1. leht 2-st

TABEL plokikaane mahalihvimine mm vs surveaste [muudetud]

Postitatud: 14 Dets 2004 13:32
Postitas olaaf
freesimissügavus surveaste mootorile 21011 plokikaanega 21011
0,2 = 9,0
0,5 = 9,2
0,8 = 9,4
1,0 = 9,5
1,2 = 9,8
1,5 = 9,9
1,8 = 10,2
2,0 = 10,4
2,5 =11,0
2,9 =11,5

plokikaane ja mootoriploki freesimine mootorile 2106 plokikaanega 21011

BLOKIST maha riivimine:
2103 mootor: originaal surveaste ~8,5 -> -2mm blokist=10,1
2106 mootor: originaal surveaste ~8,3 -> -2mm blokist=9,5 sileda kolviga 10,6
NB! reaalne surveaste jääb alati madalamaks, kui arvutuslik.
Originaal sisse väljalaske kolledega ja nukkvõlliga ei õnnestu ventileerida silindri põlemiskambri osa täielikult.


Pilt

Postitatud: 14 Aug 2008 21:38
Postitas tuhajuhe
1,3 mootoril 1,5mm kaanest maha freesides tuleb ka 05 kolvi klapipesad üle teha.Sisselaske klapid hakkavad ikkagi pähe käima.Need pesad mis on tehtud ei kõlba siis enam.

Postitatud: 14 Aug 2008 22:24
Postitas Moss
Kas need asjad hakkavad füüsiliselt kokku puutuma või jääb lihtsalt liiga vähe varuruumi?

Postitatud: 14 Aug 2008 22:38
Postitas tuhajuhe
Hakkavad kokku käima.Kui nati hilisemaks keerata ,siis käib mööda.

Postitatud: 29 Dets 2008 17:41
Postitas makuke
Kui juba selline huvitav teema on tehtud siis küsiks, et mis peaks olema surveaste, et 95 bensiiniga sõita? Või mis seos valitseb surveaste ja bensiini oktaanarvu vahel, et põlemine oleks kõige efektiivsem?

Postitatud: 29 Dets 2008 19:46
Postitas olaaf
sõltub mitmest asjast - põlemiskambri geomeetria, kütuse kvaliteet, süütehetke täpsus. üle 9,5 ma ei ajaks kui kindel eesmärk 95 bensiiniga sõita.
9,9-10 on suhteliselt maksimum mida tehased kasutavad 95 bensiini jaoks (samara 1,5i , bmw m4x mootorid) - loomulikult korraliku juhtimisega

Postitatud: 09 Veebr 2009 12:22
Postitas mhku
Kysiks siis, et kui 1.6 mootoril panna 05 kolvid ja kaanest/plokist maha v6tta 1.6mm ning paigaldada suurema t6usuga nukkv6ll. Kas siis tuleb syvendeid ymber teha? Kudas kindlaks teha, et kust ja palju teha.

[Muudetud: 9-2-2009 mhku]

Postitatud: 09 Veebr 2009 12:35
Postitas olaaf
klapi asemele pannakse plokikaanes spets frees mis vanast klapist tehtud ning siis kaas peale ja kinni + vana tihend vahele.

oleneb kui suure tõusuga sul nukk on.
plokist võta niipalju maha, et kolb tõuseb silindriservaga tasa - rohkem võttes võib kuumalt kaane pihta kolb koputama hakata...

Postitatud: 18 Veebr 2009 21:38
Postitas Villem666
Tere! Kuna ei näe mõtet uut teemat teha, kuna vastuseks saab olla ei või jah:lol ning suht teema kohane ka.

Nimelt kas aitab topelt plokikaane tihend panna kui plokist 2mm(03 plokk) ja kaanest võetud 1.5mm maha? Põhjus miks tahan panna on lihtne, pole lihtsalt teist korralikku kaant. Mis on ohud ja riskid?

Terv. Villu

Postitatud: 18 Veebr 2009 22:03
Postitas doris
on see kaas korralik sul - võin pakkuda vahetust teise kaane vastu millel pole midagi maha võetud,
topelttihend on porno

Postitatud: 05 Juun 2009 14:15
Postitas randoska
on plaanis siis plokikaane sisselaske avad portida. ehk siis tihendiga ühele tasandile lihvida. kas see on ültse mõistlik tegu? ja mis te sellest arvate

Postitatud: 05 Juun 2009 23:26
Postitas PuZuP
Kõik oleneb mille jaoks ja mis sinna plokikaane otsa edasi tuleb...
Ning mis väljalaske kollektor jne...

Postitatud: 15 Veebr 2011 12:05
Postitas Matukas
Mul siis soovitati plokikaanest maha võtta 3mm, ja plokist ca 2 mm, mis spetsialistide arvates juhtuma hakkab ja kuhupoole süütenurka peaks timmima. Mootoriks on 03-e 1.5l.

Postitatud: 15 Veebr 2011 13:12
Postitas Matukas
Algselt postitas: Mikk
Minu teada füüsiliselt võimatu nii palju plokikaanest maha võtta. Saad otse ühenduse jahutuskanalite ja silindri vahel. Pluss veel mõned kinnitustikk poldid lähevad selliselt kaduma. Põlemiskamber väga vale kujuga jne jne.
Ehk siis ei tea kust sellised soovituslikud numbrid sinuni jõudsid.
Arvamus?...ja jutt käis stock kaanest!

Postitatud: 15 Veebr 2011 17:57
Postitas olaaf
Tugevdusribidega kaanest (kas siis tehasest või ise lisades) saab tõesti võtta kuni 3mm. Asja mõte on selles, et siis saab õigele kujule uuristatud põlemiskambri puhul surveastme üles tagasi. Tehakse põlemiskambrisse igasugu pööriseid ja keeriseid ja suurte klappide korral läheb põlemiskambri osa niigi laiemaks, kuni sinnamaani välja, et klappide jaoks peab silindri servadesse juba sälgud tegema, et asjad käima mahuks

meeles peab pidama seda, et igalt poolt väga palju maha võttes, ilma põlemiskambri geomeetriat suurtes piirides muutmata tekib 3 probleemi:
1. Klapid ei mahu käima - lahendus klapisüvendid kolbidesse (surveaste alaneb veidi)
2. Ketti pole võimalik enam pingutada - lahenduseks ketilt lüli vahelt ära (2+3=5mm läheb kaas plokile lähemale = kett muutub sentimeetri jagu pikemaks
3. Surveaste muutub ebanormaalselt kõrgeks - 12 peaks olema see maksimumnumber mille poole püüelda (standard põlemiskambriga 21011 plokikaan 79mm kolb 80mm vänt = 1,8mm kaanest +1,8mm plokist)
Kui tahad 95 bensiiniga sõita siis peaks jääma surveaste 9,5-9,9 kanti.

Postitatud: 15 Veebr 2011 18:30
Postitas Matukas
Algselt postitas: olaaf
Tugevdusribidega kaanest (kas siis tehasest või ise lisades) saab tõesti võtta kuni 3mm. Asja mõte on selles, et siis saab õigele kujule uuristatud põlemiskambri puhul surveastme üles tagasi. Tehakse põlemiskambrisse igasugu pööriseid ja keeriseid ja suurte klappide korral läheb põlemiskambri osa niigi laiemaks, kuni sinnamaani välja, et klappide jaoks peab silindri servadesse juba sälgud tegema, et asjad käima mahuks

meeles peab pidama seda, et igalt poolt väga palju maha võttes, ilma põlemiskambri geomeetriat suurtes piirides muutmata tekib 3 probleemi:
1. Klapid ei mahu käima - lahendus klapisüvendid kolbidesse
(surveaste alaneb)
2. Ketti pole võimalik enam pingutada - lahenduseks ketilt lüli vahelt ära (2+3=5mm läheb kaas plokile lähemale = kett muutub sentimeetri jagu pikemaks
3. Surveaste muutub ebanormaalselt kõrgeks - 12 peaks olema see maksimumnumber mille poole püüelda (standard põlemiskambriga 21011 plokikaan 79mm kolb 80mm vänt = 1,8mm kaanest +1,8mm plokist)
Kui tahad 95 bensiiniga sõita siis peaks jääma surveaste 9,5-9,9 kanti.
Vot seda juttu ma juba usun ning kuulda tahtsingi, nii enamvähem räägiti ka mullegi + kolb pidi 2 kümnendikku välja plokist käima hakkama. Mina seda lahendust endale ei taha, talitan vähe tagasihoidlikumalt ja lihtsamalt

Postitatud: 18 Mai 2011 14:07
Postitas 2106
Teooriat siis natuke.
Kirjutaks siia ühe valemi detonatsioonikindlaks tööks vajaliku oktaaniarvu leidmiseks.

RON=125-(413/ε)+0.183*D

ε=surveaste
D=silindri läbimõõt
RON=bensiini oktaaniarv

Leiame näiteks VAZ 2106-e mootorile maksimaalse surveastme, et auto saaks kasutada edasi kütust oktaaniavuga 95.

D=79mm
ε=? (originaalis 8.5)
RON=95

95=125-(413/ε) +0.183*D

Asendades arvud ja lihtsat koolimatemaatikat kasutades saame vastuseks ε=9.2899.

Postitatud: 12 Juul 2012 13:57
Postitas lada
Käsil üks klassiku 1.6e liitrine mootor ja sooviks teada kui palju oleks mõistlik plokikaanest lasta maha võtta, et 95 bensiiniga ei hakkaks veel detoneerima. Olen siin kõiksugu teemad läbi lugenud ja pole mõtet otsingut pakkuda. Tean, et teoreetiliselt oleks 1mm optimaalne aga ehk on kellegil ka reaalsed kogemused sellega?

Postitatud: 12 Juul 2012 14:39
Postitas olaaf
Blokist 2mm ja kaane pind tasa oleks minu soovitus.

Postitatud: 12 Juul 2012 15:06
Postitas logman
 
olaaf kirjutas: ... kaane pind tasa ...
Ei saa hästi aru.
Mida see sõnakolmik täpselt tähendab?