1. leht 1-st

miks on plokikaane tihendil väikesed augud?

Postitatud: 26 Nov 2003 19:07
Postitas robi
tähendab, et tekkis selline küsimus, miks on plokikaane tihendil jahutusvedeliku avade augud väikesed ringikujulised, kui plokis ja kaanes endas on nad suuremad ja kolmurga sarnaset?
Ja kas neid auke võib lõigata vastavmaks avadega plokis-kaanes?
loogika järgi tekitavad need väiksenad augud tihendis jahutussüsteemile ju lisatakistuse ringluses.
küsisin seda ka ühe mehaaniku käest ja ta ütles et nii peabki olema aga põhjendust ei mäletanud, veel ütles et läänekatel on ka nii.

Postitatud: 26 Nov 2003 21:18
Postitas motamees
Kunagi viskas üks mees oma veokal termostaadi seest välja. Järgmise talve kirus oma soendust. Külm õhk tuleb sealt. Siis aga anti nõu panna termostaadi asemele aukudega plekk. Tuli välja et vesi ringles kergemini jahutusradikast läbi. Soendusradikasse polnud tal suurt asja. Peale pleki panekut asi korras.
Võibolla on need augud seal just mingi vedeliku jaotuse pärast. Plokis aga suured sest plokk valatakse valumulla peale. Kusagilt peab ju selle mulla pärast valu ka kätte saama.

Postitatud: 26 Nov 2003 22:05
Postitas asjamees
uuematel tihenditel on augud üldse erinevad 1sil. väike 2sil. suurem 3sil. veel suurem jne. asi on selles et jahutus oleks võrdne igas silindris. Tava tihendis ju ikka sellepärast et mootor kiiremini soojaks saada. et vee ringlus oleks aeglasem , kuigi jahutus erinev igas silindris.

Postitatud: 26 Nov 2003 22:08
Postitas robi
hmm see termostaadi jutt on omaette ooper, miks see vennike omal termostaadi üldse ära võttis, minu arusaam termostaadist on selline, et ta hoiab jahutussärgis olevat vedelikku võimalikult optimaalsel temperatuuril, kui mootor külm siis kinni ja kui liiga kuum siis radikasse, kui nüüd ära võtta siis mootoril kulub rohkem aega norm töötemperatuuri saavutamiseks ja seega kulutab rohkem energiat-bensiini, mida ta üritas termostaadi eemaldamisega saavutada?
plokitihend aga ei ole sellise jutuga ju üldse seotud plokil ja kaanel sarnased augud(suured) tihend takistab vedeliku ringlust. Minu arusaam on , et mida vabam ringlus, seda parem jahutussüsteem-jahutuseffekt , mootor on optimaalses temperatuuri staadiumis koostöös termostaadiga jne...
kas keegi on neid auke suuremaks teinud?

Postitatud: 26 Nov 2003 22:27
Postitas motamees
Sind Robi pold siis veel üldse olemas ja sa ei teagi et valitses suur defitsiit iga asja peale. Termostaadi väljaviskamise põhjus oli kinnikiilumine ja mootor kuumenes üle. Uut aga polnud kusagilt võtta. Ja vanasti olid autodel radika ees ribisaluzii. Kui see kinni siis läks mootor soojaks küll. Ja seda sai kabiinist regullida vastavalt vajadusele.
Tihendiga haakub see jutt niipalju et tosooli jaotus oleks võrdne. Kui omapäi midagi ära visata siis võivad olla sellel halvad tagajärjed.
Asjamehe jutust ju selgub et uuematel tihenditel need augud eri suurusega võrdsema jaotuse huvides.
Suure augu puhul võib tekkida selline effekt et jahutusvedelik ringleb vaid esimese silindri ümber kuna suurest august kogu pumba tootlikus läbi mahub.
Ploki ja kaane aukude suurus eelnevas postituses selgitatud.
Lada jahutusega pole nagu kunagi probleeme olnud. Millest selline vajadus?

Postitatud: 26 Nov 2003 22:34
Postitas robi
nonii vastus käes - nii see tarkus tulebki (küsides-uurides) ja kompenseerib selle, et ma Karl Benz 'iga ühel ajal ei sündinud.
seda ribakatikut olen isegi ohtralt kasutand mul endal gaz 21 ja sellel aparaadil peab jahutusvedeliku anduril hoolikalt silma peal hoidma

Postitatud: 26 Nov 2003 23:17
Postitas motamees
Seda et need augud ei ole juhuslikult nii väiksed näitab ka järgnev tõlge raamatust " Avtomobil Ziguli" Väga paks ja üksipulgi lahtiseletav raamat.

Katsun tõlkida.
Ploki veesärk suhtleb plokikaane
veesärgiga läbi spetsiaalsete avade mis on omavahel kohakuti tihendatuna plokikaane tihendiga.

Krt ei saagi nii kuidas vaja eesti keelde tõlkida. Tõlge naa imelik kuna tahtsin väga täpselt edasi anda seda mis kirjutatud. Aga tuleb välja pudru ja kapsad.

Postitatud: 02 Dets 2003 12:57
Postitas pesl
Omalt poolt(täienduseks) pakukisin tihendi aukude erinevate suuruste vajaduse sellest, et muidu(kui augud ühesuurused oleks) soojeneb mootori üks ots kiiremini kui teine ja see võib tekitada metallis pingeid, mida aga ei tohi mootoril tekkida.