1. leht 6-st

2105,teitur,1989

Postitatud: 25 Juul 2013 20:24
Postitas teitur
Otsustasin ka siiski oma masinast teema teha:)

Mitu aastat on talvel jääraja ääres tekkinud mõte üks siguli osta ja see aasta sai see nali siis ära tehtud. Auto sai ostetud aprillis.

Autoks siis algselt valge 2105 aastast 1989.
Mootoriks rihmaga 1.3l ja neljane kast.
Algupärasest seisukorrast palju pilte pole aga midagi siiski:
Pilt

Pilt

Pilt

Üldiselt on kere tugev ja põhjas auke pole, kuid väljas oli palju pindmist roostet ja juhi ukseplekk oli mäda ning läks väljavahetamisele.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Alustuseks aitab, jätkan hiljem :)

Postitatud: 26 Juul 2013 00:09
Postitas teitur
Liivapritsiga said puhastatud ukseservad ja muud kehvasti ligipääsetavad kohad...

Pilt

Pilt

Pilt

Hapekas peale

Pilt

Pilt

Pilt

Krunt peale

Pilt

Pilt

Kivikaitset ka alumisele äärele

Pilt

Ja värv :)

Pilt

Pilt

Pilt

Hetkeseis siis selline, nüüd vaja seest ka paar kohta üle värvida ja tasapisi kokku laduma.

Postitatud: 26 Juul 2013 01:55
Postitas fheisis
tundub et tuleb miskit huvitavat ja täitsa äge värv on, mingi veljemuutus ei teeks ka paha, lai plekk kopika ilukilbiga või tagasihoidlik valukas :P

Postitatud: 11 Aug 2013 22:31
Postitas teitur
Vahepeal on veidi arengut ka olnud.
Kellegil on aimu mis hinnaklassi uus esimene tuuleklaas jääda võib? Praegune klaas on kõvasti täkkeid täis ja madala päikesega ei näe eriti midagi.

Kaks korda olen proovinud tagaklaasi ka toonida aga siiani pole õnnestunud kahjuks. Odav 6€ rull kile ei taha üldse venida ja kortsud jäävad sisse:( Peab vist midagi kvaliteetsemat proovima.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 11 Aug 2013 23:43
Postitas veixx1907
Auto näeb sellise värviga päris kobe välja :D
Esimene klaas toonitud ülaservaga maksis minu mälu järgi veerennis 22.eur,mujal poodides ei oska öelda:puzzled
Tagumise klaasi toonimisel soovitaks ikka mingit paremat kilet ja ega ta niisama venigi. pead ikka kuumaõhupuhuriga kaasa aitama ja vaikselt siluma,vaata youtubest mõnda videot kus klaase toonitakse!
EDU!

Postitatud: 22 Sept 2013 12:23
Postitas teitur
Upitan teemat

Klaasi sain toonitud, abiks oli tulelakk. Antitiib värvitud ja küljes, stanged ka sama värvi. Nipet näpet väiksemaid asju veel tehtud.
Uued veljed ka värvitud. Varsti tahaks esiklaasi ja stanged ka külge saada, siis käiks ülevaatusel ära ja järgmise sammuna tulevad mootor ja sillad küljest ära. Sama mootor enam tagasi ei lähe.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Talveks tuleb masin valmis saada ja tööd on veel kõvasti.
Uus mootor valmis teha ja sisse sõita.
Sillad tugevdada ja värvida.
Taha torsendiffer.
Sportrool panna.
Korralikum summuti.
Velgede jaoks tikkpoldid.
Korralikud naelrehvid jne.


Küsiks veel, et kust poest Tallinnas saab sportrooli jaoks adapteri osta?

Postitatud: 22 Sept 2013 14:46
Postitas veixx1907
Veerennist äkki saab,see on ikka tallinnas suurema valikuga kauplus,avatud on E-R 9-18 JA MAKSMINE SULARAHAS.

Postitatud: 22 Sept 2013 17:16
Postitas Jonx
 
teitur kirjutas: Küsiks veel, et kust poest Tallinnas saab sportrooli jaoks adapteri osta?
Mina lasin adapteri ise teha. Võtsin vana rooli südamiku koos nuudiga ja lasin selle keevitada kokku vastava metalliga. Lasin rooli järgi veel puurida augud ja keermestada need. Tuli küll raske, aga päris hea.

Juhul kui sa oled see, keda ma arvan, siis sinu tööjuures Kääri Tom tegi mulle selle 2 tunniga.

Postitatud: 17 Okt 2013 18:54
Postitas teitur
To Jonx: arvasid täitsa õieti ;)

Rooli vahetükki ei õnnestunud poest hankida, seega tuleb ise valmis teha.
Veerennis käisin klaasi vaatamas ja toonribaga klaas tõesti 22€ maksis, kuid see oli kasutatud ja kivitäkkega. Sai hoopis volga poest toodud, maksis 65€ kui kellegil seda infot peaks tarvis minema.

Nüüd on siis käes hetk, kui mootorist ka juttu tuleb:)

Sõbra käest sai hangitud 06 mootor, mis sai ka peatselt pulkadeks võetud. Siis oli vist märtsikuu ja välja nägi selline:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Peale laiali lammutamist läksid jupid vanni.

