8. leht 11-st

Postitatud: 19 Okt 2015 20:07
Postitas 01vaz01
Et saada mootorist paar lisa hobust ja see hüdra roolivõimendi süsteem tundub kuidagi jama seal kapote all. Siis hakkas pirn põlema peas ja üritan sellise asja külge keerata.
Pilt

Postitatud: 19 Okt 2015 21:43
Postitas holden
et koormad genekat hoopis? :)
aga mis ja kus selle välja kaevasid nüüd?

Postitatud: 19 Okt 2015 21:47
Postitas 01vaz01
Selles masinas neeru põristavat subwoofrit pole ja tuledki nii harva põlevad. Seega genekal mis see kerge elektri mootor toita on 😊
Mul on üks koht kus neid kaevamas käin. Pean kontrolleri tellima sellele veel siis peaks tööle saama.

Postitatud: 20 Okt 2015 17:02
Postitas zajetz
originaal kepsupolt kannatab 7000-7500 max, erinevatel andmetel. minul tekkisid probleemid, kui tõsitsin piiraa 7300 peale, nüüd peale poltide vahetust jälle 6800.

Postitatud: 20 Okt 2015 21:35
Postitas 01vaz01
Meil siin paar masinat krossi sõidavad ja orig kepsud ja poldid. Sõidetud 8k rpm ja pole laiali lennanud veel. Ime kombel! Inglise foorumid kirjutavad, et orig kepsuga 8k rpm pidavat veel kannatama. Ise proovima ei hakka lähvad kohe h profiil sepis kepsud ARP poltidega mis tootja andmeil 700hp ja 10k rpm kannatavad.
Zajetz - sul eriti kähku tekkisid probleemid siis. Enda mootor enne pulkadeks võtmist käis ka korduvalt 7500rpm ja ei täheldanud midagi halba. :)

Postitatud: 20 Okt 2015 22:22
Postitas zajetz
Ka minu info pärineb inglise foorumitest. Lugesin läbi mitu pikka teemat mig webist.

Postitatud: 02 Dets 2015 18:06
Postitas 01vaz01
Nüüd peaks enamus moto jupid olemas olema, et see kompu kokku laduda.
Vändal sai kõik saalede kaelad poleeritud ja tasakaalustatud üle ja ka hooratas tasakaalu.

Pilt

Kepsud ka tiba kergemad ja ARP 2000 poltidega. (ehk ei lahku kohe) :D

Pilt

Postitatud: 15 Dets 2015 17:26
Postitas 01vaz01
Kaan lihvis ja üks kuldse käega mees käib klapid kanalid üle ning klapi tapid mehaanilisteks.
Plokil tihendi pind üle lihvitud. Nii nagu asjapulgad soovitasid (vanad plokid keskelt nõgusad, sai sellelgi otstest 0,6 sajandiku maha)
Pilt

Siduri mängu pudinad
Pilt

Jahutus osakond
Pilt

Postitatud: 12 Jaan 2016 19:20
Postitas 01vaz01
Proovime uut silda
Pilt

Tool ja roolivõim paigas, ning roolisamba lahendus valmis
Pilt

Töö käik
Pilt

Ja ise tehtud, hästi tethud short shifter. Nüüd väga mõnusalt ca 50% lühemad käigud. Tulemus jäi väga sportlik :D
Pilt

Pilt

Postitatud: 06 Veebr 2016 20:46
Postitas 01vaz01
Asjad jälle gramm edasi arenenud. Rooli osa nüüd valmis ning auto KEERAB ;) Ja tundub, et väga hästi keerab. Võrreldes originaal lada roolikarbiga. Mõõdetud siis nurga mõõtjaga küljekarbi alumisest valtsist, originaal Lada rooli süsteem keerab umbes/täpselt 30kraadi ning minu autol olev custom made by myself keerab 36kraadi. Sellesmõttes roolilatt keerab just nii palju kui saab nende õõtsadega, et ei hakka kuskile vastu käima ja piirajaks lati enda lock.
Pilt
Pilt

Roolisammas ja võimendi paigas. Võimendit sai korralikult lõigatud ja kohandatud, lisatud võllile ka laager ja tulemus sai korralik jäik roolisammas.
Pilt

Latt ise sai algul paika keeratud vw originaal kinnitus kummi patjadega ning klambritega, kuid need on mõtetud, annab latil liikuda mõni mm ja teeb roolisüsteemi taas lodevaks (ei soovita kellegil isegi proovida). Tegin ise uued klambrid ning nüüd latt korralikud fikseeritud ja pole mingisugust pehmet osa rooli ülekendel ratastele. Sõitnud pole kuid kohapeal tundub hea.
Pilt

Esi koopas olev aparatuur peaks nüüd jääma selline. (Amordi panen hiljem)
Pilt

Motoga niimoodi lood, et alumine ots koos ja kaan ka valmis ning vaja meistri-mehe käest ära tuua. Siis saab UUE korraliku ajami vahele tõsta :cool:
Pilt

Postitatud: 07 Veebr 2016 16:12
Postitas Hulkur
Miks siis krossi õõtsasi ei kasuta? Mis amort? Plaza sport?

Postitatud: 07 Veebr 2016 21:30
Postitas 01vaz01
Pole krossi mees ;) Need õõtsad 65cm laiemad, rööbe 13cm originaalist laiem. Tahtsin et rööbe saaks võimalikult lai, et ei peaks niipalju flantsi pööraval esirattal kasutama. Amort hetkel plazad all aga kevadel keeran need nö tagurpidi Bilsud alla.

Postitatud: 08 Veebr 2016 16:59
Postitas 01vaz01
Täna sain õige nuudiga rooli peale ning proovisin el-roolivõimu ja kohapeal keerutades tundub et toimetab keneasti. Ühe sõrmega lock to lock ilma probleemita. :lol

Postitatud: 10 Veebr 2016 18:44
Postitas 01vaz01
Algul ime lihtne stabika paigaldus lõppes korraliku vandumisega ning tahtmine tekkis juba see varras nii kaugele saata kui lendab.. :) Sest need polu puksid ei lähe originaal suuruses mingit moodi stabika kronsade vahele isegi pressides jne... Kronsad originaalid ning pulbervärvitud, kuid see ei tohiks lugeda. Võrdlesin uue, aga tehase originaal puksiga oli polu samas mõõdus, kuid kõvasti kangem. Seega kätte relakas ja kergelt igast küljest puks väiksemaks ning nii õnnestus stabika kinnitus klambrid peale saada ja vedas siiski veel puksid ilusti pinge alla.
Foto süüdistus

Pilt
Pilt


Laiendid installitud
Siit sealt nendelegi kerge relakas, aga sobivad suurespildis väga hästi ma arvan!!! Parimad mida siiani paigaldanud olen. Ja kellel laiendi soovi siis ikka minult saab neid. ;)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Katuse tiib sobib VFTS stiilis masinale nagu rusikas silma vms auku :cool:

Pilt


Tagarattad on ikka eriti tobedalt kõhuall.. sinna plaanis ca 5cm klotsid vahele teha ja parema offsetiga veljed otsida. Ees lada orig plekiga isegi täitsa ok, kuid valukaga peaks saama õige laiuse kätte.

Pilt
Pilt

Postitatud: 29 Veebr 2016 21:12
Postitas 01vaz01
Vaja veel uut siduri ketast (õige nuudiga) siis saan moto k.kastiga omale kohale, kus need loodetavasti ka nüüd jäävad. Ei ole viitsimist kõike maha ja peale kruvida 7xkorda, nagu enamus asjadega kipub olema... :P

Mootor koos, inspiratsiooniks oli tsikli moto välimus. Et peab üleni must
olema :)

Klapikambri kaanega sai korralikult kino, esialgu lasin liivaga puhtaks, siis esimest korda pulbrisse (oranziks). Miskipärast ei jäänud kinni ja tuli suurte tükkidena maha, siis uuesti puhtaks soodaga ja veelkord pulbrisse, et mis jama see on (oranziks). Ikka sama ja uuesti soodaga haljaks. Tuli mõte et kergema vastupanu teed ja aerosooliga hapekas+krunt+pinnakas (punane) ja tulemus - nagu kraabitav loterii tuli maha :D Uuesti liivaga puhtaks ja edasi korralikud kahekomponentsed metalli/auto värvid ikka püssiga õigesti peale krunt + pinnakas (mustaks) siis ahju kõrvale kuivama asetades kukkus kaan maha ja värv nässus ning servas pragu 1,5cm :o No mis üli si..sti see uuesti. Liiva prits ja keevitusse ja uuesti krunt + pinnakas (mustaks) kõik nagu toimis kuid krt lasin ühe külje voolama ning ei suutnud seda ka taluda ja uuesti lihvisin jooksu maha ning Viimaseks korraks oli juba kogemust nii palju tulnud, et sai asi hea :cool: endal tuleb ka naer peale!

Pilt
Pilt

Klapikambri kaanel sai tehtud veel karteri tuulutuse modifikatsioon nö. (Breather mod) c20xe teema.
Pilt

Kaanel käis Tarvi, klapid üle, uued klapisääretihendid ning hürdotõukurid mehaaniliseks, tihendi pind lihvitud. Kanalid porditud.
Pilt

Radikas ka omal kohal kinni ning vendid ka küljes. Selline organ peaks piisavalt jahutama!
Pilt

Postitatud: 17 Mär 2016 16:34
Postitas 01vaz01
Pilt tasapisi muutub... :)
Pilt

Postitatud: 17 Mär 2016 21:37
Postitas whistle
Seda pilti ma ootasin, väga kõva töö tehtud jätka samas vaimus edasi! Oleks vaid ITB'd teisel pool....

Postitatud: 18 Mär 2016 10:51
Postitas 01vaz01
Tänud julgustuse eest :) Trottlid oleks muidugi kirss tordi peal seal. Hetkel plaan suht stock motoga auto sõitma saada. Eks näeb mis tulevik toob. Kuid endal liigub mõte ikka, et Jenveyd peale, sellega kaasneb ka hulga muud kulu nagu kõrgemad sepis kolvid, nukad/reg rattad, korralik aju/moto juhtimis süsteem. Plaan veel esipidurid ka mingi hetk vahetada proma 4 kolvi vastu, aga kõike seda, siis kui auto sõidab ja enamvähem ise rahul ja valmis.

Praegu tegemisel kogu piduri süsteem. Mõned pea trassid vask aga enamus teflon/armeeritud vollad. ning samuti kogu kütte süsteem vaja teha veel (armeeritud voolikuid kasutan, teflon). Küttesüsteemist puudu veel sobiv paak ning etteande pump.

Mul tehtud selline to do list ja eks vaikselt järk järgult teen ning hea vaadata kuidas listist järjest asju maha kriipsutatud saab. Kindlasti ükspäev see otsa ka hakkab saama :P
Ei taha küll kunagi mingisugust kuupäeva välja käija, aga ise loodan, et suvel saab tule kolvipeale teha :cool:

Postitatud: 08 Okt 2016 21:00
Postitas 01vaz01
Ahoi!
Vahepeal kesa mööda lastud, grillid/peod/teod peetud tehtud. Käes sügis pime aeg ehk teisisõnu garaazis nokitsemise õhtud. (niipalju kui seda vähest aega sinna jagub)
Plaan järgmine, et auto see talv peab sõitma ja kui taat annab siis ikka jäärada jne. Nagu ennem mainisin, et suuresti sõltub palju seda aega leian kuid tuhhi on kõvasti! Tahaks enda ehitatud Lada putukaga kiiremaid ka teha, see nagu vaadata/kogeda kuidas oma laps esimesi samme teeb :D umbes nii...
Nüüdseks on peaaegu kõik suuremad jupid, vidinad olemas et auto komplektseks saaks ning mõned veel saabuvad. Sellise projekti puhul nagu ikka, midagi niisama külge ei istu, kõik tuleb oma käe järgi paika viilida :P
Mõni klõps:

Kütte süsteemi lõpetamiseks vaja veel hydroscandis vollad teha
Pilt

Piduri/siduri silindrite ja käsipiduri liitmikud ka olemas ning edasi vaja toru vedada
Pilt

Postitatud: 09 Okt 2016 13:56
Postitas whistle
Küsimusi kütusesüsteemi kohta.

Kui suur on pea pump mis mootorit toidab lph liters per minute ? Bosch 044 ?

Etteande pumbaks vaadates pildipealt paistab see Facet toodang, mis on väga väikese tootlikusega, pea pumba flow võib sellest mitu korda suurem olla ja surge tanki põhi täitjaks jääb siiski pea pump, mille tagasi vool regulaatorist seda täidab. Kütuse survet tõstes probleem süveneb ja sa ei pruugi surge tanki täita korralikult lõpuni mis rallimise käigus tekitab sama probleemi kui kütus lihtsalt paagis olles, käib ringi igatpidi võib kuivale jätta. Puhas teooria muiugi.

Surge tank paistab olevat korraliku suurusega, kütte trass võiks olla miinium 8mm alla selle ei soovita teha, kui plaanis hobujõudu toota sellest mootorist tulevikus.

Kütusesurve regulaator tuleb ikka reguleeritav unit ? saab väikese võimaluse kuidas tune'i mõjutada küttesurve abil rikkamaks/vaesemaks.

Mis pihustega saab, stock või paned ikka suuremad. palju neil üldse cc/min stock'ist on ?

Tegime 1.3 T mootori kütuse süsteemi ringi kus 120lph pump ei jõudnud enam mootorit ära toita, lisandus surge tank kuhu etteande pumbaks jäi see sama 120lph pump ja pea pumbaks 160lph ja endiselt 8mm stock trass.Turbo rõhku juurde keerata ei anna aga hetkel toidab ära. huvitav tähelepanek, etteande pump suudab täita surge tanki isegi ilma peapumba tagasivooluta. saab olla kindel, et mingil juhul see kuivaks ei jää ja mingeid õhuauke ei teki. ideaalis kasutaks 250+ lph pumpa pigem rohkem kui vähem seda siis pea kütte pumbana.

EDIT: kokkuvõtvalt pikk jutt kui parandad oma sisselaset ja see koostoos porditud kaanega tagab rohkem õhku, siis vajab see suuremaid pihusteid mis vajab oma korda suurema tootlikusega pumpa, et tagada latis ühtlane surve. siinkohal nõrga pumba surve tõstmine ei aita.

Aftermarket tugi on neil mootoritel võimas igatahes, soovin edu ja tuld torru.