2103, Sm.Tihhonov, 1974

2103, Sm.Tihhonov, 1974

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

2103, Sm.Tihhonov, 1974

#1

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 30 Juul 2010 01:57

Tervitus ladamehed.

Veetsin täna pika päeva garaazis oma autoga toimetades ning vanast harjumusest tegin ikka tööde käigust fotosid. Kuna fotode ainus mõte on neid kellelegi näidata, siis peale mõningast kaalumist otsustasin viimaks ka oma Ladast foorumipäevikut alustada.

Lada mudelipaletist olen alati kõige enam lugu pidanud 03-st. Minu jaoks on 03 absoluutne lagi kuhu Lada oma autodega jõudis. Baasmudelist siiski selgelt edevam ja paremini viimistletud, klassikaliselt ilusa välisdisainiga ja minu meelest päris heade sõiduomadustega. Ta oli omas ajas ka Euroopa mastaabis veel päris õnnestunud auto. Uuemate mudelite kohta seda enam väita ei saanud. Oma hullult priiskava kroompaketiga, kirevate polstritega ja kõrgel tasemel ehituskvaliteediga eristus 03 justkui must luik kogu ülejäänud liidu autotoodangust. Seda märgati ka piiri taga ja 03 müüs välismaal päris hästi.

Minu jaoks on 03 justkui mingi ulakas ja edev kompaktauto. Mul on mitmeid suuri sedaane nii NSVL-ist kui Saksamaa Liitvabariigist. Kõik nad on head sõita, kuid Lada 03 on midagi täiesti teistmoodi. Ta on kõigist teistest väiksem ja seetõttu maru kerge. Ma ei saa miskit parata, kuid istudes Volgast 03 rooli taha, kasvavad alati väiksed sarvenukid pähe ja ajab hullult kihutama. Täna on korralik 03 juba tänavapildis paras haruldus, mistõttu pakub see masin ka ülihead vanatehnika fiilingut. See on täiesti teistmoodi tunne, kui parklas tema juurde jalutada, avada kroomitud käepidemest peenikese kroomraamiga uks ja libistada end punasele lateksile, lakoonilisse piitspeenikese rooliga kokpitti. Mind üldse ei häiri, et ta ei ole ristmikul kõige kiirem auto. Temaga sõita on lihtsalt nii lahe. See on puhas klassika ja originaalina on ta minu meelest kõige parem.

[Muudetud: 7-30-2010 Priidic]
Terve aasta poole aastaga


Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#2

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 30 Juul 2010 01:58

Minu esimene 03 oli 1976. aasta oma ja punane. Ostsin ta kunagi jaanipäeval sõbra käest mingi raju hetkeemotsiooni ajel. Tegemist oli sümpaatses korras autoga, kuid kindlasti mitte kollektsioneerimist vääriv objekt.
Pilt Pilt

Seest oli ta mõistagi punane. Sest just punane auto koos punase kabinetiga on 03 peal minu favoriit. Salong oli heas korras, kuigi raadio konsool oli juba rikutud.
Pilt Pilt

Sõitsin temaga paari nädalaga isu täis, mille järel panin ta müüki. Ostja tuli üle lahe ja Soomes sõidab ta tänaseni.
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#3

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 30 Juul 2010 01:59

Uus 03 tuli paar aastat hiljem. Pikalt oli netis üleval ühe halli 03 kuulutus. Infot polnud rohkem kui üks hämar pilt külgvaates ja napisõnaline "väga heas korras". Hinnaks 20000 krooni, mis oli 03 kohta üsna arvestatav hind. Auto äratas huvi, sest '74 aasta auto pidi veel vanema esiosaga olema ja neid on üsna vähe järel. Viimaks otsustasin teda huvi pärast vaatama minna. Kohapeal avanenud vaatepilt oli suht ebareaalne. Tolmkuivas laudpõrandaga garaazis seisis sisuliselt tutikas auto. 100% originaal värv, kapoti alt nagu uus ja eriti kummaline, et ka põhja alt ja rattakoobastes oli auto täiesti puhas. Vedrude keerud olid seest puhtad, sildadel poldipead särasid ja kõige krooniks kiiskas põhja all roostevaba sumps. Vanamees olla ise teinud. Kerel roostet tõesti ei olnud mitte kuskil. Isegi kivitäkkeid ei olnud. Ainult embleem oli pleekinud.
Pilt Pilt

