6. leht 7-st

Postitatud: 19 Dets 2011 01:30
Postitas ToM
 
viaccess kirjutas:Ja ´jah..... kunagi töötasin (sügavas nooruses) ühes firmas kus oli vähemalt 10 Transiti, ja seal hakkasid lendama elektroonilised pumbad rivist välja... kuna uus elektrooniline pump maksis 40 tuhat krooni ja korralik remonditud mehhaaniline pump 3 korda odavam siis firma omanik otsustas ümber ehitada kõik Transitid......
Niii..... suures töökojas mitme lukkseppaga, ühe auto ümberehitus kestis umbes kuu aega (arvestades kõikide tööristade olemasolu)....
Lõpuks masinaid sai liikuma, kuid mu mäletamist mööda sai ainult 3 tükki ümber tehtud....
See oli ka töömahu infoks!!!!!!
.
Mitu lukkseppa vahetasid kõikide tööriistadega ühte pumpa kuu aega?:lol Tööviljakus väga hea!

 
Arvos kirjutas: Katsu aga millegi muu elektroonikat vaz-i oma vastu vahetada. Katsu peale panna vaz-i karbuss nii, et asi toimiks ilma vahet märkamata. .
Ma arvan et keegi ei pane lääne mootorit peale selleks, et sinna VAZ karburaatorit peale aretada saaks ja et asja toimimises vahet poleks. Mootor vahele ikka koos saba ja sarvedega nii et vahe oleks mäekõrgune;)

Postitatud: 19 Dets 2011 11:31
Postitas olaaf
Ladale on minumeelest populaarsetest ja tõeliselt kättesaadavatest mootoritest kaks valikut:
Fordi TL20H (pinto 2,0L) 74 kW / 156 Nm või pritsega 85kW koos T9 käigukastiga.
BMW M40b18 mootor 83 kW /162 Nm või 85kW /168Nm esimene variant rihmaga teine ketiga mõlemal omad plussid miinused.

Administreeriv toiming

Postitatud: 26 Dets 2011 11:52
Postitas ando
 ! Sõnum kasutajalt: ando
Teemat on pügatud.

Postitatud: 20 Sept 2012 17:22
Postitas Peep7
Teeks nüüd selle c20xe peale paneku löpuks selgeks, minu loogika ütleb et, kuna teda on pandud esivedusele ladale ,siis peaks üsna kerge vaevaga saama ta ka tagaveduse passi. Käisin MNT-st uurimas, algul küsisin kas tohib c20xe 2101 peale panna, nad vaatasid suurte silmadega mis asi see c20xe üldse on. Natuke seletamist, mainisin ära ka selle et seda pannakse esiveolisele peale, ei oskanud nad midagi öelda. Löpuks jöudis jutt ikka sinnani välja ,et tuleb masin valmis ehitada ja ekspertiis vms otsustab kas tohib vöi ei tohi. Selle peale küsisin, kui masin on valmis ja " läbi " ei lähe mis sellest siis saab? Tuleb uuesti algseks taastada, vastas tema. Viimane lause nullis motivatsiooni sellist asja üldse teha. Mis tagant järgi meelde tuli, oleksin vöinud mainida ,et rallis on selline asi lubatud. Pigem huvitabgi kas rahvarallit tohib ka sellise komplektiga söita?

Postitatud: 20 Sept 2012 19:46
Postitas Walter
Kui tehnilises passis on muutus kirjas siis võib sellega rahvast sõita.

Postitatud: 21 Sept 2012 09:37
Postitas Peep7
Eks rohkem olegi mure selles kuidas ta sinna passi saada.

Postitatud: 20 Okt 2012 17:20
Postitas reiner
 
peep007 kirjutas:Eks rohkem olegi mure selles kuidas ta sinna passi saada.
C20XE on teadupärast 110kw. Tehnonõuete kohasel võib uue mootori võimsus erineda originaalist 30%. Arvestades seda, et tehas pole kopikale võimsamat kui 1.5L 57kw (21016) paigaldanud, siis uue mootori max võimsus on 74kw..

Jah ma tean, et tehas pani 110 seeriale seda C20XE vahele, aga olen üsnagi kindel, et sa ei saa seda mootorit tagaveolisele ametlikult paigaldatud. Kui sa suudad selle ära seletada, et tehas on Ladale sellist mootorit paigaldanud, siis pead sa selle mootori paigaldamiseks tagaveolisele tegema päris suuri muudatusi tulemüüris ning käigukastitunnelis. Selliseid muudatusi nad kindlasti ei luba. Lisaks veel mootorikinnitused, väljalase jne..

Ja kui keegi eelpool nimetatud asja reaalselt ära teeb, siis ma kustutan selle postituse sisu ära ja kirjutan ristivastupidise jutu siia :D

Kopikas on ju sama kui 21013.

Postitatud: 20 Okt 2012 20:19
Postitas SexSix
Olen Kadaka turul näinud VAZ 21013-89 millele oli tehases paigaldatud VAZ 2106 mootor ja 5. k. käigukast. Auto oli toodud Belgiast või Hollandist.

Postitatud: 20 Okt 2012 20:29
Postitas reiner
 
SexSix kirjutas:Olen Kadaka turul näinud VAZ 21013-89 millele oli tehases paigaldatud VAZ 2106 mootor ja 5. k. käigukast. Auto oli toodud Belgiast või Hollandist.
013 küll originaalis 1.2 mootoriga. See selleks, aga see 1.6 mootori paar lisa kilovatti väga ei päästa kahjuks..

Postitatud: 21 Okt 2012 00:21
Postitas olaaf
Turjal ju on 05-l ametlikult mootor vahel! Kollane ralliauto, ega eal kaardi jaoks teisi nõudeid mootorile pole..
Segi ei tohi ajada mõisteid mudel ja mark.
Tehno nõuetes on täiesti selgelt kirjas, et MARGI põhine mootor, so kuna ladale on paigaldatud xe või ka näiteks xud19 mootorit, võid ükskõik millisele ladale peale neid panna.
Mingi konks oli mootori patjades, neid vist ei tohtinud ise toota...

head vaidlemist.

Postitatud: 21 Okt 2012 00:51
Postitas reiner
Jah, Turja masinale mõtlesin isegi.
Aga võistlus- ja tänavamasin vähe erinevad sellessuhtes. Ralliautol lubatud kerele teha rohkem modifikatsioone (hoolimata mootorist) kui tänavasõiduautole ja see annab kerge eelise. Ma ei usu, et maanteeamet lubaks selle mootori paigaldamiseks modifitseerida tulemüüri ning käigukastitunnelit, väljalaset, kardaani jne.. No ma ei tea, ma ei usu, et selle läbi suruks.. Mitte, et mul midagi selle vastu oleks. Keegi võiks ju proovida? :cool:

Lisaks kõigele eelnevale:
Kui nüüd võttagi arvesse see, et vahetusmootori võimsus võib erineda 30%, siis võiks kuni 143kw võõras mootor lubatud olla, arvestades c20xe 110kw.. Hah, unustage ära :D

Postitatud: 21 Okt 2012 02:34
Postitas zajetz
Võistlusautol võid mootorit vahetada nii nagu klassi reeglid ette näevad.
Driftis ei ole mootori piirangut. Seal ka Toomara bmw toyota mootoriga, Klemetsi ja Luha nissanid ameerika v8'ga jne.
Rallis, nagu ma Olavi jutust aru saan, peab olema margipõhine mootor. Ehk kui sõidad vana bmw'ga siis võid panna ka kõige uuema mudeli mootori ilma probleemideta vahele.
Tänavautol aga ei tohi peaegu, et midagi muuta. Mootori kinnitusi ei tohi muuta. Sisselase ja väljalase peavad olema tehase toodang. Lisaks MNT jälgib väga karmilt reeglit 10-20-30, ehk siis mootori võimsus võib muutuda kuni 30%, töömaht 20% ning mootori kaal 10%. Lisaks ümberehitatud autoga pead läbima enne heitgaaside testi ja selle tulemused MNT'sse kaasa võtma. Seal vaadatakse kas tulemus on normi piires mootori tootmise aasta nõuetega.

Olen viimasel ajal üritanud võimalikult kurssi viia nende asjadega. Suhelnud olen ka Mati Leivategijaga tema autodest.
Endal igatahes pilt selge, eka näis mis tulevik toob.

Postitatud: 21 Okt 2012 04:45
Postitas Peep7
http://www.auto24.ee/used/1084025

Aasta vanem masin kui mul. Kuskil oli teema ka aga ei viitsi hommikul 4.44 seda otsima hakata.

Postitatud: 21 Okt 2012 12:36
Postitas logman
Eks neis maanteeameti kontoreis ole igasuguseid inimesi tööl. Mõni haritum, mõni mitte. Sõltub suuresti sellest, kui palju keegi oma ajast viitsib koolitustele kulutada. Koolitus on ka see, kui istud õhtul omas kodus ja tutvud seadustega, -pikkade loeteludega, et mida võib ja mida mitte. Samas on need paksult täiskirjutatud tulbad nii mitmeid pidi tõlgendatavad, et ühel hetkel märkad, et oled arvutiekraanil avanud juba neli-viis erinevat akent ning eksled nende vahel justkui tumm leilis...
Usun, et enamus ametnikest ei viitsi selle nimel isegi vaeva näha, saati siis veel viitsivad nad sulle midagi tarka seletada, kui küsima lähed. Paljud ei oskagi seletada, sest ei tea isegi. Oma rumalust aga ei tunnista keegi.
Nii ongi lihtsam kehtestada mingi raudne piir, millest sind üle ei lasta ja jutul lõpp.

Käisin kevadel Viljandi ark-i büroos uurimas võimalusi VW Polo 1,0 liitrise bentsumootori väljavahetamiseks.
Sealne vastava ala onku on natuke tuttav ja tema ütles kohe ära, et siin majas ei viitsita pead eriti murda. Löögu mina autodata lahti, vaadaku, mis koodiga mootor konkreetsele polole autodata järgi peale on kavandatud ja pole probleemi. Isegi diisli või panna, kui autodatas on olemas.
Juhtis tähelepanu ka sellele, et vaadaku ma ikka korralikult. See polo, mis meil hoovis vedeles, polnud näiteks polo classic, millele autodata järgi oleks saanud päris vinge röögatuse juba vahele visata.
Nii et Viljandis käivad need asjad tavaliiklusesse minevate masinate puhul ilma ümberehitamise luba taotlemata margi- ja mudelipõhiselt.

Postitatud: 13 Jaan 2013 23:03
Postitas Oja
Kas muidu BMW 2.0 läheb Vazile vahele, ilma et peaks terve auto ümber ehitama? Siin mõni ütleb et läheb mõni mitte.
Muidu kui tuttavaid ülevaatuspunktis, siis lasevad ikka läbi ma arvan.

Postitatud: 13 Jaan 2013 23:16
Postitas Arvos
 
logman kirjutas: Usun, et enamus ametnikest ei viitsi selle nimel isegi vaeva näha, saati siis veel viitsivad nad sulle midagi tarka seletada, kui küsima lähed. Paljud ei oskagi seletada, sest ei tea isegi. Oma rumalust aga ei tunnista keegi.
Nii ongi lihtsam kehtestada mingi raudne piir, millest sind üle ei lasta ja jutul lõpp.
Kuldsed sõnad. Täpselt nii kahjuks ongi.

Postitatud: 13 Jaan 2013 23:16
Postitas Sander
Ei lähe. BMW 2.0 mootor on r6, mis tähendab, et ta on palju pikem kui siksi r4 mootor. Ilma tulemüüri lõikumata vist ei saa(juhul kui mingil moel radikat ettepoole ei vii), mootorikäpad vaja kindlasti teised teha ja ülevaatuselt sa isegi tutvusega läbi ei saa. Et saada autot ülevaatuselt läbi teise mootoriga on omad skeemid, kõige ohutum oleks vast proovida ARK'is projektina arvele võtta(maksab suht palju muidugi).

BMW 2.0 r6 mootoreid on erinevaid, kuid ma arvan, et sa mõtled seda 110kw mootorit.
BMW 1.8is on 103kw, igaljuhul valiksin 1.8is mootori, endal elu palju lihtsam.

Postitatud: 14 Jaan 2013 00:04
Postitas Oja
Jah, muidu mõtlesin 2.0 110kw, aga no ega vahet pole, 1.8is ka 103kw. Ainult, et 1.8is on vähem saada.

Muidu äkki oskad öelda palju see projektina arvele võtmine maksab?

Postitatud: 14 Jaan 2013 00:41
Postitas Sander
Oeh ei tea mina palju ta eurodes maksab, kunagi ammu sai uuritud selle kohta.
1.8is mootori jaoks oleks kõige lihtsam osta e36 doonor, saad sealt kasti jne(kasti tunnelit vaja ikka ümber teha ma arvan, niisama vist ei lähe vahele)

Projektina arvele võtmiseks pead sa oma plaanid esiteks kirja panema, mida tahad teha, kuidas teha jne. Kui su tahtmised väga ekstreemsed pole, siis nad ilmselt võtavad sinu auto projektina arvele, kuid sa pead väga täpselt kirja panema mida sa tegema hakkad, muidu on endal pärast probleemid. Mootorikäppade keevitus teha pigem kusagil elukutselise keevitaja juures või inimese juures, kes asja tajub.

Mina vähemalt mäletan asja niimoodi nagu ma just sulle kirjutasin, aga eks kindlasti jäi paar tähtsat punkti vahele, mõned targemad ehk oskavad lisada või parandada midagi.

Projektina arvele võtmine maksis kunagi vist ligi 2000 krooni, eurodes on asi kindlasti natuke kallim.

Postitatud: 14 Jaan 2013 00:59
Postitas ando
ErXXOja. Selle asemel, et siin igas teemas uurida, kuidas oma Lada't vägevamaks tuunida, võiksid sa natuke kasutada otsingumootoreid, mis annavad sulle sageli sama info, ainult et kiiremini. Kui sa ühes teemas küsid turbo kohta ja teises mootorivahetuse, siis sa pole vist ise ka päris täpselt aru saanud, kuidas need asjad tegelikult käivad. Tee enne kodutöö ära(loe: googelda, bingi, käi raamatukogus, tutvu tehtud töödega foorumis). Paljud küsimused lahenevad iseenesest ja võib olla jõuab sinuni ka arusaam, et kõike polegi oskusi või ka mõtet teha.
Minagi oli 15 kui tulin foorumi ning nägin vägevaid autosid ja minu peastki on käinud läbi kõik vinged projektimõtted alates Opeli C20NE-st lõpetates sissepritse ja turboga Lada enda kone otsas. Katsu hoida ikka 2 jalga maa peal ja teha ära praegu jõukohased asjad. Küll turbo tuleb ise, kui on olemas teadmised ja võimalused..
PS: Veel üks vinge link:
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=52&t=75641