21214 mootoril nukkvõll kulunud

21214 mootoril nukkvõll kulunud

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
j
J.Aru
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 26 Aug 2014 12:36
Asukoht: Rahkla
Autod: 21063

21214 mootoril nukkvõll kulunud

Postitus Postitas J.Aru »

Seekord valmistab probleemi kulunud nukkvõll, õigemini üks nukk on tugevalt kulunud ja mootor klõbiseb (tundub, et hüdrotõukur ei suuda enam seda vahet kompenseerida). Küsimus oleks selles, et mida vahetada? Visuaalselt kindlasti nukkvõll ja tundus olema ka selle nuka all olev nookur kulunud.

Kas nukk vahetada koos raamiga või ilma? Kas peaks vahetama ka hüdtotõukuri/d ja/või teised nookurid?
Autoks 2004 aasta Niva 1.7 täispritse mootoriga.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: 21214 mootoril nukkvõll kulunud

Postitus Postitas logman »

Selge pildi detailide kulumusest saab siis, kui mõõtmised teostatud, hüdrokompensaatorid kontrollitud. Niisama igaks-juhuks-pimesi raha loopimisel ei näe mõtet.
Nukkvõll nähtavasti ummistunud. Mul sama kogemus aastate eest 2103 mootoriga olemas. Raam jäi ellu, nukkvõll ja üks nookur kõlbasid vaid näidismaterjaliks.

PS! Juhin tähelepanu faktile, et otsisin välja küll pildi nukkvõlli raami laagrite mõõtude kohta, kuid ma pole kindel, kas need peavad ühtima sinu Niva omadega. Sul peaks seal paiknema raam 21214-1006033, tavaline klassiku raam on aga 2101-1006033. Võib-olla on erinevus ka ainult välistes detailides. Ise reaalselt 21214 nukkvõlli raami käes pole hoidnud.
j
J.Aru
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 26 Aug 2014 12:36
Asukoht: Rahkla
Autod: 21063

Re: 21214 mootoril nukkvõll kulunud

Postitus Postitas J.Aru »

Tänud väga heade linkide eest. Vene keeles küll pole kahjuks ise kodus aga google abil vene keelest inglise keelde tõlkides saab teksti kenasti loetavaks ja arusaadavaks. :) Laiali võttes selgus, et esimesena oli ära kulunud nookur, mis siis omakorda nuka ära kulutanud. Teised nookurid olid samuti kulunud.
Hüdrotõukuritest 4 jõudsin laiali võtta ja puhastada õpetuse järgi, esineb küll kulumisjälgi aga eeltoodud lingi järgi läbivad "testi" ilusti ehk liiguvad nagu peab. Nukaraam samuti mõõdus.

Mõned pildid vanadest detailidest. Vaatasin, et sellest nookurist polegi pilti teinud mis kulunud nuka all oli.

http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 799f0f.jpg
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 9147be.jpg
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 1dc94d.jpg
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 378921.jpg
Alumisel pildil näha hüdrotõukuri üks osa, kõikidel sarnased kulumisjäljed peal
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 5615a7.jpg

Ühtlasi küsiks, et ehk on ka hüdraulilise keti pinguti puhastamise ja kontrollimise kohta õpetust või aitab seal vaid vahetus? Kui auto oli pikemalt seisnud siis alguses mootorit käivitades oli kosta keti kõrinat, hiljem tundus lausa üle öö seistes juba järgmisel päeval keti kõrinat kuulda olema. Nagu eelnevalt mainitud siis vene keelega kodus ei ole ehk otsida ei oska, aga kuna google abiga saan venekeelsed tekstid enda jaoks täiesti aru saadavaks siis oleksin igasuguste vihjete eest väga tänulik. :)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: 21214 mootoril nukkvõll kulunud

Postitus Postitas logman »

Leidsin keti pinguti kohta põhjaliku video.
Sinu kahjuks, härra Aru, on see jällegi puhtas selges vene keeles.
Aga võtan vaevaks natuke seletada.
Onu ostis nivale pinguti, mis vastu ilusaid ootusi hakkas ketiga kolistama. Kõige suurem kolin oli tühikäigul, pöörete tõstes justkui muutus olukord paremaks, aga rahule sellise olukorraga video autor ei jäänud. Läks poodi, ostis järgmise jubina ja vaatleb nüüd neid kahte kaamera all.
Point selles, et alustuseks trukib kirjaklambriga kuulklappi. Korralikul uuel kuul vetrub, katkisel uuel ei vetru.
Kuna pinguti pole lahtivõetav, siis lõikab ta riknenult relakaga pikuti sektori välja, et näha, mis seal sees toimub.
Tuleb välja, et kuulklapi pesal on tänu konstruktsioonilisele puudusele jäetud võimalus oma hoidjast teatud tingimustel välja karata. Selle tõttu kuulklapp ja tema pesa (moodustavad tagasilöögiklapi) ei oma enam tihedust. Kuulike tilberdab niisama ringi ja kasu pole ka enam õblukesest lühikesest vedrust, mis peaks kuuli tihedalt pesas hoidma.
Ongi kogu muusika. Muudeks vigadeks saab olla vaid mehaaniline detailide kulumine või lausa purunemine.
Pinguti klapi korrasolekut saab kontrollida just niimoodi, kuis onu seda video alguses teeb.
Kui pinguti ei suuda temasse salvestatud rõhku pikalt sees hoida, siis nähtavasti ongi kuulklapil pesa kulunud (avaga seib seal videos) ja pinguti vajaks uuendamist.
Soovitan kindlasti samuti keti kulumuse üle vaadata.

[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=Rs7i0Ox25pk[/bbvideo]
Vasta