1. leht 1-st

Klapisääre tihendite vahetamine.

Postitatud: 22 Apr 2005 23:42
Postitas motamees
Kõigepealt võtate maha klapikambri kaane. Eelnevalt eemaldate õhupuhasti, jagaja kaane, küünlad, karteri tuulutuse, tooreklapi trossi) Panete paika ketiratta ja väntvõlli märgid. Ketirattal küljepeal väike auguke, mis pannakse kohakuti nukvõlli korpusel oleva kõrgema tipuga. Väntvõlli märk on esimesel rihmaseibil, mis läheb kohakuti kõige pikema kriipsuga esikaanel.
Meisliga lööte lahti ketiratta poldi stopperpleki ja keerate lahti poldi. Ketiratta riputate traadi ja vedruga kapoti lukusti külge. Vedru vajalik pidevaks pinge hoidmiseks. Nii ei saa kett paigast ära minna.
Keti augu ja õli allavoolu kanali (tagaosas) sulgete pehme paberiga. Kui ei ole spets kätepühkimise paberit, sobib ka WC paber või paberkäterätt. Kaltsu ei tohiks panna. Kui juhtute unustama selle eemaldamast, siis paber ei tee nii palju kahju. Paber sulab õli sees lõpuks ära. Kalts aga ummistab. Karbussi augu katate kinni.Pilt

Postitatud: 22 Apr 2005 23:44
Postitas motamees
Nüüd võtate tinutustina kangi ja ajate selle küünlaaugust sisse, klapitaldriku alla.
Muidugi võib ka kasutada spetsotsikut suruõhu laskmiseks silindrisse. Sellisel juhul hoiab klappe pesas suruõhk.Pilt

Postitatud: 22 Apr 2005 23:46
Postitas motamees
Eemaldate nukkvõlli koos korpusega ja panete selle eelnevalt valmis pandud kaltsule. Sinna kõrvale kohe nookurid. Iga nookur oma kohale nukkvõlli suhtes.Pilt

Postitatud: 22 Apr 2005 23:55
Postitas motamees
Vedrusurujaga eemaldate klapivedru. Poolkuud on veidi kinni kiilunud. Vasaraga tuleb veidi koputada vedrueemaldi pihta.
Poolkuud saab ka kätte torujupiga (pika hülsiga 22padrun). Vasaraga tuleb lihtsalt lüüa vastu toru. Poolkuud hüppavad välja.Pilt

Postitatud: 22 Apr 2005 23:56
Postitas motamees
Kullinokk näpitsatega võtate ära vana tihendi (saab ka suure kruvikeerajaga kangutades). Seda tuleb teha väga ettevaatlikult, et mitte lõhkuda klapisääre juhtpuksi. Juhtpuks on malmist ja väga rabe.Pilt

Postitatud: 22 Apr 2005 23:57
Postitas motamees
Uus tihend paika ja vastavamõõdulise toruga (11pikk padrun) vaikselt peale koputada. Liiga põhja ei tohi lüüa, siis lükkab tihendi laiali.
Jälle vedru ja poolkuud paika.
Keskmiste silindrite tegemiseks peate vahepeal väntvõlli keerama poole pöörde jagu (kolb toetab tina). Ketiratas libiseb traadist toel kenasti edasi/tagasi.
Kui kõik tihendid on vahetatud, siis nookurid jälle oma kohtadele ja nukkvõll peale. Enne eemaldage aukudest ohutustropid (paberid, mis said pandud poolkuude püüdmiseks) Nukkvõlli korpuse poltide pingutusmoment on 22Nm. Pingutatakse teatud järjekorras. Põhimõtteliselt keskelt väljapoole. Ketiratta poldi pingutusmoment on 49Nm. Ärge unustage polti stoperdada või kasutage keermeliimi.
Kindlasti kontrollige ketimärgid üle.
Jääb vaid üle kontrollida/reguleerida üle klapivahed ja kõik muud asjad peale panna.
Enne õhupuhasti paigaldamist pange paika tooreklapi tross (ununeb tihti).Pilt

Postitatud: 13 Mär 2006 08:10
Postitas kenu
Vedrusurujat ei olegi vaja, kasutasin 20 sm pikkust vinklirauda, millel otsas lõhik ja natuke tagapool auk, mille paned läbi nukkvõllikorpuse.
Tihendit paika lüüa on kõige lihtsam, kes veel mäletab veneaegseid alumiiniumist suusakeppe, sealt lõigatud toruga.

Suruõhulaskmiseks on kõige lihtsam äralõhutud küünal, milllele torujupp külge keevitada.

Postitatud: 13 Mär 2006 12:18
Postitas motamees
Klapisääretihendeid mitme hinnaga. Mina kasutan oma töös L-Ring'i tihendeid, 80eek komplekt. On ka saadaval 40eek komplekt.
Suruõhuotsikut mul ei olegi praegu. Kasutan klapi ülalhoidmiseks tinapulka. Otsiku võib teha Kenu mainitud viisil, või lasta treida eraldi. Soovitav taha teha veits pikem toru, kui Ladale vaja on. Osadel autodel on küünal sügaval augus. Kunagi oli meil selline otsik ja seal oli taga kiirkinnitusliide. Siis oli hea õhutoru ühendada.