2101 Stroker 66mm➤80mm
Postitatud: 27 Jaan 2018 17:00
Võtsin paari kuu eest käsile ühe mootori projekti, nii-öelda stroker, kui seda saab nii nimetada ehk siis 2101 mootoriploki sisse 66mm käiguga väntvõlli asemel 80mm 21213 väntvõll. Sisuliselt tegu 1500cc motooriga. Eelnevalt lugenud sellest ka siin foorumis aga ei leidnud kas Eestis reaalselt valmis tehtud, vähemasti pole siin foorumis keegi oma ehitust tutvustanud. Eesmärk pole selle mootoriga minna kuhugi rajale vaid pigem huvi ja teadmiste pärast ehitamine. Seega on plaan tutvustada oma projekti, koos väikse jutu ja piltidega. Konstruktiivne kriitika väga teretulnud – alati saab õppust võtta järgmisteks projektideks.
Mootoriplokk, kolvid, kepsud
Mootoriplokk standardne 2101, kepsudeks kasutatud Opelilt pärit 143mm pikkusega kepse kaaluga 554g, kolvid pärit Lada 11194 mootorist, mõõduga 76,5mm, kaaluga 209g, kompressiooni kõrgus 25,5mm. Saaledena kastutada BMW toodangut. Kuna kepsude alumine osa oli niivõrd lai, et see ei mahtunud ülalt sisse, pidi kolvid altpoolt silindrisse paigutama.
Hetkel alumine osa mootorist komplekteeritud, ketipingutamiseks kasutatav tald süsteem asendatud hammasrattaga. Lisaks tehtud kolvidele mõne millimeetri sügavused klapisüvendid.
Plokikaan, kollektorid, nukkvõll
Plokikaane toorikuks sai valitud 2101-1003015 valu AK6M2, pole ideaalne lahendus ja oleks pidanud toorikuks kasutama Niva kaant aga üritasin olemasolevaid varusi ära kasutada. Plokikaanele teostatud iseseisvalt portimine, muudetud põlemiskambri kuju, paigaldatud pronkspuksid. Lihvitud maha 2,1mm, põlemiskambri maht 28cc. Arvutuslik surveaste 11,3-11,8.
Klapid muudetud geomeetriga, standard mõõdus. Klapivedrud uued, standard, pole plaanis kasutada mingeid lääne analooge ega ka racing vedrusi, kuna pole plaanis kasutada nukatõusu üle 7,6 seega ei näinud vajadust nende vahetamiseks. Vedru taldrikud hetkel veel kättesaamata, kuid tellitud alumiiniumist ja veidike teise koonusega, mis annavad vedru veidike järgi, et kasutada kõrgema tõusuga nukkvõlli. Nukkvõll veel kindel valimata seega sõltub sellest millised taldrikud kasutusele lähevad. Valikus Estonets + , Dynacams 480 või üks tundmatu laiem võll mis on pärit 80ndatest ja kasutatud võidusõiduks. 480 võllipuhul oleks plaanis kasutada muudetud klapitaldrikuid. Mõõtsin olemasolevad võllid üle ja lisan graafiku. PS! graafikul jälgida vaid tõusu numbreid, kraadid ei vasta väntvõlli kraadidele.
Sisselaske kollektorina tulevad kasutusele OKA mootorilt pärit kollektorid. Sisselaske trahti pikkus ligikaudu 250mm. Karburaatorite osas pole veel otsusele jõudnud kas weber või solex tüüpi karburaatorid. Kahe karburaatori plaan tuli alles projekti keskel, kui tekkis võimalus Venemaalt kollektorid hankida. Loodan et suudab need koos käima ka saada
Väljalaske kollektor 4-2-1 torukollektor, kollektori saab paigutada ilma käigukasti koda muutmata. Torude läbimõõdud vastavalt 38mm – 43mm – 51mm, pikkused 380mm – 620mm, 51mm toru jookseb lõpuni välja.
Teema täieneb kui olen töödega edasi jõudnud. Seniks lugege, küsige, kritiseerige
Mootoriplokk, kolvid, kepsud
Mootoriplokk standardne 2101, kepsudeks kasutatud Opelilt pärit 143mm pikkusega kepse kaaluga 554g, kolvid pärit Lada 11194 mootorist, mõõduga 76,5mm, kaaluga 209g, kompressiooni kõrgus 25,5mm. Saaledena kastutada BMW toodangut. Kuna kepsude alumine osa oli niivõrd lai, et see ei mahtunud ülalt sisse, pidi kolvid altpoolt silindrisse paigutama.
Hetkel alumine osa mootorist komplekteeritud, ketipingutamiseks kasutatav tald süsteem asendatud hammasrattaga. Lisaks tehtud kolvidele mõne millimeetri sügavused klapisüvendid.
Plokikaan, kollektorid, nukkvõll
Plokikaane toorikuks sai valitud 2101-1003015 valu AK6M2, pole ideaalne lahendus ja oleks pidanud toorikuks kasutama Niva kaant aga üritasin olemasolevaid varusi ära kasutada. Plokikaanele teostatud iseseisvalt portimine, muudetud põlemiskambri kuju, paigaldatud pronkspuksid. Lihvitud maha 2,1mm, põlemiskambri maht 28cc. Arvutuslik surveaste 11,3-11,8.
Klapid muudetud geomeetriga, standard mõõdus. Klapivedrud uued, standard, pole plaanis kasutada mingeid lääne analooge ega ka racing vedrusi, kuna pole plaanis kasutada nukatõusu üle 7,6 seega ei näinud vajadust nende vahetamiseks. Vedru taldrikud hetkel veel kättesaamata, kuid tellitud alumiiniumist ja veidike teise koonusega, mis annavad vedru veidike järgi, et kasutada kõrgema tõusuga nukkvõlli. Nukkvõll veel kindel valimata seega sõltub sellest millised taldrikud kasutusele lähevad. Valikus Estonets + , Dynacams 480 või üks tundmatu laiem võll mis on pärit 80ndatest ja kasutatud võidusõiduks. 480 võllipuhul oleks plaanis kasutada muudetud klapitaldrikuid. Mõõtsin olemasolevad võllid üle ja lisan graafiku. PS! graafikul jälgida vaid tõusu numbreid, kraadid ei vasta väntvõlli kraadidele.
Sisselaske kollektorina tulevad kasutusele OKA mootorilt pärit kollektorid. Sisselaske trahti pikkus ligikaudu 250mm. Karburaatorite osas pole veel otsusele jõudnud kas weber või solex tüüpi karburaatorid. Kahe karburaatori plaan tuli alles projekti keskel, kui tekkis võimalus Venemaalt kollektorid hankida. Loodan et suudab need koos käima ka saada
Väljalaske kollektor 4-2-1 torukollektor, kollektori saab paigutada ilma käigukasti koda muutmata. Torude läbimõõdud vastavalt 38mm – 43mm – 51mm, pikkused 380mm – 620mm, 51mm toru jookseb lõpuni välja.
Teema täieneb kui olen töödega edasi jõudnud. Seniks lugege, küsige, kritiseerige