K: Küünalde valik

K: Küünalde valik

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
i
itimees8
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Dets 2012 14:57

K: Küünalde valik

Postitus Postitas itimees8 »

Tere.

Küsiks targematelt nõu.
Milliseid küünlaid kasutada tõstetud surveastmega mootoril. Eelmise omaniku poolt peale keeratud uued NGK BPR7EIX iridiumid.
Hetkel seis selline et enne 90 kraadi saavutamist kõik silindrid käima ei hakka. Mida soojemaks käib, seda rohkem silindreid tööle hakkab.
Mootori hingeelust kahjuks liigapalju ei tea.
1600 teadmata nukiga, freesitud kaanega, väidetavalt ca 130+hp
Surveastet kahjuks ei tea.
Surved: kõigis silindrites 15+(kell rohkem ei näita).
Kütus: Tankla 98
Süüde: Tehase originaal (mitte järgitehtud) kontaktivaba. Audi kommukas, Audi pool.
Karpad: 2x45 Weber
Klapivahed reguleeritud (0,15, ei tea kas konkreetsel mootoril parim valik), karpad sünkroonis, juhtmed ja jagajakaan vahetatud, küünlaid ringi tõstetud. Probleem ei kao. Tundub nagu ei suudaks külmast peast süüdata. Kui mootor soe, mure kaob.

Lisaks, kui kellegil on infot videol oleva auto mootori hingeelust, siis igasugune info teretulnud.
https://www.youtube.com/watch?v=fIuk9XNilrg
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas Hulkur »

Endal NGK BP6-ed ja sõidab küll. Powerit muidugi vähem kui 130hp..

Jagaja... ... Määne ta ikkagi on? Kas vw jagaja pandud? Või lada kontaktivaba?


Algul proovi värske küünal.
Paha ei teeks ka pilt sõidust tulnud küünaldest.
i
itimees8
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Dets 2012 14:57

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas itimees8 »

Ma kardan ka et ehk on üle dimensioneeritud iridium. Samas pole sellise kompotiga kogemusi ka.
Jagaja on LADA originaal. Vabrikust, mitte järgitehtud.
Küünal on suht tumepruun, aga mitte tahmane. Paistab et käib suht rikkalt.
Pilt
Manused
küünal.jpg
küünal.jpg (63.73 KiB) Vaadatud 8634 korda
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas Hulkur »

See on sul kohapeal tiksunud selliseks? Või tulid sõidult?

Kui selline hp.. peaks süütekaar juba näptiud olema.. Muidu see ei käiks üldse.

Palju küünlal elektroodi pilu? Vähe suur pole?(pildijärgi)
i
itimees8
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Dets 2012 14:57

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas itimees8 »

Sõidust. Kohapeal niikaua kui garaazi uksed lahti tegin.
Süütekaar ehk...? Olen kuulnud et jagaja vedrude eelpingega tehakse mingit eelseadet. Olen natuke tuhm sellekohapealt. Äkki raatsid infot jagada. Vaakumkorrektor on igaljuhul tehtud pimedaks
Sädevahe ca 0,9mm
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas Hulkur »

Küünlaid peab vaatama ikka peale sõitu. Suretad kohe välja ei lase tiksuda.. Muidu tahmavad ära.

Süütenurka piiratakse ja vedrude jäikusega mängitakse.
Mul on sädemepilu 0,6. Kui suurem surveaste siis sädemel raskem suurest pilust üle hüpata.
i
itimees8
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Dets 2012 14:57

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas itimees8 »

Kõlab loogiliselt. Proovin vahed ca 0,7 peale ajada või lahjemaid küünlaid. Aga ehk on ka aimu kuidas käituda klapivahedega. Algselt olid vahed väga paigast ära. ca 0,05 - 1mm. Kas panna raamatu järgi või väiksemaks/suuremaks. Hetkel sai sätitud kõik 0,15. Enne osad klapid ei sulgunudki. isegi surve mõõtmisel oli ca 3 bar vahe. Samas see külmalt mittekäimise jama tekkis peale reguleerimist. Vahed jäid paika, kontrollitud. Kuigi tagumikudüno järgi läks nagu mõni hobune kaduma...
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas Hulkur »

Olen pannud nagu nuka tootja soovitab... samas on lai 0,20 leht millega samuti on saanud hea.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas olaaf »

BP7.. kompresiooniga 15 pole kindlasti palju, ma sõidan igapäevaselt 10:5 sa ja bp7es sädemevahe 0,9

videot vaadates jäi silma, et üleval otsas mootor ei tööta puhtalt ja suits taga - kas jääb süüde laisaks või läheb segu ebareaalselt rikkaks...

Küünalde keskelektrood on must ja läikiv = õli põlemiskambris..

Kas külmalt käivitades oled vaadanud kõigi silindrite hõrendust korraga?
Samuti kas iga silindri segukruvi asend on läbipaistva küünlaga timmitud "kollase-sinise" piirile?

Piisavalt jämeda nukiga ja suurte karpadega on täiesti normaalne külmalt mootori ebaühtlane töö, kuid silindrid peaksid ikka kõik panustama..

Kas see 15bar on külmal paar päeva seisnud mootoril mõõdetud või töösoojana?
Kas stroboga vaadates vändarattal süüde väga palju ujub?
Kui palju on süütenurk 1500 /3000 / 6000 pöörde peal?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas VäikeMägilane »

itimees8 kirjutas:Tere.

Kütus: Tankla 98

Karpad: 2x45 Weber

Lisaks, kui kellegil on infot videol oleva auto mootori hingeelust, siis igasugune info teretulnud.
https://www.youtube.com/watch?v=fIuk9XNilrg
Siin ju kena pikk video masina algsetest omanikest ja nende sõitmistest:
https://www.youtube.com/watch?v=9RbzR6iyLW8

Kui mälu ei peta, tegi algse kone M.Kivi Noarootsist (hiljem ta oli Mättikute pundis).

Sellisele masinale ja tankla 98?? Kui see ikka puška mootor seal, siis alla RON100 ei julgeks midagi panna. VFTSi kaan on altis detole. Peaks kindlasti s.a. ära arvutama!

Auto - tundub, et ei käinud ka juba 2007a., videost vaadatuna ja ei käi ka nüüd.

Karpad tuleks üle kontrollida-viimse pulgani ja kenasti ära timmida, et kõik asjad õigesti käiksid.
Alles siis saab hakata düüsedega mängima - hetkel tundub küll, et kütet peksab liiga palju peale.
kahtlustada võib ka alati bensiini pumpa ja selle tööd - weeber tahab saada 0.2-0.3 bar. Selle ja ka tootlikkuse võiks ära mõõta-mis pumbaga seda hetkel toidetakse?

Ja muidugi süütenurgad ka, nagu "olaaf" mainis - üle mõõta.

Liguri Dyno andmed on mootori omad, kuid tundub, et potensiaali on. Kui asja kenasti käima saab võib 145-150/180-190 numbrid tulla. Samas hääle järgi - nukk kooleb ära pealt 7000p/min.
Olenevalt nukist, peaks ka klapivedrud ehk ülevaatama. VAZi originaalid väga suure tõusuga nukkasid ei taha ja üleüldse koolevad nad suht kiiresti ära - aitab vahetus või kangemad vedrud.

Igaljuhul edu!
Festina lente!
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 654
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas ccve »

Video järgi midagi oletada vast ikka ei saa. See video on tehtud esimesest tõmbest kui oli teadmata “seade”. Peale Liguri juurest tulekut käis see auto väga kenasti. Nii külmalt kui soojalt kõigi silindritega. Järelikult on viimase aasta jooksul mitmed erinevad omanikud oma “seade” peale teinud.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas Hulkur »

Mis filtrid seal karpadel otsas ?
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas VäikeMägilane »

ccve kirjutas:Video järgi midagi oletada vast ikka ei saa. See video on tehtud esimesest tõmbest kui oli teadmata “seade”. Peale Liguri juurest tulekut käis see auto väga kenasti. Nii külmalt kui soojalt kõigi silindritega. Järelikult on viimase aasta jooksul mitmed erinevad omanikud oma “seade” peale teinud.
Siis küll, oletasin et omanikud ise käisid seal ja video värske - seda infi polnud ju.

Kui tegu hispaania karpadega, siis pole ime kui seade ära kaob...tuttav lugu
Festina lente!
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 654
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas ccve »

Karpad olid Made In Italy. Pikad Pipercrossi filtrid said külge.
i
itimees8
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Dets 2012 14:57

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas itimees8 »

Saaga läheb kahjuks kurvemaks.

Peale igat sõitu olid küünlad ise nägu (lumivalgest süsimustani)
1 ja 2 silindri tühikäik kadus sootuks. Mingil hetkel hakkas karpa kaane vahelt lekkima.

Ühesõnaga võtsin 1-2 silindri karpa lahti ja vaatepilt oli suht õudne. Enamus kanaleid sodi täis, karpade üldine seisukord kehv. Vaja oleks välja vahetada sisuliselt kõik pulgad. Mõni ime et segu paigas ei püsi. Isegi tagastusvedrud on leidnud omale uue omaniku. Tõesti, viimased omanikud pole ilmselt olnud kõige teadlikumad(mitte et minagi oleks).
Kust eestist otsida weberile Full repair kit i? Rallipood?

Õli põlemiskambris ei ole ime. Kui kaanest puksid välja saetud, siis vaevalt et klapisääred ka enam väga värsked on.
Ei olegi huvitatud viimasegi hobuse välja pigistamisest. Pigem tahaks saada stabiilse ja koos püsiva kompoti millega talvel saaks mõnda bemmi hirmutada :) Sõidukogemust nagunii üleliia pole. Hetkel tundub et mootor võiks seda võimaldada veel.

Hetkel ongi otsustamise koht. Kuna süüte jaoks on juba progeaju teel, peab vist soovitust varem hakkama mõtlema ka pritse peale. Plaanisin jätta selle küll järgmisse suvesse, kuid paistab et lihtsam oleks pritse peale minna kui see nagunii plaanis oli.
Ma usun et weberid leiaks omale uue hoolitseva omaniku, kui ma vaid leiaks mõistliku ITB lahenduse.
https://www.rallipood.ee/toode/jenvey-itb-45/ oleks nagu rusikas silmaauku. Samas hind väga ei ahvatle.
Venelasemaalt saaks https://www.ladamoscow.com/product-page ... -2101-2107 miskit sellist hea hinnaga kätte, aga ei tea kas mäng väärib küünlaid. Tunduvad väga ropud.

Kellegil mõnda head alternatiivi on pakkuda, siis olen üks suur tänulik kõrv....
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas Hulkur »

Kui on trompetitel nn sokk tüüpi õhufiltrid. Siis käibki sodi ja sitt läbi karpade. Sest pidurdusõhku ei filtreerita.

45 siibriga itb on vist vähe raju sellele 1600cc mootorile...

Juhtpuksidest.. Minu autol on samuti need maha saetud kanalis. Kilometraazi on aastatega küll tulnud. Eks õlikulu kõrgemate pööretega sõiduks on alati.

Kui karpad korras ja seadistatud pole neil häda midagi.
Olen käinud ühe E9 ladaga särje juures. Olid samasugused õhufiltrid. Karpad olid korralikult liiva täis.
Särg soovitas plaadiga paneelfiltrit. Peale selle paigalduse pole rohkem muresi olnud.
Meil segu jälgib vems-i segukell.

Samal autol juhtus õnnetus hoorattaga. Käiku läks varumootor. Sünkroonisin karpad ära ja käib varumootor kenalt vana mootori seadega.(mootoritel on cr + nuka + klapi suuruse erinevus)


Enda autol ratta ITB-d(37 liblikaga) ja MS-micro juhtaju. On ka üsna lõbus sõita.
i
itimees8
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Dets 2012 14:57

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas itimees8 »

Ega ma loll ju koonuseid ära ei mõõtnud kui karpad maas olid. Paistsid silmajärgi umbes samasse mõõtu.
Igaljuhul hetkel sain tühikäigu tagasi ja lekked pidama. Kui karpade peale jääda, siis peaks laskma kellegil asjalikumal neile hoolduse teha. Segu kallale ei julge/oska/ei tunne vajadust minna. Jõudu on loomamoodi igal pöördel. Pole lihtsalt jõulisemat ladat proovida saanud.

Nuka kohta jutt õige. 7000 on lagi, kaugemale ei jookse. Tegelikult ei kipu kaa nii kõrgele. Ma eluaeg diisliusku olnud, kõrvale kole :D Ei kasuta kaa nii kõrget otsa oma sõidus.

Samas tahaks kindluse mõttes siiski digiajastusse jõuda :) Täna on vist lihtsam leida mees kes suudab pritsega auto sõitma saada kui mees kes karpaga sinapeal.
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 654
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas ccve »

itimees8 kirjutas: https://www.rallipood.ee/toode/jenvey-itb-45/ oleks nagu rusikas silmaauku. Samas hind väga ei ahvatle.
Sinna lisandub omajagu asju ka juurde.

Pakkuda üks komplekt 45 Jenvey'd (auto külge kruvitud korraks) koos proge ajuga 2000€
Komplektsed jenveyd koos poteka, kütuselati, pihustite, trompetite jne kõigega.
i
itimees8
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Dets 2012 14:57

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas itimees8 »

Kuna hetkel aju juba tellitud, siis kahjuks ei lähe loosi.
Eks ma otsin ka veidi selliseid rahakotile sõbralikumaid lahendusi. Hetkel sain karpad enamvähem toimima. Katsuks mõned kuud selle komplektiga hakkama saada. Edasi vaatame kuhu jõuame.
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: K: Küünalde valik

Postitus Postitas RRisto »

Mis ajuga tegemist?


ccve kirjutas:
itimees8 kirjutas: https://www.rallipood.ee/toode/jenvey-itb-45/ oleks nagu rusikas silmaauku. Samas hind väga ei ahvatle.
Sinna lisandub omajagu asju ka juurde.

Pakkuda üks komplekt 45 Jenvey'd (auto külge kruvitud korraks) koos proge ajuga 2000€
Komplektsed jenveyd koos poteka, kütuselati, pihustite, trompetite jne kõigega.
Vasta