1. leht 4-st

06 anomaalia. Kütus ujub üle(?)

Postitatud: 30 Mär 2017 19:05
Postitas Hannes12334
Kui ma tahan oma loo ära rääkida, pean ma alustama algusest.

Minu lugu on tõeline emotsionaalne roller coaster, seega hoidkem omad piibud ja prillid.
Olles saanud tehnoülevaatuse vanamehelt pikki päid ja jalgu, et just liiklusest tulnud, kollasel VAZ 21061el POLE tagupidureid, sõitsin kurva meelega koju tagasi, et seal elu üle järele mõelda. Kodus taipasin, et olukord on hoopiski õnnistus. Nimelt nüüd on teada mida peab tegema, et autoga tänavatele naasta.
Järgnes nädal piduritorude, regulaatorite ning muude jubinate soetamist ja sitta suusailma, millele omakorda järgnesid ilusad, päikesepaistelised päevad ja õhtul, hoovis, auto all vandumine, putitamine.
Kätte jõudis eilne päev, mil sain torud ühendatud, regulaatori ja hoovastiku paika, pidurivedeliku paaki, pidurid õhutatud ja valmis ta oligi. "Sobib, homme lähen ülevaatusele" mõtlesin ma.

Tõusen varahommikul, päike tõuseb ka. Joon kohvi, vaatan aknast välja, ülevaatusele minemise mõtted peas. Tuju on hea. Töölt naastes otsustan koheselt autole hääled sisse panna ja optimistlikult ülevaatusele minna. Nii saabki. Ülevaatuse ukse taha jõudes tervitab mind sama vanamees eelmisest korrast sooja muigega. "Nägin just internetis üht siksi müügis. 19 000 eurot. Uskumatu." Naeratan: "Oh kurat, seda on tõesti palju!"
Mees ajas siis auto rullikutele ja näed, pidurid toimivad! Milline kergendus. "Noh, nüüd on siis korras, kõik toimib nii kuis peab. Aga mine käi maanteeametist läbi ja muuda passis värv ära, kollane päris helebeež ei ole." Mõtlesin, et aega on, miks mitte. Ajasin rattad alustuseks linnu tee 5+'i poole, et paaki veidi kütust võtta. Putkas andis mees kütuse eest isegi midagi küsimata, soodukat. Võibolla sellepärast, et hindas ladade ilu; võibolla seetõttu, et käin seal tihti tankimas; võibolla, et mäletas, et mul tegelikult on sooduskaart, aga too oli koju ununenud.
► Näita Spoilerit
Kütus tangitud, asusin teele maanteeametisse, et värv passis ära muuta. Kõik sujub. Kõik sujub kuni auto hakkab vahepeal 'pooma' (gaasi vajutades tõmbaks nagu korra kinni). Mõtlen, et ehk pole hullu, ei tundu probleemina millele peaks kohe keskenduma. Jõudes TTÜ risti juurde juhtub midagi õudsat. Mõned võnked, poomine, pöörete langemine (gaasi all hoides) ja seal ma olingi, välja surnud mootoriga TTÜ risti poole veeremas. Proovisin viimase pingutusega auto süütest käima saada, kuid edutult. Seis. Auto tee servas. Ohutuled peale. Vanad trikid. Pumpan kütust juurde. Kütusefilter on tühi. Pumbates midagi nagu läbi ei tule. Pumpan päris palju. Süüdet. Ei toimi. Kuulen kuidas aku hakkab tühjaks saama (auto seisis ilma laadimata mitu-mitu kuud). Paar korda saan veel proovida. Ikka sama jama. Aku tühi. Starterit enam käima ei aja.

Ja seal ma seisin. Tee servas. Kümme meetrit enne TTÜ risti. Pea kapoti all uurimas, milles asi. Kuid minu pea seda anomaaliat kinni ei püüdnud. Pärast mõningat uurimist ei suutnud millegi peale tulla, mis aitaks. Tegin kõne papsile, et saaks auto ära puksida. Jäin ootama. Lõpuks kui abi jõudis, panime auto sleppi ja mõlemad omas autos, sõitsime minema. Proovisime ka käima tõmmata, aga see ei õnnestunud, sest käik sees, siduripedaal üles lastuna hakkab mootor häält tegema, aga gaasi andes ei juhtu midagi. Siduri alla vajutada, lähevad pöörded nulli ja olukord on sama mis enne.

TL;DR: Probleem selline, et sõites hakkab pooma nagu ei saaks kütust peale. See juhtub siis kui mootor on töötemperatuuril. Sõitma hakates töötas kõik laitmatult. Lõpuks sureb mootor välja. Kütusefilter jääb tühjaks. Käima ei saa tõmmata/lükata, pöörded tõusevad, aga kütust ei võta peale. Pumba panin just uue, originaal pumba, töötab, aga kui voolikud küljes on, siis tundub nagu ei pumpaks. Teooria on selline, et kütusesüsteemis on viga. Üks variant on, et paak on paska täis ja midagi ei tule läbi. Rohkem ideid mul pole. Sellepärast pöördungi teie poole, armsad sõbrad. Olge head, aidake oma võimuse piirides, palun.

Re: 06 anomaalia. Ei saa kütust peale(?)

Postitatud: 30 Mär 2017 21:57
Postitas Hannes12334
Siit ka küsimus pildil oleva kohta. Mis see on? Otsast tilguks nagu bensiini.

Pilt

Re: 06 anomaalia. Ei saa kütust peale(?)

Postitatud: 31 Mär 2017 08:46
Postitas zerosix
Võtad enne karpat vooliku lahti. Veendud et bensiinipump poleks max asendis. Kui vaja keerad veidi mootorit edasi. Kui nüüd pumbates bensiini tuleb on viga kas ummistunud sõelas mis kohe algul karbussi sees on. Või on ujukinõel õnnetult suletud asendisse kinni jäänud. Nüüd juba näed ka karpa sisemust ja saad setetest puhastada, düüse kontrollida.

Re: 06 anomaalia. Ei saa kütust peale(?)

Postitatud: 31 Mär 2017 10:20
Postitas SexSix
Vastus. Üleujutamise korral tilgub bensiin maha.
Löö rehvipumbaga korra bensiinipumba juurest bensiinipaagi poole minevast voolikust õhk läbi. Kui nüüd saab bensiini karburaatorisse, siis sitt bensiinipaagis või kuskil torudes/voolikutes. Kui ikka kätte ei saa siis bensiinipump üle vaadata (filter sitta täis), karburaatoris olev filter üle vaadata. Bensiinipumba ja bensiinipaagi vahel võib olla leke, vaakumiga kisub õhku.

Re: 06 anomaalia. Ei saa kütust peale(?)

Postitatud: 31 Mär 2017 11:42
Postitas Hannes12334
Kuidas veendun, et poleks max asendis?

Ja huvi pärast küsin ka kui kõrgele normaalselt töötav pump tavaliselt bensiinijoa saadab kui käsipumpa kasutada? (tähendab siis pumba väljalaske august, mis ühendatud mootoriga)
Vastus. Üleujutamise korral tilgub bensiin maha.
Löö rehvipumbaga korra bensiinipumba juurest bensiinipaagi poole minevast voolikust õhk läbi. Kui nüüd saab bensiini karburaatorisse, siis sitt bensiinipaagis või kuskil torudes/voolikutes. Kui ikka kätte ei saa siis bensiinipump üle vaadata (filter sitta täis), karburaatoris olev filter üle vaadata. Bensiinipumba ja bensiinipaagi vahel võib olla leke, vaakumiga kisub õhku.
Proovin.

Re: 06 anomaalia. Ei saa kütust peale(?)

Postitatud: 31 Mär 2017 17:56
Postitas Hannes12334
Uurisin, puurisin täna veidi. Ööga oli kütusefilter täis jooksnud. Pumbates pumbast peale jooksis filter tühjaks, enam filtrisse peale ei tulnud. Karbussi jookseb bensiin ilusti, nõelklapp peab kinnises asendis ja lahtises tuleb läbi korralikult. Klapp jookseb ka ilusti. Pump pumpab küll, aga mitte väga märkimisväärse survega. Lasin õhuga kütusetoru ka läbi, tundub, et peab õhku küll, ei leki kuskilt (võtsin paagi küljest lahti ja katsetasin kas õhuauke torus on).

Paagi küljes õhutusvoolik on lahtiselt. Seda on varem parandatud mingisuguse plägaga, aga õhutusaugust tulev torujupp on lahtiselt. Ehk siis voolik tuleb koos selle torujupiga paagi küljest lihtsalt ära. Kas see on miski mille pärast peaks muretsema?

Üks teooria on selline, et paagis on mingi sitt, seega kui kaua pumbata, sõita, imeb sõel selle sita enda ümber ja bensiini tuleb aina vähem läbi. Ja kui öö otsa seista lasta, siis sitt sõela ümbert ujub jälle laiali ja sõelast hakkab läbi tulema. Kuni järgmise korrani.

Re: 06 anomaalia. Ei saa kütust peale(?)

Postitatud: 31 Mär 2017 21:47
Postitas Arvos
Hannes12334 kirjutas:Üks teooria on selline, et paagis on mingi sitt, seega kui kaua pumbata, sõita, imeb sõel selle sita enda ümber ja bensiini tuleb aina vähem läbi. Ja kui öö otsa seista lasta, siis sitt sõela ümbert ujub jälle laiali ja sõelast hakkab läbi tulema. Kuni järgmise korrani.
Võta siis paak maha ja puhasta ära. Paak käib maha lihtsalt ju.

Re: 06 anomaalia. Ei saa kütust peale(?)

Postitatud: 01 Apr 2017 04:30
Postitas Hannes12334
Arvos kirjutas:
Hannes12334 kirjutas:Üks teooria on selline, et paagis on mingi sitt, seega kui kaua pumbata, sõita, imeb sõel selle sita enda ümber ja bensiini tuleb aina vähem läbi. Ja kui öö otsa seista lasta, siis sitt sõela ümbert ujub jälle laiali ja sõelast hakkab läbi tulema. Kuni järgmise korrani.
Võta siis paak maha ja puhasta ära. Paak käib maha lihtsalt ju.
Seda teen ma niikuinii. Kirjutasin lihtsalt sellepärast, et saada tagasisidet kui tõenäoline see on.

Re: 06 anomaalia. Ei saa kütust peale(?)

Postitatud: 04 Apr 2017 18:10
Postitas Hannes12334
Võtsin siis paagi maha, puhastasin seest ära. Sitta oli päris palju. Nüüd jookseb kütusefilter rahulikult täis. Ja pump pumpab hästi.

1. Nüüd ka uus probleem. Auto ei lähe käima. Käia starterit palju tahad. Vahepeal haakub ja tõmbab pöörded üles, aga siis hoiab ca 5 sekundit 2000 peal ja sureb välja. Proovisin sõbraga käima tõmmata - ei õnnestunud, ehk siduripedaali üles lastes tõmbab mootori pöörded üles, aga kui gaasi anda ei juhtu midagi. Kergelt tundub nagu ujutaks üle. Mida teha? Mida proovida? (pump toimib, nõelklapp peab, ujukitase on raamatu järgi paigas)

2. Kas kiirenduspumba hoob peabki sellises asendis olema (lõdvalt) Kiirenduspumba sees pole vedru.
Pilt

3. Mis tila see on? Ta keerleb lõdvalt.
Pilt

Re: 06 anomaalia. Ei saa kütust peale(?)

Postitatud: 04 Apr 2017 23:17
Postitas Edel
Sellest "tilast" tilgub karburaatori kaudu sisselaske kollesse sattunud ülearune bensiin välja. Tila peaks olema suunatud väljalaske torust eemale.
Esimesel pildil olevast hoovast käitatakse membraani kaudu kiirenduspumpa. Pildil paistab, nagu hoob oleks väljalükatud asendis. Proovi käsitsi hooba väljapoole tõmmata, kas tuleb. Kui ei tule, on membraaniga pahasti. Membraan asub selle sama kaane taga, kuhu hoob läheb, 4 poldiga kinni. Ehk sul ei tööta kiirenduspump? Saab kontrollida, kui karbal õhufiltri maha võtad ja seguklappi järsult avades (gaasipedaali vajutades) segukoonuses ühes lõõris asuvast kullinoka taolisest pihustist ikka bensiini joana pritsib.

Re: 06 anomaalia. Ei saa kütust peale(?)

Postitatud: 05 Apr 2017 09:01
Postitas Hannes12334
EdR kirjutas: Esimesel pildil olevast hoovast käitatakse membraani kaudu kiirenduspumpa. Pildil paistab, nagu hoob oleks väljalükatud asendis. Proovi käsitsi hooba väljapoole tõmmata, kas tuleb. Kui ei tule, on membraaniga pahasti. Membraan asub selle sama kaane taga, kuhu hoob läheb, 4 poldiga kinni. Ehk sul ei tööta kiirenduspump? Saab kontrollida, kui karbal õhufiltri maha võtad ja seguklappi järsult avades (gaasipedaali vajutades) segukoonuses ühes lõõris asuvast kullinoka taolisest pihustist ikka bensiini joana pritsib.
Membraan on ära kulunud ja vedru (mis peaks seal sees olema?) ei ole.

Re: 06 anomaalia

Postitatud: 05 Apr 2017 18:22
Postitas Hannes12334
Vahetasin kiirenduspumba membraani ära, nüüd toimib korralikult. Tõstsin karpa ujukitaseme 5-6 mm suletuna. Nagu raamat ette näeb. Aga otseselt midagi ei muutnud.

Avastasin, et ühte küünlasse särtsu ei tule. Vahetan mõnel päeval küünlad ära. Samuti vahetan õli mida praeguse seisuga ei paista üldse olevat. Alla miinimumi.