Raju. Tahtsin kohe ära osta, kuid üllatuseks sain teada, et auto nagu polegi õieti müüa. Et kuulutus küll on ja kosilasi on käinud palju ja küll ta kunagi ära ka müüakse, kuid praegu tahab proua lihtsalt teada, mis sellise auto turuhind on. Et palju ma pakun. Täitsa pekkis. Olin üsna löödud, kuid otsustasin teha tädile päris kõrge pakkumise.

Auto õige omanik oli surnud. Autot müütasid tema lesk ja tütar. Tädi jutustas pikki lugusid, kuidas ta isa selle eest hullumoodi hoolitses. See auto oli majas justkui nuhtlus, sest kogu pere pidi täpselt järgima vanamehe korraldusi auto kasutamisel. Ja see mees oli kahtlemata friik. Autos ei tohtinud isegi palava suvepäevaga aknaid lahti teha. Sest muidu jääb tolmutriip klaasile. Vajadusel tehti peatus. Esimesi kolmnurki ei tohtinud linki vajutada, sest tihendid surevad ära. Välja arvatud vihmaga. Seda juhtus harva, et auto vihma kätte jäi, kuid siis pidi kinni panema. Pärast pikemaid sõite oli vanamees terve nädalavahetuse autot küürinud. Tütar rääkis päris põlastavalt, kuidas isa päevade kaupa auto all veetis ja seda kasis. Seda autot tõepoolest pesti pärast pikemaid sõite põhja alt ja rattakoobastest. Kui autoga külas käidi, vaatas mees ärevalt taevasse. Kui hakkas vihmale kiskuma, oli aeg minna. Juhtus sedagi, et naine-lapsed jäeti küla peale, vana viis auto koju ja tuli bussiga tagasi. Autot ei jäetud kunagi võõrasse kohta üksi. Kui poes käidi, istus keegi alati vahetustega autos.

Minu ebareaalselt kõrgele pakkumisele vastas tädi alles kolme kuu möödudes. Auto oli endiselt mehe nimel ja vormistamine käis pärimisõiguse tunnistusega - poole omanik oli naine ja poole tütar. Naised olid mõelnud pärast omaniku surma autot ka kasutama hakata, kuid õnneks neil kummalgi polnud lube ja naabrimees ei viitsinud jännata. Õnneks, sest muidu oleks see auto paari aastaga otas olnud.
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#4

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 30 Juul 2010 02:00

Läksime sõbraga talle siis järgi. Veeretasime masina garaazist välja. Tallinna sõitis ta omal jõul. Ostuhetkel olid tal küljes 06 ilukilbid ja mustad kapotirestid. Väike tuuninguvimpka oli mehel ikka sees.
Pilt

Tegemist oli metallitöö meistriga. Autol olid oskuslikult tehtud roostevabad porilapatsite kandurid, aku raam ja summuti. See viimane on täiesti meistriteos. Sumps on mõistagi üleni läikima poleeritud. Roostevabast tehtud detaile on siin veel.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Mõned pildid pärast esimest kerget puhastuspäeva. Hõbedased originaal kapotirestid olid kenasti kapis riiuli peal. Need sai kohe külge pandud. Samamoodi leidsin kapist varuks ostetud uue esiembleemi. Ka selle kruvisin kohe ette. Kilbid on siin veel valed.
Pilt Pilt

Kapotialune oli ilus, kuigi jällegi mõned omavalmistatud roostevabad lahendused.
Pilt Pilt

Salong näitas siiski mõningaid väsimuse tundemärke. Auto suurele läbisõidule viitab keskmisest rohkem kulunud juhiiste. Samuti häirisid mind mõningad veidrad tuuninguelemendid nagu puust käigukang, puitliist riiuli ees, rapitud raadiokonsool ja veel üht-teist.
Pilt Pilt
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#5