Pilt

Targemate meestega sai veidi nõu peetud ja võtsin vastu otsuse mootor puurimisse saata. Silindrite mõõduks tuli 79,7mm, lisaks lasin ploki pealt 2,1mm maha lihvida. Tööd tehti Tõukuris.

Pilt

Pilt


Ka hooratas läbis väikse kergenduskuuri. Treitud foorumis leiduva joonise järgi ja kaaluvõiduks tuli 2,1kg.

Pilt

Pilt

Plokikaanes sai kanalid veidi viisakamaks freesitud. Vahetusse läksid klapid, juhtpuksid, vedrud, nookurid ja nukkvõll koos raami ning rattaga. Kaant on madalamaks lihvitud kokku 0,6mm minu arvestuse järgi.

Olaafi tehtud spikri järgi muutsin ka põlemiskambrit veidi. Ehk kukkus õieti välja?

Põlemiskambri ruumalaks jäi nüüd umbes 33-34 kuupcm.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Jätkub peagi...

Postitatud: 17 Okt 2013 23:17
Postitas teitur
Kuna klapid oleksid kolbidele pähe käima hakanud, tuli süvendeid kolbides veidi kohendada.

Pilt

Pilt

Edasine juba kokkuladumise vaev

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kollektorit sai ka natuke näpitud. Kahjuks pole suuri freese kanalite suurendamiseks, tuli läbi ajada lihtsamate vahenditega.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

20mm tekstoliidist lisaflants.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Järgmiseks tuleb karbuss kokku panna ja siis võiks juba mootori ära vahetada ;)

Postitatud: 17 Okt 2013 23:19
Postitas olaaf
Bloki sees olev katlakivi ja korrosioon hakkavad sind kiusama, ehk õnnestub nendest kuidagi enne kokkupanekut vabaneda!
Ehk targemad oskavad täpsemalt kirjutada, kuidas silindri seinalt selle kätte saab.
Teine asi mille eest hoiatan on bloki külmapunnid - pildil on kenasti ühte näha jahutuskanalist - need võivad ilusa rajapäeva kenasti tuksi keerata - eriti kui hakkab lekkima käigukasti poolne otsapunn - selle kiirkorras vahetamine on rajaääres täiesti välistatud!

Muidu päris paljulubav näeb välja asi :)

Postitatud: 17 Okt 2013 23:39
Postitas teitur
Mis tehnoloogiaga neid punne üldse vahetatakse? Pole selle teemaga enne kokku puutunud.

Postitatud: 18 Okt 2013 00:03
Postitas olaaf
meisel ja haamer ja servast lähened.

Ahjaa - eeldades, et kolbides on ~3cc jagu süvendit tuleb su surveaste ~10,3

Postitatud: 18 Okt 2013 20:54
Postitas teitur
Nii rahvas, kas 08 ja klassiku roolinuut on sama? See tähendab, kas samara roolist saaks rooliflantsi tegemiseks vajaliku TERASEST nuudiosa?

Postitatud: 19 Okt 2013 15:42
Postitas RLV
Väntvõlli lihvima ei pidanud, saale järgi vähemalt tundub?
Mis kepsu, kolbi kasutad- palju lõtku puuriti ka?
Nukkvõll mingi äkilisem või...?

Jõudu ja loodame et kestab;)

Postitatud: 19 Okt 2013 18:22
Postitas teitur
 
RLV kirjutas:Väntvõlli lihvima ei pidanud, saale järgi vähemalt tundub?
Mis kepsu, kolbi kasutad- palju lõtku puuriti ka?
Nukkvõll mingi äkilisem või...?

Jõudu ja loodame et kestab;)
Jõudu tarvis

Vänt läks sisse ilma lihvimata, saaled panin uued.
Keps originaal, kolbideks vene(samara trading?) tootja 05 kolvid.
Lõtku ma ei oska enam õelda, kuna seda kuskil kirjas ei ole ja peast ei mäleta. Niipalju ma tean, et lasin suurema lõtku teha, kui tänavaautodele tehakse. Pakist võetud kolvirõngad läksid sisse ilma lihvimata ja lõtk jäi 0,25mm.


Esimene mootor mis mul nii pulkadeks on käinud, ehk jääb tööle ka :D

Postitatud: 19 Okt 2013 20:24
Postitas exideN
Küsimus , et mis eesmärgiga see karbussi flants on ?

Postitatud: 19 Okt 2013 22:24
Postitas olaaf
pleenumi ala suurendamine

Postitatud: 20 Okt 2013 09:43
Postitas exideN
 
olaaf kirjutas:pleenumi ala suurendamine
Pole kuulnudki sellest midagi, milleks see hea, annab jõudu?

Postitatud: 20 Okt 2013 10:30
Postitas teitur
Kütusesegul on rohkem aega segunemiseks, peaks muutma mootori tööd ühtlasemaks. Lisaks hoiab ära karburaatori ülekuumenemist.


Kuhu tuleb ühendada 07 karburaatoril tühikäigu magnetklapp? Praegu 05 karpa ja seal sellist klappi pole.