K: esimesel silindril madal surve, mis viga?

K: esimesel silindril madal surve, mis viga?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
siim6969
Foorumi kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 12 Dets 2015 23:48
Asukoht: Tartu
Autod: vaz 2102, 21063 rallikross

K: esimesel silindril madal surve, mis viga?

#1

Postitus Postitas siim6969 » 16 Jaan 2017 12:54

Tervist.

Autoks on rahvakrossi auto, niva täispritse 1700cc mootoriga, mille nüüd värskelt tegin 1800cc peale. Sai 84mm käiguga vänt pandud, kangem nukk ning kõik kuluosad vahetatud (rõngad, saaled). Ladusin mootori kokku, hakkan käivitama ja kuulen et lonkab. Mõõtsin surveid ja algul esimeses silindris polnud absoluutselt survet, teistel 13-14bar. Mõtlesin et äkki rõngad läksid kokkupanekuga katki või klapid lasevad läbi, võtsin lahti, kontrollisin kõik mitu korda üle ja kõik korras. Panin uuesti mootori kokku ja proovisin survet mõõta. Ime kombel esimeses silindris surve nüüd 6bar. Klapivahed paigas, klapid läbi ei lase, nukkvõll õiges asendis, rõngad korras, plokikaas terve, kaane tihend uus (plekktihend), kõik on absoluutselt korras ja küsimus ongi selles kuhu kaob pool survet silindrist? Ehk oskab mõni targem siin nõu anda et mida veel kontrollida või vaadata või ette võtta.

Ette tänades
Siim

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#2

Postitus Postitas olaaf » 16 Jaan 2017 15:05

Suruõhk silindrisse ja näed ära, kust välja tuleb...
Klapivahe ikka vastavalt nukatootja soovitustele? Päris nukkvõllidel 0,25 isegi 0,3 osadel ungarlastel...
Palju hülsi ja kolvi vahele lõtku tegid, kas õliga surve tõuseb märgatavalt? Kolvirõnga vahed jäid ikka alla 0,5mm? Mis rõngad panid, vene omad tahavad teinekord sissesõitu saada veidi, enne kui asjad pidama hakkavad..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

siim6969
Foorumi kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 12 Dets 2015 23:48
Asukoht: Tartu
Autod: vaz 2102, 21063 rallikross

#3

Postitus Postitas siim6969 » 16 Jaan 2017 15:29

 
olaaf kirjutas:Suruõhk silindrisse ja näed ära, kust välja tuleb...
Klapivahe ikka vastavalt nukatootja soovitustele? Päris nukkvõllidel 0,25 isegi 0,3 osadel ungarlastel...
Palju hülsi ja kolvi vahele lõtku tegid, kas õliga surve tõuseb märgatavalt? Kolvirõnga vahed jäid ikka alla 0,5mm? Mis rõngad panid, vene omad tahavad teinekord sissesõitu saada veidi, enne kui asjad pidama hakkavad..


Klapivahe on nuka järgi pandud, hülsi ja kolvi vaheline lõtk on sama mis enne mootori tegemist, kolvid ja hülss kõik sama, pole hoonitud isegi sest plokk oli niivõrd korralik. Enne tegemist mootor käis. Rõngaste tootja võin koju jõudes kontrollida kuid minu mäletamist mööda said lääne omad. Õli kolvi peale lasin siis tõesti surve tõusis märgatavalt. Viitabki nagu sellele et asi rõngastes, aga kui uuesti lahti võtsin siis veendusin mitu korda et kõik oleks õige. Imelik just see et ainult esimesel silindril selline jama, teistel kompressioon korralik. Peabki vist kuidagi proovima rõhu sisse lasta silindrisse ja vaatama kust välja tuleb.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#4

Postitus Postitas olaaf » 16 Jaan 2017 15:41

hülssi sa muidugi üle ei mõõtnud (ellips) palju üleval ranti oli? kui pikendasid vända käiku, siis ülemine surverõngas nühib üle serva nüüd, ja ÜSS lähedal pahiseb karterisse.. Lase suruõhk sisse ja näed mis värk..
Kui ellipsit ka oli silindris siis peab rõngas lihtsalt sisse töötama - hea õli ja kroomitud rõnga puhul võib võtta tuhandeid kilomeetreid...

Kogemus olemas 1500 mootori agoonia pikendamisega, kus enne rõngaste vahetust oli 10-11 surve, peale rõngaste vahetust 5-6 ja peale 3500km läbimist poolsünt õliga oli surve tõusnud 8 peale :)
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

siim6969
Foorumi kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 12 Dets 2015 23:48
Asukoht: Tartu
Autod: vaz 2102, 21063 rallikross

#5

Postitus Postitas siim6969 » 16 Jaan 2017 16:46

Mõtlesin isegi juba et panen käima ja seadistan ära, testin ja sõidan natuke kui hakkab tööle siis hakkab ja kui ei siis ei. Pühapäeval võistlus seega väga pole aega midagi lahti ka kakkuda enam nii et mis seal ikka, pauk torru. Sõita tegelikult isegi saab normaalselt, ühtlastel pööretel koha peal ei taha käia ja tühikäik puudub, aga kui pedaali vajutada siis käib nagu kellavärk. Teoreetiliselt midagi see lõhkuda ei tohiks ju ?

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#6

Postitus Postitas olaaf » 17 Jaan 2017 11:15

rõnga vägistab ära, muud midagi. kui rõngas puruned keerab hülsi ka pekki lõpuks :)

Sõida vaikselt ringi, väga pähe ära anna - mingi tunni möödudes võiks uuesti survet mõõta..

Pühapäeva sõidad ära ikka :)
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

#7

Postitus Postitas Hulkur » 22 Jaan 2017 21:34

Midagi ei vägistanud ära! Mees tegi sellist sõitu täna!

Väga tubli oled! Pane samamoodi edasi! :bouncing
Kõva mootori oled ikka kokku ladunud! :cool:

hendu
Ladaklubi Liige
Postitusi: 284
Liitunud: 04 Juun 2006 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105

#8

Postitus Postitas hendu » 22 Jaan 2017 22:20

 
Hulkur kirjutas:Midagi ei vägistanud ära! Mees tegi sellist sõitu täna!

Väga tubli oled! Pane samamoodi edasi! :bouncing
Kõva mootori oled ikka kokku ladunud! :cool:


Kui seda "kuuekat" pead silmas, siis tegu ei ole siin teemas mainitud masinaga.

Pilt

siim6969
Foorumi kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 12 Dets 2015 23:48
Asukoht: Tartu
Autod: vaz 2102, 21063 rallikross

#9

Postitus Postitas siim6969 » 23 Jaan 2017 08:39

Tegemist pole tõesti selle rohelise autoga, minul on valget värvi ja võistlesin piiroja karikal, mitte superkrossis, aga ei vägistanud midagi ära tõesti, piiroja karikal sain tagaveo krossis esikoha ja masin liikus väga hästi. Superkrossi pole veel jõudnud kuid lahiajal on plaan ka seal võistelda. Mis puudutab mootorit ja seda survet, siis nüüdsest on nii et sooja mootoriga tuleb esimene pütt ka väga edukalt taha ja jõudu on piisavalt. Ilmselt tahtsid rõngad ikka millegipärast sissesõitmist.


Mine “Mootor ja väljalase”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist