K: Mis mootorid Ladale?

K: Mis mootorid Ladale?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1049
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

#101

Postitus Postitas ToM » 19 Dets 2011 01:30

 
viaccess kirjutas:Ja ´jah..... kunagi töötasin (sügavas nooruses) ühes firmas kus oli vähemalt 10 Transiti, ja seal hakkasid lendama elektroonilised pumbad rivist välja... kuna uus elektrooniline pump maksis 40 tuhat krooni ja korralik remonditud mehhaaniline pump 3 korda odavam siis firma omanik otsustas ümber ehitada kõik Transitid......
Niii..... suures töökojas mitme lukkseppaga, ühe auto ümberehitus kestis umbes kuu aega (arvestades kõikide tööristade olemasolu)....
Lõpuks masinaid sai liikuma, kuid mu mäletamist mööda sai ainult 3 tükki ümber tehtud....
See oli ka töömahu infoks!!!!!!

.
Mitu lukkseppa vahetasid kõikide tööriistadega ühte pumpa kuu aega?:lol Tööviljakus väga hea!

 
Arvos kirjutas: Katsu aga millegi muu elektroonikat vaz-i oma vastu vahetada. Katsu peale panna vaz-i karbuss nii, et asi toimiks ilma vahet märkamata. .

Ma arvan et keegi ei pane lääne mootorit peale selleks, et sinna VAZ karburaatorit peale aretada saaks ja et asja toimimises vahet poleks. Mootor vahele ikka koos saba ja sarvedega nii et vahe oleks mäekõrgune;)
m'kay

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4913
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

#102

Postitus Postitas olaaf » 19 Dets 2011 11:31

Ladale on minumeelest populaarsetest ja tõeliselt kättesaadavatest mootoritest kaks valikut:
Fordi TL20H (pinto 2,0L) 74 kW / 156 Nm või pritsega 85kW koos T9 käigukastiga.
BMW M40b18 mootor 83 kW /162 Nm või 85kW /168Nm esimene variant rihmaga teine ketiga mõlemal omad plussid miinused.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1156
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2;2101, FSO; Niva; Skif; Ford

Administreeriv toiming

#103

Postitus Postitas ando » 26 Dets 2011 11:52

 ! Sõnum kasutajalt: ando
Teemat on pügatud.
Jõud taga, peab minema.

Peep7
Foorumi kasutaja
Postitusi: 178
Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
Asukoht: saaremaa
Autod: 2101
Kontakt:

#104

Postitus Postitas Peep7 » 20 Sept 2012 17:22

Teeks nüüd selle c20xe peale paneku löpuks selgeks, minu loogika ütleb et, kuna teda on pandud esivedusele ladale ,siis peaks üsna kerge vaevaga saama ta ka tagaveduse passi. Käisin MNT-st uurimas, algul küsisin kas tohib c20xe 2101 peale panna, nad vaatasid suurte silmadega mis asi see c20xe üldse on. Natuke seletamist, mainisin ära ka selle et seda pannakse esiveolisele peale, ei oskanud nad midagi öelda. Löpuks jöudis jutt ikka sinnani välja ,et tuleb masin valmis ehitada ja ekspertiis vms otsustab kas tohib vöi ei tohi. Selle peale küsisin, kui masin on valmis ja " läbi " ei lähe mis sellest siis saab? Tuleb uuesti algseks taastada, vastas tema. Viimane lause nullis motivatsiooni sellist asja üldse teha. Mis tagant järgi meelde tuli, oleksin vöinud mainida ,et rallis on selline asi lubatud. Pigem huvitabgi kas rahvarallit tohib ka sellise komplektiga söita?

Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 491
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

#105

Postitus Postitas Walter » 20 Sept 2012 19:46

Kui tehnilises passis on muutus kirjas siis võib sellega rahvast sõita.
MännikuLaiali.

Peep7
Foorumi kasutaja
Postitusi: 178
Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
Asukoht: saaremaa
Autod: 2101
Kontakt:

#106

Postitus Postitas Peep7 » 21 Sept 2012 09:37

Eks rohkem olegi mure selles kuidas ta sinna passi saada.

Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2353
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 6 x Lada

#107

Postitus Postitas reiner » 20 Okt 2012 17:20

 
peep007 kirjutas:Eks rohkem olegi mure selles kuidas ta sinna passi saada.


C20XE on teadupärast 110kw. Tehnonõuete kohasel võib uue mootori võimsus erineda originaalist 30%. Arvestades seda, et tehas pole kopikale võimsamat kui 1.5L 57kw (21016) paigaldanud, siis uue mootori max võimsus on 74kw..

Jah ma tean, et tehas pani 110 seeriale seda C20XE vahele, aga olen üsnagi kindel, et sa ei saa seda mootorit tagaveolisele ametlikult paigaldatud. Kui sa suudad selle ära seletada, et tehas on Ladale sellist mootorit paigaldanud, siis pead sa selle mootori paigaldamiseks tagaveolisele tegema päris suuri muudatusi tulemüüris ning käigukastitunnelis. Selliseid muudatusi nad kindlasti ei luba. Lisaks veel mootorikinnitused, väljalase jne..

Ja kui keegi eelpool nimetatud asja reaalselt ära teeb, siis ma kustutan selle postituse sisu ära ja kirjutan ristivastupidise jutu siia :D
Lower your standards and you'll never be disappointed!

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2346
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Kopikas on ju sama kui 21013.

#108

Postitus Postitas SexSix » 20 Okt 2012 20:19

Olen Kadaka turul näinud VAZ 21013-89 millele oli tehases paigaldatud VAZ 2106 mootor ja 5. k. käigukast. Auto oli toodud Belgiast või Hollandist.

Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2353
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 6 x Lada

#109

Postitus Postitas reiner » 20 Okt 2012 20:29

 
SexSix kirjutas:Olen Kadaka turul näinud VAZ 21013-89 millele oli tehases paigaldatud VAZ 2106 mootor ja 5. k. käigukast. Auto oli toodud Belgiast või Hollandist.


013 küll originaalis 1.2 mootoriga. See selleks, aga see 1.6 mootori paar lisa kilovatti väga ei päästa kahjuks..
Lower your standards and you'll never be disappointed!

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4913
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

#110

Postitus Postitas olaaf » 21 Okt 2012 00:21

Turjal ju on 05-l ametlikult mootor vahel! Kollane ralliauto, ega eal kaardi jaoks teisi nõudeid mootorile pole..
Segi ei tohi ajada mõisteid mudel ja mark.
Tehno nõuetes on täiesti selgelt kirjas, et MARGI põhine mootor, so kuna ladale on paigaldatud xe või ka näiteks xud19 mootorit, võid ükskõik millisele ladale peale neid panna.
Mingi konks oli mootori patjades, neid vist ei tohtinud ise toota...

head vaidlemist.
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2353
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 6 x Lada

#111

Postitus Postitas reiner » 21 Okt 2012 00:51

Jah, Turja masinale mõtlesin isegi.
Aga võistlus- ja tänavamasin vähe erinevad sellessuhtes. Ralliautol lubatud kerele teha rohkem modifikatsioone (hoolimata mootorist) kui tänavasõiduautole ja see annab kerge eelise. Ma ei usu, et maanteeamet lubaks selle mootori paigaldamiseks modifitseerida tulemüüri ning käigukastitunnelit, väljalaset, kardaani jne.. No ma ei tea, ma ei usu, et selle läbi suruks.. Mitte, et mul midagi selle vastu oleks. Keegi võiks ju proovida? :cool:

Lisaks kõigele eelnevale:
Kui nüüd võttagi arvesse see, et vahetusmootori võimsus võib erineda 30%, siis võiks kuni 143kw võõras mootor lubatud olla, arvestades c20xe 110kw.. Hah, unustage ära :D
Lower your standards and you'll never be disappointed!

Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1060
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Grand c-max

#112

Postitus Postitas zajetz » 21 Okt 2012 02:34

Võistlusautol võid mootorit vahetada nii nagu klassi reeglid ette näevad.
Driftis ei ole mootori piirangut. Seal ka Toomara bmw toyota mootoriga, Klemetsi ja Luha nissanid ameerika v8'ga jne.
Rallis, nagu ma Olavi jutust aru saan, peab olema margipõhine mootor. Ehk kui sõidad vana bmw'ga siis võid panna ka kõige uuema mudeli mootori ilma probleemideta vahele.
Tänavautol aga ei tohi peaegu, et midagi muuta. Mootori kinnitusi ei tohi muuta. Sisselase ja väljalase peavad olema tehase toodang. Lisaks MNT jälgib väga karmilt reeglit 10-20-30, ehk siis mootori võimsus võib muutuda kuni 30%, töömaht 20% ning mootori kaal 10%. Lisaks ümberehitatud autoga pead läbima enne heitgaaside testi ja selle tulemused MNT'sse kaasa võtma. Seal vaadatakse kas tulemus on normi piires mootori tootmise aasta nõuetega.

