1. leht 1-st

K: Minuga vaieldi et 2101 plokikaan on parem kui 011 kaan.

Postitatud: 04 Juul 2016 21:15
Postitas martresc123
Nii asjatundjad andke mulle infot.
Ettetänades.

Postitatud: 04 Juul 2016 21:52
Postitas SexSix
Surveaste 2101 kaanega suurem. Surveaste 8,8 versus 8,5.

Postitatud: 04 Juul 2016 23:27
Postitas ando
Mille jaoks parem? Millise ploki otsa?

Postitatud: 05 Juul 2016 01:44
Postitas logman
No loogiline, et 2101 või 2103 ploki otsa. Teistele ei sobi.

Selleks 21011 markeeringuga kaas tehtigi, et saaks ka 79mm silindri diameetriga plokk töösse ehk siis masinaks uus mudel 21011 oma 1,3 liitrise mootoriga.
Kui nullkuued välja tulid, avastati, et sedasama 011 oma saab nats ringi mudida. Mudisidki, aga koos sellega nudisid alla ka surveastme. See alandatud surveastmega jäigi ainsana käiku kõigile tolle aja ketiga mootoritele. 2101 originaali tootmine lõpetati, samuti lõpetati 21011-le ja 2106-le algselt mõeldu tootmine. Ühelt poolt hoiti rahaliselt kokku, teisalt jäid autod tiba mannetumaks.
Raamatus see lugu kõik kenasti kirjas. Samuti olen isiklikult teinud siin foorumis juttu ja nagu teema autor ei viitsi minagi hakata seda vana asja otsima. Sinna said isegi kõigi kolme kaane markeeringud kenasti ülesse tähendatud.

Postitatud: 05 Juul 2016 03:46
Postitas viaccess
 
logman kirjutas:No loogiline, et 2101 või 2103 ploki otsa. Teistele ei sobi.
Omavahel vahetatavad ja sobivad nii 76, 79 ja 82 plokkidele.
2101 kaan viletsama nukvõlli määrimisega. Algusaastate autodel oli selline tüüpviga et nukad lõppesid 40-50 tuhande läbimisel. Eks surveaste 8,8 oli mõeldud ka kvaliteetsema 95 bensiini jaoks, NLis oli aga AI-93 ja 21011 kaanes surveastet lihviti selle bensiini jaoks ehk 8,5ks.
Kumb parem? Ei tea, tänapäevaste õlidega ka 2101 kaantes nukvõllid tunnevad ennast hästi, ja arvestades seda et Ladast on saanud hobiauto, aastas läbisõit on olematu. Võimalik et 2101 kaanest võimalik rohkem HPsid välja võluda kaane modimata, aga seda las kommenteerivad mootori ehitajad pigem.

Postitatud: 05 Juul 2016 08:42
Postitas SexSix
Algusaastate nukkvõlli kulumise teema on kinni madalatel pööretel sõidus. Nimelt Ziguli oli esimene auto NSVL mis tahtis kõrgeid pöördeid.

Postitatud: 05 Juul 2016 10:50
Postitas logman
Nukkvõllide kiire kulumise põhjus on siin: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 1#pid83532

Ja kaante tabeli panin pännu vene lehelt.


Pilt

Postitatud: 05 Juul 2016 16:40
Postitas motamees
 
SexSix kirjutas:Algusaastate nukkvõlli kulumise teema on kinni madalatel pööretel sõidus...
Minu arvamine jälle selline, et õli oli alla igatsugu arvestust.
Praegu pane peale nukkvõll milline tahes, kõik kestavad. Ja praegused nukkvõllid on vanasti varuks ostetud ning uuesti liikvele läinud asjad.
Ma ei ole kõrgete pööretega sõidumees ja pole oma autodel võlle otsa saanud. Vähe sellest, klappegi pole enam vaja reguleerida. Kasutan kõigis mootorites sünteetilist õli 5w40.
Juhtub ka, et üldse ei kasuta õli, sõidan kuivalt.

Postitatud: 29 Sept 2016 10:04
Postitas martresc123
Tänud sain vastuse.

Postitatud: 29 Sept 2016 20:26
Postitas olaaf
01 plokikaant tuleks kindlasti vältida 82mm silindri korral - kaanetihend jääb väga serva peale.. Jahutusakende omavaheline kaugus on väiksem kui 21011 kaantel
2101 plokikaanel pole mitte ühtegi eelist 21011 plokikaane ees - mõlemate hulgas on paremini ja halvemini väljakukkunud tooteid..
Voolavuse ja hobujõudude kohapealt on 2101 plokikaas oma väikse piirava kambriga kõige halvem, kõige parem standard kujul on 1700 mootorite pealt pärit kaas.

Portimise ja jahutuskanalite täiskeevitamise korral pole absoluutselt vahet millest teha. Enamus Sdelanno v Rosii plokikaasi kipuvad olema kehvemast materjalist ning poorsema valuga - portimisel peab sellega arvestama..