Kas üleliigse bensiini väljalakse 'tila' peabki olema suhteliselt lõdvalt kinni?

Re: 06 anomaalia

Postitatud: 05 Apr 2017 22:02
Postitas Edel
Tila peab ikka tugevalt kinni olema.

Re: 06 anomaalia. Kütus ujub üle(?)

Postitatud: 06 Apr 2017 11:51
Postitas Hannes12334
Kas jagaja kaanelt tulevad kaablid nii, et number 1 alt jookseb kõige salongipoolsemasse küünlasse jne?

Re: 06 anomaalia. Kütus ujub üle(?)

Postitatud: 06 Apr 2017 12:25
Postitas logman
Keera esimene silinder ülemisse surnud seisu selliselt, et rihmarattal olev sälk kattuks mootori esikaanel olevate märkidega. Vahet suurt pole, millisega neist, kui eesmärgiks süütejärjekorra sättimine.

Seejärel võta jagajal kaas maha ja säti esimesse silindrisse minev juhe kaanel sinna avasse, mille all asub hetkel rootor.
Teiste juhtmete õige järjekorra leiad plokikaanelt sissevalatud numbrite näol.

Pane kaas peale tagasi ja proovi käivitada.
Kui paukuma või vastu taguma hakkab, pista sinna avasse, kuhu enne panid esimese silindri juhtme, nüüd neljanda silindri juhe ja tõsta teised ka vastavalt süütejärjekorrale ringi.
Kui nüüd ka masin ei käivitu või vastu punnib, on viga mujal, kui süütejärjekorras.

**Põhjus, miks alati survetakti lõpu leidmine esimese korraga ei õnnestu seisneb selles, et väntvõll teeb kogu ühe silindri töötsükli ajal kaks ringi, nukkvõll aga ühe. Kolb võib ju üleval olla, aga nukkvõlli järgi on töös samal ajal väljalasketakti lõpp ja sisselasketakti algus, mille ajal süüdet selles silindris toimuda ei tohi (sel hetkel silindris sädeme tekitamisel võib plahvatada sinna sisenev uus segu ja kostavadki summutist või karburaatorist paugud).

Saab ühe korraga ka esimese silindri survetakti lõpu ja töötakti alguse leida, aga siis pead nukvõlli asendit nägema (klapikambrikaas maha!) või mootori ringiajamise ajal esimese silindri survet jälgima (näpuga, kellaga...).
6481.jpg
6481.jpg (130.93 KiB) Vaadatud 12657 korda
PS!
Ei ole kõige salongipoolsemat küünalt. Silindrid on numbritega tähistatud vastavalt silindrite arvule. Ladal siis esimene, teine, kolmas ja neljas.
Silindreid loetakse pikiaseutusega reasmootoritel selliselt, et seistes auto vasakul küljel näoga mootori poole hakkad lugema vasakult paremale. Rihmaratta poolt käigukasti poole.
Ristiasetusega reasmootoril seisad auto ette ja hakkad samuti lugema rihmaratta poolt vasakult paremale.
Arusaamatuste ärahoidmiseks, suhtluse lihtsustamiseks (kui autokoolis sellest ei räägitud) ;).

Re: 06 anomaalia. Kütus ujub üle(?)

Postitatud: 06 Apr 2017 17:25
Postitas Hannes12334
Kas see on normaalne, kui sellest 'tilast' jookseb joana kütust välja kui kambrisse kütust pumbata?

Re: 06 anomaalia. Kütus ujub üle(?)

Postitatud: 06 Apr 2017 21:18
Postitas SexSix
Ei. Sul seal suurem kala. Ujukinõel peab? Äkki jääb ujuk kambri seina külge kinni ja ujukinõel koguaeg lahti.

Re: 06 anomaalia. Kütus ujub üle(?)

Postitatud: 06 Apr 2017 21:30
Postitas Hannes12334
Nõel peab, aga see on küll hea tähelepanek. Homme uurin.

Re: 06 anomaalia. Kütus ujub üle(?)

Postitatud: 06 Apr 2017 23:11
Postitas zajetz
Proovi kindluse mõttes ka teist kütus eraldi kanistrist. Olen ise sellega hädas olnud, kõik oli nagu olemas aga käima ei lähe. Ehk sellepärast saidki tanklast soodukat.

Re: 06 anomaalia. Kütus ujub üle(?)

Postitatud: 07 Apr 2017 17:23
Postitas Hannes12334
Küsimus ujuki reguleerimise kohta: kinnises asendis peab olema ujuki kõrgus karpa kerest (tihendist?) 7mm raamatu järgi. Kas on vahet kui kõrgel ta on lahtises asendis?