K: Kompressiooni pole - ei mõista.
K: Kompressiooni pole - ei mõista.
- erki9
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 94
- Liitunud: 01 Nov 2010 20:55
- Asukoht: Kuressaare
- Autod: 2106, a4 quattro 3.0tdi
K: Kompressiooni pole - ei mõista.
Tervist
Ütlen kohe ära et probleem pole ziguliga, vaid hoopis vw golf IV 1,4l bensumootoriga. Otsustasin siiski abi küsida siit foorumist, kuna see on ainuke foorum vist kus olen kunagi reaalselt abi saanud. Mootor ise ka ziguli omale sarnane, ehk kunagi vähemalt kellegile teisele abiks
Asi algas sellega et ÜV olid gaasid paigast, mootpr võttis ka tosooli ja ka veidi õli. Sai vahetatud kat, midagi ei muutunud. Diagnostika käigus tuvastas esindus et kolmandas silindris kompressioon väga madal, muid vigu ei leitudki. Näidud siis
1 silinder:16.6bar
2 silinder:16,7 bar
3 silinder: 5,5 bar
4 silinder: 17,1 bar
Edasi kohe see et tõmbasime mootori laiali, oma lollus muidugi see et pole enne kontrollinud kas on surve veesärgis või karteris, kuid meie üllatuseks oli kaane tihend silmaga hinnates ideaalses korras, klapid peavad, 3 päeva jooksul põlemiskambri peale valatud tosool kuskile kaunud ei ole, kolb tundub ideaalses korras, mõrasid/pragusid ei leidnud, silindri hülsi peal nähtavaid kahjustusi pole. Kuna tegemist on hüdrotõukuritega mootoriga siis vist klappide (mitte)sulgumise/puuduliku klapivahe pähe asja ajada ei saa? taremad rääkige
Küsimus siis: kas on võimalik et silindri hülsis mikropragu mida silmaga ei näe kuid mootori soojenedes siis paisub nii palju? kui jah, kuids seda kindlaks teha? Ehk on kellegil kogemusi jagada sellise asjaga seoses, ise ei oska nagu midagi välja mõelda enam.
Ütlen kohe ära et probleem pole ziguliga, vaid hoopis vw golf IV 1,4l bensumootoriga. Otsustasin siiski abi küsida siit foorumist, kuna see on ainuke foorum vist kus olen kunagi reaalselt abi saanud. Mootor ise ka ziguli omale sarnane, ehk kunagi vähemalt kellegile teisele abiks
Asi algas sellega et ÜV olid gaasid paigast, mootpr võttis ka tosooli ja ka veidi õli. Sai vahetatud kat, midagi ei muutunud. Diagnostika käigus tuvastas esindus et kolmandas silindris kompressioon väga madal, muid vigu ei leitudki. Näidud siis
1 silinder:16.6bar
2 silinder:16,7 bar
3 silinder: 5,5 bar
4 silinder: 17,1 bar
Edasi kohe see et tõmbasime mootori laiali, oma lollus muidugi see et pole enne kontrollinud kas on surve veesärgis või karteris, kuid meie üllatuseks oli kaane tihend silmaga hinnates ideaalses korras, klapid peavad, 3 päeva jooksul põlemiskambri peale valatud tosool kuskile kaunud ei ole, kolb tundub ideaalses korras, mõrasid/pragusid ei leidnud, silindri hülsi peal nähtavaid kahjustusi pole. Kuna tegemist on hüdrotõukuritega mootoriga siis vist klappide (mitte)sulgumise/puuduliku klapivahe pähe asja ajada ei saa? taremad rääkige
Küsimus siis: kas on võimalik et silindri hülsis mikropragu mida silmaga ei näe kuid mootori soojenedes siis paisub nii palju? kui jah, kuids seda kindlaks teha? Ehk on kellegil kogemusi jagada sellise asjaga seoses, ise ei oska nagu midagi välja mõelda enam.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Jahutusvedelik võib ka mujale lekkida. Soojendusradikas näiteks.
Kui antifriis silindrisse satub ja niimoodi pikalt sõita, siis leiab sealt kindlasti kahjustuste jälgi. Hülss on märgatavalt rohkem kulunud ja kolvi põhi ning põlemiskamber peaksid olema tunduvalt puhtamad, kui teistes silindrites.
Kolvi rõngad?
Kui antifriis silindrisse satub ja niimoodi pikalt sõita, siis leiab sealt kindlasti kahjustuste jälgi. Hülss on märgatavalt rohkem kulunud ja kolvi põhi ning põlemiskamber peaksid olema tunduvalt puhtamad, kui teistes silindrites.
Kolvi rõngad?
- erki9
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 94
- Liitunud: 01 Nov 2010 20:55
- Asukoht: Kuressaare
- Autod: 2106, a4 quattro 3.0tdi
Kolb oli tahmasem kui teised, näha ka õli põlemise jälgi. Kuid üks tähtis asi unus küll mainimata, rõngaste pilud olid peaaegu et kohakuti ja pilude vahed 0,8mm(rõngas silindris möödetult ikka). Loogiline et kompressiooni kadu sealt vahelt kuid kas tõesti nii palju? ja ka õli põletamine loogiline sel juhul. Rõngad ise tundused korralikud, õlirõngal ka kahjustusi ei täheldanud.
-
--Berg-
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 48
- Liitunud: 05 Apr 2015 18:25
- Asukoht: Pärnumaa
- Autod: ZAZ 965, IZ 412
Kogemuste põhjal saab nii totaalse surve kao tekitada vaid klapimajandus. Alternatiivid: tihend puruks ja peksab neljandasse, näha polnud. Mikropragu ei suuda nii palju rõhku langetada. Pigem see, et mootori pööreldes ja õlirõhu olemasolul miskipärast klapp ei sulgu korralikult. Laual staatiliselt on aga klapp kinni. Umbes nii...
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Petrool või diislikütus.
Pesed põlemiskambri pidurite puhastajaga igasugusest rasvast puhtaks ja kuivatad korralikult ära.
Diisli kallad kanalitesse ja kui mõne tunni pärast klapid-kamber endiselt kuivaks jäävad, siis klapid-pesad peavad ka rõhku, mis on tegelikult väheusutav, sest pole mul ükski klapp pidanud kaanel, mis töötavalt mootorilt eemaldatud. Seepärast tuleks nüüd, "kus nii palju kahju juba on kannatatud" ja kaas nii ehk naa juba laual, vähemalt klapid välja võtta, puhastada ja soveldada ning klapisääre tihendid vahetada. Seejärel diisliga eelmainitud meetodil töö kvaliteeti kontrollida.
Rõngaste paisumispilu kohta peaksid uurima konkreetse mootori remondimanuaalisid.
Silindrite elliptilisus tuleks samuti üle mõõta ja siis vastavalt tulemusele saaks "jah"-"ei" otsuseid vastu võtta.
Üldiselt mulle meeldib asju teha mitte üle pekki ja kirjeldasin protsesse selliselt nagu ise toimetaksin, kui mootor laual juba laiali on.
______________
Loomulikult saab ka nii, et keerad rõngad õigesse asendisse. Eriti kokkuhoidlikud ei hakka kaane tihendit ega polte samuti vahetama ja ralli jätkub, sest masin käivitub ka kuuebaarise kolvirõhu juures...
Pesed põlemiskambri pidurite puhastajaga igasugusest rasvast puhtaks ja kuivatad korralikult ära.
Diisli kallad kanalitesse ja kui mõne tunni pärast klapid-kamber endiselt kuivaks jäävad, siis klapid-pesad peavad ka rõhku, mis on tegelikult väheusutav, sest pole mul ükski klapp pidanud kaanel, mis töötavalt mootorilt eemaldatud. Seepärast tuleks nüüd, "kus nii palju kahju juba on kannatatud" ja kaas nii ehk naa juba laual, vähemalt klapid välja võtta, puhastada ja soveldada ning klapisääre tihendid vahetada. Seejärel diisliga eelmainitud meetodil töö kvaliteeti kontrollida.
Rõngaste paisumispilu kohta peaksid uurima konkreetse mootori remondimanuaalisid.
Silindrite elliptilisus tuleks samuti üle mõõta ja siis vastavalt tulemusele saaks "jah"-"ei" otsuseid vastu võtta.
Üldiselt mulle meeldib asju teha mitte üle pekki ja kirjeldasin protsesse selliselt nagu ise toimetaksin, kui mootor laual juba laiali on.
______________
Loomulikult saab ka nii, et keerad rõngad õigesse asendisse. Eriti kokkuhoidlikud ei hakka kaane tihendit ega polte samuti vahetama ja ralli jätkub, sest masin käivitub ka kuuebaarise kolvirõhu juures...
On teemaalgataja mingi mõõteriistaga peale silma ka silindreid mõõtnud?
0,8 rõngapilu annab märku juba täiesti tünniks kulunud silindrist.
Edasise peavalu ja ajakulu vältimiseks jäta see plokikaanetihendi, rõngaste jms nodi raha alles ja osta 100€ eest järgmine samasugune mootor. Tegu ju ülimasstoodanguga.
Head vana aasta lõppu!
0,8 rõngapilu annab märku juba täiesti tünniks kulunud silindrist.
Edasise peavalu ja ajakulu vältimiseks jäta see plokikaanetihendi, rõngaste jms nodi raha alles ja osta 100€ eest järgmine samasugune mootor. Tegu ju ülimasstoodanguga.
Vabanda otsekohesuse eest, aga see on loll jutt.-Berg- kirjutas: Olgu või ilma rõngata. See ei põhjusta nii totaalset rõhu langust, tegelikult!
Head vana aasta lõppu!
- erki9
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 94
- Liitunud: 01 Nov 2010 20:55
- Asukoht: Kuressaare
- Autod: 2106, a4 quattro 3.0tdi
Nii, mootor koos ja toimub, üv ka puhtalt läbitud. Vahetasime kõik rõngad, klapisääre tihendid, sooveldasime klapid jne. Ise arvan et 3. silindri kompressiooni kadu oli tingitud kohakuti olevate rõngaste piltust, starteri kiirusel (surveid mõõtes) jõuab küllaltki rõhku sealt ära kaduda. Ülejäänud silindrite surved (16-17 bar) on ju tegelikult kulunud bensiinimootori kohta ebanormaalselt kõrged. Loogiline järeldus oleks et silindrid/kolvid/rõngad olid korralikult kulunud ja õlirõngad ei täitnud oma ülessannet enam ning üleliigne õli toimis tihendajana, millest ka sellised surved vanal mootoril. Kuna tegemist pole ralliautoga vaid minu vanaema igapäevaliikuriga siis ei hakkand tervet varandust sinna mootoriremondi alla laduma (puurimine jms). Tähtis on et auto oleks normaalses tehnilises korras ja suuteline üv puhtalt läbima. Ja päris 100 euro eest samasugust mootorit ikka ei leia, kõige parem pakkumine mis Eesti pinnalt otsimise tulemusena meieni jõudis oli 400 eurot ja ega keegi ei garanteeri et see mootor seal ilma ootamatusteta oleks kestma jäänud. praegu asi toimib ja võib teema kinni panna. Head uut!!:)
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Edaspidi vaatan sinu teemasid selle pilguga, et rõngaid pole vaja ja auto kere see on ka saatanast kuna kaalub liiga palju-Berg- kirjutas: Olgu või ilma rõngata. See ei põhjusta nii totaalset rõhu langust, tegelikult!
Aga kui roostetab siis kaalub vähem ja kõlbab küll
Krt. lammas RSK.
Aga kõigile teistele head vana ja kõige paremat uuel !!!
Qunts.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Seda nüüd küll poleks tarvis olnud, mister Qunts!Qunts kirjutas:Edaspidi vaatan sinu teemasid selle pilguga, et rõngaid pole vaja ja auto kere see on ka saatanast kuna kaalub liiga palju-Berg- kirjutas: Olgu või ilma rõngata. See ei põhjusta nii totaalset rõhu langust, tegelikult!
Aga kui roostetab siis kaalub vähem ja kõlbab küll
Krt. lammas RSK.
Aga kõigile teistele head vana ja kõige paremat uuel !!!
Qunts.
Ise kirud ühes teises foorumis, kui igav elu Ladaklubi omas on teemal, et miskit mõistlikku siin ei toimu, nüüd üritad Bergi, kelle lähenemine vähemalt tema isikliku auto taastamise teemas on igati kiiduväärselt ja loetavalt kajastatud, eemale peletada.
Vabanduse oled võlgu - vot mis!
Hea lugeda, et teema algataja oma probleemile kirjeldatud asjaolusid arvestades odavaima, aga see-eest esialgu piisava lahenduse leidis .
Kui see mootor nüüd tulevikus liiga palju õli jooma hakkab, siis vähemalt põhjus teada, kus hetkel järeleandmine sai tehtud.
Tegusat jätku, rohkem sõbralikkust ja vähem solvanguid uuel aastal!
-
--Berg-
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 48
- Liitunud: 05 Apr 2015 18:25
- Asukoht: Pärnumaa
- Autod: ZAZ 965, IZ 412
Tere Härrased! Ja head uut 2106 aastat! Vahetame lihtsalt mõnede numbrite asukohad!
Ja mul savi mida Hr. "Vunts" edaspidi vaatab või mõtleb. Miskipärast meenub keemiast, et raua roostetamiseks, ehk oksüdatsiooniks on vaja lisa hapnikku. Seega mass tõuseb. Appi. Lammas olen ka veel. Las see asi olla nii nagu ta on. Kahju, et kõik teised said õnnitlusi lõppeva ja uue puhul. Mulle Hr. "vunts" neid ei edastanud. Seega panin end põlema, Tema jaoks. Teistele olen olemas! Las koerad hauguvad, vanker veereb edasi ja kena 06 on tulemas. Moded võivad vabalt selle teksti ja ka minu siit kustutada. Päikest põue ja edu ka sel aastal.
Ja mul savi mida Hr. "Vunts" edaspidi vaatab või mõtleb. Miskipärast meenub keemiast, et raua roostetamiseks, ehk oksüdatsiooniks on vaja lisa hapnikku. Seega mass tõuseb. Appi. Lammas olen ka veel. Las see asi olla nii nagu ta on. Kahju, et kõik teised said õnnitlusi lõppeva ja uue puhul. Mulle Hr. "vunts" neid ei edastanud. Seega panin end põlema, Tema jaoks. Teistele olen olemas! Las koerad hauguvad, vanker veereb edasi ja kena 06 on tulemas. Moded võivad vabalt selle teksti ja ka minu siit kustutada. Päikest põue ja edu ka sel aastal.