2101, twist, 1971

2101, twist, 1971

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

2101, twist, 1971

#1

Postitus Postitas twist » 30 Dets 2009 01:47

Tervist ja head vana aasta lõppu, klubilised. Otsustasin ka oma hobi-rallika projekti teistele tutvustada.
Ei ole põllurallikas ega pole kunagi olnud. Lihtsalt üks kopikas, kus ideid piiratud eelarvega ellu viia.
Algus sai tehtud 2003 aastal, kui ostsime hea tuttava käest 1990 aastal kap. remondi läbinud kopika kere. Algne plaan oli teha auto superkrossi nõuetele vastavaks.
Kõigepealt sai põhjalt mitu ämbritäit masuudi ja bituumeni segu, tänu millele oli kere hästi säilinud, maha kraabitud. Seejärel painutasime ja keevitasime 42mm tõmmatud torust 6-punkti turvapuuri. Lõikasime ära ka esitiibade nurgad, et lumest vabamalt läbi läheks ja et esitiib rehvi ei lõikaks, kui peaks mingi kokkupõrge toimuma.
Kapoti alla läks kap. remondi 1600 mootor ja originaalist vabam väljalase. Mootori ja lanseka vahele tegime ka lisatoe, et mootor vähem "tõmbleks". Rohkem muudatusi mootori vallas ei olnud.
Vedrustust sai tol ajal nii palju tehtud, et taha UAZ-i amordid ja ette topeltstabikas paigutatud. Karterit kaitseb duralumiiumist põhjakaitse. Ülejäänu jällegi stock.
Kast oli vaheldumisi 06 oma ja 01 oma, sild 4.1 ja 4.3 kemppi.
Salongi leidsid oma tee Ascona GTE Recaro istmed ning Sparco 4-p rihmad juhile ja Norma 3-p traksid "reisijale". Istmed kinnituvad otse põrandale, originaalkinnitused on eemaldatud. Aku asub kõrvalistuja selja taga plekist kastis. Algusaastatel olid isegi tagaistmed kuidagi turvapuuri vahele surutud. Põhjuseks oli, et mõnel jäärajasõidul nõuti, et oleks originaalarv istekohti. Kuna eeskujuks oli tolleaegne superkrossi reeglite leht, sai ka lisa piduri- ja parktuled tagaaknale kinnitatud.
Sellises konditsioonis sai aastaid viis talviti jää- ja lumerada sõidetud. Üheski superkrossi sõidus auto ei osalenudki :D Samamoodi ei leidnud kopikas ka suvel kasutust.

Vanematel piltidel on näha, milliseid erinevaid "disaine" sai katsetatud, vahepeal oli isegi Escort XR3-e antitiib luugi peal(väga tobe).

Kliki pildil, et näha suuremalt! Vabandan kvaliteedi pärast.

Pilt Pilt Pilt


Praegune seis
Mootor:

Selle aasta septembris sai kopikas taas põhjalikult ette võetud. Eesmärk oli lõpuks ka asfaldil auto võimed proovile panna. Vana 1600 mootor läks vanarauda. Asemele tuli 1500, millel sees treitud kolvid ja peal esimese otsa 2101 plokikaas(paar ühikut suurem surveaste). Hoorattalt lasime ka natuke liigset liha maha treida.
Kaanel ja kollektoritel sai kanalid ühte joonde aetud ja valujäägid ka maha lihvitud.
Pilt Pilt
"Pükstel" sai avad sujuvaks freesitud(orig. ava vs freesitud):
Pilt
Pükste lõpust likvideerisime kitsaskoha, nüüd on pärast sukka lõpuni välja 50mm toru. Otsas mingi väike "otseläbi".
Pilt
Kaburaator on Lada originaal, katse-eksitus meetodil läksid sisse optimaalseimad düüsid. Gaas käib trossiga.
Pilt
Külma õhu sissevõtt sai lahendatud imelihtsalt - lõdviku ja õhukese metalltoruga :lol
Pilt

Veermik:
Täiustused veermikus anno 2009:
Pidurikettad läbi puuritud ja rellakaga soonitud. Ees Volga vedrud miinus 2 keerdu. Uued üle keevitatud õõtsad ja muud esisilla kuluosad. Roolikarp on kardaaniga. Sai ka ühel asfaldisõidul katsetada tagasilla rihmadega kinni tõmbamist: standardvedrustusega VÄGA MÕTTETU, ei soovita.


Pilt Pilt

Kere ja salong:
Pärast esimest sõitu kardirajal pidime tunnistama, et auto on ikka veel raske, seega sai ukseklaasid asendatud pleksiga ja tagauksed täiesti tühjaks lõigatud. Kapotihinged ja -raam läksid ka vanarauda.
Pilt Pilt
Salongis sai ka mõned suuremat sorti muudatused tehtud:
Rooli nihutasime 5cm vasakule ja mõnevõrra rohkem allapoole.
Pilt
Sõiduasend oli veel eelmise nädalani selline:
Pilt
Nüüd on käigukang toodud ~30cm tahapoole, kässar nihkus 25cm tahapoole. Mass, süüde ja starter on toodud käigukangi ja kässari vahelisele paneelile.

Pilt
Pilt

Proovisõidul läks vähe käest:
Pilt Pilt

Varia:
Pilt Pilt


twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#2

Postitus Postitas twist » 30 Dets 2009 01:56

Video Rapla kardirajalt: http://www.youtube.com/watch?v=vIfaaBWuLN4

Kui aega leiab on plaanis ka esiuksed tühjaks teha, õõtshoobi 2cm ettepoole viia, hüdra kässar, pedal box jne. Kõik see on tuleviku muusika, kõigepealt vaatab, kuidas tehtud muudatused end õigustavad.


[Muudetud: 30-12-2009 twist]

ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 650
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

#3

Postitus Postitas ccve » 30 Dets 2009 02:37

Käigukang on küll võrreldes ülejäänud autoga väga edev :D. Kas käigukangist ligemalt pilte ei saaks? Ühenduskohad uniboolil või mis süsteemil?

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#4

Postitus Postitas twist » 30 Dets 2009 03:14

Viimistlus pole jah just tipptasemel, aga juhil on mugav ja ära ei lagune. Pealegi, ega välimus sõite võida ;)
Käigukangist siis:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Uniball my ass:D Eesmärk on ikka võimalikult soodsalt võimalikult hea tulemus saada. Poest ostame vähe asju :spin
VW T4 ja Volga rooliotsi kasutasin. Volkkari sisemisest rooliotsast tegin kangi, Volga omadest reguleeritava ühendusvarda. Ühendused on raudpuksi ja poldiga. Et tagurpidikäiku kogemata sisse ei paneks, mõtlesin välja ühe lihtsa süsteemi. Nupu alt on vaja pide üles tõmmata, et tagurpidikäigu sisse saaks. Kangi alumises otsas on keere(enne läks see roolilati külge). Keermele sobiv mutter on kardaanitunneli külge keevitatud. Kui vaja on, saab kangi lihtsalt põranda küljest lahti keerata.

[Muudetud: 30-12-2009 twist]

Kasutaja avatar
siim789
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
Asukoht: Rapla, Alu
Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a

#5

Postitus Postitas siim789 » 30 Dets 2009 11:45

Seda masinat Järvakandi ovaalil sõitmas näinud;) On plaan ka see aasta osaleda?
Aga asfaltile hangi madala profiiliga rehv. Mina võitsin ringi ajas peaaegu 2sek kui läksin 175/70R13 pealt üle 195/45R15le

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#6

Postitus Postitas twist » 30 Dets 2009 14:02

Algselt postitas: siim789
Seda masinat Järvakandi ovaalil sõitmas näinud;) On plaan ka see aasta osaleda?
Aga asfaltile hangi madala profiiliga rehv. Mina võitsin ringi ajas peaaegu 2sek kui läksin 175/70R13 pealt üle 195/45R15le

Kui ovaal toimub, siis on ikka plaan, see ainult 10km meil kodust, oleks patt mitte minna :D R15 rehve pole mul kahjuks kuhugi velje peale panna, siis peaks kuskilt Opeli/BMW/Fiati vms veljed leidma. Tegelikult ühed Alfa 15tollised valud on olemas, aga neid kardaks lõhkuda. Ilmselt oleks 14 tolli ja madal(55-60) rehv ka parem, kui see Lada originaal.

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#7

Postitus Postitas twist » 30 Dets 2009 17:30

Et endal oleks lihtsam, tegin enne kangi ehitamist Paintis kiirelt ühe algelise joonise. Et asi reaalsuses toimima hakkaks, oli vaja vedru asukohta muuta.
Pilt

[Muudetud: 30-12-2009 twist]

Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Järvakandi, Pärnu
Autod: [b]2106 1.6 SL[/b], BMW 525d

#8

Postitus Postitas MuKi14 » 30 Dets 2009 17:48

Seda kopikat olen ise ka käega katsunud ja mitmeid kordi näinud, ei tea millal see mootori vahetus toimus, aga minu mäletamist mööda liikus see enne ka hästi. Tule siis see aasta ka ovaalile ikka, kindlat toimumisaega veel ei tea, millalgi jaanuaris või veebruaris peaks see juhtuma. Edu sellega aparaadiga sulle! :)

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#9

Postitus Postitas twist » 10 Jaan 2010 17:11

Vahepeal sai selgeks, et juhtmemajandusega on vaja midagi ette võtta. Kuna juhtmestik oli otse 2103 pealt võetud ja mittevajalikud elektriseadmed eemaldatud, oli jäänud palju üleliigset. Ei jäänud muud üle, kui kõik juhtmed maha kiskuda ja otsast lõpuni läbi sorteerida, mida vaja ja mida mitte.
Enne
Pilt Pilt
Pärast
Pilt Pilt

Lõpuks tegin ka juhiukse kergemaks ja korraliku katte peale:
Pilt

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#10

Postitus Postitas twist » 20 Jaan 2010 00:57

Pidamist oli vähe, seega läks alla 4.1 NSD differ
Pilt

Tagasilla lühikeste varraste puksid olid läbi. Kui vardad juba maas olid, mõtlesin neid ka väheke tugevdada.
Pilt
Pagasnikusse tagasilla kohale kinnitasime 50kg lisaraskust.

Sai Vändras mootorit väheke soojaks aetud ja proovida, kas pidamine paranes :spin
Pilt
Pilt

[Muudetud: 19-1-2010 twist]

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#11

Postitus Postitas twist » 08 Veebr 2010 14:27

Lumovaalil käidud. Kuna stardimaks imelikult algsest 100.- kallimaks tõusis, sõitis seekord ainult vend. Tulemuseks tagaveo klassis I koht. Napilt(0,8sek) siim789 ees.

[Muudetud: 8-2-2010 twist]

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#12

Postitus Postitas twist » 20 Veebr 2010 18:09

Leidsin pildi 2004 aastast:D
Niimoodi teda vedasime:

Pilt

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#13

Postitus Postitas twist » 21 Veebr 2010 23:18

Kardirajal oli lund rohkem, kui tellitud sai:spin
Pilt

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#14

Postitus Postitas twist » 20 Mär 2010 21:24

Ohekatkus ka käidud. Kohati 15cm vett.

Pilt
Pilt

[Muudetud: 20-3-2010 twist]

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 524
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Mootor laiali.

#15

Postitus Postitas twist » 30 Juun 2010 00:33

Kopikas juba mõnda aega seisnud. Otsustasime mootori pulkadeks võtta ja kõik põhjalikult üle vaadata.
Pilt

Ühe raksuga värvib siis juba ploki ja kapotialuse ka ära.
Ühtegi head üllatust mootorist ei tulnud, väntvõll on õlis olnud metallipuru tehtud hävitustöö tulemusena utiil. Õnneks on üks 1500 mootor veel varuks, ehk saab sealt hea vända.
Plaanis on sportnukk hankida ja kaanest 1-1,3 mm maha freesida.
Siis tuleb juba kolvidele süvendid teha ja tekkiski küsimus, et milliseid kolbe kasutada?
Mul on neid kodus 3 sorti:
Pilt
Ise kaldun arvama, et kõige tugevam on parempoolne. Vasakpoolne ja keskmine on mingid India päritolu.

ment5
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 09 Juun 2010 12:11
Asukoht: Haapsalu
Autod: lada 21061,lada 21063 1988a.

#16

Postitus Postitas ment5 » 30 Juun 2010 12:31

Ma arvan ,et vasak ja parempoolne kolb võib olla tugevam. :)

Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

#17

Postitus Postitas GTA » 30 Juun 2010 13:01

India kolbe eelistati omal ajal vene omadele, olid kvaliteetsemad. Mul läksid remondi käigus 1600cc mootorisse ka india kolvid sisse. Kaaluge need variandid üle (kaal võiks näidata kümnendikgrammi täpsusega, grammi täpsusega sobiks veel kah), mis vahemikku jäävad. Üldiselt on vene kolbidel kaaluerinevused komplekti sees suuremad ja tahavad rohkem töötlemist, et ühte kaalu saada.

Parim oleks ju keskmine variant sellisel juhul. Saad suurema surveastme.
Kindlasti lähenege sellele remondiüritusele korralike mõõteriistadega. Kas "uus" 1500 plokk üldse kõlbab, või tuleb hülsid järgmisse mõõtu puurida? Samuti ei soovitata maha freesida kaanest - vähemalt nii palju - vaid ikka plokist. 1500-l jääb kolb ploki servast 2mm madalamale, seda osa saabki kasutada. Küsige mõne targema mehe käest veel.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme

ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 650
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

#18

Postitus Postitas ccve » 30 Juun 2010 13:20

Algselt postitas: ment5
Ma arvan ,et vasak ja parempoolne kolb võib olla tugevam. :)
Mille järgi sa seda järeldad? Pildi?

ment5
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 09 Juun 2010 12:11
Asukoht: Haapsalu
Autod: lada 21061,lada 21063 1988a.

#19

Postitus Postitas ment5 » 30 Juun 2010 13:36

Olen kuulnud ,et india omad peaksid paremad olema.

Või ma eksin?

uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

#20

Postitus Postitas uzzac » 30 Juun 2010 14:29

Mina eelistaks uusi detaile nendele garaa?ist leitule. Eriti kui ehitad vähe kärtsumat mootorit. Vahet pole kus nad pärit on. Meie sõidame Mahle valu kolviga ja kestab väga kenasti.


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist