K: Väntvõlli raamlaagri lõtk

K: Väntvõlli raamlaagri lõtk

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
Rannamäe
Foorumi kasutaja
Postitusi: 152
Liitunud: 15 Okt 2007 17:14
Asukoht: Tallinn
Autod: 21061 '99 & 21063 '84

K: Väntvõlli raamlaagri lõtk

Postitus Postitas Rannamäe »

Sooviks endast targematelt teada, kui suur peaks olema tehaseandmete kohaselt raamikaelte/kepsukaelte ning saalede vaheline lõtk klassiku mootoril.

Nimelt, koostasin ühe alumise otsa (21213) uue väntvõlli ning Glyco standardmõõdus saaledega. Pärast raamipakkude lõplikku pingutamist käib võll küll käega keerates ringi, kuid mitte nii kergelt kui ma oleks lootnud. Minu amatöörlikul hinnangul nõuab võlli peenest otsast kinni võttes pööramine pisut liiga suurt momenti. Raamipakud on õigesti asetatud ning koostamisel on kasutatud uut mootoriõli.

Oma hirmude kõrvaldamiseks mõõtsin "õlikile" paksuse ära kasutades Plastigauge-nimelist toodet. Kõigil kaeltel sain laias laastus sarnase tulemuse - 0,038 mm. Toote mõõtemääramatus on küll ilmselt suur, aga peaks umbes õige sajandiku kätte andma.

Pilt

Mõtteid? Nõuandeid? Soovitusi?

Ette tänades,
Martin
Venemaa tööstus- ja kaubandusministeeriumi autotööstusosakonna juhataja Aleksei Rahmanov: "Tegelikult toodetakse Venemaal väga häid autosid, [---] üksnes nende töökindlus jätab soovida."
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Nu ma leidsin netist säherduse teksti: Номинальный расчетный диаметральный зазор между шейками коленчатого вала и вкладышами подшипников должен составлять для коренных подшипников – 0,026–0,073 мм, для шатунных – 0,02–0,07 мм, максимально допустимый зазор между шейками и вкладышами – 0,15 мм и 0,1 мм соответственно.
Ehk siis kirillitsast robustselt maakeelde tõlgituna:
Normaalne raamsaalede lõtk peab jääma vahemikku 0,026-0,073mm.
Sama lõtk kepsusaaledel 0,02-0,07mm.
Maksimaalne lubatud lõtk raamidele 0,15mm ja kepsudele 0,1mm.

http://vaz-doc.ru/niva/dvigatel/106-dvigatel-21213.html

Nõuandeid:
Hea oleks vaadelda eelmiste sees olnud saalede kulumust sellise pilguga, et ega sel plokil vändaliin või väntvõll kõver pole.
Kontrolliks üle v.võlli pikilõtku.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

väntvõll ilmsalt viskab 1-2 sajandikku ja pildil kenasti näha, et tagumine kaela osa 0,025 juba..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta