Klassiku kütusepumba tootlikkus?

Klassiku kütusepumba tootlikkus?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

Klassiku kütusepumba tootlikkus?

#1

Postitus Postitas karel » 15 Aug 2016 17:32

Lihtne küsimus praktikutele. Kas klassiku originaal kütusepumpa kannatab kasutada topeltkarpadega?
Autol on natukene moditud 21213 mootor, laia nuka ja ülekäidud plokikaane kanalitega. Praegu töötab standardse benspumbaga. Kohapeal töötab kenasti ja rõhk on sobivalt 0,2 bar-i. Reaalse koormuse all pole veel proovinud, aga hetkel tundub justkui toimivat? Pole erilist huvi mingit elektrilist pumpa peale aretama hakata, kui niimoodi ka saab. Kardan just, et kas hakkab pumba tootlikkus suurtel pööretel kuidagi vähenema? See vedru seal suht pehme ju, et äkki jääb pööretel lööke vahele jätma, umbes nagu klapp jääb pehme vedruga "hõljuma" vms?

Veiko_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 25 Aug 2011 18:08

#2

Postitus Postitas Veiko_ » 15 Aug 2016 21:41

Ma arvan et karpade arvust iseenesest ei sõltu midagi, sõltub kütuse kogusest mida mootor kulutab. Kui mootor oluliselt rohkem kütust ei vaja, siis ei saa ka probleeme olla.

Kasutaja avatar
indrek56
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Juun 2015 21:23
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Samara 21083
Kontakt:

#3

Postitus Postitas indrek56 » 16 Aug 2016 08:34

Jällegi külajutt aga mulle seletati ühe juhtumi juures, et probleem on vaid järgiaidatud mootoritel kõrgemate pöörete juures ja siis pump pidavat toimetama mitte päris nii nagu vaja. Asendatavat mingite itaalia omadega millega seda probleemi polnud. Aga siin peaks olema teadjamaid kes ise teinud ja näinud mitte ainult kuulnud :)

Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1049
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

#4

Postitus Postitas ToM » 16 Aug 2016 12:09

Vfts mootoril oli vähemalt reklaampiltidel orig pump.
https://i.wheelsage.org/pictures/engines/autowp.ru_lada_2105_vfts_1.jpg
m'kay

karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

#5

Postitus Postitas karel » 16 Aug 2016 15:25

Selle üle ma jäingi juurdlema, et kas pump suudab ka pöörtel tootlikkust säilitada. Seal membraani all ju nii pehme vedru. Kas kõrgel pöördel ikka suudab pump selle vahevõlli nukiga sammu pidada ja piisavat tootlikkust säilitada? Kohapeal tuuritades on rõhuga kõik ok, aga see ei kajasta ju tegelikku sõitmist. Tegelikult oleks vaja kuskil pikema sirge peal täisgaasiga lasta ja kütterõhku jälgida. Praktikas pole ma sinnamaani veel jõudnud ja katsun virtuaalsel teel probleeme ennetada. :)

Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 491
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

#6

Postitus Postitas Walter » 16 Aug 2016 16:09

Virtuaalselt jäädgi ennetame. Pane elektri pump peale ja asi unustatud.
MännikuLaiali.

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 626
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

#7

Postitus Postitas Hulkur » 17 Aug 2016 13:45

Walteriga nõus.

Lisaks el pumba paigaldusega kaob võimalus, et meh bensiinipumba membraan puruneb ja bensiin jookseb rõõmsalt karterisse.

Kasutaja avatar
indrek56
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Juun 2015 21:23
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Samara 21083
Kontakt:

#8

Postitus Postitas indrek56 » 17 Aug 2016 14:04

 
Hulkur kirjutas:Walteriga nõus.

Lisaks el pumba paigaldusega kaob võimalus, et meh bensiinipumba membraan puruneb ja bensiin jookseb rõõmsalt karterisse.

Harimise huvides: milliseid konkreetseid pumpasid (pumpi?) sinna vahele aretatakse ning kuidas nende voolutoide ühendatakse?

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 626
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

#9

Postitus Postitas Hulkur » 17 Aug 2016 15:16

Isiklikult süüte relee.

Nüüd muidugi on see kole hirmus ja keelatud....

Varjandid veel õlirõhu tulealt. (Siis peab koledasti käiama)
Varsti pritse siis juhib seda juba aju.


Pump ise pärit Ford Scorpa 2,4 karpaga varjant.

Uus maksis 40 eur. Istub voolikute vahel.

Veiko_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 25 Aug 2011 18:08

#10

Postitus Postitas Veiko_ » 17 Aug 2016 18:35

 
Hulkur kirjutas:

Varjandid veel õlirõhu tulealt. (Siis peab koledasti käiama)
.


Kui väga pikalt ei seisa ja bensiin karburaatorist ära pole auranud, siis ei pea, sest ega pumpa polegi kohe vaja, karburaatoris on bensiin olemas.


Mine “Mootor ja väljalase”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist