Ma arvan, et rohkem huvitab ehk tühikäigu reguleerimine Weberite puhul?
Ремонт и настройка карбюратора Вебер:
https://autoburum.com/blog/1614-remont- ... tora-veber
(tabel on küll Mosse karburaatorite kohta, kuid vanematel karburaatoritel on keskmise osa tallal ka sissepressitud number ja selle järgi tuleks leida õiged düüsid, reguleerimisväärtused:
Немного о карбюраторах Вебер (справочная информация):
https://www.drive2.ru/b/498931714601517136/
Alustada tuleks kogu karburaatori ülevaatusega – et keskmine ja kaaneosa ei oleks kõverad, ei esineks tihendite ebatihedusi ja karburaatoris olevad düüsid, membraanid jne. oleksid õiged ja korras. Ja et ei esineks ummistusi, vett, sodi ja korrosiooni karburaatoris.
Lõppreguleerimine seisneb kasutades segukoguse ja segukoostise kruvisid.
Reguleerides sooja mootoriga segukoguse kruviga min tühikäigupöörded, millistega mootor veel töötab, leitakse koostisekruviga max pöörded ja siis veelkord korrata. Lõpuks suurendatakse segukoguse kruviga tühikäigupöörded 750-800p/min. Tänapäeval võiks muidugi kasutada CO mõõtmist mõnes ülevaatuspunktis. See ei tohiks väga kallis olla ja mõnes on lausa tasuta, kui meestel on aega.
Märkus! Enne tühikäigu reguleerimist veenduge, et süüte, kütusepumba ja mootoriga pole probleeme, muidu reguleerimine ei toimi! Puhaste kanalite ja õigesti reguleeritud karburaatorisüsteemidega mootor käivitub iga ilmaga, ilma gaasipedaali vajutamata, töötab sujuvalt ja on suurepäraste dünaamiliste omadustega.
Sundtühikäigu saab ka ise ehitada magnetklapiga Weberite puhul – vajalik on iseehitatud elektroonikaplokk, milline juhib tühikäigu magnetklappi ja juhtimpulsid saab süütest. Lisaks on vaja lülitit, milline saab aru gaasipedaali asendist.
Muutes sõiduharjumusi, tekib väga väike kütuseökonoomia (0.3-0,5l sajale km) linnatsüklis, lisaks väheneb ka piduridetailide kulumine.