Klapivedrud ja "lääne analoogid"

Klapivedrud ja "lääne analoogid"

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Klapivedrud ja "lääne analoogid"

Postitus Postitas loonik »

Millised lääne autode klapivedrud sobivad mõõdu poolest klassiku mootorisse? Paigaldasin made in Russia tugevndatud "racing" vedrud aga tulemus on vilets. Tekkis mootorisse vale hääl ja lõpuks jõudsin põhjuseni. Kaheksast sisemisest klapivedrust 6 on pooleks murdunud. Ilmselt on need üle karastatud ning tänu sellele ka kestsid ainult ca 200 km. Välimised on õnneks terved ning hoidsid suurema hävingu ära.

Keegi kirjutas foorumis vanema Escordi 1,6 omade sobivusest. Aga täpsemalt? Tahaks veidi jäigemaid kui VAZ enda originaalid.
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

Kas kokkusurutult klapivedru keerdude vahele jäi ikka piisavalt ruumi?
MännikuLaiali.
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

Küllap jäi. Tegemist venelaste toodanguga tagaveoliste mootoritele.

Ise leidsin sellise tabeli kus Sierra 2,0 (kas DOCH või OHC jääb selgusetuks) vedrusi kasutatakse. Vene keele mõningane oskus vajalik - https://www.drive2.ru/b/288230376152085770/
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Sierra vedrusid saab kasutada, olen kasutanud ka toyota, mersu ja nissani vedrusid.
Ülemine taldrik tuleb 99% ringi teha või uus teha...

Kaaluga tuleb mõõta, et "over the nose" kilogrammid üle 90-100kg ei läheks.
"on the seat" kilod võiksid jääda 45-55 vahele.
fordi vedru on üle mõistuse karm ja tuli lasta 37mm peale lahti, et nookur ja nukk kohe otsa ei saaks.

Vene võidusõidu vedru pähe müüakse seal mida iganes - alati tuleb kõik 3x ise üle kontrollida...

Mis tõusuga nukkvõll sul kasutusel on? Kui alla 7,8 tõus nukal, siis ma ei näe eriti probleemi..
Mis pööretele mootor arvestatud on?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Postitus Postitas RRisto »

Schrick vedrusi pannakse ju ka? Ungarlastel need kasutusel. Kui mäletan, siis 100euri komplekt vms küsiti.... siis tasuks juba parem nukk ka neilt võtta, saab transahinna vähe paremaks ;)
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Ford sekskort 1,6 b.
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

Ma loen ja uurin seda teemat ja ei julgegi enam mootorit käevitama hakkata.
Nimelt originaal vedru on kasutusel nuka tõus oli vist 10,9
Palju vedru vahe min. on kokkusurutult ?
(Minu mootoril ei mahtunud originaal vedru ära) Lasin nukka pukka madalamaks teha ja alumist vedru alla olevat seibi pidin ka tuunima/treima, et mahuks ringi käima.
Tuleb vist ka mingi lääne analoog leida peale sellise teema lugemist.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

Nukk mida kasutan on Estonets 10,5 mm. Seega ei midagi räiget, tõus originaal 21213 Niva võlliga võrdne.

Fordi vedru mida kasutatakse on 8 klapilise 2,0 Sierra originaal. Välimise võib jätta Lada originaali. Küll on aga Fordi sisemise vedru pikkus 8mm rohkem. Seega on Olafi arvamus liiga suure kg kohta ilmselt tõsi.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

 
Qunts kirjutas: Palju vedru vahe min. on kokkusurutult ?
Есть рекомендация что для хорошей долгой и надёжной работы пружина должна иметь расстояние между витками не меньше 1.5 мм при полном подъёме клапана, если сделать меньше то есть большая вероятность обламывания пружины (кстати это же написано на сайте ОКБ)

https://www.drive2.ru/b/288230376152085770/
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

 
Qunts kirjutas: Nimelt originaal vedru on kasutusel nuka tõus oli vist 10,9
10,9 on sul siiski klapi tõus. Nuka tõus on sellise klapi tõusu korral ca 7.3mm.

Ise kasutan originaalvedruga kõvasti suurema tõusuga nukka, kahjuks olen paberi ära kaotanud kus andmed kirjas aga klapi pealt oli tõus 12 või suts alla selle. Nuka pealt siis ca 8mm tõus, klapitaldrikud ja nukaraam ringi tehtud.

Ptüi, ptüi, ptüi..... veel käib.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

 
Qunts kirjutas:Ma loen ja uurin seda teemat ja ei julgegi enam mootorit käevitama hakkata.
Nimelt originaal vedru on kasutusel nuka tõus oli vist 10,9
Nii jäme võll?

Kus sa sellega sõitma hakkad?
Kas mitte tuha kunagi öelnud, et klappi liialt lahti ajamine pigem tekitab uusi muresi/probleeme kui mingit võitu.
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

Seltsimees Tuha tegi mul selle nukkaraami ümber ja ei ole see klappi tõus !!!
10,9 klappitõus käib vabalt originaal nukaraamiga ja ei pea madaldama nukaraami.
Selles ei olnud küsimus.
Küsimus olí, mis on min klapi vedru vahe kokkusurutult ?
Ja mille klappivedru kasutada ?
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

No seda ma nüüd mitte ei usu, et sul 16.3mm klapitõusuga nukk on :D
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

 
teitur kirjutas:No seda ma nüüd mitte ei usu, et sul 16.3mm klapitõusuga nukk on :D
Loe minu auto ehitust ja siis näed isegi.
Ma ka ei taha uskuda aga nii on või parandage mind kui eksin.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Qunts, pole su auto teemas mitte komatäpikestki nukkvõlli parameetritest mainitud :lol
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1472
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Siksi originaal vedru saab kasutada maks. 12.2 klapitõusuga (mingi 7.75-7.85mm nuki tõusu, reaalselt mõõdetud, klapivahe 0.18mm)
Kuid vedru jääb hõljuma 7000-nde kandis elik ei tee oma tööd enam. Omast kogemusest pole mingit kangemat vedru vaja kui klapitõus jääb alla 11.8
Samas siksi vedru kulub kiiremini ja seega peab neid natuke tihedamaini siis vahetama ja uusi tuleb käe vahelt 'läbi lasta' enne kui sisse pannakse midagi.

Quintsile: 10.9 on klapitõus (elik 7.1-7.2mm nuki tõusu)

Fordi 2.0 vedrud ei ole siksile head, kuid jah ehk siis aind sisemisi kasutada.
1.6 omad sobivad paremini vähe, samuti on osad 08 omad paremad või siis 08 tuning vedrud venest.
Festina lente!
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Postitus Postitas RRisto »

Mul ungarlaste nukk (peaks 11,2mm klapitõusu olema, 296kraadi) ning 7-7500rmp vahele lastes saime suure hulga sõrmuseid seal tagasi :) Said sisse korralikud/kontrollitud Lada vedrud, pöördeid üle 7k ei aja ja toimetavad hästi....ptui-ptui-ptui
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Nuzhdini 10,5 on nii lahja nukk, et selle pärast pole mitte midagi vedrude majandusel tegema hakata, peale 6000 pööret teeb mootor ainult müra, tehtud kaanega klapikuju ja klapipesaga nikerdades õnnestub 6500 pöördeni venitada kasulikku osa..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Üks linnuke sosistas, et sisemised klapivedrud olevat alla andnud kellelgi N256 nukaga...
Kaanel oleks hea täistõusul kontrollida palju klapil varu veel on lahti minna..
Venest uued klapivedrud on kestma jäänud enamasti..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta