Klapivedrud ja "lääne analoogid"
Klapivedrud ja "lääne analoogid"
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Klapivedrud ja "lääne analoogid"
Millised lääne autode klapivedrud sobivad mõõdu poolest klassiku mootorisse? Paigaldasin made in Russia tugevndatud "racing" vedrud aga tulemus on vilets. Tekkis mootorisse vale hääl ja lõpuks jõudsin põhjuseni. Kaheksast sisemisest klapivedrust 6 on pooleks murdunud. Ilmselt on need üle karastatud ning tänu sellele ka kestsid ainult ca 200 km. Välimised on õnneks terved ning hoidsid suurema hävingu ära.
Keegi kirjutas foorumis vanema Escordi 1,6 omade sobivusest. Aga täpsemalt? Tahaks veidi jäigemaid kui VAZ enda originaalid.
Keegi kirjutas foorumis vanema Escordi 1,6 omade sobivusest. Aga täpsemalt? Tahaks veidi jäigemaid kui VAZ enda originaalid.
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Küllap jäi. Tegemist venelaste toodanguga tagaveoliste mootoritele.
Ise leidsin sellise tabeli kus Sierra 2,0 (kas DOCH või OHC jääb selgusetuks) vedrusi kasutatakse. Vene keele mõningane oskus vajalik - https://www.drive2.ru/b/288230376152085770/
Ise leidsin sellise tabeli kus Sierra 2,0 (kas DOCH või OHC jääb selgusetuks) vedrusi kasutatakse. Vene keele mõningane oskus vajalik - https://www.drive2.ru/b/288230376152085770/
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Sierra vedrusid saab kasutada, olen kasutanud ka toyota, mersu ja nissani vedrusid.
Ülemine taldrik tuleb 99% ringi teha või uus teha...
Kaaluga tuleb mõõta, et "over the nose" kilogrammid üle 90-100kg ei läheks.
"on the seat" kilod võiksid jääda 45-55 vahele.
fordi vedru on üle mõistuse karm ja tuli lasta 37mm peale lahti, et nookur ja nukk kohe otsa ei saaks.
Vene võidusõidu vedru pähe müüakse seal mida iganes - alati tuleb kõik 3x ise üle kontrollida...
Mis tõusuga nukkvõll sul kasutusel on? Kui alla 7,8 tõus nukal, siis ma ei näe eriti probleemi..
Mis pööretele mootor arvestatud on?
Ülemine taldrik tuleb 99% ringi teha või uus teha...
Kaaluga tuleb mõõta, et "over the nose" kilogrammid üle 90-100kg ei läheks.
"on the seat" kilod võiksid jääda 45-55 vahele.
fordi vedru on üle mõistuse karm ja tuli lasta 37mm peale lahti, et nookur ja nukk kohe otsa ei saaks.
Vene võidusõidu vedru pähe müüakse seal mida iganes - alati tuleb kõik 3x ise üle kontrollida...
Mis tõusuga nukkvõll sul kasutusel on? Kui alla 7,8 tõus nukal, siis ma ei näe eriti probleemi..
Mis pööretele mootor arvestatud on?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Ma loen ja uurin seda teemat ja ei julgegi enam mootorit käevitama hakkata.
Nimelt originaal vedru on kasutusel nuka tõus oli vist 10,9
Palju vedru vahe min. on kokkusurutult ?
(Minu mootoril ei mahtunud originaal vedru ära) Lasin nukka pukka madalamaks teha ja alumist vedru alla olevat seibi pidin ka tuunima/treima, et mahuks ringi käima.
Tuleb vist ka mingi lääne analoog leida peale sellise teema lugemist.
Nimelt originaal vedru on kasutusel nuka tõus oli vist 10,9
Palju vedru vahe min. on kokkusurutult ?
(Minu mootoril ei mahtunud originaal vedru ära) Lasin nukka pukka madalamaks teha ja alumist vedru alla olevat seibi pidin ka tuunima/treima, et mahuks ringi käima.
Tuleb vist ka mingi lääne analoog leida peale sellise teema lugemist.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Nukk mida kasutan on Estonets 10,5 mm. Seega ei midagi räiget, tõus originaal 21213 Niva võlliga võrdne.
Fordi vedru mida kasutatakse on 8 klapilise 2,0 Sierra originaal. Välimise võib jätta Lada originaali. Küll on aga Fordi sisemise vedru pikkus 8mm rohkem. Seega on Olafi arvamus liiga suure kg kohta ilmselt tõsi.
Fordi vedru mida kasutatakse on 8 klapilise 2,0 Sierra originaal. Välimise võib jätta Lada originaali. Küll on aga Fordi sisemise vedru pikkus 8mm rohkem. Seega on Olafi arvamus liiga suure kg kohta ilmselt tõsi.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Есть рекомендация что для хорошей долгой и надёжной работы пружина должна иметь расстояние между витками не меньше 1.5 мм при полном подъёме клапана, если сделать меньше то есть большая вероятность обламывания пружины (кстати это же написано на сайте ОКБ)Qunts kirjutas: Palju vedru vahe min. on kokkusurutult ?
https://www.drive2.ru/b/288230376152085770/
10,9 on sul siiski klapi tõus. Nuka tõus on sellise klapi tõusu korral ca 7.3mm.Qunts kirjutas: Nimelt originaal vedru on kasutusel nuka tõus oli vist 10,9
Ise kasutan originaalvedruga kõvasti suurema tõusuga nukka, kahjuks olen paberi ära kaotanud kus andmed kirjas aga klapi pealt oli tõus 12 või suts alla selle. Nuka pealt siis ca 8mm tõus, klapitaldrikud ja nukaraam ringi tehtud.
Ptüi, ptüi, ptüi..... veel käib.
- Hulkur
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 697
- Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
- Asukoht: V-Maarja Vald
- Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
- Kontakt:
Nii jäme võll?Qunts kirjutas:Ma loen ja uurin seda teemat ja ei julgegi enam mootorit käevitama hakkata.
Nimelt originaal vedru on kasutusel nuka tõus oli vist 10,9
Kus sa sellega sõitma hakkad?
Kas mitte tuha kunagi öelnud, et klappi liialt lahti ajamine pigem tekitab uusi muresi/probleeme kui mingit võitu.
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Seltsimees Tuha tegi mul selle nukkaraami ümber ja ei ole see klappi tõus !!!
10,9 klappitõus käib vabalt originaal nukaraamiga ja ei pea madaldama nukaraami.
Selles ei olnud küsimus.
Küsimus olí, mis on min klapi vedru vahe kokkusurutult ?
Ja mille klappivedru kasutada ?
10,9 klappitõus käib vabalt originaal nukaraamiga ja ei pea madaldama nukaraami.
Selles ei olnud küsimus.
Küsimus olí, mis on min klapi vedru vahe kokkusurutult ?
Ja mille klappivedru kasutada ?
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1472
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
Siksi originaal vedru saab kasutada maks. 12.2 klapitõusuga (mingi 7.75-7.85mm nuki tõusu, reaalselt mõõdetud, klapivahe 0.18mm)
Kuid vedru jääb hõljuma 7000-nde kandis elik ei tee oma tööd enam. Omast kogemusest pole mingit kangemat vedru vaja kui klapitõus jääb alla 11.8
Samas siksi vedru kulub kiiremini ja seega peab neid natuke tihedamaini siis vahetama ja uusi tuleb käe vahelt 'läbi lasta' enne kui sisse pannakse midagi.
Quintsile: 10.9 on klapitõus (elik 7.1-7.2mm nuki tõusu)
Fordi 2.0 vedrud ei ole siksile head, kuid jah ehk siis aind sisemisi kasutada.
1.6 omad sobivad paremini vähe, samuti on osad 08 omad paremad või siis 08 tuning vedrud venest.
Kuid vedru jääb hõljuma 7000-nde kandis elik ei tee oma tööd enam. Omast kogemusest pole mingit kangemat vedru vaja kui klapitõus jääb alla 11.8
Samas siksi vedru kulub kiiremini ja seega peab neid natuke tihedamaini siis vahetama ja uusi tuleb käe vahelt 'läbi lasta' enne kui sisse pannakse midagi.
Quintsile: 10.9 on klapitõus (elik 7.1-7.2mm nuki tõusu)
Fordi 2.0 vedrud ei ole siksile head, kuid jah ehk siis aind sisemisi kasutada.
1.6 omad sobivad paremini vähe, samuti on osad 08 omad paremad või siis 08 tuning vedrud venest.
Festina lente!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Nuzhdini 10,5 on nii lahja nukk, et selle pärast pole mitte midagi vedrude majandusel tegema hakata, peale 6000 pööret teeb mootor ainult müra, tehtud kaanega klapikuju ja klapipesaga nikerdades õnnestub 6500 pöördeni venitada kasulikku osa..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."