Probleem sisselaske ja karpadega.

Probleem sisselaske ja karpadega.

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

Probleem sisselaske ja karpadega.

#1

Postitus Postitas karel » 19 Juul 2017 15:47

Tere!

On natuke juhe koos ühe probleemiga. Autol dellorto on DHLA 40N karburaatorid ja kõrgel pöördel, täisgaasiga pulseerib küttesegu karpadest tagurpidi välja. Ingliskeelses ruumis nimetatakse seda siis "intake reversion" või "fuel standoff". Videosse võetult näeb asi välja niimoodi:
https://youtu.be/Vw1ihxlCIzI

Leidsin ka teisi videoid sama probleemiga.
https://www.youtube.com/watch?v=woDv_NoGyrM
https://www.youtube.com/watch?v=tVBqTcOdfaw

Mootoriks on 21213 mootor, küll aga natuke kaootilises koosseisus. Surveaste ~9,0; sest kunagi on seda remonditud samara kolbidega. Nukkvõll on ~300 kraadi, korraliku ülekattenurgaga. Plokikaane kanalid on ka veidi suuremaks tehtud. Sisselase on üsna pikk, plokikaanest karpa flantsini ~180mm. Väljalaske kolle ja muu osa on stock.

Olen katsetanud erinevaid lähenemisi. Nukkvõllist see nähtus ilmselt ei sõltu. Proovisin varasemat ja hilisemat ajastust, proovisin isegi 21213 võlli - ikka sama. Sama lugu süütega, varasem või hilisem süüde muutusi ei too. Väljalaske poolelt proovisin ka palja kollektoriga, et ehk sealt miski takistab, aga ei midagi.

Katsetasin trompetite pikendamisega. Kui trompetile ajutine pikendus otsa panna, siis ~100mm trompetiga kaob probleem ära. Ehk siis tundub mingi sisselaske pikkusest sõltuv resonantsi & sisselaske häälestuse teema? Sellega aga see jama, et pika sisselaske tõttu pole nende jaoks enam ruumi.

Karpade ja tegelikult ka mootori töö poolest tundub kõik korras olevat. Karpadel nõelad peavad, ujukitase on normis ja omavahel on lõõrid ilusti sünkrooni seatud. Sõita saab ilusti. Gaasile reageerib erksalt ja veab
juba madalalt, ilma tühjade kohtadeta lõpuni välja. Küünlad ilusad helepruunid.

Ega ma tegelikult kurdakski, sest auto töötab ju tegelikult hästi. Muretsen rohkem tuleohu pärast. Tahan peale panna õlitatava vahtfilti, aga sele niisutab bensiin kähku läbi. Bensiin ja vahtkumm aga põlevad hästi.

Kas on kellelgi olnud pistmist sarnase probleemiga või oskate veel mõnda tegevust pakkuda, mis muutusi võiks tuua?

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4914
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Re: Probleem sisselaske ja karpadega.

#2

Postitus Postitas olaaf » 24 Juul 2017 15:50

minu esimene soovitus on airbox ja selle otsa suurem koonusfilter.
veidi keerulisem lahendus on sisselasketrakti või väljalasketrakti primaartorude pikkuse muutmine.
teed sisselaske 8cm lühemaks ja paned pikad trompetid - see ei lahenda probleemi, vaid ainult peidab selle!

surveaste on küll ikka ülimadal, mis asendis nukkvõll on? kui nuka väga varaseks keerasid siis see võimendab veelgi sinu probleemi.

Hirm svammfiltrite ja karpast väljavisatava kütuse kohapealt on väga asjakohane, sõbral läks aastaid tagasi põlema kapoti all, peale maaneel pikalt põhjagaasiga kupatamist, kui tanklasse sisse keeras lõi ilmselt tagasi vms...


PS! Kas väljalaske kanali ajasid vl kollega kokku või jätsid astme.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

Re: Probleem sisselaske ja karpadega.

#3

Postitus Postitas karel » 25 Juul 2017 15:49

Airbox-i peale mõtlesin ise ka, ainult see paras nikerdamine. Ehk on isegi lihtsam uus ja lühem kollektor teha. Eelmise tegin ka ise. Kardan ainult, et airbox või pikemad trompetid võivad põhjustada teisi probleeme. Praegu olen katsetanud sõitmist ilma filtrita ja kogu see tagasipaiskuv kütus on lennanud lihtsalt vasakule. Nüüd, kui see kütusekogus kuhugi kinni püüda, võib see tekitada teatud pööretel liigrikast segu? Siin videos on näha, kuidas sarnane nähtus pikema trompetiga kinni on püütud.
https://www.youtube.com/watch?v=Tq2dFSqGmW4
Kui mu loogika paika klapib, siis tundub, et niimoodi rikastatakse osa sisseimetavast õhust 2x. Seda olukorda enam düüside vahetusega vms. moel ei lahenda.?
Praegu asusin mingit hädapärast pornot ehitama. Panen trompetitele 90 kraadi kanalka torust pikendused otsa ja teen proovi, kuidas pikem sisselase toimiks.

Surveaste on madal jah. Antud nukaga näeks seda pigem 11+ suurusjärgus. Tegelikult on remont juba plaani võetud, kuna plokk on ära kulunud. Praegu ainult ei suuda välja mõelda, kuidas surveastet mõistlikult üles saada. 21083 või 21213 kolbidega tuleks plokist ja kaanest jõhkralt maha freesida ja isegi siis saaks SA mingi 10,5. 84mm käiguga vänt oleks tore. Sellega ploki kõrgust muutma ei peaks, paneks sisse madalamaks treitud samara kolvid ja olekski mingi 11,0 käes. Lihtsalt vända hind on liialt kole kõigest 100ccm lisa kohta. On kellelgi veel mõnda lihtsat lahendust sellele pakkuda?

Nukk on muidu suht keskasendis. Nuka pealt mõõtes max 2 kraadi varasemaks keeratud.

Väljalaskele on aste sisse jäetud. Väljalaskekanal on küll natuke suuremaks porditud, aga kollektori ava on ise ka 32mm läbimõõduga. Ideeliselt peaks see aste vist aitama aga praegusel juhul sellest kasu pole olnud. Mõtlesin, et äkki väljalaskekolle takistab, aga selle vene mehe videos on isegi mingi torukolle paista ja ikka vahet polnud.

Hakkan kahtlustama, et ehk on asi surveastmes kinni? Sisselaskekanalid olid juba enne karpade paigaldamist suht mustad/pigitunud. See viitaks justkui sellele, et ka standard karpaga oli mingi keiss, mida lihtsalt ei märganud.

-lada07-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 42
Liitunud: 24 Dets 2015 00:31
Asukoht: Karinu küla
Autod: 2107

Re: Probleem sisselaske ja karpadega.

#4

Postitus Postitas -lada07- » 08 Dets 2019 00:44

Kas said murele lahenduse ?


Mine “Mootor ja väljalase”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline