Mootori sisepesu

Mootori sisepesu

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Mootori sisepesu

#1

Postitus Postitas -Imelyk- » 04 Nov 2011 07:49

Otsisin Googlest, ladaklubist st igalt poolt ja ei leidnud piisavalt infi selle kohta.
Tahaks teada mida teha:
Ostsin omale 1500 mootori millel tahaks õlivahetust teha, aga eelmine omanik ei tea mis õli sees praegu on. Millist vahendit peaks kasutama et saaks mootori seest nii puhtaks, et saaks kasutada 10w40 või 5w40 õli?
Kas üldse tasub teha pesu kuna leidsin väga palju vastuväitteid selle pesu kohta. Vana sodi pidavat õlikanalid ära ummistama.
Loodan et saite minu segasest jutust aru:lol

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#2

Postitus Postitas logman » 04 Nov 2011 08:56

On olemas sisepesuks mõeldud õlid.
Isegi kasutanud.
Üks paljudest näiteks siin: http://www.osta.ee/17658423
Ma ostsin eesti keelsete Erimelli kirjadega. Kallasin sisse, vastavalt juhendile nats sõitsin sellega ja siis peale väljutamist asendasin pärisõliga.
Võib ju mitu korda toda protsessi läbi viia, kui arvad et väheks jääb. Filtrit võid ka vahepeal vahetada, kui kahtlema hakkad.
Aga parim pesu on ikkagi lahtivõetud mootori detailide leotamine, piinlik puhastamine ja kuivatamine. Ploki juures samuti leotus, survepesu, ohtralt suruõhu kasutamist ja kuivatamine.
Kasutan pesuks/leotuseks juba aastaid Plexut. Viljandis näiteks see müüb: http://www.pesuekspert.ee/
Mootorisse Plexut ära küll kalla!!! Kummikindad lausa kohustuslikud!
http://www.estko.ee/file-upload/3UV_plexu.pdf

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#3

Postitus Postitas Mel » 04 Nov 2011 08:57

Esialgselt saab mootori sisemusest aimu kui klapikambrikaas maha keerata. Kui sealt ikka nõgi kiht vastu vaatab, siis sellisel vanal mootoril on pesu kõige õigem teha algosadeks on võetuna.
Uued õlid leotavad nõgi lahti ja siis tõesti ummistus õlikanalis kerge tekkima. Tulemuseks ikka mootori osandamine.
Sama lugu on spets mootori sisemiseks puhastamiseks mõeldud nn pesuõlidega.
Lisaks leotavad uued õlid mustuse (eriti see pesuõli) tihendite vahelt ära, seega tulemuseks ka kenasti lekkiv mootor.
Näiteks mitmes töökojas öeldud, et vanematel kui 5-7 aastat sõitnud autodele pesuõli kasutamine ebasoovitav. Pärast on mootorid jooksnud nagu mahlakased. Tuttavale töökojast on ka otse öeldud, et kui pesuõli tahad sisse panna, siis teed seda ise ja meie ukse taga:lol

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#4

Postitus Postitas logman » 04 Nov 2011 09:00

No mu polo küll selle pesuõli kasutamisest lekkima ei hakanud. A eks ta üks poolik werk ole nii ehk naa.

Kasutaja avatar
nymmik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 532
Liitunud: 26 Dets 2006 00:04
Asukoht: Hüüru
Autod: 21061 2xZaz965
Kontakt:

#5

Postitus Postitas nymmik » 04 Nov 2011 10:39

Olen ise Erimelli pesuõli kasutanud nii zaz kui vaz mootorite puhul ja lekkima pole midagi hakanud.

-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

#6

Postitus Postitas -Imelyk- » 04 Nov 2011 12:00

Kas see erimelli toode on see:
13. Sisepesuõli 5L kanister 9.90 EUR
13. toode
Selge see, et kisun mootori enne lahti ja vaatan kui nõgine on. Kui väga hull siis laotan mootori pulkadeks ja hakkan leotama.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#7

Postitus Postitas logman » 05 Nov 2011 00:12

Pilt

On küll jah õige asi.

Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

#8

Postitus Postitas PuZuP » 05 Nov 2011 07:28

 
-Imelyk- kirjutas:Kas see erimelli toode on see:
13. Sisepesuõli 5L kanister 9.90 EUR
13. toode
Selge see, et kisun mootori enne lahti ja vaatan kui nõgine on. Kui väga hull siis laotan mootori pulkadeks ja hakkan leotama.


Üldjuhul niisama leotamisega pole seal midagi teha.
Karmikarvaline pintsel, peene otsaga pahtlilabidas, veljehappe lahus, keskmisest kangem mootoripesu aine ja viitsimist ja närvi on need märksõnad mis sel juhul primaarseks saavad. Loomulikult ka kõikvõimalikud maailmakeelsed väljendid mis väljendavad nördimust selle üle kui palju puhastamist vajavaid osi ühes mootoris võib olla :lol
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#9

Postitus Postitas logman » 05 Nov 2011 09:03

Ja see mögin, mille kaane alt ära kraabid, hoia kindlasti alles!
Hää saapaid viksida ennem hülgejahile minekut :lol

-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

#10

Postitus Postitas -Imelyk- » 05 Nov 2011 17:34

Täna kiskusin kaane maha ja alt oli küll s*tane, kuid milliseid kohti peaks kriitilise pilguga vaatama? Millised kanalid on peenikesed ja võivad ummistuda?

humparts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 29 Jaan 2010 14:43
Asukoht: Tartu/Viljandi
Autod: 21053 ja a4 b6
Kontakt:

#11

Postitus Postitas humparts » 05 Nov 2011 18:29

Kõige kindlam ja ohutum mootori pesu on mingi periood iga ala 3000 km tagant õli vahetada.
Ja kasutada mootoris kvaliteetset näiteks poolsünt õli.

hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

#12

Postitus Postitas hautz » 05 Nov 2011 19:06

 
-Imelyk- kirjutas:Täna kiskusin kaane maha ja alt oli küll s*tane, kuid milliseid kohti peaks kriitilise pilguga vaatama? Millised kanalid on peenikesed ja võivad ummistuda?


Väntvõllikanalid ongi vist kõige kriitilisemad. Ummistumisel mootor päris kiiresti laiali klõbina saatel.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U

-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

#13

Postitus Postitas -Imelyk- » 05 Nov 2011 22:41

Logman rääkis siin survepesust, kas vesi mootori plokki rooste ei aja? Hülsile tekib minuarust eriti ruttu rooste?
Kas väntvõlli leotada diisli või bensiini sees?

Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1085
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105, BMW 525tds ja 740Individual, 2 x Transit, paar JAWA-t ja 8 MF70-t ja ZIL-131
Kontakt:

#14

Postitus Postitas Arvos » 05 Nov 2011 23:24

Pildil olev Erimelli õli on väga asjalik toode. Kasutan igal õlivahetusel erinevatel autodel. Vedel ja voolab mõnusasti nagu mesi.Peseb mootori seest korralikult üle. Pärast uue õli sissevalamist ei muutu õli kohe tumedaks ega mustaks vaid jääb samasuguseks nagu kanistris oli.
Julgen soovitada.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#15

Postitus Postitas logman » 06 Nov 2011 00:11

 
-Imelyk- kirjutas:Logman rääkis siin survepesust, kas vesi mootori plokki rooste ei aja? Hülsile tekib minuarust eriti ruttu rooste?
Kas väntvõlli leotada diisli või bensiini sees?


Roostetamise vastu aitab kuivatamine, millest ma ka rääkisin ;) ja loomulikult kiire koostamine, sisseõlitamine.
Diisliküte ei pese ega leota mitte midagi. Paras silmapete on selle haisva vedelikuga limamine.
Ma juba kirjutasin, mida on kõige asjalikum kasutada. Olen ameti tõttu kõik aroome levitavad naftasaadused pesemiste käigus ära katsetanud (bents, diisel, mootoripesu vedelik, petrooleum ....) ja see kõik on :regan võrreldes pleksuga. Pleksu ei haise, ei määri riideid, eemaldab kõik mustuse, õlid ja rasvad 100%. Lõpuloputus tuleb kindlasti teha - veega.
Kummikindad on vajalikud naha säästmiseks. Pleksu leeliseline koostis kuivatab nahka.

See mootor on peale pesemist sõitnud 4000 km:

Pilt

Veel:
Säärase mootori ostsin kunagi: http://www.ladaklubi.ee/failid/6477.jpg
Siis läks pesemiseks: http://www.ladaklubi.ee/failid/6481.jpg
Ülemisel pildil on asi mootoripesu vedelikuga üle pritsitud.
Teisel pildil olukord peale survepesuriga loputamist.
Kolmandal ja neljandal on peale pleksuga leotamist ja survepesu.

-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

#16

Postitus Postitas -Imelyk- » 06 Nov 2011 12:49

Vaatan siis järgmine nv hakkan pihta:) Loodan et väga suuri üllatusi mootori seest ei tule:D

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Mootori sisepesu

#17

Postitus Postitas logman » 23 Apr 2017 20:03

Jagan üht õpetlikku pilti.
Olaaf autoriks.

https://www.facebook.com/mannikulaiali/ ... =3&theater


Mine “Mootor ja väljalase”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist