1. leht 1-st

Niva vaakum ? voolikud lähevad kuhu?

Postitatud: 22 Juul 2016 12:58
Postitas Sten2121
Tervist, ehk keegi ütleb, kuhu need voolikud lähevad ja mis eesmärki nad täidavad ja kuidas vaakumsüsteemid toimivad?

See vooliks, mis tuleb sisselaskekollektorist vedru alt
Pilt

See, kus on punase silikooniga mäkerdatud. Ja kas selle üleval sisselaskekollektori küljes on kollektori soojenduse otsad?
Pilt

Esiplaanil olev junn ja voolik
Pilt

Postitatud: 22 Juul 2016 13:39
Postitas olaaf
Kunagine digisoleks või sarnane asi on minema visatud, peal on tavaline osoon, tühikäigu düüsi järgi otsustades modifikatsioon 2105, mis kogu seda sodi ei vaja.

Kolle küljes EGR klapp - selle vedru alla mineva vooliku võid südamerahus lahti võtta + kolle küljest pimedaks, niikuinii toruke aastatega umbes seest..

See junn on elektriline vaakumklapp..

Minumeelest tehases oli seal tarkus vahel, mitte ei lastud kogu aeg heitgaase sisselaskesse...

sisselaske kolle küljes on veel vaakumi termoklapp - see on ka seal nn mängus originaalis..

Kas kat on ka all?
Kas passis on bensiin-kat?

Postitatud: 22 Juul 2016 13:53
Postitas Sten2121
Katalüsaatorit pole ja mootori tüüp passis on bensiin.
TÜVil olid heitgaasid probleemiks. Õhufilter korras, küünlad olid tahmased, panin uued, süüde oli korras.
Tuleks nüüd see heitgaaside süsteem korda saada, ehk selles see kala on.

Kuhu elektrilisest vaakumklapist voolik minema peab ja kas mulle tundub õigesti, et sealt on mingi ots veel ära murdunud?

Postitatud: 22 Juul 2016 17:53
Postitas olaaf
unusta ära kogu see vaakumi jutt. see süsteem niikuinii sul enam ei toimi.
kui küünlad tahmased, on segu liiga rikas..

Kas ülevaatusel prooviti reguleerkruvidest heitmeid reguleerida?
Millised näidud olid - has oli co kõrge või hc või mõlemad?
Kui kõrge oli tühikäigul Lambda näit

Kas kasutusel on elektronsüüde?
Kui palju on eelsüütenurk ilma vaakumita?

Kas mootor käivitub soojalt/külmalt ilusti?
Kas tühikäigul esineb töösooja mootoriga vahelejättusid?
Kas pöördesse läheb mootor ilusti?

Postitatud: 23 Juul 2016 14:00
Postitas Sten2121
Ah nii. Ma lootsin, et nendes voolikutes on jama. Segukruviga gaase paika ei saanud ülevaatusel.
CO lubatud 3.5, mõõdetud 4.333, CH 600 ja 843, . Enne ülevaatust oli süüde väga paigast ära ja see äkki tahmas küünlad ära. Vanad küünlad olid päris koledad, nüüd uued peal ja äkki peaks nendega proovima minema. Mis küünlad Ladadele kõige paremad on, kas ka need NGK BP6 vms?
Ei ole elektronsüüde.
Süütenurka ei tea praegu.
Käima ja pöördesse läheb kenasti.
2 aastat tagasi mootorile kerge remont tehtud - kolvirõngad, klapid, klapipesad jne.

Postitatud: 23 Juul 2016 14:24
Postitas olaaf
kas karterituulutuse torust tuleb palju suitsu?
kas ülevaatuse läbiviia teadis kust mida keerata osoon karburaatoril - seal on nimelt kaks kruvi mida keerama peab. peale igat keeramist tuleb kannatlikult oodata võibolla keerati õigest kohast üle..
selliste näitudega peaks veel paika keerata saama küll..

kas õlikulu on suur mootoril?
kas õlikorki lahti võttes suitseb kõvasti töösoe mootor?

kas tühikäigul töötab mootor ilma vahelejättudeta?

kontrolli ka jagajas kontaktivahe üle, et see 0,4 ikka oleks

kui karterituul tossab siis ehk voolik lahti proovida üv läbida..

Postitatud: 27 Juul 2016 17:32
Postitas Sten2121
Käisin uute küünaldega uuesti ülevaatusel ja oli teine mees ülevaataja, ta sai gaasid paika keeratud.
Õlivarda torust tuli kõvasti suitsu kui anduri sinna pani. Mootor ise töötab üldiselt hästi.
2 aastat tagasi kui see remont oli, siis tuli välja, et silindrid olid nii lapergused, et oleks pidanud üle puurima, aga ei hakanud sellega mässama, et ilmselt seal see jama on. Või klapisääretihendid?
Tagant viskab korralikult sinist ka välja.
Tänud abi eest. Selleks aastaks TÜV olemas ja ilmselt kõige odavam ja lihtsam oleks leida teine heas korras mootor. Ja lisaks korralik käigukast. Praegune viiene kast läheb 20km peale ülikuumaks. Mingi laager kinni vms äkki.