Millega puhastada radikat?
Millega puhastada radikat?
-
nNivakas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 117
- Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Niva 2121; VAZ 21047
Millega puhastada radikat?
Tekkis küsimus, et millega puhastada jahutusradikat väljastpoolt sinna takerdunud putukatest, heinapepredest jms? Kas omab keegi head kogemust mõne keemilise vahendiga, mis metalli ei kahjustaks?
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Ainult loll ja idioot puhastb survepesuriga ja kasutab selleks veel Plexut !!!logman kirjutas:Suruõhk ja survepesur.
Õlise pinnaga sul tegemist nähtavasti pole, kuid kui peaks kunagi vaja minema, soovitan Plexut.
forum.automoto.ee/showthread.php?tid=43899
Mis sel survepesuril viga on? Ma pakun, et kui miskit pahempidi lastakse, siis on ikke tihendi viga või mis .
NB. Loeks ennem etikettilt millest koosneb Plexu, Sisaldab söövitavaid aineid ja PH on alla 5 mis tähendab, et ona happeline ! ja kui peale seda söövitust läheneda survepesuriga võid oma originaal vask radikast ilma olla. Samas i soovita sellist kooslust mitte ühegi radika puhul ja survekas hoitke kaugel ükskõik mis radikast !!!
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
-
--Berg-
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 48
- Liitunud: 05 Apr 2015 18:25
- Asukoht: Pärnumaa
- Autod: ZAZ 965, IZ 412
Minu meelest on ikkagi parim survepesu. Esmalt leotan. Selleks Transport 5000 pesuaine kontsentraat. Pesen võimalikult kuumalt. Rõhku saab reguleerida ju. Tunnetuse teema. Juga peab olema võimalikult risti radiaatoriga. Teema selles, et paljud ei saa liivapritsitud, teised survepestud "õrnu" asju. Mosu radikat isegi liivatasin, et oleks ehtne väljanägemine. Igaüks valib oma variandi, riskitaluvuse ja kogemuste piires.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ma üldiselt väldin vaidlemist naiste, laste ja purjus või muidurumalate meestega.Qunts kirjutas:
Ainult loll ja idioot puhastb survepesuriga ja kasutab selleks veel Plexut !!!
NB. Loeks ennem etikettilt millest koosneb Plexu, Sisaldab söövitavaid aineid ja PH on alla 5 mis tähendab, et ona happeline !
Inimesega, kes puusalt segast peksab ilma, et oleks isegi viitsinud kõnealuse pesuaine kasutusjuhendist leitavat koostist või kasvõi ph-taset vaadata, rääkimata puudulikest teadmistest kodukeemias kasutatavatest ainetest (näiteks pesupulbri või seebi koostis), pole mul sel teemal rohkem millestki rääkida.
http://www.estko.ee/Tootelehed/021016.pdf
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Inimesi on kolme sorti. Ühed õpivad teiste vigadest. Teised õpivad ainult enda vigadest. Need on põikpäised rumalad. Kolmandad teevad vigu, ei õpi neist ning teevad neid ikka ja jälle uuesti. Need on puhta lollid.
Mina olen püüdnud esimesse sektsiooni kuulda ja mitte olla nii loll, et teiste vigu korrata.
Mina olen püüdnud esimesse sektsiooni kuulda ja mitte olla nii loll, et teiste vigu korrata.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Usu tean pesupesemisest rohkem kui siin foorumi rahvas kokku ja sinupuhul teen erandi ja pesen kõik sina radikad ära oma "survekaga" ja lasen tasuta peale Plexsut.logman kirjutas:Ma üldiselt väldin vaidlemist naiste, laste ja purjus või muidurumalate meestega.Qunts kirjutas:
Ainult loll ja idioot puhastb survepesuriga ja kasutab selleks veel Plexut !!!
NB. Loeks ennem etikettilt millest koosneb Plexu, Sisaldab söövitavaid aineid ja PH on alla 5 mis tähendab, et ona happeline !
Inimesega, kes puusalt segast peksab ilma, et oleks isegi viitsinud kõnealuse pesuaine kasutusjuhendist leitavat koostist või kasvõi ph-taset vaadata, rääkimata puudulikest teadmistest kodukeemias kasutatavatest ainetest (näiteks pesupulbri või seebi koostis), pole mul sel teemal rohkem millestki rääkida.
http://www.estko.ee/Tootelehed/021016.pdf
Aga mis radikatest järgi jäeb ei tea mina.
Plexu võid kasutada voolikuga või mingi ehituspoe survekaga aga tahan näha mis teeb radikas ilma Plexsuta ja minu survekaga millega traktoritelt värvi maha võttan, ennem värvimist.
Nimetame asju õigete nimedega
Teie jaoks on srvekas 130 bar. ja vee hulk 100 L/min Minu jaoks on survekas 130-150 kraadi tselsiuse järgi 200-400 bar. ja vee hulk mis läbi voolab on 1200-3000 liitrit minutis.
Ma lõikan iga radika maxsimumil pooleks nagu sulajuustu !!!
