Oktaankorrektor

Oktaankorrektor

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Oktaankorrektor

Postitus Postitas kristjan92 »

Keegi oskab ehk seletada milleks selline seade välja mõeldi omal ajal ?
https://www.osta.ee/vazgazuazzazmoskvic ... 05287.html
Manused
1_1_57104645.jpg
1_1_57104645.jpg (46.08 KiB) Vaadatud 4152 korda
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: OSTA.ee-s

Postitus Postitas logman »

See pilt selgitab kõik.
Ehk siis selleks, et saaks kasutada odavamat, A76 bensiini.
Aga kui vaadata ajastut, mil teda toodeti, siis tol ajal valmistati ja paisati müüki palju teisigi kasutuid vidinaid ja õige vastus on - et müügiga raha teenida. Kooperatiivide werk, you know :lol:
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: OSTA.ee-s

Postitus Postitas Jass »

https://patentdb.ru/patent/1836585

https://www.google.com/search?biw=1280& ... Di0XSY6yJ0

90-datel toodeti mitmesuguseid oktaankorrektoreid – nii tööstuslikke kui ka kooperatiivide variante. Mul oli näiteks selline, millel sai muuta süütenurka hilisemaks ja milliste pööreteni. 2 potekaga sai „välja lõigata“ detonatsiooni ala madalamatel pööretel ja keskmistel ning suurematel oli süütenurk optimaalne e. endine. Eriti efektiivne oli see Mossede puhul, mis klõbistasid klappe isegi 93 bensiiniga. Töötas suurepäraselt surveastet vähendamata 76 bensiiniga ja kütusekulu jäi endiseks.

Tänapäeval pole seadmel enam mõtet, sest on saada suurema oktaanarvuga bensiine ja ei esine selliseid oktaanarvu kõikumisi kui nõukaajal. Tänapäeval toimub firmades ka täpsem kütusearvestus ja vasakule läheb vähem :)

Paljud tollased veoautod töötasid A76 bensiiniga (ZIL 130, GAZ 53jne.) Nõukaajal toimus ju tööautodel ja bussidel spidomeetrite km kerimine.
Oli selline ütlus – 1km sõidad, 3 läheb sõidulehele kirja ja 2 jätad meelde. Lisaks sai osta autojuhtidelt ka odavamalt riiklikke bensiinitalonge.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
a
aresh
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 21 Juun 2016 15:24
Asukoht: Tartu
Autod: Lada 2102, Rover Mini, VW Passat

Re: Oktaankorrektor

Postitus Postitas aresh »

Suht kasulik jubin kui peaksid lisaks bensiinile kasutama veel ka vedelgaasi, millel on eelistus hilisema süüte järgi.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Oktaankorrektor

Postitus Postitas logman »

LPG igatseb kõrgemat surveastet, mitte hilisemat süüdet. Tegelikult.
Vennad Tšehhis ja Poolas on just seda teed läinudki, et sõidavad LPG peal. Kaaned-plokid muidugi vastavaks moditud.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Oktaankorrektor

Postitus Postitas Jass »

LPG tahab jah suuremat surveastet- vähemalt 14. Ma olen paar mootorit ringi teinud- mootor kuumeneb rohkem ja väljalaskelkapid kipuvad pikapeale ära põlema. Aitab suurem radikas ja paremast materjalist väljalaskeklapid. Vajalik on hoopis varajasem süüde. Eriti siis, kui surveaste jäi endiseks.
Kulu on ka suurem võrreldes bensiiniga - ca 20%..25%. Kui segu ajada liiga lahjaks, siis on raskusi kiirendusega ja mootori detailide eluiga väheneb. Talvel töötab käivitades pikemalt bensiinil ja lühikeste sõitude korral on mõttetu. Pikal trassil on OK.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Vasta