbidega mis kõlbaks veel kasutada.
Ploki paksem hülsi sein on 6mm ja õhem 4mm !!!!
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid120541
Jää parem rahulikult klassiku 76,... kolvi juurde. Puurijalt saad täpselt teada, mis mõõdus uued kolvid vaja leida.
Saad ka ise mõõta ja mõelda-arvutada, kui riistad olemas, aga arvestades sinu eelmisi postitusi, peaksid pigem meistrimehega nõu pidama ja teda kuulama.
Muide, samara 1,3 liitrise mootori kolvi diam. on kah 76mm, aga kuidas sa nad kepsuga kokku saad, on juba uus mure ja taas suuremate kulutustega seotud.
Pealegi samara väike kolb on süvendiga, nii et kas sinu plokist mahalihvitu annakski enam soovitud numbriga surveastme... ?
Ma millegipärast arvan, et ega sa mingit kindlat numbrit selle lihvimisega saavutada ei teadnudki (ei oskanud tahtagi). Lihtsalt olid kuulnud või siit foorumist lugenud, et niimoodi tehakse ja lasidki enda motole kah teha.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kui peaks uute kolbide järele vajadus tekkima, siis soovitan otsida sellised, millel paisumise-kokkutõmbumise vähendamiseks tugevdused sisse valatud. Säherdust tüüpi asju on ka ladale saadaval.
DSC04772.JPG-thumb.jpg
DSC04772.JPG-thumb.jpg
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
10,7 surveastme jaoks 2108 kolbidega pead juba, kas plokikaanest 2,5mm või siis blokist 3mm maha võtma (mõlemal juhul klapipesade tegemisest ei pääse, isegi -2mm mõlemast otsast pead väikse süvendi mõlemale klapile tegema!)
Blokist üle 2,2 maha võttes pead laskma ka kolbidelt maha treida.
Palju kõrgest ketiga mootorist maha võtta sai peab dr Tuha siia kirjutama.
2101 sileda kolviga saad umbes 10 kui kolb 0,1mm blokist välja tuleb - ülejäänu pead kaanest laskma viilida.
Blokist üle 2,2 maha võttes pead laskma ka kolbidelt maha treida.
Palju kõrgest ketiga mootorist maha võtta sai peab dr Tuha siia kirjutama.
2101 sileda kolviga saad umbes 10 kui kolb 0,1mm blokist välja tuleb - ülejäänu pead kaanest laskma viilida.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Täna sai üle pikaaja mootoriga tegeletud, vahepeal olid lõpetamised ning ei olnud aega.Proovisin silindreid hoonida, kuid see ikka neid defekte ära ei likvideerinud, Hetkel ei tea veel mis mootorist saab, kas puurib või kuidas.Üks telefoni pilt ka juurde kus näha silindris olevat defekti vms.
Kõigis neljas silindis sellised väiksemad tilgad.
Kõigis neljas silindis sellised väiksemad tilgad.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kas hoon mitte 120 kraadise nurga all olema ei peaks - sa oled sisuliselt silindri karedaks lihvinud lihtsalt
kui laike esimese 2/5 peal silindri tööpinnast pole siis sõita kannatab, kui mõni laik ka üleval pool siis puurida
nii ehk naa head nahka sellest silindrist praeguses mõõdus enam ei saa - saia asemel sepiku ehk saab mõneks ajaks.
kui laike esimese 2/5 peal silindri tööpinnast pole siis sõita kannatab, kui mõni laik ka üleval pool siis puurida
nii ehk naa head nahka sellest silindrist praeguses mõõdus enam ei saa - saia asemel sepiku ehk saab mõneks ajaks.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."