Lihtsalt enda harimiseks uurin, et millest sõltus asjaolu, et 1300cm3 mootoritel on erinevad kilovatid? 47, 48, 51 (oli vist 49 kw ka veel?).
Kindlasti mängib rolli siin auto toodetud aastaarvust, kuid kas miskit veel?
K: 1300 mootorite erinevused
K: 1300 mootorite erinevused
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: K: 1300 mootorite erinevused
Võimsus sõltub paljudest teguritest. Ma ei hakka rääkima detailide valikust, kus tehase originaalsel VAZ-2101 1,2l mootoril oli võimsuseks 80hj. Mootor tehti võistluseks ja toimus detailide eriti hoolas valik ja mootori reguleerimine tehase stendis (tollal veel suuremaid 1,3; 1.5; 1,6 ei toodetud). Vähemalt nii väideti, aga mine sa tea:)
Võimsuse suurendamiseks võib ju karburaatori düüse suurendada, ujukitaset muuta, jagaja vedrudega mängida, sisselaset ja karburaatorit poleerida, sisselaske ja väljalaske avad ning tihendid kohakuti ja õigesse mõõtu viia, kolvi- ja vändagrupi detailid samasse kaalu ajada, valida tugevamad klapivedrud jne.jne. Kütusekulu võib võistlusmasinal suurem olla kui seeriaautol.
Kõige parem karburaator oli katsetuste põhjal Solex, siis Weber ja lõpuks Ozon. Solexil oli väike kütusekulu ja tänu nii ökonomaiserile kui ka ökonostaadile väga hea minek. Oma osa andis ka kiirenduspump, millise pihustid olid mõlemas kambris.
Nõuab ainult ees korralikku kütusefiltrit, muidu on 0,4mm avad varsti umbes ja tekib hirmus peavalu
Läbi aegade on 1,3l mootoril olnud erinevad plokikaaned (ka erineva surveastmega), erinevad karburaatorid (Weber ja Ozon), erinevad jagajad (vaakumiga ja ilma), erinevad nukkvõlli ajamid (kett ja hammasrihm) jne. Sealt ka erinev võimsus.
Ei saa välistada ka seda, et aeg-ajalt muudeti GOST-e ehk mõõtestandardeid.
Võimsuse suurendamiseks võib ju karburaatori düüse suurendada, ujukitaset muuta, jagaja vedrudega mängida, sisselaset ja karburaatorit poleerida, sisselaske ja väljalaske avad ning tihendid kohakuti ja õigesse mõõtu viia, kolvi- ja vändagrupi detailid samasse kaalu ajada, valida tugevamad klapivedrud jne.jne. Kütusekulu võib võistlusmasinal suurem olla kui seeriaautol.
Kõige parem karburaator oli katsetuste põhjal Solex, siis Weber ja lõpuks Ozon. Solexil oli väike kütusekulu ja tänu nii ökonomaiserile kui ka ökonostaadile väga hea minek. Oma osa andis ka kiirenduspump, millise pihustid olid mõlemas kambris.
Nõuab ainult ees korralikku kütusefiltrit, muidu on 0,4mm avad varsti umbes ja tekib hirmus peavalu
Läbi aegade on 1,3l mootoril olnud erinevad plokikaaned (ka erineva surveastmega), erinevad karburaatorid (Weber ja Ozon), erinevad jagajad (vaakumiga ja ilma), erinevad nukkvõlli ajamid (kett ja hammasrihm) jne. Sealt ka erinev võimsus.
Ei saa välistada ka seda, et aeg-ajalt muudeti GOST-e ehk mõõtestandardeid.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.