Karburaatori wtf?

Karburaatori wtf?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
r
ratsoup
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 27 Aug 2017 12:20
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2121

Karburaatori wtf?

Postitus Postitas ratsoup »

Lühidalt siis, autoks 83a Niva. Mureks oli, et karburaator läks pidevalt umbe. Magnetklappi sai pidevalt läbi puhutud ja lõpuks ei aidanud enam seegi palju. Sümptomiteks tühikäik külmalt täiesti puudus, soojast peast kuidas kunagi. Ühtlasel sõidul RPM kuskil 2k juures vaikselt gaasi peal hoides ei saa nagu kütust kätte piisavalt ja tekib selline nõksutamise efekt.

Eellugu sellele on siis veel see, et selle karburaatori "timmis" mul mõned kuud ära üks "zigulli Endel", kes eluaeg nendega tegelenud. Seega polnud alguses kartust arvata, et midagi kehvasti tehtud vms. Sain ma tema jutust aru, et vahetas karburaatori ära, sest ei saanud tühikäiku ühtlaselt tööle. Mõni kuu oli asi hea ja siis hakkas ummistuse teema pihta.

Egas midagi, peab ikka vist ise lähenema asjale. Võtsin karburaatori lahti ja mis selgus... paska täis. Kütusefilter kenasti olemas. Ujukikambi põhjas sõna otseses mõttes mingi sodi ulbib. Tihendeid polnud ka keegi vahetanud. Alumise komposiidi vastas olevad tihendeid ei õnnestunud tervelt isegi kätte saada. Kõige põnevam leid muidugi oli kahe siibri vahel lebav tikkpolt, millega õhufilter kinni käib karpa külge. Hea et see asi veel nii lõppes.

Sai kõik jupid atsetoonis leotatud, puhastatud, uued tihendid, suruõhuga kõik käigud, tüüsid läbi puhutud. Hakkan kokku panema. Kuna olin ammu kunagi eelmise karpa lahti kiskunud, siis polnudki suurem väljakutse. Aga ühe sõlmega jäin hätta. Kuna olin nii enesekindel, siis seekord pilte enne ei teinud. Otsisin välja aga originaal karpa pildid kunagisest korrast ning siit selguski selle postituse põhjustanud hämming.

Nimelt karburaatori suurima pumba (kiirenduspump?) ei aktiveeri nagu mitte miski. Kuna ma ajami enda polte lahti ei võtnud, siis tean, et need olid seal nagu nad olid. Tükk aega leiutasin, et ehk panin mina midagi valesti kokku. Vaadates vana karpa pilte, siis sain aru, et ühe klapi võlli otsas olev kronsa on hoopis teistsugune. Miks? Ja kuidas ta nii saakski üldse pumpa aktiveerida. All pool pildid ja ka video.

Pilt
Pilt
All siis vana karburaator. Ringli käib lüli vasakul all nurgas hoopsi teistsugune. Ülal olevatel piltidel isegi ei ulatu stopperini, ega ka pumpa ajavale mehanismile. Samuti on vedru paigaldatud nii, et sisuliselt tööd ei tee.
Pilt

Siin ka video illustreerimaks ajami liikumist:
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/TbO-kD08R4Y[/bbvideo]

Ehk siis miks selline detailide erinevus? Ja kuidas see peaks töötama?
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Re: Karburaatori wtf?

Postitus Postitas teitur »

See ei ole kiirenduspump, vaid teise segusiibri vaakumaktuaator. Toimib ta vaakumi pealt mootori töötamise ajal.
01 ja 03 karburaatorid on ilma vaakumita ja siibrit liigutatakse mehhaaniliselt. Kui mõne sellise karbussi doonoriks leiad, saab vaakumi süsteemi mehaaniliseks ümber ehitada.

Sodi vastu aitab aga KORRALIK bensiinifilter.
r
ratsoup
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 27 Aug 2017 12:20
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2121

Re: Karburaatori wtf?

Postitus Postitas ratsoup »

Sain vahepeal nii palju targemaks, et tegu on 07 (ehk ka niva) ja 01/03 karbussi ristaretisega. See vaakumaktuaator ei teegi sellise kombinatsiooni puhul mitte midagi. Teist siibrit aktiveeritakse mehaaniliselt.

Tühikäigu tundub, et sain nagu tagasi. Siiski vahepeal poolsooja mootoriga 1,5k pöörete peal (toore klapiga reguleerides) ta mingil hetkel sureb ära.

Ent mis on kõige kummalisem - see nõksutamise probleem on siiani alles. Kas keegi oskab seletada, mis konkreetselt seda tekitab ning kust viga otsida karburaatoris? Sisuliselt 2k pöörete juures on üsna võimatu sõita. Tekib selline kiirendab-eikiirenda efekt, millest välja saab vaid gaasi põhja vajutades või üldse lahti lastes. Probleem tekkis tasapisi. Alguses vahest harva, nüüd aga täiega, nii et sõida pidevalt 1 käik all pool kui muidu.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Karburaatori wtf?

Postitus Postitas Jass »

Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
vasepoiss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 19 Juul 2015 21:19
Asukoht: Tamsalu
Autod: 21051

Re: Karburaatori wtf?

Postitus Postitas vasepoiss »

Minul oli ka nõksutamisprobleem. Jagu sain siis kui kõik tihendid ja membraanid koos düüsidega ära vahetasin. Tundus, et oli membraani viga kuid päris kindlalt väita ei saa.
r
ratsoup
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 27 Aug 2017 12:20
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2121

Re: Karburaatori wtf?

Postitus Postitas ratsoup »

Tegin täna veel sõitu ja püüdsin tühikäiku reguleerida paremaks. Nõksutamine ikka alles. Veel on selline nähtus, et kui anda gaasi nö piirajasse, siis kui tagasi tühikäigule kukub, siis jääb hätta korrektse tühikäigu hoidmisega. Nt kui on reguleeritud 1k peale, siis kukub alla 0,5k peale ning ise üles sealt ei saa, peab gaasiga aitama.

Kui karbussi pulkadeks lammutasin, vahetasin kõik asjad välja, mis tundusid, et on õhtal. Mis ma neist tüüsidest vahetan, kui nad on õiged ja pole umbes. Läbi puhusin kõik asjad.

Mis muidugi veidi "kehva" oli on see, et keegi on kunagi karburaatori "kõrvad" kust poldid läbi lähevad kõveraks keeranud. Seega sellel komposiit tihendil koos papist tihenditega on päris palju kompenseerida. Keerasin kruvidega kinni nii kõvasti kui jaksasin. Küll aga paigalduse ajal ujuk ei sulgenud alguses kütuse kraani ning kütusepump lükkas mõnuga karburaatori erinevate tihendite vahelt kütust välja. Läbi ajas sisuliselt iga tihendi vahelt. Pani natuke õlgu kehitama. Uued tihendid, kõik pinnad olid ok. Kas on normaalne nähtus?
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Re: Karburaatori wtf?

Postitus Postitas teitur »

Esiteks lihvi tihenduspinnad sirgeks. Selleks vajalik sirge ja kõva aluspind, liivapaber ja natuke käsitööd.
Teiseks reguleeri kütuse tasapind paika.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Karburaatori wtf?

Postitus Postitas Jass »

ratsoup kirjutas: Küll aga paigalduse ajal ujuk ei sulgenud alguses kütuse kraani ning kütusepump lükkas mõnuga karburaatori erinevate tihendite vahelt kütust välja. Läbi ajas sisuliselt iga tihendi vahelt. Pani natuke õlgu kehitama. Uued tihendid, kõik pinnad olid ok. Kas on normaalne nähtus?

Kas nõelklapp on üle kontrollitud? Kas emulsioonitorud on puhtad, düüsid on õiged ja kiirenduspump ikka töötab? Teises eespool olnud minu viites on ka juttu nõksutamise põhjustest. Kui ringitegemisel on mõni õhukanal jäänud sulgemata, siis ei tööta normaalselt. Kõverad pinnad põhjustavad palju jama. Jõuga ei maksa küll kinni keerata, võivad tekkida praod korpusesse ja tekib lisakõverusi. Kehva tühikäiku võib põhjustada karburaatori alune ebatihedus - tihend või kõver tald.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
r
ratsoup
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 27 Aug 2017 12:20
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2121

Re: Karburaatori wtf?

Postitus Postitas ratsoup »

Nõelklapp korras ja sai ujuk ja paika painutatud. Kui õhufilter maas oli ja testisin, siis viskas paar pauku ka karburaatorist välja, tekitades väikese lõkke. :D Siit oli siis üheselt selge, et süütega on midagi väga valesti. Täpsemal uurimisel selgus, et jagaja laager oli niivõrd otsa saanud, et omas pea millimeetrist diagonaal lõtku.

Ühesõnaga... peale selle hämmingu, et karburaatoris oli tehtud väike tuuning, oli muus osas kõik tip top. Jagaja andis aga teatud RPM vibratsiooni juures lihsalt särtsu sinna kuhu juhtus ning sealt ka see nõksutamine. Kui kiirendada/aeglustada, vibratsioon ja pöörlemiskiirus muutus ning valekontakti ei andnud.
Vasta