HC ülevaatusel liiga kõrge

HC ülevaatusel liiga kõrge

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Segu läheb rikkamaks kui keerad CO kruvi lahti. See on siis vastu kellaosuti liikumise suunda.
To Kidd: Põhimõtteliselt on võimalik seda näidikut teha ka pisikese seiervoltmeetriga. Seal skaala värvida vastavlt ära. Muidugi ka lamda andur vajalik. Kas mu mõttekäik on õige? Selle variandi teeks nagu ise valmis. Nende ledidega peab teiste abi tarvitama hakkama.
C
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Aga lambda andur peab töötama ju küllalt suure temperatuuri juures, et kui sa selle näiteks tagant sümpast sisse lükkad, siis ju asi ei toida. Mõõtma peaks ikka võimalikult mootoriploki lähedalt.

Või mis helgemad pead kommenteerivad.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ma mõtlesingi seda statsionaarselt vahele panna. Ikka kollektorist väljuva leegika vahele.
Oli ka ammu mõte sellega (voltmeeter ja lamda sond) autode segu mõõta. Ka see võimalik. Osa lamdasonde on kolme juhtmega. Nendel on küttekeha sees ja saab ka kaugemalt mõõta. Hoiab ise omal optimaalse temperatuurireziimi.
Selle voltmeetri mõtte matan nüüd maha tänu tänasele Kidd postitusele. Käisin vahepeal asja uurimas. See kiip maksab praegustel andmetel 46 eek. Siis veel 10 ledi ja tööraha . Nüüd peab hakkama lamda sondi otsima.
C
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

No mul on lambda peal ja ka kolme juhtmega, ehk soojendusega, aga nii palju, kui mina olen asja uurinud, siis vähemalt mulje on jäänud, et see soojendus pole mõeldud päris pidevaks kasutamiseks, vaid ainult eelsoojenduseks, ehk siis, kui mootor veel külm. Et kiiremini õiget töötemperatuuri saavutada. Ma kardan, et muidu ta lihtsalt ei kesta kuigi kaua.

Aga jah, mul hakkas ka mõte vaikselt liikuma, et võiks selle näidiku vahele panna, hea kontrollida, kuidas Solex talle pandud lootustega ikkagi hakkama saab.

Voltmeetriga ma tean, mõõdavad kah, aga põhiliselt ainult lambda korrasolekut, kuna näit kõigub üsna palju, siis raske ütelda, kas koostis just on päris õige või mitte. Samas sõidu pealt ja koormusega mõõta, siis peab ikka väheke süsteemitama, siis ju kapoti alt lihtsalt ei mõõda.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kidd-i antud lingi peal on ju voldid vastavalt lamda suurusele antud. Voltmeetri saab ju salongi tuua et seda pidevalt jälgida. Aga selle mõtte ma matsin juba maha nagu ütlesin. See elektroonika ei maksa nii palju. Ja seda lihtsam jälgida sõidul. Ei pea ümber mõtlema. Seal lihtsalt punased kollased ja rohelised tulukesed põlevad. Värv peaks kõigile selge olema. Niipalju kui mina lamda õpitust mäletan oli see küte koguaeg sees. Selleks veel eraldi andurit sinna panna ju mõttetu. Ilmselt kuumade gaaside mõjul kütteniit läheb nii palavaks et see küte takistuse mõjul muutub olematuks.
C
k
kidd
Suletud kasutaja
Postitusi: 23
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kidd »

to motamees: see LM3914 töötabki nagu "voltmeeter", lihtsalt osuti liigutamise asemel syytab vastava ledi.
Kui osutiga näidikut plaanid kasutada ära unusta et mõõta tuleb mV (millivolte), ehk siis näidikul, mille skaala on ntx kuni 10 V, liigub osuti minimaalselt.

priit
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Sain sellest aru et LM nagu tuledega voltmeeter. Algul aga arvasin et see asi liiga kallis. Nüüd juba asi selge ja volmeetrist loobunud.
Tänud sulle et mu 5 aastasele mõttele nii lihtsa lahenduse pakkusid.
C
f
fibo
Suletud kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas fibo »

mina läksin ülevaatusele ja hc oli 2500
vahetasin küünlad juhtmed ja jagaja kaane ja rootori ära ning hc kukkus 600 peale
:D
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Keegi võiks rääkida ,kas 01 karburaator on ültse 03 mootorile hea. Kõik need jamad on mind kah korra piinanud,kuid olen hakkama saanud. Kahtlustan ,et kui kasutan 01 karpat jääb osa võimsust saamata olgugi ,et mehaaniline lõõride avamine ning see peaks nagu erksust andma.
Vasta