1. leht 1-st

Hammasrihmaga mootor

Postitatud: 28 Juun 2002 23:34
Postitas Mike
Niisis arendaks teemat väheke mootorite suunal. kas kellegil on kogemusi lada hammasrihmadega mootoritega. Väidetavalt pidavat need müratasemelt vaiksemad olema. Ons see siis nii?

Hammasrihmaga mootor?

Postitatud: 29 Juun 2002 00:03
Postitas olaaf
Hammasrihmaga mootor on OK, kuni õigel ajal rihma vahetad (u 130 EEK/tk)!!! Müra poolest on mootor tõesti vaiksem, samuti ei tule pööretel 4000+ sisse seda kettmootorile iseloomulikku klõbinat ->siin kuskil oli sellest juba juttu.
Teadjamad mehed räägivad, et bensukulu pidavat ka väiksem olema (pole täheldanud). Endal vaz2105 1300cc ja linnas võtab ikka u 9,5-10 ja maanteel 8,5-9 L/100.
Vastupidavusest võiks rääkida niipalju, et 6200 rpm pidas sõidus vastu küll, rohkem ei julgenud proovda, ikagi vana mootor... Muide, kui sõidus peaks mootoririhm minema siis kolvi sees on klapisüvendid (kolb ja klapp kokku ei saa!)
Ühesõnaga proovi järele. (varu hammasrihm igaks juhuks pagassis).

rihmaga mootor

Postitatud: 30 Juun 2002 19:05
Postitas ruudi
tagaveolistele ladadele tehti ainult üks hammasrihmaga mootor ja see oli 1,3 liitrine 2105 mootor teised hammasrihmaga mootorid on juba 2108 mootorid seal oli juba 1,3 ja 1,5 ainult et ei oska ma öelda kas see tagaveolisele peale istub (olen kuulnud selliseid jutte et läheb aga ei tea). 05 Mootor ise on tõesti vaiksem tänu sellele et kett on asendatud hammasrihmaga. Ja ökonoomsem võib ta olla seepärast et hammasrihmülekande kasutegur on suurem kui kettülekandel, kuid see ei mõjuta asja niipalju. Ma arvan et see ökonoomsus tuleb eelkõige natuke täiustatud karpast mis tehti 05 mootorile. Maanteel võtab kütust kuskil 7,5l/100 le. Hammasrihm on mul korra puruks läinud ei juhtunud tõesti midagi hullu ei klappide ega muuga. Ainuke asi on võibolla et vanadel mootoritel võivad need rihmapoolsed väntvõlli simmelringid õli läbi lasta - vot see mõjub rihma eluiga lühendavalt. Pöörete koha pealt võib öelda et probleeme pole kui nüüd tahokas ei valeta siis mu mootor teeb teise käiguga sõites 7500 p/min nii et pole viga laiali pole veel jooksnud vaatamatta sellele et ma päris tihti kontrollin kas ikka läheb niipalju pöördesse :D

Postitatud: 01 Juul 2002 16:43
Postitas tuhajuhe
See et klapid kolbidega kokku ei saa on 50% võimalik.Tegin just paar kuud tagasi ühte 05 mootorit ja tahtsin nukki natuke varasemaks keerata.Aga ei saanud klapid jooksid kolvile pähe.Üks silinder oli normis,ühel mõlemad klapid ja südamest,ning kahel üks klapp.Siis tuli teha kaks freesi millega läbi kaane kolvid õigeks freesisin.

Postitatud: 02 Juul 2002 13:47
Postitas ruudi
Oot mis sa tõstsid siis ühe hamba võrra valeks või ?

Postitatud: 02 Juul 2002 15:20
Postitas tuhajuhe
lasin keeratava hammasrihma ratta teha.Ja ei last mitte millimeetritki varasemaks liigutada,hakkas tiksuma kui käima panid

Postitatud: 04 Juul 2002 22:18
Postitas Mike
Kas tõesti on nii, et aint 1300 hammasrihmaga? Kuidas on lood kepsude lühendamisega? Kas siis klapotskad pähe ei jookse?

Kuidas on lood kepsude lühendamisega?

Postitatud: 05 Juul 2002 20:19
Postitas olaaf
See asi läheb juba väga keemiaks.
Kui kepsu lühemaks teed ei tohiks klapid pähe küll joosta - kui mõelda sellele, et keps ühendab kolbi väntvõlliga võib jõuda järeldusele, et kolb ei tõuse enam kepsu lühendamisel nii kõrgele.
Kui kepsu lühemaks teed langeb surveaste ja suureneb töömaht.
Lihtsam on:
1. Panna plokki suurema läbimõõduga kolvid.
2. Teha kolvid kergemaks.
3. Hooratas õhemaks.
4. Lihvida sisselaske kollektor, puhastada ja reguleerida karpa.
5. Viimases hädas väntvõllil vastukaalud kergemaks (mooori tühikäik peaaegu olematu).
Muidu huvitav kellel on mõni tuttav kes kepsude lühendamisega tegeleb

Postitatud: 05 Juul 2002 23:06
Postitas Mike
Asja mõte selles, et 1300 aretada 1600. Kui sel on kolbe läimõõt juba 79,xx +, siis mis kolbed panna, et 1600 kokku saaks?

Postitatud: 06 Juul 2002 18:07
Postitas tuhajuhe
1300 ja 1600 ploki vahe on7mm.Tehakse 1300 1600 küll,see on nii et 1300 pannakse 1600 vänt ja kepsusi lühemaks ei tehta.Aga tehakse uued kolvid,millel on üks surverõngas ja kolb tuleb natuke plokist välja kaane sisse.Kolvil on peal põlemiskambri kuju.Aga kas tänava sõiduks seda teha on mõtet ?

Postitatud: 06 Juul 2002 23:31
Postitas Mike
Kui vige surve aste sell mootoril siis on ja, mis see ümber tegemine maksab. Aga samas kui kaua see lego vastu peab kui ma Tallinnas iga l ristmikul pea 7000RPM teen?

Postitatud: 11 Juul 2002 09:00
Postitas tuhajuhe
Surve aste tuleb 10,5-11,5,komressioon peaks olema 13-16 vahel(see mida manomeetriga mõõta saab).Eks tänava võitluseks on natuke kallis eriti bensiin mida rüüpama hakkab.Uute ladade 1,7 mootori blokke on ka saada ja sinna pidi vana lada sisu sisse minema ja vana tüübi kaan ka peale istuma.

Postitatud: 15 Juul 2002 10:04
Postitas ruudi
Originally posted by tuhajuhe
lasin keeratava hammasrihma ratta teha.Ja ei last mitte millimeetritki varasemaks liigutada,hakkas tiksuma kui käima panid

Kus tehakse regullitavat hammasrihmaratast ? Ja palju maksab ? Kas see on mingi lihtne kolme poldiga variant ? Kas nukkvõll oli ka siis jõhkram ?

Postitatud: 18 Juul 2002 20:05
Postitas tuhajuhe
Reguleeritavaid rihma ja keti rattaid saan teha lasta.Ja hind on 300eek ja tavalise ratta tahaks vastu saada.Kergemaks treitud hooratta hind oleks300-400eek.Üks reg. rimaratas on kohe müüa,teisi pen tellima ja eks mingi aeg saab.Tahan veel siduri korvi ka kergemaks teha,aga eks tuleb enne treiali juures põlve jälgi teha.

Postitatud: 30 Juul 2002 07:23
Postitas ruudi
Millise konstruktsiooniga see reg. ratas on ? Kas seal on mingid 3 polti ja sooned või on mingeid vingemaid stoperdus lahendusi ? Mille järgi sa selle siis paika keerad ? Ja kas originaal nukaga annab ka mingit effekti või on see vidin rohkem ralli nukkvõlli jaoks ?

Postitatud: 30 Juul 2002 20:51
Postitas tuhajuhe
See ratas on jah kolm polti ja seisab väga hästi kinni.Sedasi on ka rallikatel tehtud.Tava nukile annab ikka nats juurde,eriti siis on hea reg. kui on kaant maha freesitud.Eks tuleb ära proovida.