vana ja väsind mootori remont

vana ja väsind mootori remont

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

vana ja väsind mootori remont

Postitus Postitas Marcuz »

Ilm soe ja plaan mootorit remontida. 1.3 mootor, 22 aastat sõitnud, läbisõit on 75100km, 5 kohaline näidik niiet ei tea kas on ringi ära teinud, vist mitte. Kap remonti pole vist saanud.

Mootor lekib õli, kulutab seda väga palju, vaja klapisääretihendid ära vahetada tõenäoliselt. Sumps teeb ebaühtlast häält, jätax nagu vahele. Üldse sees istudes tunneb kuidas mootor imelikult hüppab vahetevahel. Tahhoka seier vabakäigul hüppab, raadiol lööb häire antenni. Mootor töötas kohapeal 30min. ja temp. osuti oli pärast poolt tundi keskelt veic alla poole, teatavasti on normaalne töötemperatuur 80-90 kraadi. Mootor oli küll tuline, panin käe vastu - ouch! Muidugi võib näidik ka valetada. Kõik pütid nagu töötaxid aga mõni nagu jätaks vahele või ei tea mis kala sees on, kõigi püttide juurest on yhtemoodi soe ja sai kontrollitud ka nii et ykshaaval küünlajuhtmeid lahti võetud ja igal lahti võtmisel läx mootori hääl tunduvalt alla.

Mingi jama ikka on, et mida kontrollida ja remontida, võimalikult odavalt, peale puhastamise ja klapisääretihendite vahetamise? Süütepool, kondekas, küünlajuhtmed on hiljuti vahetatud aga mõtlen rohkem mootori seest remontimist?

Et korralikult töötax ja head häält teex...kõik nõuanded ja soovitused on teretulnud.
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
t
tamps19
Suletud kasutaja
Postitusi: 38
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas tamps19 »

pane süüde õigeks ja vaata kuidas on lood kontaktidega. klapid võivad ka läbi lasta mõõda surve ära:rolleyes
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

mehed, mehed kas rohkem nõuandeid ei tulegi??:o
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Proovi karburaatorit timmida. minu omal 05 karpa peal ja on kuradi väga kapriisne:P kütuse polti keerad pool pööret sisse või välja poole mootor hakkab plärisema. Nägin palju vaeva et ta korda seada. Küünlaid võid vaadata ka, kapriisne asi kui sul veel klapitihendid ka läbi, siis nad saavad õliga kokku ja hakkavad streikima:( Aga seest ma arvan remontida natuke vara kui sul läbisõit 75000 km. Minu omal 169000 ja sisu on veel tehase oma, kuid töötab päris hästi.
Jupid Venemaalt!
j
jeejee
Foorumi kasutaja
Postitusi: 371
Liitunud: 14 Jaan 2003 21:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 21051

Postitus Postitas jeejee »

Kas ta kulutab õli, või lausa tilgub:puzzled Klapisääretihendid vaheta kindlasti ära ja need küünlad on kindlasti ära põlenud. Siis loomulikult karburaator timmida (endal oli kah nii, et pöörded käisid vahest lakke, vahetasin karpa ja nüüd kõik OK) ja süütemäng kah üle vaadata. jah ja see surve mõõtmine ka halba ei tee.
Hehhheeee,:D ega ma vist teiste nõuannetele midagi juurde ei pakkunudki aga need on ka põhilised asjad. Kui nendest ei aita siis tuleb suurem remonditöö ette võtta :(
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kõigepealt mõõda silindrisurved ära(sooja mootoriga) kui need erinevad üle 1 atm,siis reguleeri klapivahed,kui need paigas ja erinevad ikka üle 1 atm.siis võta plokikaas maha.Kui eelnevalt kõrgeim surve oli alla 9 ja mootoril suurt kulumisranti pole võiksid rõngad ära vahetada.Kui kulumisrant vähe suurem võiks hooneriga randi maha võtta ja panna sisse järgmise remondi kolvirõngad(eelnevalt vahet parajaks tehes).Päris suure randiga plokk tuleb viia remontmõõtu puurimiseks.
Kui silindrisurvete vahe oli üle 1atm siis tuleb klapid ära sohveldada.Soovitav on seda teha iga mahavõetud plokikaane korral.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
j
jeejee
Foorumi kasutaja
Postitusi: 371
Liitunud: 14 Jaan 2003 21:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 21051

Postitus Postitas jeejee »

Hmm mul endal oli vanal mootoril silindrisurve 8.5 ja nagu käivitus iga ilmaga. Käis ka korralikult ja pöördesse läks megahästi. Õlikulu oli veits aga veel kannatas sõita. Ja tegemist oli ka 1.3 mootoriga.
Nüüd ülikõva 1.5, mis teise käiguga ikka 195 kummi vilisema paneb :spin
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

küünlad vahetasin talvel ära, kuigi pole tsekkinud millised need praegu on.
Esialgne postitaja jeejee
Kas ta kulutab õli, või lausa tilgub:puzzled
Nagu kulutaks, otsest tilkumist pole märganud, aga mootor on küljepealt ikka päris õline, lekib.

Pilt
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Kas keegi teab, miks ploki peale 03 on kirjutatud, pidi ju 1300- ne olema?
Õli paistab plokikaane tihendi vahelt tulema.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Mootor tõesti 1500.Õli tuleb raudselt klapikambrikaane tihendi vahelt.
Mina hindan mootorit veel heaks kui sil.surve soojal mootoril on üle 10.Neid mootoreid mille sil.surve on alla 10 müün odavamalt vastavalt tema kulumisastmele.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Minumeelest on see ikka 05-e plokk, hammasrihmaga ju. Ja sinna on ju 05 kirjutatud mitte 03 :puzzled
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Mõõtsin enda omal surve ära! Vai vana kurad:wow 1 ja 2 - 8,5 3 - 8 ja 4 - 7,5 Kuidas sa kallis veel sõidad? Aga kummi ikkagi paneb vilisema:lol Mootor on 1,2, eriti ei saagi aru, sõidab väga hästi, jookseb 130 välja. Ei tea, kui kaua ta veel kestab:puzzled
Jupid Venemaalt!
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

panin pildile väheke zoomi ja paistab ikka 05
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Esialgne postitaja viaccess
Mõõtsin enda omal surve ära! Vai vana kurad:wow 1 ja 2 - 8,5 3 - 8 ja 4 - 7,5 Kuidas sa kallis veel sõidad? Aga kummi ikkagi paneb vilisema:lol Mootor on 1,2, eriti ei saagi aru, sõidab väga hästi, jookseb 130 välja. Ei tea, kui kaua ta veel kestab:puzzled
Aga surve peab Ladadel ju olema 12, surveaste peab olema kuskil 8.5
v
VFTS.
Foorumi kasutaja
Postitusi: 70
Liitunud: 28 Dets 2002 12:10
Asukoht: tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas VFTS. »

Aga surve peab Ladadel ju olema 12, surveaste peab olema kuskil 8.5
minu arust ka????:puzzled
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

varem bensu seier hüppas siis jäi nagu järgi ja eile panin tähele et nyyd hüppab jälle - nulli ja selle vahet palju bensu on.

kui süüte sisse keeran aga veel ei käivita, hakkab pihta mingi plõgin, viimasel ajal on se ka sõidu ajal plõgisend. Kas starteri mähis möllab?
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

klapisääre tihendid ja klapikambrikaane tihend vahetatud ja mootor ei jäta enam vahele. mootori sees oli paksu musta kõntsa ja vanadest klapisääretihenditest polnud peaaegu midagi järel, nüüd saan aru miks ma pidin õli peaaegu sama tihti juurde valama kui bensu. Varsti panen pildid kaa üles.

Küsisin järgi ja nagu arvasin mootor ongi ainult 75 000km läbi sõitnud, aga ühe korra üle kuumenenud.
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

veic läheb teemast mööda, aga käisin Vasalemmas tehnoülevaatusel kuid kahjux ei saand uste rooste pärast läbi, muu oli ok.
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Mul analoogne jama. Kas ja mis hinna eest
keegi plokikaane ära teeks. Nimelt vaja juhtpuksid vahetada ja klapid sooveldada.
Kunagi tuhajuhan rääkis et tegeleb sellise värgiga. Mind huvitab palju see nali maksab. Samas tahax ka kaant vähe maha lihvida. Kui tuhajuhan viitsib võib helistada 050-80055.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ex tegelen ikka tasapisi.
Üldiselt kui kaane tood(komplektse klappide ja vedrudega)maha freesimine kanalite tegemine ja reg hammasratas koos peale panekuga 2000eek.
Kui uusi klappe osta pole vaja!
56506878
Vasta