Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
-
aAcer10
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 18
- Liitunud: 04 Mär 2013 22:46
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: Žiguli 2101
Autoks on 01. Probleem on selline, kui mootor tööle panna, siis käsitsi peale pumbates mootor töötab probleemideta. Aga kui ei pumpa enam siis töötab paarkümmend sekundit ja siis sureb ise välja.
Osadel joonistel käitab mingisugune varras bensupumpa, kuid mul selline asi puudub üldse. Mul käib see must jublakas pumba vastu ja see mootori külge. Et kas ta peabki olema selline vöi on mul mingid osad puudu sealt?
Osadel joonistel käitab mingisugune varras bensupumpa, kuid mul selline asi puudub üldse. Mul käib see must jublakas pumba vastu ja see mootori külge. Et kas ta peabki olema selline vöi on mul mingid osad puudu sealt?
-
aAcer10
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 18
- Liitunud: 04 Mär 2013 22:46
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: Žiguli 2101
Sain vastuse oma küsimusele kuidas pump töötab. Vötsin karteripöhja alt ära ja seal sees oli see pulk, mida on vaja et pump töötaks. Kuid uus küsimus, kas see metallpulk on kuskil kinni ka vöi on ta lihtsalt selle musta jublaka sees? Üks ots vastu pumpa, teine vastu völli.Acer10 kirjutas:Autoks on 01. Probleem on selline, kui mootor tööle panna, siis käsitsi peale pumbates mootor töötab probleemideta. Aga kui ei pumpa enam siis töötab paarkümmend sekundit ja siis sureb ise välja.
Osadel joonistel käitab mingisugune varras bensupumpa, kuid mul selline asi puudub üldse. Mul käib see must jublakas pumba vastu ja see mootori külge. Et kas ta peabki olema selline vöi on mul mingid osad puudu sealt?
Viimasel pildil olev jupp oli ka karteripöhjas.
http://nagi.ee/photos/veisbuuk/23781859/
http://nagi.ee/photos/veisbuuk/23781873/
http://nagi.ee/photos/veisbuuk/23781891/
-
aAlfaFanatico
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 15
- Liitunud: 22 Mai 2017 13:53
- Asukoht: Tallinn
Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
Ehk oskab keegi öelda, mis tööpõhimõte sellel punase ringiga märgitud klapil on? Pole enne sellise karburaatoriga kokkupuudet olnud.
Tegu siis sellist koodi omava karburaatoriga: 2101-1107010-02
Tegu siis sellist koodi omava karburaatoriga: 2101-1107010-02
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
See peaks olema ujukiruumi rõhutasandusklapp.
Seal oli midagi seotud mustaks läinud õhufiltriga, mis tekitab suuremat vaakumit. Kui ujukiruum on pidevalt välisõhuga ühenduses, siis suurem vaakum imeb, mustunud filtri korral, rohkem kütet sisse. Kui ka ujukiruumi tekitatakse sama vaakum, siis ei sõltu kogus vaakumi suurusest, kuna mõlemas osas on see ühesugune.
Seisu ajal pidi vist olema avatud selle pärast, et bens aurud ei rikastaks segu käivitamise ajaks liigselt.
Selline udune mäletamine kaugetest aegadest.
Seal oli midagi seotud mustaks läinud õhufiltriga, mis tekitab suuremat vaakumit. Kui ujukiruum on pidevalt välisõhuga ühenduses, siis suurem vaakum imeb, mustunud filtri korral, rohkem kütet sisse. Kui ka ujukiruumi tekitatakse sama vaakum, siis ei sõltu kogus vaakumi suurusest, kuna mõlemas osas on see ühesugune.
Seisu ajal pidi vist olema avatud selle pärast, et bens aurud ei rikastaks segu käivitamise ajaks liigselt.
Selline udune mäletamine kaugetest aegadest.
C
-
aAlfaFanatico
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 15
- Liitunud: 22 Mai 2017 13:53
- Asukoht: Tallinn
Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
Tänud vastuse eest!motamees kirjutas:See peaks olema ujukiruumi rõhutasandusklapp.
Seal oli midagi seotud mustaks läinud õhufiltriga, mis tekitab suuremat vaakumit. Kui ujukiruum on pidevalt välisõhuga ühenduses, siis suurem vaakum imeb, mustunud filtri korral, rohkem kütet sisse. Kui ka ujukiruumi tekitatakse sama vaakum, siis ei sõltu kogus vaakumi suurusest, kuna mõlemas osas on see ühesugune.
Seisu ajal pidi vist olema avatud selle pärast, et bens aurud ei rikastaks segu käivitamise ajaks liigselt.
Selline udune mäletamine kaugetest aegadest.
Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
Tere,
mul on küsimus — kui palju peab olema solex karpal vahe ujuki ka karpa vahel? Vöi panna see möne teise karpa andmete järgi paika?
mul on küsimus — kui palju peab olema solex karpal vahe ujuki ka karpa vahel? Vöi panna see möne teise karpa andmete järgi paika?
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
Ujukikamber on balansseeritud - s.t. õhufiltri sisemine pool on ühendatud karburaatori kaanes oleva ava kaudu ujukikambriga. Lisaks on ujukikambri debalansseerimise süsteem.
Kuuma mootori ülerikastamise vältimiseks käivitamisel avatakse ujukikambri debalansseerimisklapp ja kütuseaurud lastakse atmosfääri. (Kütusepump ei tea ju, et osa kütust on seisva kuuma mootori karburaatori ujukikambris aurustunud ja pumpab kütusenivoo kuni nõelklapi sulgumiseni). Sõidu ajal hoiab vedru klapi suletuna ja seistes jälle avatakse. Debalansseerimisklapp oli vaid esimestel Weberitel. Keskkonnanõuete tõttu hilisematel variantidel sellest loobuti.
Solex karpa: Auto pargitakse tasasele pinnale
- Eemaldada mootori õhufiltri korpus
- Laske mootoril viis minutit tühikäigul töötada
- Eemaldage karburaatori kaas
- Mõõdame kaugust ujukikambri ülemisest servast bensiini tasapinnani
Seda tuleb teha nii kiiresti kui võimalik, kuna bensiin aurustub väga kiiresti.
Tootja poolt näidatud Solexi karburaatorite kütusetaseme nõutav väärtus on 25–26 mm karburaatori ujukikambri ülemisest servast bensiini tasapinnani.
Регулировка уровня поплавковой камеры карбюратора SOLEX
Kuuma mootori ülerikastamise vältimiseks käivitamisel avatakse ujukikambri debalansseerimisklapp ja kütuseaurud lastakse atmosfääri. (Kütusepump ei tea ju, et osa kütust on seisva kuuma mootori karburaatori ujukikambris aurustunud ja pumpab kütusenivoo kuni nõelklapi sulgumiseni). Sõidu ajal hoiab vedru klapi suletuna ja seistes jälle avatakse. Debalansseerimisklapp oli vaid esimestel Weberitel. Keskkonnanõuete tõttu hilisematel variantidel sellest loobuti.
Solex karpa: Auto pargitakse tasasele pinnale
- Eemaldada mootori õhufiltri korpus
- Laske mootoril viis minutit tühikäigul töötada
- Eemaldage karburaatori kaas
- Mõõdame kaugust ujukikambri ülemisest servast bensiini tasapinnani
Seda tuleb teha nii kiiresti kui võimalik, kuna bensiin aurustub väga kiiresti.
Tootja poolt näidatud Solexi karburaatorite kütusetaseme nõutav väärtus on 25–26 mm karburaatori ujukikambri ülemisest servast bensiini tasapinnani.
Регулировка уровня поплавковой камеры карбюратора SOLEX
Viimati muutis Jass, 06 Apr 2022 14:29, muudetud 1 kord kokku.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
ilma tagasivooluta 3-4mm, tagasivooluga 2-3mm ujuk taeva poole mõõdad ümarkaliibriga ujuki ja tihendi vahelt (puur vms)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
Karburaatori kütusenivoo sõltub väga paljudest teguritest. Keerulisemaks teeb asjaolu, et müügil on eri aegade ja eri tootjate varuosi. Mõõdud ja kaalud võivad erineda.
Näiteks oli esimeste Weber karburaatorite ujuki kaaluks 11g±0,5g, hiljem 12±1g. Ujukitase oli esimestel 7,5mm ja hilisematel 6,5mm. Viimasel ajal on mindud eriti täpseks – 0,01kg
Ujukeid kaaludes on kõikumised päris suured – enamus on max lubatust (13g) raskemad. Eks siis tuleb osa joodist eemaldada. Esimeste karburaatorite remondi puhul ei õnnestugi varuosadega õiget ujuki kaalu saavutada.
Ka nõelklappide puhul esineb erinevusi. Varuosadena müüdavad düüside komplektid on ebatäpsed.
Ostsin hiljuti 4 remondikomplekti VAZ-2103-le. Kõikides karpides oli komplektsus erinev – ilmselt on rotid laos. Kindlam on osta kiletatud variante. Osa tihendeid olid hoopis Ozoni omad. Düüsidel esines valesid markeeringuid ja pooled olid suurema läbimõõduga. 2103 remondikomplektis on millegipärast 0,4mm kiirenduspumba pihustid. Eks siis tule need 0,5mm üle puurida. Kõik nõelklappide korpused on treimis-puurimissodi täis ja ei ole pärast puhastamist hermeetilised.
Nagu ka vanasti – tuleb osta 1,25mm düüsid ja puurida ise õigesse mõõtu mikromeetriga valitud puuridega.
Ozonide puhul on muidugi veelgi väiksemaid vaja – alates 1,07.
Ja eks tulemust muuda ka kütusepumba rõhk ning kütuse erikaal jne.
Solexide puhul on varuosi veelgi vähem saada.
Nivoo reguleerimisel olen seetõttu esialgse ujuki asendi pannud kaliibriga paika ja hiljem kontrollinud nivood ujukiruumis. Solexi puhul olen algselt seadnud abinõuga 2mm. Saab ka 2mm puurisabaga ja kindlasti koos kaanetihendiga. Ujukiruumis mõõdetakse nivood 25-26mm ilma tihendita.
Kaane mahavõtmisel peaks kütusesurve maas olema või voolik lahti - muidu võib ujukiruumi voolata lisakütust.
Näiteks oli esimeste Weber karburaatorite ujuki kaaluks 11g±0,5g, hiljem 12±1g. Ujukitase oli esimestel 7,5mm ja hilisematel 6,5mm. Viimasel ajal on mindud eriti täpseks – 0,01kg
Ujukeid kaaludes on kõikumised päris suured – enamus on max lubatust (13g) raskemad. Eks siis tuleb osa joodist eemaldada. Esimeste karburaatorite remondi puhul ei õnnestugi varuosadega õiget ujuki kaalu saavutada.
Ka nõelklappide puhul esineb erinevusi. Varuosadena müüdavad düüside komplektid on ebatäpsed.
Ostsin hiljuti 4 remondikomplekti VAZ-2103-le. Kõikides karpides oli komplektsus erinev – ilmselt on rotid laos. Kindlam on osta kiletatud variante. Osa tihendeid olid hoopis Ozoni omad. Düüsidel esines valesid markeeringuid ja pooled olid suurema läbimõõduga. 2103 remondikomplektis on millegipärast 0,4mm kiirenduspumba pihustid. Eks siis tule need 0,5mm üle puurida. Kõik nõelklappide korpused on treimis-puurimissodi täis ja ei ole pärast puhastamist hermeetilised.
Nagu ka vanasti – tuleb osta 1,25mm düüsid ja puurida ise õigesse mõõtu mikromeetriga valitud puuridega.
Ozonide puhul on muidugi veelgi väiksemaid vaja – alates 1,07.
Ja eks tulemust muuda ka kütusepumba rõhk ning kütuse erikaal jne.
Solexide puhul on varuosi veelgi vähem saada.
Nivoo reguleerimisel olen seetõttu esialgse ujuki asendi pannud kaliibriga paika ja hiljem kontrollinud nivood ujukiruumis. Solexi puhul olen algselt seadnud abinõuga 2mm. Saab ka 2mm puurisabaga ja kindlasti koos kaanetihendiga. Ujukiruumis mõõdetakse nivood 25-26mm ilma tihendita.
Kaane mahavõtmisel peaks kütusesurve maas olema või voolik lahti - muidu võib ujukiruumi voolata lisakütust.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.