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 30 Juul 2010 02:01

Sain autoga kaasa ka tema enda originaalsed numbrimärgid. Vanaproua oli need kenasti puukuuris alles hoidnud. Kui masina Okupatsioonide Muuseumisse viisin, panin nad külge. Originaal numbrialuse sain ka, kuid selle paigaldasin alles järgmisel päeval.
Pilt Pilt

Sain mõned vanad pildid ka kaasa. Mõlemad pildid on tehtud 1974. aasta suvel. Auto osteti 74. aasta aprillis.
Pilt Pilt

Siin on ka omanik ise koos autoga.
Pilt


Pikkamööda hakkan likvideerima puudusi, et võiks auto esitada musta numbri komisjonile. Kuid sellest edaspidi.
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2332
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Tagaluugi embleem.

#6

Postitus Postitas SexSix » 30 Juul 2010 07:23

Tere, sm. Tihhonov! Tagaluugil on vist embleem vahetatud? LADA 1500 või ZHIGULI 1500? Otsid ZHIGULI embleemi? Kas sellel aastakäigul peaks olema valge taustaga või musta taustaga embleem?

Kasutaja avatar
MAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 237
Liitunud: 13 Juun 2008 17:30
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 2103 75,

#7

Postitus Postitas MAZ » 30 Juul 2010 08:22

Väga hea meel on näha Sm.Tihhonovi VAZ 2103 teemat siin, jään huviga uusi postitusi ootama. Kui see palju pole küsitud siis ,missuguse rahva vabariigi kohamehed teie auto on küljes kas ka Made in Hungary toodang?
Ühel pildil just kui tundub,et oleks aga kuna foto väike on siis ma ei saa häst aru.
Lada, remondi ja ehitamise rõõmud aastast 1971

iisak
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 19 Aug 2008 11:14
Asukoht: Tallinn
Autod: 3.0 tdi Q '05

#8

Postitus Postitas iisak » 30 Juul 2010 16:09

Ülimalt kiiduväärt ettevõtmine ja kahtlemata õige omanik masinal. Aga kas uusi numbrimärke ilma EUR lätakata ei oleks võtta saanud? Musta numbri saaks see masin koheselt ju, pole tahtmist?
Ostan ükskõik mis seisukorras "Togliatti" kirjaga esiebleeme.

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#9

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 31 Juul 2010 00:57

Algselt postitas: iisak
Musta numbri saaks see masin koheselt ju, pole tahtmist?


Pagan see on küll väärt mõte. Pole ise selle peale tulnudki. Hakkan kohe asjaga tegelema. ;)
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#10

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 02 Aug 2010 00:48

Nüüd kui 03 sai muuseumist koju toodud, tekkis pikkamööda ka huvi temaga tegelema hakata. Tegemist on hästi säilinud originaalkorras autoga, seega mingeid väga radikaalseid ettevõtmisi vaja polnud. Kuid isegi hästi säilinud autodel on omad puudused. Ma eelmistes postides olin vist unustanud märkida, et auto läbisõit on "teenindusraamatuga" 150000 km. Omanik on väga korrektselt kuni lõpuni kõik toimingud kirja pannud. Lada jaoks on 150 tuhat päris arvestatav läbisõit ja eriti hakkas see silma kuluosades (istmed, vaibad, rehvid jms).

Musta numbri saamises pole midagi võimatut, kuid selleks tuleb likvideerida kõik koledad kohad ja võimalusel kõik möödalaskmised originaalist. Seega, siirdusin garaazi, et alustada auto põhjaliku läbivaatusega. Mida siis peaks tegema ja mida võiks säilitada.
Pilt Pilt

Kerel on väga hästi säilinud originaalvärv. Roostet autol ei ole tõepoolest mitte kusagil. Minu jaoks on 36 aastat vanal autol originaalvärv nii väärtuslik, et seda tasub säilitada iga hinnaga. Seega värvitööd ei tule kõne alla isegi kui mõnes kohas on värvate aastatega viga saanud. Ja eks neid vigu ikka ole. Näiteks juhi poolel esimeses nurgas on tehtud inetuid parandusi. Samuti kaassõitja uksel.
Pilt Pilt

Samuti on viga saanud juhiukse ülemine serv ning parem tagumine uks. Ilmselt kuhugi vastu löödud.
Pilt Pilt

Kõige koledam koht on vasakul tagatiival, kuhu auto on ilmselt saanud kunagi kergema löögi. Pleki pind on sealt kergelt laines. Värvitud ei ole, roostes samuti mitte, kuid pinnasiledus on rikutud.
Pilt

Muus osas on kere korralik. Löögi jälgi rohkem pole, roostest on puutumata ka kõik need kohad, mis muidu ikka täpilised kipuvad olema. Karbid on ilusad nii pealt kui alt. Isegi pindmist roostet pole, mis on iseenesest kummaline.
Pilt Pilt

Samamoodi on roostest puutumata kõikide uste alaservad.
Pilt Pilt

Selles osas pääsen kergelt, et keretöid pole vaja teha. Eks näis, mida komisjon arvab nendest väikestest värvikahjustustest. Ilmselt kaotab auto mõne punkti originaalsuses, kuid ise arvan, et see auto kaotaks täielikult oma erilisuse kui hakkaksin teda värvima.

... järgneb
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#11

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 02 Aug 2010 02:06

Masina originaal komplektsusega on asjad veidi täbaramad. Tegemist on siiski kuni lõpuni kasutusel olnud autoga. Mis sest et hästi hoitud - teda on ikkagi pruugitud ja seega pidevalt asendatud kuluosi uutega. Pealegi, vana omanik oli ise treial ja kuldsete kätega. Ta on valmistanud selle auto jaoks mitmeid uusi detaile roostevabast terasest. Ja nii ilus töö, et kuidagi ei raatsi neid originaal asjade vastu tagasi vahetada.

Salongis tegi kõige enam morniks see, et omanik oli vahetanud välja originaal raadio tänapäevase vastu. Mis parata - kui ikkagi autot kasutad, siis tahaks ju raadiot ka kuulata. Raadio konsooli auk oli DIN mõõtu lõigatud. Soetasin selle asemele teise konsooli, kuid see pole enam nii veatult säilinud kui originaal. 03 konsoole on üldiselt raskem leida. 06 oma saab seniajani poest uusi osta.
Pilt Pilt

Järgmine kulumaterjal on Lada kell. Vanad kellad lihtsalt ei tööta. See on pigem harv juhus kui mõni neist tänaseni õiget aega näitab. Minu autosse on paigaldatud mingi kaasaegsem kell. Samuti on kella kohale liimitud armatuurile mingi metall plätakas. Ilmselt hoiti seal magnetiga mingit poppi termomeetrit või tont teab mida.
Pilt Pilt

Lada puhul üsna kiiresti kuluv materjal on summuti. Minu auto eelmine omanik oli selle probleemi enda jaoks lõplikult lahendanud. Kuna summutid kippusid ikka läbi roostetama, valmistas ta selle roostevabast. Ise tegi, eest taha välja ja mitte lihtsalt mingi suvalise tuutu, vaid originaalile väga sarnase. Detail on üleni läikima poleeritud ja isegi lähedalt vaadates täielik kunstiteos. Ainult ots on kuidagi väga nõme saanud. Nagu mootorratta sumps oleks.
Pilt

Kuna selle auto kõhualune pakub alati inimestele huvi ja tekitab palju spekulatsioone teemal kuidas ma olen selle auto tegelikult juba ammu salaja restaureerinud ja nüüd "müün" seda originaalina, siis siin veel mõned kaadrid põhjast.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Tõtt öeldes mina ka ei tea kui originaal see põhjamastiks siis ikkagi on. Ta näeb enamuses küll väga originaali moodi välja, kuid kohati oleks nagu üle käidud. Võib olla on kõik tegelikult uus, kuid lihtsalt saavutatud originaaliga väga sarnane tulemus.
Pilt

Väga tõsine teema oli rehvid. Mul olid all MI-16 rehvid, kuid need polnud õiged. Teatavasti kasutas 2103 NSV Liidu ajaloo esimest radiaalrehvi. Need ei olnud tegelikult kõige paremad rehvid. Neil puudus terasest konstruktsioon ja rehvi sisu oli ainult nailonist. See tähendas, et rehvi kuludes muutus konstruktsioon nõrgaks ning nad armastasid pauguga lõhki minna. Neid üldiselt ei võetud isegi protekteerimisse, sest proti käigus lastakse rehvi tohutu rõhk sisse, et saaks vana mustri pealt maha lõigata. Aga need esimesed radiaalid kippusid selle käigus lõhki minema.