Olen viimasel ajal üritanud võimalikult kurssi viia nende asjadega. Suhelnud olen ka Mati Leivategijaga tema autodest.
Endal igatahes pilt selge, eka näis mis tulevik toob.

Peep7
Foorumi kasutaja
Postitusi: 178
Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
Asukoht: saaremaa
Autod: 2101
Kontakt:

#113

Postitus Postitas Peep7 » 21 Okt 2012 04:45

http://www.auto24.ee/used/1084025

Aasta vanem masin kui mul. Kuskil oli teema ka aga ei viitsi hommikul 4.44 seda otsima hakata.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3935
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#114

Postitus Postitas logman » 21 Okt 2012 12:36

Eks neis maanteeameti kontoreis ole igasuguseid inimesi tööl. Mõni haritum, mõni mitte. Sõltub suuresti sellest, kui palju keegi oma ajast viitsib koolitustele kulutada. Koolitus on ka see, kui istud õhtul omas kodus ja tutvud seadustega, -pikkade loeteludega, et mida võib ja mida mitte. Samas on need paksult täiskirjutatud tulbad nii mitmeid pidi tõlgendatavad, et ühel hetkel märkad, et oled arvutiekraanil avanud juba neli-viis erinevat akent ning eksled nende vahel justkui tumm leilis...
Usun, et enamus ametnikest ei viitsi selle nimel isegi vaeva näha, saati siis veel viitsivad nad sulle midagi tarka seletada, kui küsima lähed. Paljud ei oskagi seletada, sest ei tea isegi. Oma rumalust aga ei tunnista keegi.
Nii ongi lihtsam kehtestada mingi raudne piir, millest sind üle ei lasta ja jutul lõpp.

Käisin kevadel Viljandi ark-i büroos uurimas võimalusi VW Polo 1,0 liitrise bentsumootori väljavahetamiseks.
Sealne vastava ala onku on natuke tuttav ja tema ütles kohe ära, et siin majas ei viitsita pead eriti murda. Löögu mina autodata lahti, vaadaku, mis koodiga mootor konkreetsele polole autodata järgi peale on kavandatud ja pole probleemi. Isegi diisli või panna, kui autodatas on olemas.
Juhtis tähelepanu ka sellele, et vaadaku ma ikka korralikult. See polo, mis meil hoovis vedeles, polnud näiteks polo classic, millele autodata järgi oleks saanud päris vinge röögatuse juba vahele visata.
Nii et Viljandis käivad need asjad tavaliiklusesse minevate masinate puhul ilma ümberehitamise luba taotlemata margi- ja mudelipõhiselt.

Kasutaja avatar
Oja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 15 Apr 2012 20:07
Asukoht: Järvamaa

#115

Postitus Postitas Oja » 13 Jaan 2013 23:03

Kas muidu BMW 2.0 läheb Vazile vahele, ilma et peaks terve auto ümber ehitama? Siin mõni ütleb et läheb mõni mitte.
Muidu kui tuttavaid ülevaatuspunktis, siis lasevad ikka läbi ma arvan.
"I live my life a quarter mile at a time." - Dominic Toretto

Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1092
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105, BMW 525tds ja 740Individual, 2 x Transit, paar JAWA-t ja 8 MF70-t ja ZIL-131
Kontakt:

#116

Postitus Postitas Arvos » 13 Jaan 2013 23:16

 
logman kirjutas:Usun, et enamus ametnikest ei viitsi selle nimel isegi vaeva näha, saati siis veel viitsivad nad sulle midagi tarka seletada, kui küsima lähed. Paljud ei oskagi seletada, sest ei tea isegi. Oma rumalust aga ei tunnista keegi.
Nii ongi lihtsam kehtestada mingi raudne piir, millest sind üle ei lasta ja jutul lõpp.


Kuldsed sõnad. Täpselt nii kahjuks ongi.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.

Kasutaja avatar
Sander
Foorumi kasutaja
Postitusi: 379
Liitunud: 28 Apr 2011 19:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2101, VAZ 21011
Kontakt:

#117

Postitus Postitas Sander » 13 Jaan 2013 23:16

Ei lähe. BMW 2.0 mootor on r6, mis tähendab, et ta on palju pikem kui siksi r4 mootor. Ilma tulemüüri lõikumata vist ei saa(juhul kui mingil moel radikat ettepoole ei vii), mootorikäpad vaja kindlasti teised teha ja ülevaatuselt sa isegi tutvusega läbi ei saa. Et saada autot ülevaatuselt läbi teise mootoriga on omad skeemid, kõige ohutum oleks vast proovida ARK'is projektina arvele võtta(maksab suht palju muidugi).

BMW 2.0 r6 mootoreid on erinevaid, kuid ma arvan, et sa mõtled seda 110kw mootorit.
BMW 1.8is on 103kw, igaljuhul valiksin 1.8is mootori, endal elu palju lihtsam.
www.autokleebised.ee - Läbi minu saab kleepse soodsamalt ja võite saada ka oma kujundatud kleepse jne.

Kasutaja avatar
Oja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 15 Apr 2012 20:07
Asukoht: Järvamaa

#118

Postitus Postitas Oja » 14 Jaan 2013 00:04

Jah, muidu mõtlesin 2.0 110kw, aga no ega vahet pole, 1.8is ka 103kw. Ainult, et 1.8is on vähem saada.

Muidu äkki oskad öelda palju see projektina arvele võtmine maksab?
"I live my life a quarter mile at a time." - Dominic Toretto

Kasutaja avatar
Sander
Foorumi kasutaja
Postitusi: 379
Liitunud: 28 Apr 2011 19:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2101, VAZ 21011
Kontakt:

#119

Postitus Postitas Sander » 14 Jaan 2013 00:41

Oeh ei tea mina palju ta eurodes maksab, kunagi ammu sai uuritud selle kohta.
1.8is mootori jaoks oleks kõige lihtsam osta e36 doonor, saad sealt kasti jne(kasti tunnelit vaja ikka ümber teha ma arvan, niisama vist ei lähe vahele)

Projektina arvele võtmiseks pead sa oma plaanid esiteks kirja panema, mida tahad teha, kuidas teha jne. Kui su tahtmised väga ekstreemsed pole, siis nad ilmselt võtavad sinu auto projektina arvele, kuid sa pead väga täpselt kirja panema mida sa tegema hakkad, muidu on endal pärast probleemid. Mootorikäppade keevitus teha pigem kusagil elukutselise keevitaja juures või inimese juures, kes asja tajub.

Mina vähemalt mäletan asja niimoodi nagu ma just sulle kirjutasin, aga eks kindlasti jäi paar tähtsat punkti vahele, mõned targemad ehk oskavad lisada või parandada midagi.

Projektina arvele võtmine maksis kunagi vist ligi 2000 krooni, eurodes on asi kindlasti natuke kallim.
www.autokleebised.ee - Läbi minu saab kleepse soodsamalt ja võite saada ka oma kujundatud kleepse jne.

ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1156
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2;2101, FSO; Niva; Skif; Ford

#120

Postitus Postitas ando » 14 Jaan 2013 00:59

ErXXOja. Selle asemel, et siin igas teemas uurida, kuidas oma Lada't vägevamaks tuunida, võiksid sa natuke kasutada otsingumootoreid, mis annavad sulle sageli sama info, ainult et kiiremini. Kui sa ühes teemas küsid turbo kohta ja teises mootorivahetuse, siis sa pole vist ise ka päris täpselt aru saanud, kuidas need asjad tegelikult käivad. Tee enne kodutöö ära(loe: googelda, bingi, käi raamatukogus, tutvu tehtud töödega foorumis). Paljud küsimused lahenevad iseenesest ja võib olla jõuab sinuni ka arusaam, et kõike polegi oskusi või ka mõtet teha.
Minagi oli 15 kui tulin foorumi ning nägin vägevaid autosid ja minu peastki on käinud läbi kõik vinged projektimõtted alates Opeli C20NE-st lõpetates sissepritse ja turboga Lada enda kone otsas. Katsu hoida ikka 2 jalga maa peal ja teha ära praegu jõukohased asjad. Küll turbo tuleb ise, kui on olemas teadmised ja võimalused..
PS: Veel üks vinge link:
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=52&t=75641
Jõud taga, peab minema.


Mine “Mootor ja väljalase”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist