Leidsin keti pinguti kohta põhjaliku video.
Sinu kahjuks, härra Aru, on see jällegi puhtas selges vene keeles.
Aga võtan vaevaks natuke seletada.
Onu ostis nivale pinguti, mis vastu ilusaid ootusi hakkas ketiga kolistama. Kõige suurem kolin oli tühikäigul, pöörete tõstes justkui muutus olukord paremaks, aga rahule sellise olukorraga video autor ei jäänud. Läks poodi, ostis järgmise jubina ja vaatleb nüüd neid kahte kaamera all.
Point selles, et alustuseks trukib kirjaklambriga kuulklappi. Korralikul uuel kuul vetrub, katkisel uuel ei vetru.
Kuna pinguti pole lahtivõetav, siis lõikab ta riknenult relakaga pikuti sektori välja, et näha, mis seal sees toimub.
Tuleb välja, et kuulklapi pesal on tänu konstruktsioonilisele puudusele jäetud võimalus oma hoidjast teatud tingimustel välja karata. Selle tõttu kuulklapp ja tema pesa (moodustavad tagasilöögiklapi) ei oma enam tihedust. Kuulike tilberdab niisama ringi ja kasu pole ka enam õblukesest lühikesest vedrust, mis peaks kuuli tihedalt pesas hoidma.
Ongi kogu muusika. Muudeks vigadeks saab olla vaid mehaaniline detailide kulumine või lausa purunemine.
Pinguti klapi korrasolekut saab kontrollida just niimoodi, kuis onu seda video alguses teeb.
Kui pinguti ei suuda temasse salvestatud rõhku pikalt sees hoida, siis nähtavasti ongi kuulklapil pesa kulunud (avaga seib seal videos) ja pinguti vajaks uuendamist.
Soovitan kindlasti samuti keti kulumuse üle vaadata.
[bbvideo=560,315]
https://www.youtube.com/watch?v=Rs7i0Ox25pk[/bbvideo]