Seega olin hädas. Tahaks originaal rehvi, kuid need on täna ühed kõige defitsiitsemad rehvid üldse. Neid pandi ainult 03 alla, vanasti sõideti ju kõik läbi, protist tuli neid tagasi harva ja üldiselt eelistati igal võimalusel 03 all ka kasutada mingit paremat rehvi. Ning ega Lada rehvi nõuka ajal ikka naljalt kuhugi vedelema ei jäänud. Lada originaal rehvid on täna isefi defkamad kui Volga omad. Kunagi ammu lugesin siinse foorumi viaccess 2101 teemast, et temal õnnestus need hankida, tuliuued. 01 all polnud nad küll päris originaalid, kuid siiski paremad sõita kui diagonaalid. Sõber Robi asus siis via'ga läbi rääkima. Äkki on mingil tingimusel võimalik neid "ärida". Viimaks leidsime kompromisslahenduse, mis mõlemale poolele sobis ja need nailon-radiaalid jõudsid viimaks koju - 2103 alla. Olen äraütlemata õnnelik nende üle. Minu jaoks on vana auto puhul originaal rehv ülimalt tähtis. Ükskõik kui kehvad nad ka poleks, radiaalid või diagonaalid, uunik auto ei ole täiuslik kui tal pole õiget rehvi. Eriti Vene autode puhul, kus peaaegu igale konkreetsele autole oli olemas oma spetsiifiline rehv.

Ühesõnaga see mure sai murtud.
Pilt Pilt

Enamus algupärase 03 spetsiifikast on mu autol õnneks siiski küljes. C-piilaril metallist kroom restid, esikapotil kroomitud kattega restid, mehaaniline ventilaator kapoti all, vana roolihoovastik, vana sileda kattega armatuurlaud, jne. Kojamehed ise tunduvad ka originaalid, kuigi kummid on vahetatud.
Pilt

Igal juhul on nad vene omad ja täpselt samasugune markeering on ka kojameeste varre peal.
Pilt Pilt

Klaasid tunduvad kah algupärased. Miskipärast on esiklaasil kandiline tempel, kuid ülejäänud klaasidel teise kujundusega. Äkki keegi teab neist rohkem rääkida?
Pilt Pilt

Tagaluugil on originaal embleem asendatud uuega. "LADA 1500" kõlab ikka ägedamalt küll kui venekeelne ?iguli. Kuid mind see häiris.
Pilt

Uut embleemi on üsna raske leida. Olen teda ikka poodidest ja turgudelt otsinud aga tutkit. Lõpuks leidsin ühe vana näraka empbleemi, mida tahtsin hakata taastama. Kuid siis tuli lahendus iseenesest. Siit ridadest kodanik SexSix helistas ja pakkus oma abi. Tuli külla ja ulatas uue originaal embleemi. Olin väga liigutatud ning see uus iluvidin leidis loomulikult kohe koha minu auto küljes. Jälle sammuke mustale numbrile lähemal. Aitäh kodanikule.
Pilt

Esivõrele paigaldasin millalgi tuttuue originaal embleemi, kuid need kipuvd väga ruttu heledaks pleekima. Ilmselt vahetan selle välja ja jätan originaali ajaks, kui masin ehk millalgi lõplikult vaibale seisma jääb. Töötasin kunagi välja lahenduse, kuidas on võimalik neid vanu punaseid embleeme ise järgi teha. Päris palju tööd, kuid lahendus on idendne originaaliga. Pildil on auto küljes originaal detail ja kõrvale tõstetud minu enda tehtud vidin.
Pilt

Nüüd sai palju üldist juttu. Edasi hakkab juba reaalselt toimetama ka.

... järgneb
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3921
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#12

Postitus Postitas logman » 02 Aug 2010 02:55

Algselt postitas: Sm.Tihhonov

Enamus algupärase 03 spetsiifikast on mu autol õnneks siiski küljes... ....mehaaniline ventilaator kapoti all...


Millal see meh.vent '03-lt ära kadus?

Meie peres oli '75 aasta väljalase ja sellel oli elektriline.
Kas mitte '03 polnudki see esimene lada, millel säärane lisa ikkagi juba algselt projekteerituna küljes oli - "zhiguli lux" ikkagit?

Ja loomulikult oli ventika mootor made in Hungary päritolu, mitte venelaste toodetu.

Tagatuledel sellel konkreetsel eksemplaril on kirjutatud ... - mis?

Meie peres olnul olid tagatuled made in Poland, esilaternad aga Tshehhoslovakia PAL-i toodang.

iisak
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 19 Aug 2008 11:14
Asukoht: Tallinn
Autod: 3.0 tdi Q '05

#13

Postitus Postitas iisak » 02 Aug 2010 16:33

Algselt postitas: Sm.Tihhonov
Töötasin kunagi välja lahenduse, kuidas on võimalik neid vanu punaseid embleeme ise järgi teha. Päris palju tööd, kuid lahendus on identne originaaliga.

Kuulaks ja vaataks huviga, kuidas selline asi käib.
Ostan ükskõik mis seisukorras "Togliatti" kirjaga esiebleeme.

Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1034
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

#14

Postitus Postitas ToM » 02 Aug 2010 20:27

Punane Ziguli embleem tagaluugil on mingi tuuning? Mul on selline nimelt olemas;)
m'kay

VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 514
Liitunud: 22 Nov 2006 20:21
Asukoht: pole paikne
Autod: 21063

#15

Postitus Postitas VAZ » 03 Aug 2010 22:18

Lihtsalt uskumatu leid Sm. Tihhonovi poolt. Ehe näide sellest, kui palju võis tähendada nõukogude ajal inimesele uuena erasõitudeks soetatud auto.
Hoian pöialt musta numbri taotlemisel!
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#16

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 04 Aug 2010 22:45

Algselt postitas: logman

Millal see meh.vent '03-lt ära kadus?
Meie peres oli '75 aasta väljalase ja sellel oli elektriline.


03 kasutas algusaastatel täpselt samamoodi mehaanilist ventikat nagu kopikaski. Millal ta täpselt ära kadus ei tea. Kahtlustan, et koos nende esipõlle ribide muudatusega, ehk siis 75 oligi juba elektriga ventikas.

Algselt postitas: logman
Tagatuledel sellel konkreetsel eksemplaril on kirjutatud ... - mis?

Meie peres olnul olid tagatuled made in Poland, esilaternad aga Tshehhoslovakia PAL-i toodang.


Minu autol on kõik lambid CCCP omad. Üldse ei väida, et nad algupärased on. Selle auto omanik on päris hoolsalt kulunud ja pleekinud osasid vahetanud. Kõik on muidugi ilusti vihikus kirjas.

Algselt postitas: iisak
Kuulaks ja vaataks huviga, kuidas selline asi käib.


Olen katsetanud erinevate autode embleemide taastamist juba aastaid. Lada omasid mõned tegin. Kuid esialgu pole mul siin kireda midagi. Enne pean veenduma, et mu "prototüübid" ka ajahambale ja ilmastikule vastu peavad. Esimesed tõrked on ka ilmunud, ning peab hakkama edasi mõtlema. Kuid peale mõningaste niiskusprobleemide on nad ilusad.
Pilt Pilt
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3921
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#17

Postitus Postitas logman » 04 Aug 2010 23:08

Gdaaa :wow

Mõni mees annaks poole ühest päevast, et saaks ükskõik millise punase märgi, samas teisel on neid terve laud täis :D.
A kõnele nüüd sellest protsessist, palun. Ehk ää hoia küünalt vaka all.

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#18

Postitus Postitas robi » 04 Aug 2010 23:12

See postitus oleks tulnud teha vist pigem ööpoole, kui homme tööle minev rahvas juba unenägusid näeb. Küll võib raske homme olla, kui ööläbi punase znakki lummuses vähkred :)

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#19

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 04 Aug 2010 23:13

Alustasin oma auto sanitaarse projektiga. Kapitaalset pole siin õnneks vaja ette võtta. Jäävad vaid iluvead. Alustasin istmetest. 150 tuhat sõitnud Lada kabinet väsib paratamatult ära. Oma osa mängib siin ka aeg. Istmete alumised kihid surevad aastatega niigi. Kui seal veel seljas ratsutada, pudeneb poroloon algosadeks tagasi või rullib aegamisi kivikõvadeks tükkideks. Seega olid mu auto esiistmed lähedalt vaadates üsna vormist väljas ja kulunud olemisega. Katteriide all võis tunda ebatasaseid kõvasid tükke ja pealegi oli juhiiste nurgast õmblusest lahti rebenenud.

Seega harutasin istmed lahti ja viisin katted tuppa. Lõikasin sealt alt ära kogu vana aluskihtide saasta ja pesin nad pesupulbriga puhtaks. Said päris head. Siin siis esimesel pildil seljatoed ja teisel padjad.
Pilt Pilt

Juhiistme nurga õmblesin kokku tagasi. Aastatega sisse vajunud voldid muidugi jäid.
Pilt Pilt

Siinsetel piltidel on näha, mis juhtub istme aluskihtidega aastate möödudes. Poroloon pudeneb lihtsalt ära ja purust moodustuvad kõvad rullid. Nii muutubki katteriie peal lõdvaks ja hakkab lokkima. Lada materjalid on isegi hääd. Volgal muutub poroloon mingis ilgeks kleepuvaks massiks, mida isegi lahustiga käte pealt maha ei saa.
Pilt Pilt

Üldse hindaksin ma Lada istmete kvaliteedi päris kõrgeks. Vene autodel kindlasti kõige vastupidavamaks. Istmepõhi on väga hästi poroloonist välja vormitud detail, millel on põhjas korralik tehiskiududest kiht. Laseb paremini hingata ja ei lagune vedrude peal ära.
Pilt Pilt

Seljatugi on üleni tehiskiust valmistatud. See oli minu jaoks positiivne üllatus. Pole mina enne näinud nii kvaliteetsest materjalist tehtud istet Vene autol. See materjal kuulub üldiselt Mercedese, BMW ja Audi istmete koosseisu. Ta on vastupidav ja laseb hästi hingata. Kvaliteetautodel on seljatugi tänapäevani sellest materjalist. Ladal on istme vormimiseks külgedele ja üles liimitud sinna peale poroloon. See ongi aastatega ära kadunud ja iste vajub vormist ära. Tehases on sinna peale tõmmatud ka kile. Seda kasutatakse selleks, et istet oleks lihtsam tehases kokku panna ja et kate paremini aluse peal liiguks. Nii ei hõõru materjalid end liiga kiiresti pudedaks ja iste hoiab kauem vormi.
Pilt Pilt
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#20

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 04 Aug 2010 23:24

Algselt postitas: logman
Mõni mees annaks poole ühest päevast, et saaks ükskõik millise punase märgi,


Oh znakid-znakid... Ma võin öelda, et pool ühest päevast on selle znaki eest selgelt vähe. Kui arvutada kokku selle asja valmistamiseks kulunud aeg ja rehkendada kasvõi keskmise palgaga, oleks omahind selgelt rohkem kui inimesed peavad kohaseks znaki eest maksta. Sellepärast neid müügiks teha ei tahagi.

Aga soovitan vaadata avatud silmadega ringi suvalises autopoes. Näiteks Ben autotarve Järvel. Ja kasutada reklaamitegijate-kleepsulõikajate abi toorme leidmisel. Siis on teil kõik vajalik olemas. Edasi mõtleb igaüks ise. Leidlikumatel kulub kuni 15 minutit, et asja idee läbi lõigata. Ja need kes ei mõtle ... need lihtsalt ei mõtle. Mina maksan ka teistele nende tööde eest mida ma ise teha ei oska.
Terve aasta poole aastaga


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist