Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Membraaniga sundtühikäigu klapp töötab laitmatult. On ka kenasti reguleeritav. Paigaldasin kunagi sellise süsteemi oma Nivale. Poest ostes oli voolik otse kollektorisse viidud. Kõigepealt panin vahele elektriliselt juhitava vaakumklapi, mid juhtisin käsilülitiga salongist. Hiljem ka aju sain ja siis kogu komplekti pele installeerisin.
Ega see eesti oludes nii väga vajalik asi ei olegi. Tol ajal aga reisisin palju ja eriti mägirajoonides(tsetseenia, gruusia, krimm). Seal on asjast palju abi. Niva benakulu kuskil 8L/100km. See kogu reisi keskmine ja käruga.
Muide uuem variant sellest ongi magnetklapiga. Membraani ja vaakumi osa on ära kaotatud. Membraani asemele käib erisugune reguleerkruvi. Seda ka asenduseks poest vabalt saada.
Ega see eesti oludes nii väga vajalik asi ei olegi. Tol ajal aga reisisin palju ja eriti mägirajoonides(tsetseenia, gruusia, krimm). Seal on asjast palju abi. Niva benakulu kuskil 8L/100km. See kogu reisi keskmine ja käruga.
Muide uuem variant sellest ongi magnetklapiga. Membraani ja vaakumi osa on ära kaotatud. Membraani asemele käib erisugune reguleerkruvi. Seda ka asenduseks poest vabalt saada.
C
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
Kuna põhimõtteliselt on vaakumit vaja ,kas siis võib selle vaakumi võtta ka äkki karburaatori vaakum voolikust ,kui kolmik vahele panna.Sinna ju tuleb kah vaakum ,kui mootor tühikäigul käib.Tegelikult mul ongi vabalt 2 karpat laiali tahan ehitada võimalikult head karpat ja säästliku ,et siin kohal on võimalik veel rääkida ,kas valida membraniga karpa või elektromagnetiga või mõlemad koos. Suht suur segadus selle asjaga
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Mine sellelt lehelt üks klikk tagasi (nr 2-le). Sealt leiad Laurimetallilt postitatud lingi mingile vene lehele ,kus saba ja sarvedega ära toodud 05 ,07 karpad. Prindi see joru välja ja lase ära tõlkida kui keelt ei mõista. Siiani parim juhend ,mida eales näinud olen. Sealt võid kõik pähe õppida ja teistelegi pärast head nõu jagada remondi ,timmimiste ,jubinate asendamiste ,vigade jms.jne.jne. kohta.
Vene ajal sellist kirjandust ei liikunud ,siis muditi kõike katse-eksituse meetodil. Mu vanaisa kolmel õnnestus küte nii kinni puua ,et toru ots oli seest valge. Ega ta nüüd kraapsule suurt mõjunud ,kes tahtis see vedas ikka teisega robinal paigast ja ennem kummi pidama ei saanud kui 50 sees oli.
A äkki olid siis kummid pastlamad?
Vene ajal sellist kirjandust ei liikunud ,siis muditi kõike katse-eksituse meetodil. Mu vanaisa kolmel õnnestus küte nii kinni puua ,et toru ots oli seest valge. Ega ta nüüd kraapsule suurt mõjunud ,kes tahtis see vedas ikka teisega robinal paigast ja ennem kummi pidama ei saanud kui 50 sees oli.
A äkki olid siis kummid pastlamad?
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
Mida sa selle suitsu all mõtled ? tahad ,et sumpast tossu tulex? Sellisel juhul tuleb ülevaatusel probleeme. Veel seda ,et ülevaatusel peavad tühikäigupöörded olema 900 või alla selle ,kui on üle siis nad timivad seda ,kui saab alla poole. Juhul ,kui sul mootor ei käi korralikult 900 pöörde juures ,või tahhomeeter valetab tuleb lihtsalt karpat timmida.Algselt postitas: Marcuz
Varem oli mul tühikäik koguaeg nii 1200rpm, nüüd langenud 900rpm peale.. ei tea kuidas üldse. Aga tahaks sutsu juurde keerata. Kas seal seguKOGUSE kruvist mitte koostise ja kuhu poole kui palju?? Kas 98 bensiin võib kuidagi tühikäiku muuta?
-
mMarcuz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 286
- Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
- Asukoht: Tallinn/Harjumaa
- Autod: Avensis 2.0i
- Kontakt:
Mis SUITSUST sa räägid??:kuri Kui uuesti loed, siis saad aru et mingit suitsu seal pole... ja sigulli raamatust lugesin, et tyhikäik peab veic kõrgem olema kui tavaliselt teistel autodel, sest sigulli mootor lissalt on siuke.. ja käib ta ka 750rpmi juures aga vaevaliselt ja olku kunagi rääkis et ple mõtet nuka eluga mängida väga madalate pööretega.Algselt postitas: LaurimetallMida sa selle suitsu all mõtled ? tahad ,et sumpast tossu tulex? Sellisel juhul tuleb ülevaatusel probleeme. Veel seda ,et ülevaatusel peavad tühikäigupöörded olema 900 või alla selle ,kui on üle siis nad timivad seda ,kui saab alla poole. Juhul ,kui sul mootor ei käi korralikult 900 pöörde juures ,või tahhomeeter valetab tuleb lihtsalt karpat timmida.Algselt postitas: Marcuz
Varem oli mul tühikäik koguaeg nii 1200rpm, nüüd langenud 900rpm peale.. ei tea kuidas üldse. Aga tahaks sutsu juurde keerata. Kas seal seguKOGUSE kruvist mitte koostise ja kuhu poole kui palju?? Kas 98 bensiin võib kuidagi tühikäiku muuta?