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Aga vaata, Arvos, igapäevane olukord metsamasina operaatori töös.
Sõltub väheke küll radika asukohast vastavalt masina margile, aga võtame Eestis enimkasutatava Ponsse harvesteri. Sel on mootori jahutaja kapoti all ja hüdroradikas n.ö. "käru" peal - seal kus tõstukki.
Lõikad ja laasid kuskil külje all ning käib laksuga rullivoolik ribadeks. Kogu külg ujub õlist kaasaarvatud radikas, mille ribid hetke jooksul ventika töötades rasvaga kaetud saavad. Kuidas toimid? Hakkad lapiga silitama või istud kännule maha ja nutad ühe peatäie?
Või veel lõbusam - John Deere'i 1070e mudel. Sellel radikad kabiini taga. Kõik õli, tolm, saepuru, okkad ja igatsugu õitsevad villpead, mis eestpoolt lendu lähevad, käivad ka läbi radika või jäävad sinna kinni.
Või väljavedajad. Veel hullem. Kuivaga kõik tolmab, märjaga veetakse nii, et pool mootorit on ka muda sees, ventikas pritsib kapotialuse jahutusavadest pruuni paska kahele poole välja...
Kõik see pesemine käib ainult ja ainult survepesuriga. Pesur taritakse metsa, sama lugu veetünniga ja algab uhamine. Küll seest välja ja siis jälle väljast sisse. Mitte keegi ei hakka selleks radikaid maha kiskuma.
Alustatakse harjaga, millega saab eemaldada õietolmu, võilillede ja muude villpeade tehtud vaiba, seejärel jätkatakse õhuga läbi puhudes, siis läheb pritsist peale rasvast vabastav pleksulahus ning vormistatakse kogu see protsess survepesuri ja ohtra veega.
Ei ole mina veel ühtegi radikat kõveraks lasknud oma tagumiku alt käinud masinatel. Ja sama kehtib kõigi nende pillide kohta, mida kahe aasta jooksul töökojas remontisin-hooldasin, kui parajasti neil metsas tööd polnud.
Lihtsalt kõike tuleb teha mõistusega.
Prantsusmaal oli lisaks veel see rõõm, et puhas radikas suurt üle kahe nädala efektiivselt ei jahutanud. Nii et kaks korda kuu jooksul tahtis pesu saada tolles +30 ja enamas õhukuumuses.
Sõltub väheke küll radika asukohast vastavalt masina margile, aga võtame Eestis enimkasutatava Ponsse harvesteri. Sel on mootori jahutaja kapoti all ja hüdroradikas n.ö. "käru" peal - seal kus tõstukki.
Lõikad ja laasid kuskil külje all ning käib laksuga rullivoolik ribadeks. Kogu külg ujub õlist kaasaarvatud radikas, mille ribid hetke jooksul ventika töötades rasvaga kaetud saavad. Kuidas toimid? Hakkad lapiga silitama või istud kännule maha ja nutad ühe peatäie?
Või veel lõbusam - John Deere'i 1070e mudel. Sellel radikad kabiini taga. Kõik õli, tolm, saepuru, okkad ja igatsugu õitsevad villpead, mis eestpoolt lendu lähevad, käivad ka läbi radika või jäävad sinna kinni.
Või väljavedajad. Veel hullem. Kuivaga kõik tolmab, märjaga veetakse nii, et pool mootorit on ka muda sees, ventikas pritsib kapotialuse jahutusavadest pruuni paska kahele poole välja...
Kõik see pesemine käib ainult ja ainult survepesuriga. Pesur taritakse metsa, sama lugu veetünniga ja algab uhamine. Küll seest välja ja siis jälle väljast sisse. Mitte keegi ei hakka selleks radikaid maha kiskuma.
Alustatakse harjaga, millega saab eemaldada õietolmu, võilillede ja muude villpeade tehtud vaiba, seejärel jätkatakse õhuga läbi puhudes, siis läheb pritsist peale rasvast vabastav pleksulahus ning vormistatakse kogu see protsess survepesuri ja ohtra veega.
Ei ole mina veel ühtegi radikat kõveraks lasknud oma tagumiku alt käinud masinatel. Ja sama kehtib kõigi nende pillide kohta, mida kahe aasta jooksul töökojas remontisin-hooldasin, kui parajasti neil metsas tööd polnud.
Lihtsalt kõike tuleb teha mõistusega.
Prantsusmaal oli lisaks veel see rõõm, et puhas radikas suurt üle kahe nädala efektiivselt ei jahutanud. Nii et kaks korda kuu jooksul tahtis pesu saada tolles +30 ja enamas õhukuumuses.
- siim789
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 735
- Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
- Asukoht: Rapla, Alu
- Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a
Qunts kirjutas: Ainult loll ja idioot puhastb survepesuriga ja kasutab selleks veel Plexut !!!
Seda oleks võinud ju kohe oma esimeses postituses mainida. Milleks karata teisele kohe kraesse? Kui palju on inimesi, kes kodudes kasutavad oma sõidukite pesuks tööstuslikke survepesureid, millega radika "pooleks" võid lasta?Qunts kirjutas: Teie jaoks on srvekas 130 bar. ja vee hulk 100 L/min Minu jaoks on survekas 130-150 kraadi tselsiuse järgi 200-400 bar. ja vee hulk mis läbi voolab on 1200-3000 liitrit minutis.
Ma lõikan iga radika maxsimumil pooleks nagu sulajuustu !!!
Sorry, aga lihtsalt jäi häirima selline suhtumine
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Seda kohe oleks võinud öelda, et kasutate surve vett mitte survepesurit !!!siim789 kirjutas:Qunts kirjutas: Ainult loll ja idioot puhastb survepesuriga ja kasutab selleks veel Plexut !!!Seda oleks võinud ju kohe oma esimeses postituses mainida. Milleks karata teisele kohe kraesse? Kui palju on inimesi, kes kodudes kasutavad oma sõidukite pesuks tööstuslikke survepesureid, millega radika "pooleks" võid lasta?Qunts kirjutas: Teie jaoks on srvekas 130 bar. ja vee hulk 100 L/min Minu jaoks on survekas 130-150 kraadi tselsiuse järgi 200-400 bar. ja vee hulk mis läbi voolab on 1200-3000 liitrit minutis.
Ma lõikan iga radika maxsimumil pooleks nagu sulajuustu !!!
Sorry, aga lihtsalt jäi häirima selline suhtumine
Kui väga tahan lõikan selle survekaga 25mm terast ja teie piiksute siin survekaga pesemisest
Naljatilgad tehke omale asi selgeks ja siis rääkige survekatest ja puhastusainetest !!!
Vene auto puhul kasutatavad originaal radikad on vasest mis minu silmis ei kannata isegi mitte 130 par. ja veel vähem sellega kaasnevat puhastus ainet plexu !!!
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Täpsustuseks: Mina lihtsalt olen näinud paari radikat, mida on survepesuriga pestud. Ning segi on lastud mitte terve radikas vaid ribide vahel olev kärg. Radikas ise on ellu jäänud kuid igatepidi räbalaks lastud kärjega.
Puhastasime scania radikaid suruõhuga. See tegevus oli äärmiselt vastik, suu ja silmad liiva täis. Ma ainult mainisin eelpool, et seetõttu mitte mingil juhul survepesuriga. Log, ilmselt sinu kirjeldatud situatsioonides ei jäägi muud üle kuid nagu iga asja puhul, tuleb kõike mõistusega teha.
Olen tatikana akuvaesel ajal analoogselt akule sisepesu teinud. Põhja sai igale purgile auk puuritud ja siis veejoaga korgi august "läbipesu" tehtud. Täie survega loomulikult. Tuli küll jah kõntsa ning loomulikult koos plaadipuruga:D. Et siis pärast paneb epoga põhja puuritud augud kinni ja uus hape sisse.
Aga tore teema, vähemasti emotsioonid sai lakke:)
Puhastasime scania radikaid suruõhuga. See tegevus oli äärmiselt vastik, suu ja silmad liiva täis. Ma ainult mainisin eelpool, et seetõttu mitte mingil juhul survepesuriga. Log, ilmselt sinu kirjeldatud situatsioonides ei jäägi muud üle kuid nagu iga asja puhul, tuleb kõike mõistusega teha.
Olen tatikana akuvaesel ajal analoogselt akule sisepesu teinud. Põhja sai igale purgile auk puuritud ja siis veejoaga korgi august "läbipesu" tehtud. Täie survega loomulikult. Tuli küll jah kõntsa ning loomulikult koos plaadipuruga:D. Et siis pärast paneb epoga põhja puuritud augud kinni ja uus hape sisse.
Aga tore teema, vähemasti emotsioonid sai lakke:)
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Internetis vaidlemine on nagu paraolümpia - isegi, kui võida oled ikka puudega:)
Võttes näiteks ELis ametlikuks regulatsiooniks oleva surve(vedelik)seadmete spetsifikatsioonide kirjelduse, siis surve on kõik, mis 0 barist enam. Töödeks kasutatavate seadmete (sh survepesurite) klassifikatsiooni esimene aste on 0 - 35 bar ja pesurite surve lõpp tuleb 70 bari peal vastu. Edasi on erinevad paiskurid, lõikajad, puhastajad jms.
Samas mõne jaoks on vedeliklõikamise surveks vähemalt 2000 bar ja mõne jaoks on vee kasutamine vedeliklõikamisel lombis solberdamine.
Võttes näiteks ELis ametlikuks regulatsiooniks oleva surve(vedelik)seadmete spetsifikatsioonide kirjelduse, siis surve on kõik, mis 0 barist enam. Töödeks kasutatavate seadmete (sh survepesurite) klassifikatsiooni esimene aste on 0 - 35 bar ja pesurite surve lõpp tuleb 70 bari peal vastu. Edasi on erinevad paiskurid, lõikajad, puhastajad jms.
Samas mõne jaoks on vedeliklõikamise surveks vähemalt 2000 bar ja mõne jaoks on vee kasutamine vedeliklõikamisel lombis solberdamine.