Mootori kap.remont

Mootori kap.remont

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
m
Markus122
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 17 Mai 2018 23:02
Asukoht: Laekvere
Autod: VAZ 2103, VAZ 21063

Mootori kap.remont

Postitus Postitas Markus122 »

Tervist. Hetkel käsil üks Vaz 2103 taastamine. Auto pole just ei salongi ega kere (karbid läbi, tiibadel läbiv rooste, värv koorub kõikjalt) poolest kõige paremas seisus ning lisaks mootor klõbiseb jubedalt. Ise arvan et ehk nukkvõll kulunud ja klapivahed paigast ära, seda rääkis ka eelmine omanik, aga mõned arvavad et ehk kepsu saaled läbi ning sellest ka klõbin. Mootor remonti vajaks tegelikult nii kui nii kuna rõhuregulaatori lõdvikust ajab tossu välja ja surve on karteris. Ühesõnaga olen valmis kõige hullemaks. Tahakski teada mida targemad mehed arvavad et kas oleks säärast autot mõtet hakata taastama või ei? Ning lisaks palju võib maksma minna üks mootori remont kui ära vahetada kolvid, rõngad, saaled, silindrid üle puurida (või on ladal hülsid?) ja võibolla ka uus nukkvõll. Ja kas säärast remonti oleks üldse mõttekas ette võtta või lihtsam ja odavam korras mootor hankida?
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Edel »

Soovitaksin kerest alustada. See võib olla hullem, kui väljast paistab. Kui selle remondiga hakkama saad, võid mootorit vaadata. Kui omal kogemused puuduvad, siis läheb see asi üsna kalliks.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas motamees »

Markus122 kirjutas:... Ja kas säärast remonti oleks üldse mõttekas ette võtta...
Mõtte pead enda peas selgeks tegema. Selles ei aita sind keegi.
Majanduslikult on selline taastamine väga kahjumlik tegevus.
C
m
Markus122
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 17 Mai 2018 23:02
Asukoht: Laekvere
Autod: VAZ 2103, VAZ 21063

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Markus122 »

Selge aga palju võib maksma minna mootori kap.remont? Kus netileheküljel Ladale osi müüakse?
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2074
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Kytt »

Markus122 kirjutas:Selge aga palju võib maksma minna mootori kap.remont?
Koos pisukese tuuninguga vot nii palju:

Teenustööd:
mootori sise ja välispesu 35
mootori lahtivõtt ja defekteerimine 60
mootoribloki puurimine 160
bloki tihendipinna tasalihv 45
katlakivi eemaldamine jahutussärgist 55
vahevõlli laagrite vahetus 40
väntvõlli lihvimine remontmõõtu 180
hooratta tööpinna ületreimine 25
väntvõlli ja mootoribloki õlikanalite puhastus 35
mootoribloki, õhufiltri ja karterikaante värvimine 210
kolbide vahetus kepsudel - kuumist 30
plokikaane tasapindade ülelihv 55
juhtpukside vahetus ja klapipesade ülelõikamine 130
väntvõlli, hooratta ja siduri tasakaalustamine 135
mootori koostamine 240
karburaatori ja jagaja remont 100
Kokku: 1 535.00 €
Kuluvad materjalid:
kolvid, remontmõõt 65
kolvirõngad Göetze 48
tihendikomplekt 18
õlipump 35
nukkvõll ja nukkvõlli raam 90
mootorikett 20
ketipingutitald 12
nookurid 32
raami ja kepsulaagrid, vahevõlli laagrid 27
4 sisselaskeklappi 18
4 väljalaskeklappi 24
juhtpuksid pronks 38
kepsupoldid 32
hoorattapoldid 8
plokikaane poldid 16
väntvõlli simmerlingid 7
klapisääretihendid 3
klapivedrud 24
mootoribloki külmapunnid 16
vahevõll 18
termostaat 27
jahutuslõdvikud 32
sissesõidu õli + filter 40
väntvõlli laager 5
sidurikomplekt Sachs 69
mootoripadjad 15
veepump 16
jagaja remontkomplekt 8
karburaatori remontkomplekt 15
süüteküünlad 12
süütejuhtmed 29
koostemääre Liqui Moly 9
Kokku: 828.00 €
Kokku teenused ja materjalid 2 363.00 €
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Arvos »

Kytt kirjutas:
Markus122 kirjutas:Kokku teenused ja materjalid 2 363.00 €
UUs 06 mootor maksis 15 000 krooni. ehk siis alla tonni.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2074
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Kytt »

Arvos kirjutas:
Kytt kirjutas:
Markus122 kirjutas:Kokku teenused ja materjalid 2 363.00 €
UUs 06 mootor maksis 15 000 krooni. ehk siis alla tonni.
Küsimus ei olnud et palju maksis kunagi ammusel krooniajal uus teadmata kvaliteediga tehasemootor, küsimus oli palju maksab praegu mootori kapitaalremont.
Bensiiniliiter maksis ka kunagi 4,5EEKi ehk siis alla 30eurosendi
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas RRisto »

2.5k eest saab juba päris korraliku mootori, mitte lihtsalt niisama remonditud. 3a tagasi sain u. sama raha eest 1700se mootori tehtud rahvaralli autole, Solexi karpa ja rattast nii 90-100hp :)
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Kui korralikult teha lasta kellelgi, siis selline hind enam vähem tulebki (päälinnas).

Ainus asi mis silma riivas oli:
mootoribloki, õhufiltri ja karterikaante värvimine 210euri:) Mis seal siis tehakse selle eest?
Ühesõnaga siin kannataks kindlasti 4x vähemaga hakkama saada, kui just ei tea mida ei taheta...

Meie garaažides sai eelmine aasta selle summa eest samuti 115hp/155Nm solexiga mootori, küll 1700cc.

Kuid kordan veelkord, et kui tahta head kap.remi, mis ka kestaks ja kenasti pöördesse käiks, siis
sinna kanti see summa tuleb. Kui lasta teha.
Festina lente!
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2074
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Kytt »

VäikeMägilane kirjutas:Kui korralikult teha lasta kellelgi, siis selline hind enam vähem tulebki (päälinnas).
Ära ei tasu unustada et konkreetsed hinnad sisaldavad ka käibemaksu
VäikeMägilane kirjutas: ainus asi mis silma riivas oli:
mootoribloki, õhufiltri ja karterikaante värvimine 210euri:) Mis seal siis tehakse selle eest?
Ühesõnaga siin kannataks kindlasti 4x vähemaga hakkama saada, kui just ei tea mida ei taheta...
A kui palju juba ainuüksi liivaprits sisse ostes maksma läheb? 50 euro eest ei võtaks relakatki kätte et blokk ja ülejäänud vidinad ise haljaks lasta ning värvipüssi ka määrima ei hakkaks, samas jah poolrokasele blokile pintsliga suvalise värvi peale mäkerdamine võib tõesti 4x vähem minna kui see 210
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Arvos »

Kytt kirjutas:
Arvos kirjutas:
Kytt kirjutas:
UUs 06 mootor maksis 15 000 krooni. ehk siis alla tonni.
Küsimus ei olnud et palju maksis kunagi ammusel krooniajal uus teadmata kvaliteediga tehasemootor, küsimus oli palju maksab praegu mootori kapitaalremont.
Bensiiniliiter maksis ka kunagi 4,5EEKi ehk siis alla 30eurosendi
Leian siiski, et vastus läheb siiski teemasse ja mõistlikum uus tehase mootor osta.
Et sa teaks, maksis bensiiniliiter nõuka ajal A-76 30 kopikat ja Ai-93 40 koopikat. Ning enne seda hallil ajal 7-8 kopikat liiter.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Mel »

Niva komplektne uus pritsega mootor maksab Saksamaal 2100-2300€. Karpa mootorid veidi vähem.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas SexSix »

Siksil läksid varuosadeks osad mis ei kõlba uue auto koostamisel :roll: Seega on mõistlik mootor lahti võtta ja kõik üle kontrollida.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Jass »

Ma ei näinud, et kepsudega oleks midagi tehtud. Kui väntvõll on väga kulunud, siis tuleb ka kepsude alumised kaaned õhemaks lihvida ja avad hoonida. Vastasel korral kestab lihvitud vänt väga vähe aega. Võib osta ka uued kepsud.
Viimati muutis Jass, 25 Mai 2018 19:38, muudetud 1 kord kokku.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas motamees »

Jass kirjutas:... Kui väntvõll on väga kulunud, siis tuleb ka kepsude alumised kaaned õhemaks lihvida ja avad hoonida...
Mis jutt see nüüd on? Selle jaoks on remontsaaled.
Kui keegi on oma elu teinud huvitavamaks lihvimise ja hoonimisega, siis ei maksa seda propageerida, kui tavaremonti.
C
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Jass »

motamees kirjutas:
Jass kirjutas:... Kui väntvõll on väga kulunud, siis tuleb ka kepsude alumised kaaned õhemaks lihvida ja avad hoonida...
Mis jutt see nüüd on? Selle jaoks on remontsaaled.
Kui keegi on oma elu teinud huvitavamaks lihvimise ja hoonimisega, siis ei maksa seda propageerida, kui tavaremonti.
Kui väntvõll on väga kulunud, siis on päris tihti ka kepsude alumised avad elliptilised ja elliptilisi saalesid ei toodeta ning šokolaadipaberiga ei remondita, nagu olen elus mõned korrad kohanud.Kui saale on liikunud, siis tuleb näiteks seda teha. Enne tuleb muidugi üle mõõta ja siis vastavalt tegutseda. Mul on olnud 2 sellist mootorit, kus seda on olnud vaja teha. Ja tean ka meest, kes seda ei teinud ja lihvis mitu korda väntvõlli uuesti. Autoremonditehastes oli see vanasti tavaline operatsioon kapremondi puhul.

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=30115

http://foorum.clubmitsubishi.ee/viewtopic.php?t=6540
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas motamees »

Üks räägib rajal paugutamisest ja teine saale ringikäimisest - need on erijuhtumid ja erihinnad. Ka kapremonditehased on möödanik. Siin on tegu Lada mootoriga, mille juppe on veel lademetes. Samuti võib osta korras mootori, kasvõi koos autoga ja pole vaja ressursse kulutada eritöödele.
C
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Jass »

Inglastel on vanasõna, et ma pole nii rikas, et nii odavat asja osta.
See kehtib ka kasutatud auto korral – pigem kuluta rohkem raha ja osta korralikum. Tänapäeval on remont väga kallis, eriti kui ise ei oska lihtsamaidki asju kontrollida või remontida.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas logman »

Lada väntvõlliga on lugu lihtne. Kui pekkis, siis ei mingit lihvi, läheb uus sisse. Veel ei ole see detail mingi suur haruldus, et lihvima peaks hakkama. See kehtib loomulikult üldlevinud võllide kohta.
Muidugi enne ostmist soovitan sealsamas leti ees kõik kaelad mikromeetriga üle kontrollida. Liigub igasugust saasta.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Mootori kap.remont

Postitus Postitas Jass »

logman kirjutas: Muidugi enne ostmist soovitan sealsamas leti ees kõik kaelad mikromeetriga üle kontrollida. Liigub igasugust saasta.
See on tõsi. Tehasest tulid müüki varuosad, mis hästi ei sobinud tootmisprotsessi. Teistel vene autodel oli lugu veelgi hullem.
Valisin näiteks kolbe – siis pidi ikka mikromeeter ja kaal kaasas olema. Kui ostsid nukkvõlli, pidi viil kaasas olema – mustalt turult ostes müüdi teinekord võlle, mis olid termotöötlemata - ilmselt olid enne välja praagitud. Kepsudega oli ka selline lugu, et vändapoolne ots polnud sisemõõdikuga mõõtes ümar või kepsu avad paralleelsed, rääkimata ühesugusest kaalust. Näiteks poest ostetud kardaanimuhvi kolmikul polnud keeret sees jne.
Kõige hullem oli siis, kui tekkisid kooperatiivid. Igas keldris valmistati kalossikummist kummidetaile ja palju muud defitsiitset. Togliattis tehases käies käisin ka sealses poes, originaalid ja kooperatiivi jupid olid eraldi osakondades ja asi OK. Turul pidi olema väga tähelepanelik, et mitte purki minna. Uuemate Lada detailide kohta ei oska midagi öelda, lääne autode omad on küll kehvemaks läinud. Näiteks kaherealine esirattalaager oli vanasti konstruktsiooniliselt kaitstud terasest kivikaitsmega, siis simmerling ja laagripõsed olid terasest. Nüüd on paljas laager plastpõskedega, mille eluiga on poole lühem aga hind võrreldes vanaga kolmekordne.
Jah, eks remonditunni hinne ole nüüd ka teine kui vanasti. Tutvuse või vastuteene korral said väga odavalt. Näiteks imestasin eespool olnud viites kepsude hoonimistöö hinda. Mul tehti 2l Lancia turbol 4 kepsu samal ajajärgul 200 krooni eest. Pärast töötas väga hästi ka 8000 pöördega. Sama ka kapremonditud Toyota mootori korral – seal sai mootor suuremaks puuritud, uued kolvid-sõrmed –rõngad, vänt lihvitud –uued saaled ja kepsud hoonitud. Japside uued kepsud maksid tollase palga juures ulmehinda. Eks tegemise põhikriteeriumiks on ikka tehaseandmed ja detailide ülemõõtmine ning kõik sõltub ka eesmärgist - ega ühe suve põlluralliks pole vist mõtet üle pingutada.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Vasta