Sai Petci juures käidud, kes karpa lahti vottis, paar viga avastas ja ära timmis. Tänud talle!
Tänud mota chatis antud õpetuste eest, pneumo klapi lüliti sain korda. Kuidas aga kontrollida, et pneumo klapp töökorras on? (See julla kuhu 2 vaakumtoru ja 1voi2 juhet läheb) Ja äkki keegi teab selle ligikaudset hinda..?
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
selline küsimus, et teema alguses on seal tabelid põlemiskambri ruumala kohta.plokikaane ja tihendi ruumala on lihtne teada saada, aga ploki kohta jääb mulle kuidagi segaseks.äkki keegi oskab õelda, kui suur see on. mootori töömaht 1297cm3(passis).proovisin plokilt ka mingeid numbreid otsida, aga leidsin ainult "011". Nimelt puudub siis põlemiskambri mahuosa mootoriplokis ja kolvi põhjas.Auto on 21063, peaks olema originaal mootor peal.Äkki keegi oskab aidata?
mootoritöömahu arvutamiseks saame küll seda valemit kasutada, aga mind huvitab just see osa silindrist, kuhu kolb ei jõua, ehk siis kui palju on kolb lahutuspinnast ülemise surnud seisu ajal all. ja seda just selle mootori korral, sest niipalju, kui mina aru saan, on need näitajad eri mootorite korral erinevad.Samuti huvitab ka see, et kas kolbidel on süvendid sees või ei.Ei viitsi nagu sellepärast hakata lahti võtma, peaks olema muidu ka võimalik teada saada?
lugesin uuesti, aga ikka jäi selgusetuks. sealt ma saan aru, nagu oleks kolb 1,9 mm ü.s.s. ajal lahutuspinnast all ja kolvil süvend sees, ning silindri läbimõõt 79? kui ma siis natuke arvutan, tuleb mul surveaste ca 7,1 (plokikaane põlemiskambri ruumala 39,5)kas sellise surveastmega auto töötab üldse?
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Pii korda raadiuse ruut korda kõrgus. Sina võtad kõrguseks 0,19cmAlgselt postitas: virxs
lugesin uuesti, aga ikka jäi selgusetuks. sealt ma saan aru, nagu oleks kolb 1,9 mm ü.s.s. ajal lahutuspinnast all ja kolvil süvend sees, ning silindri läbimõõt 79? kui ma siis natuke arvutan, tuleb mul surveaste ca 7,1 (plokikaane põlemiskambri ruumala 39,5)kas sellise surveastmega auto töötab üldse?
et selles ma tahangi selgusele jõuda, kui suur on mu mootori põlemiskamber. tegelikult olen ma sellele nii palju mõelnud, et läheb juba suht keeruliseks millestki aru saada.põhiline on see, et ma tean, mis plokikaas mul peal on.Selle vahetasin kunagi ära, ilmselt originaali asemele panin mingi suvalise, kuna klapipesa oli hävinenud.nüüd uurisin lehte foorumist ja sain teada, et selle kaane koos tihendiga maht on39,5. aga.... sellest tabelist foorumi alguses aru ei saa, et kui mul on mootori peal kirjas 011, töömaht 1300, palju siis kolb on all lahutuspinnast ja milline kolb sees on. Kui keegi aru saab või teab, kuidas see asi seal sees välja näeb, oleksin tänulik, kui mindki valgustaks selles suhtes.
ma sain solexi karbussi ei 1.5 mootorile peale panna . proovisin ära .algul ketras, ketras ,ketras senikaua kuni starter kärssama läks -rohkem ei julgenud . siis tõmbasime slepis käima ja läks , kuid minekut ei olnud. ainult sidurit libistades liikus edasi. masin tahtis bena kätte saada rohkem kuid ma ei oskanud seal midagi puutuda - lõhun veel ära nagu ma tavaliselt teen .ei tahaks nagu vana tagasi panna kuna kuulsin et see võtab veel vähe bena maanteel : " karburaatoril on nö. tühikäigusolenoidklapp, mis saab nüüd oma signaali salongis asuvast lülitist. Kui tühikäiku vaja, lülitan sisse ja tühikäigu kanal avaneb ning vastupidi
maanteepeal sain nõnda kinnise klapiga kütusekuluks 6.5L"
niisiis ma sooviks juuniseid 08 karburaatorist . kui kellegil on palun pangu üles
maanteepeal sain nõnda kinnise klapiga kütusekuluks 6.5L"
niisiis ma sooviks juuniseid 08 karburaatorist . kui kellegil on palun pangu üles
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
http://www.autocitychannel.com/news/s1503.html Sellel lingil on pildil 17 kujutatd süsteem ,kui toore on peal . Mind huvitaks ,et hoob ( 12 ) kinnitub alt poolt teise auku. ( samas olen näinud ,et paljudel karpadel on selleks kinnituseks ülemine auk. põhimõtteliselt peax see seguklapi asendit muutma vastavalt tooreklapi asendile Oskab keegi ütelda ,miks see nii on ? (Ise eriti venekeelt ei oska.)
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061