LisaHP-d õhust
LisaHP-d õhust
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
No krt mis jäikust sinna vaja on, ega taga puid ei lõhu. Lihtsam on osta mõni kasutatud kopsik mille peaks 20 - 50 EEK'uga kätte saama, lõigata äär maha, ja kogu mutt. Teine kopsik jätta terveks.Originaali postitas SHAIILU
Mõtlen siin, et kasulikum oleks karbi külgedesse lisaavasid lõigata, kui terve serva maha lõikad siis kaob jäikus ära.
Ning kui talv tuleb, siis saab need külgedesse tehtud avad paremini kinni panna, et võtaks ainult eelsoojendatud õhku.
Kui tuleb tali me maale, Tuleb lihtsalt see kaanega pann tagasi monteerida, sest see käib 4 (NELJA) pisikese poldiga karpa külge kinni. Minu arvates on lihtsam keerata 4 poldikest lahti ja siis uuesti jälle kinni, kui hakata mingite vanade sokkide või jumal teab millega auke kinni toppima, et õhk sisse ei läheks.
Düüside kohalt on ungarlased, kes 05 -le "lahtise kopsiku" modifikatsiooni teinud, parimaks düüsivalemiks pidanud:
More air, more fuel: 2105 carburettor jetting:
primary barrel: fuel 120, air 170.
secondary barrel: fuel 162, air 150.
float level: 6.5mm +/- 0.25mm
Muidugi see kehtib 05 mootori ja karpa kohta, teistel mudelitel on andmed teised.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
lLauri
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 69
- Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
- Asukoht: Tartu Viljandi vahel
- Autod: Samara 16V
Õhupuhasti korpuse lõikamine võib hea olla kyll.Kuid mul korraga mõni kysimus
1. Vanadel Ladadel oli karterituulutusel siseneval õhul spets filter.See oli selline väike ja asus suure filtri kõrval.Sealt läheb toru plokikaande ja edasi krt teab kuhu.Uutel masinatel selle filtri kohta pole.Küsimus selles et kas uutel see toru seal plokikaane küljes on ja kus siis filter on.
2. Kas oleks äkki siseneva õhu jahutamisest kasu.Külma veega nagu (VT TM i viimased numbrid )Honda S 2000 l ja Subaru imprezal.Et paneks mingi pihusti õhuvõtuava ette.Pihusti peaks vee pihustama selliseks udu taoliseks et muidu kui vett karpasse lased siis pole hea.Vast viitsis keegi selle läbi lugeda ja nõu anda.Eriti huvitaks see tuulutuse filtri värk.
1. Vanadel Ladadel oli karterituulutusel siseneval õhul spets filter.See oli selline väike ja asus suure filtri kõrval.Sealt läheb toru plokikaande ja edasi krt teab kuhu.Uutel masinatel selle filtri kohta pole.Küsimus selles et kas uutel see toru seal plokikaane küljes on ja kus siis filter on.
2. Kas oleks äkki siseneva õhu jahutamisest kasu.Külma veega nagu (VT TM i viimased numbrid )Honda S 2000 l ja Subaru imprezal.Et paneks mingi pihusti õhuvõtuava ette.Pihusti peaks vee pihustama selliseks udu taoliseks et muidu kui vett karpasse lased siis pole hea.Vast viitsis keegi selle läbi lugeda ja nõu anda.Eriti huvitaks see tuulutuse filtri värk.
-
lLauri
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 69
- Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
- Asukoht: Tartu Viljandi vahel
- Autod: Samara 16V
Ma ei tea kas ja mix mu eelmist replyt näha pole.Küsisin et kuidas uuematel ladadel karteri tuulutusel see sissemineva õhu werk on.Vanadel oli plokikaanes toru mille teises otsas on filter filter ise asub õhufiltri kõrval see on selline väike karbike.Osadel on see toru kinni pekstud aga kas nii on õige voi kas seda yldse vaja on??
Teiseks tahan teada et kas poleks võimalik sisseminevat õhku jahutada nagu honda S2000 ja imprezal.Panna karpa juurde pihusti ja siis veega miskit aretada.
Teiseks tahan teada et kas poleks võimalik sisseminevat õhku jahutada nagu honda S2000 ja imprezal.Panna karpa juurde pihusti ja siis veega miskit aretada.
-
lLauri
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 69
- Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
- Asukoht: Tartu Viljandi vahel
- Autod: Samara 16V
Nii ma lõikasin kah selle ääre maha.Ma ei saand miskit aru et paremini või halvemini lähex.Aga mul jäi kaas korralikult kinnitamata nii et tõmbas õhku filtri kõrvalt kas see võis midagi mõjutada??Hääl oli jahedal mootoril VÕIMAS aga kui asi soojenes polnd miskit.Kas peabki nii olema või tegin midagi valesti?Saatke pilte kuis on õige lõigata.
http://www.aquamist.co.uk/
http://www.rallycars.com/Cars/WaterInjection.html
[Edited on 6-18-2002 by kidd]
http://www.rallycars.com/Cars/WaterInjection.html
[Edited on 6-18-2002 by kidd]
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Noh kes viitsis tekstid läbi lugeda, sai teada, et selline jahutussüsteem on mõeldud põhiliselt turbo ja kompressormootoritele. Olulune oli fakt, et selline jahuti hakkab funktsioneerima temperatuuril tavaliselt +40 kraadi Celsiuse järgi.
Kui turbode ja kompressorite puhul oleneb mootorisse siseneva õhu temperatuur nii välisõhu temperatuurist, kui sisselaskerõhust, mis korralikel võistlusmootoritel võiks mitme at'ise rõhu puhul jahutamata õhu temperatuuri ajada sadadesse kraadidesse, mis võib tähendada aga kütuse enneaegset süttimist ehk detonatsiooni, mida teatavasti tarvis pole.
Vabalthingava mootori puhul on määravaks vaid välisõhu temperatuur, mis Eestis tavaliselt üle 40 kraadi ei kerki. OK mootoriruumis on ta siiski veidi soojem, aga selleks oleks lihtsam lõigata kapoti peale scoop.
Pealegi poleks mingist 10 - 15 kraadilisest võidust suurt tolku. Sikso mootori juures on enne sada muud asja teha, et täiteastet parandada. Jahutil on mõte siis kui suudaks jahutada ikka tubli 50 kraadi vähemalt. See eeldaks meie kliimas aga miinuskraadidesse minekut, mis oleks ebaloogiline. Pealegi ülelaadimisega tavaautode puhul ei kasutata kah tavaliselt jahuteid, need rohkem sport ja võidusõidumasinate pärusmaa.
Kui turbode ja kompressorite puhul oleneb mootorisse siseneva õhu temperatuur nii välisõhu temperatuurist, kui sisselaskerõhust, mis korralikel võistlusmootoritel võiks mitme at'ise rõhu puhul jahutamata õhu temperatuuri ajada sadadesse kraadidesse, mis võib tähendada aga kütuse enneaegset süttimist ehk detonatsiooni, mida teatavasti tarvis pole.
Vabalthingava mootori puhul on määravaks vaid välisõhu temperatuur, mis Eestis tavaliselt üle 40 kraadi ei kerki. OK mootoriruumis on ta siiski veidi soojem, aga selleks oleks lihtsam lõigata kapoti peale scoop.
Pealegi poleks mingist 10 - 15 kraadilisest võidust suurt tolku. Sikso mootori juures on enne sada muud asja teha, et täiteastet parandada. Jahutil on mõte siis kui suudaks jahutada ikka tubli 50 kraadi vähemalt. See eeldaks meie kliimas aga miinuskraadidesse minekut, mis oleks ebaloogiline. Pealegi ülelaadimisega tavaautode puhul ei kasutata kah tavaliselt jahuteid, need rohkem sport ja võidusõidumasinate pärusmaa.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Leidsin paar tagurpidi scoobi pilti...
Ülejäänud pildid
http://www.streetrace.org/forum/viewthread.php?tid=3101
Päris seff värk. Radikasse tulev õhk suunatakse kohe uuesti välja ja kuna scoobi taha tekib alarõhk siis imetakse külm õhk teistest vahedest sisse. (Minu teooria, ei tea kas on ka õige).
[Edited on 6-20-2002 by Valdz]
Ülejäänud pildid
http://www.streetrace.org/forum/viewthread.php?tid=3101
Päris seff värk. Radikasse tulev õhk suunatakse kohe uuesti välja ja kuna scoobi taha tekib alarõhk siis imetakse külm õhk teistest vahedest sisse. (Minu teooria, ei tea kas on ka õige).
[Edited on 6-20-2002 by Valdz]
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
karteri tuulutust vaja, et eemaldada karterist heitgaasid/aurud, muidu läheb see kõik kolinal õlisse.
See, et sul kuskilt õhufiltri VAHELT õhku lisaks tõmbas minekut küll mõjutada ei tohiks. Sa proovi segu kogust ja kvaliteeti muuta. Vaata ka düüsid üle.
See, et sul kuskilt õhufiltri VAHELT õhku lisaks tõmbas minekut küll mõjutada ei tohiks. Sa proovi segu kogust ja kvaliteeti muuta. Vaata ka düüsid üle.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Huvitav, mistap mul enam karbuss ei susise kui gaasi anda (no kõrgetel pööretel)? Õhufilter juba parasjagu umbes vä mis? Või on veel miskit, mis võib üleujutuda, umbe minna või mingil muul moel selle hääle kadumise põhjuseks olla. Muide tühikäigul ei ole (enam?) mootorimüra pea üldse kuulda - selle asemel on see sahin, mis enne kõrgematel pööretel gaasi andes salongi ka kuulda oli. Nagu oleks autol astma või midagi sellist - raskelt hingab teine Aga tegelt pole vist sellest häälest ullu miskit, mootor töötab ise samamoodi nagu enne edasi ... lihtsalt kergelt huvitav tähelepanek.
Mismoodi see karpaga turbo veel välja näeb ? Mis auto pealt sa sellise imevidina saad ? Kompressori paigaldamise peale võiks küll mõelda aga kas nüüd päris turbo kompressorit kohe (siis vaja ju väljalase ümber teha) ma prooviks enne mehaanilisega. Võimsust peaks ju juurde tulema nii et on mõtet kindlasti, iseasi kas viitsimist on.
Vaata selles videos (kui sa mõtled seda mida ma) ei ole minumeelest enam tegemist õhu sisse imemis müraga ma kahtlustan et seal oli juba tegemist turboga kui tähelepanelikult jälgida siis tuli see õhu sahin, vilin alati käigu vahetamis hetkel noh siis kui mootori pöörded langevad seoses sellega ka turbo pöörded. Vot see oli cool hääl. See oli siis minumeelest "getaway in stockholm 2" kus sõitsid Toyota Supra ja Ford Escort RS 2000 turboOriginally posted by Siim
Kes nüüd aru ei saanud, mis sisinaga on tegu võiksid vaadata/kuulata Getaway in Stockholmi videot - seal susisesid Supra/911 ikka omajagu.
>Vaata selles videos (kui sa mõtled seda mida ma) ei ole minumeelest enam tegemist õhu sisse imemis müraga ma kahtlustan et seal oli juba tegemist turboga kui tähelepanelikult jälgida siis tuli see õhu sahin, vilin alati käigu vahetamis hetkel noh siis kui mootori pöörded langevad seoses sellega ka turbo pöörded. Vot see oli cool hääl. See oli siis minumeelest "getaway in stockholm 2" kus sõitsid Toyota Supra ja Ford Escort RS 2000 turbo
--------------------------------------------
Asja nimi mis susistab on Dump Valve ehk Blow Off Valve.Põhimõte selles,et kui turbol
pöörded yleval ja drosselklapp kinni lastakse,vudib turbo inertsist
edasi ja surve kollektoris,trosselklapi ees tõuseb.Et see surve
midagi lõhki ei ajaks ja/või turbo põõrdeid alla ei kisuks,lastakse
yleliigne surve läbi klapi atmosfäri(susin).Kes täpsemalt teada tahab,loeb ise:
http://thedodgegarage.com/turbo_bov.html
Sama asi LADAle
http://216.239.39.100/search?q=cache:8R ... t&ie=UTF-8
(kahjuks originaal link ei tõõta momendil,sellepärast nii pikk)
--------------------------------------------
Asja nimi mis susistab on Dump Valve ehk Blow Off Valve.Põhimõte selles,et kui turbol
pöörded yleval ja drosselklapp kinni lastakse,vudib turbo inertsist
edasi ja surve kollektoris,trosselklapi ees tõuseb.Et see surve
midagi lõhki ei ajaks ja/või turbo põõrdeid alla ei kisuks,lastakse
yleliigne surve läbi klapi atmosfäri(susin).Kes täpsemalt teada tahab,loeb ise:
http://thedodgegarage.com/turbo_bov.html
Sama asi LADAle
http://216.239.39.100/search?q=cache:8R ... t&ie=UTF-8
(kahjuks originaal link ei tõõta momendil,sellepärast nii pikk)