7. leht 7-st

Postitatud: 27 Aug 2013 09:29
Postitas ando
Minu kuuekale oli eelmine omanik ka selle peale pannud, kiitis taevani. Viskasin selle minema ja mootori töö läks minu tagumikutunnetuse järgi paremaks. Rääkimata sellest, et sellel suurepärasel vidinal oli üks "laba" puudu, mis arvatavasti lahkus töö käigus summuti kaudu.

Postitatud: 05 Mai 2014 18:31
Postitas sõiduk
Probleem selline, et kiirendades vähe järsemalt gaasi andes hakkab plärtsuma, ei jõua minna. Samas kui natuke gaasiga mängida läheb lõpuni pöörde. Vahetasin süütepooli, läks natuke paremaks. Enne kui uued juhtmed ostan küsin, kas viga võib olla süütejuhtmetes, või karpas?

Postitatud: 05 Mai 2014 19:57
Postitas olaaf
kontaktivahe on paigas?
kiirenduspump pritsib kenasti karpas?

Postitatud: 12 Nov 2014 13:04
Postitas Acer10
Autoks on 01. Probleem on selline, kui mootor tööle panna, siis käsitsi peale pumbates mootor töötab probleemideta. Aga kui ei pumpa enam siis töötab paarkümmend sekundit ja siis sureb ise välja.
Osadel joonistel käitab mingisugune varras bensupumpa, kuid mul selline asi puudub üldse. Mul käib see must jublakas pumba vastu ja see mootori külge. Et kas ta peabki olema selline vöi on mul mingid osad puudu sealt?

Pilt

Postitatud: 12 Nov 2014 14:47
Postitas Acer10
 
Acer10 kirjutas:Autoks on 01. Probleem on selline, kui mootor tööle panna, siis käsitsi peale pumbates mootor töötab probleemideta. Aga kui ei pumpa enam siis töötab paarkümmend sekundit ja siis sureb ise välja.
Osadel joonistel käitab mingisugune varras bensupumpa, kuid mul selline asi puudub üldse. Mul käib see must jublakas pumba vastu ja see mootori külge. Et kas ta peabki olema selline vöi on mul mingid osad puudu sealt?
Sain vastuse oma küsimusele kuidas pump töötab. Vötsin karteripöhja alt ära ja seal sees oli see pulk, mida on vaja et pump töötaks. Kuid uus küsimus, kas see metallpulk on kuskil kinni ka vöi on ta lihtsalt selle musta jublaka sees? Üks ots vastu pumpa, teine vastu völli.
Viimasel pildil olev jupp oli ka karteripöhjas.

http://nagi.ee/photos/veisbuuk/23781859/

http://nagi.ee/photos/veisbuuk/23781873/

http://nagi.ee/photos/veisbuuk/23781891/

Postitatud: 12 Nov 2014 15:04
Postitas Qunts
See võll käibki lihtsalt niisama sinna. Paned musta plastiku paika lükkad võlli sisse ja paigaldad pumba.
Aga mis asi see veel seal oli ei oska mina hetkel välja nupputada.

Postitatud: 12 Nov 2014 23:04
Postitas Edel
Tavaliselt ketipingutustalla juppe võib karteripõhjast leida.

Postitatud: 12 Nov 2014 23:34
Postitas Acer10
 
EdR kirjutas:Tavaliselt ketipingutustalla juppe võib karteripõhjast leida.
Vötsin kaaned maha, pingutustald ja leevendi olid korras. Pole siiani kohta leidnud sellele.
Pilt

Postitatud: 08 Mai 2016 14:50
Postitas mortenx
kas keegi teab mõnda head õpetust kuda karburaatori kruve õigesti keerata , co paigast ära ..
auto 2104 1.3

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitatud: 25 Mai 2017 13:18
Postitas AlfaFanatico
Ehk oskab keegi öelda, mis tööpõhimõte sellel punase ringiga märgitud klapil on? Pole enne sellise karburaatoriga kokkupuudet olnud.
Tegu siis sellist koodi omava karburaatoriga: 2101-1107010-02
317ge8s-960.jpg
317ge8s-960.jpg (177.52 KiB) Vaadatud 16373 korda

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitatud: 26 Mai 2017 07:56
Postitas motamees
See peaks olema ujukiruumi rõhutasandusklapp.
Seal oli midagi seotud mustaks läinud õhufiltriga, mis tekitab suuremat vaakumit. Kui ujukiruum on pidevalt välisõhuga ühenduses, siis suurem vaakum imeb, mustunud filtri korral, rohkem kütet sisse. Kui ka ujukiruumi tekitatakse sama vaakum, siis ei sõltu kogus vaakumi suurusest, kuna mõlemas osas on see ühesugune.
Seisu ajal pidi vist olema avatud selle pärast, et bens aurud ei rikastaks segu käivitamise ajaks liigselt.
Selline udune mäletamine kaugetest aegadest.

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitatud: 26 Mai 2017 16:37
Postitas AlfaFanatico
motamees kirjutas:See peaks olema ujukiruumi rõhutasandusklapp.
Seal oli midagi seotud mustaks läinud õhufiltriga, mis tekitab suuremat vaakumit. Kui ujukiruum on pidevalt välisõhuga ühenduses, siis suurem vaakum imeb, mustunud filtri korral, rohkem kütet sisse. Kui ka ujukiruumi tekitatakse sama vaakum, siis ei sõltu kogus vaakumi suurusest, kuna mõlemas osas on see ühesugune.
Seisu ajal pidi vist olema avatud selle pärast, et bens aurud ei rikastaks segu käivitamise ajaks liigselt.
Selline udune mäletamine kaugetest aegadest.
Tänud vastuse eest! :)

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitatud: 06 Apr 2022 12:45
Postitas dani
Tere,

mul on küsimus — kui palju peab olema solex karpal vahe ujuki ka karpa vahel? Vöi panna see möne teise karpa andmete järgi paika?

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitatud: 06 Apr 2022 14:19
Postitas Jass
Ujukikamber on balansseeritud - s.t. õhufiltri sisemine pool on ühendatud karburaatori kaanes oleva ava kaudu ujukikambriga. Lisaks on ujukikambri debalansseerimise süsteem.

Kuuma mootori ülerikastamise vältimiseks käivitamisel avatakse ujukikambri debalansseerimisklapp ja kütuseaurud lastakse atmosfääri. (Kütusepump ei tea ju, et osa kütust on seisva kuuma mootori karburaatori ujukikambris aurustunud ja pumpab kütusenivoo kuni nõelklapi sulgumiseni). Sõidu ajal hoiab vedru klapi suletuna ja seistes jälle avatakse. Debalansseerimisklapp oli vaid esimestel Weberitel. Keskkonnanõuete tõttu hilisematel variantidel sellest loobuti.

Solex karpa: Auto pargitakse tasasele pinnale

- Eemaldada mootori õhufiltri korpus

- Laske mootoril viis minutit tühikäigul töötada

- Eemaldage karburaatori kaas

- Mõõdame kaugust ujukikambri ülemisest servast bensiini tasapinnani

Seda tuleb teha nii kiiresti kui võimalik, kuna bensiin aurustub väga kiiresti.

Tootja poolt näidatud Solexi karburaatorite kütusetaseme nõutav väärtus on 25–26 mm karburaatori ujukikambri ülemisest servast bensiini tasapinnani.

Регулировка уровня поплавковой камеры карбюратора SOLEX

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitatud: 06 Apr 2022 14:20
Postitas olaaf
ilma tagasivooluta 3-4mm, tagasivooluga 2-3mm ujuk taeva poole mõõdad ümarkaliibriga ujuki ja tihendi vahelt (puur vms)

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitatud: 06 Apr 2022 18:05
Postitas Jass
Karburaatori kütusenivoo sõltub väga paljudest teguritest. Keerulisemaks teeb asjaolu, et müügil on eri aegade ja eri tootjate varuosi. Mõõdud ja kaalud võivad erineda.

Näiteks oli esimeste Weber karburaatorite ujuki kaaluks 11g±0,5g, hiljem 12±1g. Ujukitase oli esimestel 7,5mm ja hilisematel 6,5mm. Viimasel ajal on mindud eriti täpseks – 0,01kg :)

Ujukeid kaaludes on kõikumised päris suured – enamus on max lubatust (13g) raskemad. Eks siis tuleb osa joodist eemaldada. Esimeste karburaatorite remondi puhul ei õnnestugi varuosadega õiget ujuki kaalu saavutada.

Ka nõelklappide puhul esineb erinevusi. Varuosadena müüdavad düüside komplektid on ebatäpsed.

Ostsin hiljuti 4 remondikomplekti VAZ-2103-le. Kõikides karpides oli komplektsus erinev – ilmselt on rotid laos. Kindlam on osta kiletatud variante. Osa tihendeid olid hoopis Ozoni omad. Düüsidel esines valesid markeeringuid ja pooled olid suurema läbimõõduga. 2103 remondikomplektis on millegipärast 0,4mm kiirenduspumba pihustid. Eks siis tule need 0,5mm üle puurida. Kõik nõelklappide korpused on treimis-puurimissodi täis ja ei ole pärast puhastamist hermeetilised.
Nagu ka vanasti – tuleb osta 1,25mm düüsid ja puurida ise õigesse mõõtu mikromeetriga valitud puuridega.
Ozonide puhul on muidugi veelgi väiksemaid vaja – alates 1,07.
Ja eks tulemust muuda ka kütusepumba rõhk ning kütuse erikaal jne.

Solexide puhul on varuosi veelgi vähem saada.
Nivoo reguleerimisel olen seetõttu esialgse ujuki asendi pannud kaliibriga paika ja hiljem kontrollinud nivood ujukiruumis. Solexi puhul olen algselt seadnud abinõuga 2mm. Saab ka 2mm puurisabaga ja kindlasti koos kaanetihendiga. Ujukiruumis mõõdetakse nivood 25-26mm ilma tihendita.
Kaane mahavõtmisel peaks kütusesurve maas olema või voolik lahti - muidu võib ujukiruumi voolata lisakütust.