Pükste tikkpoldilt keere maas

Pükste tikkpoldilt keere maas

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
jtt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Okt 2016 11:47
Asukoht: Tallinn
Autod: 011 '75

Pükste tikkpoldilt keere maas

#1

Postitus Postitas jtt » 04 Jaan 2017 00:15

Autoks 21011
Ühesõnaga oli kollektori ja pükste vaheline tihend läbi. Asja uurides, st tihendit vahetades selgus et ühel alumisel tikkpoldil keere maas, sealt samas poldi juurest oli ka tihend põlenud.
Algaja motoristina :) küsin küsimusi mis kindlasti on aabitsatõed aga ikkagi
- Mis oleks lihtsaim lahendus? Tikkpoldi vahetamine? Ilma keevituseta vist ilma keermeta polti välja ei saa, kahjuks omal keevitust ei ole...
Hoopis väljalaske kollektor vahetada? On see ka suur töö? Kas väljalaske kollektori vahetamiseks peab ka sisselaske kollektori maha võtma? Kui jah siis kas selle juures on mingeid nippe mida teada võiks?
Millele pöörata tähelepanu kollektori vahetamisel?
Kollektori vahetamise kasuks räägib ka see et ka sooja õhuvõtu toru tikkpoldid on praegusel kolektoril murdunud ja sooja õhu toru seeläbi täitsa puudu.

ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1149
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2;2101, FSO; Niva; Skif; Ford

#2

Postitus Postitas ando » 04 Jaan 2017 00:20

Tikkpolt võib õnnestuda kätte saada ka sooja mootori ja korralike kullinokkadega. Oht sõrmi kõrvetada on suur. Leeklamp võib samuti abiks olla, kui ei taha soojalt näperdama minna.

Kollektorite mahavõtmine omajagu nikerdamist, jahutusvedelik käib samuti ju läbi sisselaske. Ja sisselase on vaja eest ära võtta, kuna keskmine kõrv on väljalaskel allpool kui sisselaskel.

Soojaõhuvõtt on selline pigem soovituslik, minu ühelgi autol pole olnud ja pole ka vajadust näinud. Aga ehk on mind lihtsalt õnnistatud mitte külmuvate karburaatoritega.
Jõud taga, peab minema.

jtt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Okt 2016 11:47
Asukoht: Tallinn
Autod: 011 '75

#3

Postitus Postitas jtt » 04 Jaan 2017 00:26

OK, siis tasub igaljuhul proovida tikkpolti kätte saada, kaotada ju pole midagi.

ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1149
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2;2101, FSO; Niva; Skif; Ford

#4

Postitus Postitas ando » 04 Jaan 2017 00:30

Proovida kindlasti tasub, ja kui ei õnnestu, siis Tallinnas ehk leidub mõni foorumlane, kes täpi keevitust sinna otsa koos mutriga suudab luua.
Jõud taga, peab minema.

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2845
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#5

Postitus Postitas motamees » 04 Jaan 2017 00:55

Vaheta kollektor ära. Selle "võibolla saab kätte" ajal on kollektor vahetatud ja aega ka võidetud.

Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 131
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 2101, vaz 21033

#6

Postitus Postitas Vaalo » 04 Jaan 2017 10:55

Kogu austuse juures: kui inimene ei tea, kuidas kätte saada tikkpolti, mis ei ole(!) murdunud, siis võib-olla tõesti on kollektori vahetamise soovitamine pisut liiga palju alguseks.
Samas jääb selgusetuks, kas keere on rikutud kogu väljaulatuval osal, või kannatab sinna otsa kuidagi siiski kaks mutrit keerata? Kui keere tõesti täielikult maas, ning mutritega ei õnnestu, siis olen kasutanud sarnases olukorras lukustuvaid tange - tundub mugavam ja efektiivsem, kui kullinokkadega. Kõigepealt aga tuleks asja ikkagi leotada MoS2-ga.

jtt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Okt 2016 11:47
Asukoht: Tallinn
Autod: 011 '75

#7

Postitus Postitas jtt » 04 Jaan 2017 13:00

Võtan kollektori maha ja vahetan ära, harutamine pooleli, tulin netist pilti vaatama kuipalju polte kollektoril on :)
Kollektori tihendid lähevad uued, pükste tihend ka muidugi. Kas peaks veel midagi vahetama, puhastama vms kui juba harutamiseks läks?

jtt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Okt 2016 11:47
Asukoht: Tallinn
Autod: 011 '75

#8

Postitus Postitas jtt » 06 Jaan 2017 11:04

Kolm tikkpolti tulid välja mootori poolelt. Kas uue tikkpoldi paigaldusel oleks midagi mõistlik või vajalik ka vahele panna? Mingit keermeliimi, määret vms?

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 764
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

#9

Postitus Postitas kristjan92 » 06 Jaan 2017 17:17

Tikkpolte paigaldades oleks ilmselt soovituslik panna keermeliimi mis kannataks kuuma. Kui juba neid tikkpolte paikad siis võiksid need enam vähem sellise pikkusega teha et kui püksid otsas koos mutriga siis ei jää tikk irvitama ... Kui kunagi peaks olema vajadus nö pükste tihendite vahetus siis ilmselt tulevad püksid lihtsamalt otsast ja läheb ka hiljem otsa tagasi :) .
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.

jtt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Okt 2016 11:47
Asukoht: Tallinn
Autod: 011 '75

#10

Postitus Postitas jtt » 09 Jaan 2017 20:15

Kuna kõige pikem tikkpolt (keskmine) jäi alles siis ei olnud teiste tikkpoltide pikkuses enam vahet, niikuinii ilma mootorit kangutamata püksid maha ei tule. Kasutasin mootori ja lanseka vahele ruumi tegemiseks koormarihma ümber mootori ja kasepuud :)
Igatahes on kollektorid peal tagasi ja masin sõidab. Tänud kaasa mõelda viitsijatele.

jtt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Okt 2016 11:47
Asukoht: Tallinn
Autod: 011 '75

#11

Postitus Postitas jtt » 11 Jaan 2017 22:10

Kõrvutades reaalset elu ja ziguli aabitsa pilti avastasin et sisselaske kollektori drenaazi toru on puudu. Samas on näha et toru pole ka ammu seal olnud. On see vajalik detail? Teine küsimus et pildil on selline kõver toru, VAZ kodumaa saitidelt varuosa koodi järgi otsides on suht lühike ja sirge torujupp. Mis see õige võiks olla?

Pilt

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#12

Postitus Postitas Mel » 12 Jaan 2017 10:37

Vot kus, sain valesti aru, teises seadmes igatahes punast noolt ei näidatud ja linki ei avanud. (muudan siin kirjutise ära) See nr 6 detail on juhuks, kui karpa uputab, siis bens voolab sealt välja. Toru vajalik, et bens ei tilguks otse kuumadele pükstele ega tekitaks põlengu ohtu. Äkki uuem ja sirge toru ulatub otse üle pükste kaare.

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 735
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

#13

Postitus Postitas Viin » 12 Jaan 2017 11:42

 
Mel kirjutas:See on toru sooja õhu võtmiseks. Külmade ilmade tulekul keeratakse õhupuhasti kaas talvisesse asendisse ja õhku hakatakse võtma tagumisest avast. Kollektori pealt tuleb kiiresti soe õhk ja see aitab külmadega näiteks karpa jäätumise vastu
Toru on painduv ja pikemaks venitatav, st paigaldamisel tõmbad pikemaks ja painutad ise sobivasse asendisse. Kataloogist näha ka kollektori poltide külge kinnituv plekk, kuhu toru alumine ots käib.


Nr 6 osa joonisel?

Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2347
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 6 x Lada

#14

Postitus Postitas reiner » 12 Jaan 2017 14:19

Täpselt sel samal põhjusel olen alati oma sigullidel pükste kinnitus tikkpoldid lõiganud täpselt nii lühikeseks kui vaja. Ehk komplekteeritud kujul ei ulatu tikkpolt muttrist välja.
 
jtt kirjutas:...niikuinii ilma mootorit kangutamata püksid maha ei tule...
Lower your standards and you'll never be disappointed!

ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1149
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2;2101, FSO; Niva; Skif; Ford

#15

Postitus Postitas ando » 12 Jaan 2017 18:38

 
Mel kirjutas:Toru vajalik, et bens ei tilguks otse kuumadele pükstele ega tekitaks põlengu ohtu.


Minul on toru keeratud pükste peale, et kui sealt peaks tilkuma, siis kohe häviks. Mitte koguneks kuskile sillatala sisse ja hakaks vaikselt mõtlema plahvatamisele.
Jõud taga, peab minema.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#16

Postitus Postitas logman » 13 Jaan 2017 17:56

Bensiin kuumale kollektorile sattudes ise ei sütti. Aurustumine on liiga kiire.
Aga sellesama auru ja värske õhu segunemisel, kui segu on saavutanud õige kontsistentsi, siis süütesüsteemist (näiteks) sädeme lekkimisel käib pauk ära küll :).
Kunagi sai vaadatud üht sakslaste tehtud loomkatsetuste filmi, mille sisuks oligi, et kuidas saaks auto end ise põlema panna. Mootoriõli süütas end kuumal kollektoril väga edukalt.


Mine “Mootor ja väljalase”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist