TABEL plokikaane mahalihvimine mm vs surveaste [muudetud]

TABEL plokikaane mahalihvimine mm vs surveaste [muudetud]

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

TABEL plokikaane mahalihvimine mm vs surveaste [muudetud]

#1

Postitus Postitas olaaf » 14 Dets 2004 13:32

freesimissügavus surveaste mootorile 21011 plokikaanega 21011
0,2 = 9,0
0,5 = 9,2
0,8 = 9,4
1,0 = 9,5
1,2 = 9,8
1,5 = 9,9
1,8 = 10,2
2,0 = 10,4
2,5 =11,0
2,9 =11,5

plokikaane ja mootoriploki freesimine mootorile 2106 plokikaanega 21011

BLOKIST maha riivimine:
2103 mootor: originaal surveaste ~8,5 -> -2mm blokist=10,1
2106 mootor: originaal surveaste ~8,3 -> -2mm blokist=9,5 sileda kolviga 10,6
NB! reaalne surveaste jääb alati madalamaks, kui arvutuslik.
Originaal sisse väljalaske kolledega ja nukkvõlliga ei õnnestu ventileerida silindri põlemiskambri osa täielikult.


Pilt
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

#2

Postitus Postitas tuhajuhe » 14 Aug 2008 21:38

1,3 mootoril 1,5mm kaanest maha freesides tuleb ka 05 kolvi klapipesad üle teha.Sisselaske klapid hakkavad ikkagi pähe käima.Need pesad mis on tehtud ei kõlba siis enam.
56506878

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#3

Postitus Postitas Moss » 14 Aug 2008 22:24

Kas need asjad hakkavad füüsiliselt kokku puutuma või jääb lihtsalt liiga vähe varuruumi?

tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

#4

Postitus Postitas tuhajuhe » 14 Aug 2008 22:38

Hakkavad kokku käima.Kui nati hilisemaks keerata ,siis käib mööda.
56506878

makuke
Foorumi kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 28 Nov 2007 20:01
Asukoht: kehra
Autod: 21063

#5

Postitus Postitas makuke » 29 Dets 2008 17:41

Kui juba selline huvitav teema on tehtud siis küsiks, et mis peaks olema surveaste, et 95 bensiiniga sõita? Või mis seos valitseb surveaste ja bensiini oktaanarvu vahel, et põlemine oleks kõige efektiivsem?

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#6

Postitus Postitas olaaf » 29 Dets 2008 19:46

sõltub mitmest asjast - põlemiskambri geomeetria, kütuse kvaliteet, süütehetke täpsus. üle 9,5 ma ei ajaks kui kindel eesmärk 95 bensiiniga sõita.
9,9-10 on suhteliselt maksimum mida tehased kasutavad 95 bensiini jaoks (samara 1,5i , bmw m4x mootorid) - loomulikult korraliku juhtimisega
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

mhku
Foorumi kasutaja
Postitusi: 73
Liitunud: 23 Mär 2006 12:12
Asukoht: Viljandimaa, Abja vald
Autod: vaz2103-78a, Opel omega-92a, BMW 525tds-97a, MB 190d- 1986

#7

Postitus Postitas mhku » 09 Veebr 2009 12:22

Kysiks siis, et kui 1.6 mootoril panna 05 kolvid ja kaanest/plokist maha v6tta 1.6mm ning paigaldada suurema t6usuga nukkv6ll. Kas siis tuleb syvendeid ymber teha? Kudas kindlaks teha, et kust ja palju teha.

[Muudetud: 9-2-2009 mhku]

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#8

Postitus Postitas olaaf » 09 Veebr 2009 12:35

klapi asemele pannakse plokikaanes spets frees mis vanast klapist tehtud ning siis kaas peale ja kinni + vana tihend vahele.

oleneb kui suure tõusuga sul nukk on.
plokist võta niipalju maha, et kolb tõuseb silindriservaga tasa - rohkem võttes võib kuumalt kaane pihta kolb koputama hakata...
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

Villem666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 99
Liitunud: 20 Mär 2006 08:26
Asukoht: Hiiumaa
Autod: 2101
Kontakt:

#9

Postitus Postitas Villem666 » 18 Veebr 2009 21:38

Tere! Kuna ei näe mõtet uut teemat teha, kuna vastuseks saab olla ei või jah:lol ning suht teema kohane ka.

Nimelt kas aitab topelt plokikaane tihend panna kui plokist 2mm(03 plokk) ja kaanest võetud 1.5mm maha? Põhjus miks tahan panna on lihtne, pole lihtsalt teist korralikku kaant. Mis on ohud ja riskid?

Terv. Villu

doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

#10

Postitus Postitas doris » 18 Veebr 2009 22:03

on see kaas korralik sul - võin pakkuda vahetust teise kaane vastu millel pole midagi maha võetud,
topelttihend on porno
Roolin nii kuis jaksan

randoska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 5
Liitunud: 24 Mai 2009 21:27
Asukoht: aravete
Autod: lada 2108

#11

Postitus Postitas randoska » 05 Juun 2009 14:15

on plaanis siis plokikaane sisselaske avad portida. ehk siis tihendiga ühele tasandile lihvida. kas see on ültse mõistlik tegu? ja mis te sellest arvate

Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

#12

Postitus Postitas PuZuP » 05 Juun 2009 23:26

Kõik oleneb mille jaoks ja mis sinna plokikaane otsa edasi tuleb...
Ning mis väljalaske kollektor jne...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt

Matukas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 47
Liitunud: 30 Okt 2010 18:01
Asukoht: Viljandi
Autod: nissan almera 99a, vaz 2105 82a
Kontakt:

#13

Postitus Postitas Matukas » 15 Veebr 2011 12:05

Mul siis soovitati plokikaanest maha võtta 3mm, ja plokist ca 2 mm, mis spetsialistide arvates juhtuma hakkab ja kuhupoole süütenurka peaks timmima. Mootoriks on 03-e 1.5l.
Saed, trimmerid, võsalõikurid tuntud tootjatelt nagu Husqvarna, Shindaiwa ning Stihl profirida. Remont, hooldus ja müük. tel 58371026

Matukas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 47
Liitunud: 30 Okt 2010 18:01
Asukoht: Viljandi
Autod: nissan almera 99a, vaz 2105 82a
Kontakt:

#14

Postitus Postitas Matukas » 15 Veebr 2011 13:12

Algselt postitas: Mikk
Minu teada füüsiliselt võimatu nii palju plokikaanest maha võtta. Saad otse ühenduse jahutuskanalite ja silindri vahel. Pluss veel mõned kinnitustikk poldid lähevad selliselt kaduma. Põlemiskamber väga vale kujuga jne jne.
Ehk siis ei tea kust sellised soovituslikud numbrid sinuni jõudsid.


Arvamus?...ja jutt käis stock kaanest!
Saed, trimmerid, võsalõikurid tuntud tootjatelt nagu Husqvarna, Shindaiwa ning Stihl profirida. Remont, hooldus ja müük. tel 58371026

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#15

Postitus Postitas olaaf » 15 Veebr 2011 17:57

Tugevdusribidega kaanest (kas siis tehasest või ise lisades) saab tõesti võtta kuni 3mm. Asja mõte on selles, et siis saab õigele kujule uuristatud põlemiskambri puhul surveastme üles tagasi. Tehakse põlemiskambrisse igasugu pööriseid ja keeriseid ja suurte klappide korral läheb põlemiskambri osa niigi laiemaks, kuni sinnamaani välja, et klappide jaoks peab silindri servadesse juba sälgud tegema, et asjad käima mahuks

meeles peab pidama seda, et igalt poolt väga palju maha võttes, ilma põlemiskambri geomeetriat suurtes piirides muutmata tekib 3 probleemi:
1. Klapid ei mahu käima - lahendus klapisüvendid kolbidesse (surveaste alaneb veidi)
2. Ketti pole võimalik enam pingutada - lahenduseks ketilt lüli vahelt ära (2+3=5mm läheb kaas plokile lähemale = kett muutub sentimeetri jagu pikemaks
3. Surveaste muutub ebanormaalselt kõrgeks - 12 peaks olema see maksimumnumber mille poole püüelda (standard põlemiskambriga 21011 plokikaan 79mm kolb 80mm vänt = 1,8mm kaanest +1,8mm plokist)
Kui tahad 95 bensiiniga sõita siis peaks jääma surveaste 9,5-9,9 kanti.
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

Matukas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 47
Liitunud: 30 Okt 2010 18:01
Asukoht: Viljandi
Autod: nissan almera 99a, vaz 2105 82a
Kontakt:

#16

Postitus Postitas Matukas » 15 Veebr 2011 18:30

Algselt postitas: olaaf
Tugevdusribidega kaanest (kas siis tehasest või ise lisades) saab tõesti võtta kuni 3mm. Asja mõte on selles, et siis saab õigele kujule uuristatud põlemiskambri puhul surveastme üles tagasi. Tehakse põlemiskambrisse igasugu pööriseid ja keeriseid ja suurte klappide korral läheb põlemiskambri osa niigi laiemaks, kuni sinnamaani välja, et klappide jaoks peab silindri servadesse juba sälgud tegema, et asjad käima mahuks

meeles peab pidama seda, et igalt poolt väga palju maha võttes, ilma põlemiskambri geomeetriat suurtes piirides muutmata tekib 3 probleemi:
1. Klapid ei mahu käima - lahendus klapisüvendid kolbidesse
(surveaste alaneb)
2. Ketti pole võimalik enam pingutada - lahenduseks ketilt lüli vahelt ära (2+3=5mm läheb kaas plokile lähemale = kett muutub sentimeetri jagu pikemaks
3. Surveaste muutub ebanormaalselt kõrgeks - 12 peaks olema see maksimumnumber mille poole püüelda (standard põlemiskambriga 21011 plokikaan 79mm kolb 80mm vänt = 1,8mm kaanest +1,8mm plokist)
Kui tahad 95 bensiiniga sõita siis peaks jääma surveaste 9,5-9,9 kanti.


Vot seda juttu ma juba usun ning kuulda tahtsingi, nii enamvähem räägiti ka mullegi + kolb pidi 2 kümnendikku välja plokist käima hakkama. Mina seda lahendust endale ei taha, talitan vähe tagasihoidlikumalt ja lihtsamalt
Saed, trimmerid, võsalõikurid tuntud tootjatelt nagu Husqvarna, Shindaiwa ning Stihl profirida. Remont, hooldus ja müük. tel 58371026

2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 08 Mär 2008 20:18
Asukoht: Võrumaa
Autod: lada 2106

#17

Postitus Postitas 2106 » 18 Mai 2011 14:07

Teooriat siis natuke.
Kirjutaks siia ühe valemi detonatsioonikindlaks tööks vajaliku oktaaniarvu leidmiseks.

RON=125-(413/ε)+0.183*D

ε=surveaste
D=silindri läbimõõt
RON=bensiini oktaaniarv

Leiame näiteks VAZ 2106-e mootorile maksimaalse surveastme, et auto saaks kasutada edasi kütust oktaaniavuga 95.

D=79mm
ε=? (originaalis 8.5)
RON=95

95=125-(413/ε) +0.183*D

Asendades arvud ja lihtsat koolimatemaatikat kasutades saame vastuseks ε=9.2899.

lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106 T

#18

Postitus Postitas lada » 12 Juul 2012 13:57

Käsil üks klassiku 1.6e liitrine mootor ja sooviks teada kui palju oleks mõistlik plokikaanest lasta maha võtta, et 95 bensiiniga ei hakkaks veel detoneerima. Olen siin kõiksugu teemad läbi lugenud ja pole mõtet otsingut pakkuda. Tean, et teoreetiliselt oleks 1mm optimaalne aga ehk on kellegil ka reaalsed kogemused sellega?

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#19

Postitus Postitas olaaf » 12 Juul 2012 14:39

Blokist 2mm ja kaane pind tasa oleks minu soovitus.
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#20

Postitus Postitas logman » 12 Juul 2012 15:06

 
olaaf kirjutas:... kaane pind tasa ...


Ei saa hästi aru.
Mida see sõnakolmik täpselt tähendab?


Mine “Mootor ja väljalase”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist