1. leht 1-st

21214, twist, 2003

Postitatud: 01 Mär 2009 13:59
Postitas twist
Taas ühe Lada võrra rikkam.
Seekord autoks 2003. aasta väljalaskega Niva.
Ei ole ostetud RMK oksjonilt ega ole olnud ka nende omandis.

Selle auto suurimad plussid:
*läbivus(see, millega Niva metsas hakkama saab, on lihtsalt hämmastav)
*täiesti tipp-topp korras 1,7i mootor
*roolivõim

Auto seisukord, kui see ostetud sai, oli oma vanuse kohta allpool rahuldavat:
-mõlgid üle kere
-värviparandused tehtus rulliga ja helerohelise värviga(auto ise tumeroheline)
-istmed kõveraks istutud ja polstrid räpased
-esidiffer puruks (taldrikul hambad läinud)
-nii esi- kui tagasillas kõik simmerlingid jooksid
-pooltelje kaitsekummid läbi
-esiklaas katki
-roostetäpid üle kere(läbivat siiski vaid ühes kohas)
-stanged kõverad
-juhtmed kokku sulanud
- tagasillavardad kõverad ja puksid läbi

Üllatas, kui põhjalikult oli tehases mõeldud müraisolatsiooni peale. Kapotiluugi all ja isegi karterikaitsme sees on jämedad müramatid. Ka salongis pole isolatsiooni pealt kokku hoitud.

Auto sai värvitud DeBeer veokivärviga. Veermik sai ka uue musta värvkatte.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Istmeraamid sirgeks aetud ja tugevdatud:
Pilt
Krunt peal:
Pilt Pilt Pilt
Vesilihv:
Pilt Pilt
Värv seljas:
Pilt Pilt
Komplekteerimine:
Pilt Pilt Pilt Pilt
Tehtud:
Pilt Pilt Pilt Pilt

Postitatud: 01 Mär 2009 14:04
Postitas MuKi14
Maanteel kannatab 100km/h sõita? :D Igati viisakas pill paitab.

Postitatud: 01 Mär 2009 16:38
Postitas zajetz
Katust ei värvinud?

Kas roolivõim on hüdrauliline ja kas sa saaksid sellest ka pilti teha.

[Muudetud: 1/3/2009 zajetz]

Postitatud: 01 Mär 2009 17:09
Postitas Tarts
Peaks elektriline olema

Postitatud: 01 Mär 2009 19:19
Postitas twist
Mõlemad vastused poolenisti õiged. Võimendi on elektrohüdrauliline(mida iganes see tähendaks). Käib rihma pealt ja voolikud on järel. Võib-olla on mingite elektriliste klappidega, ei tea. Homme teen pilti ja uurin lähemalt.

Katus ja küljed ülevaltpoolt vööliini jäid ka värvimata. Suvel, kui värv küps on, tuleks üleminekud vesilihviga siledaks ajada. Toonierinevust ei jäänud.

Kuni 100-ni kannatab küll sõita, kiirused üle selle kuuluvad juba masohhismi valdkonda.

Postitatud: 02 Mär 2009 21:07
Postitas twist
Selline roolivõim tal peal on. Minu meelest puhthüdrauliline.
Pilt

Postitatud: 02 Mär 2009 21:41
Postitas zajetz
äkki saad kuidagi roolikarbist kah pilti teha

Postitatud: 03 Mär 2009 07:42
Postitas põletaja
zaikule: roolikarp on küll ka klassikule paigaldatav aga kahjuks pole senini suutnud keegi seda roolikarpi mulle piiritagant hankida kahtlen kas sulgi õnnestuks

Postitatud: 02 Mai 2009 23:03
Postitas twist
Ei ole sellesse roolikarbi ja -võimu teemasse põhjalikumalt süvenenud. Üks päev märkasin vaid seda, et kui rool mistahes poole lõpuni välja keerata, kostub rooli alt vaikset surinat(nagu elektrimootor).
Niisiis, ühel ilusal lumisel päeval vahetasin ära kõik lukud. Nüüd ei saa süütelukku niisama lihtsalt kruvikaga keerata ja ka ukselukud lukustavad uksi :D
Pilt
Niva ühe osaga kodusest laiast autopargist:
Pilt
Nagu näha, ei saa just öelda, et tüdrukutele Niva ei meeldiks :spin
Pilt

Postitatud: 20 Okt 2009 13:54
Postitas twist
Väntvõlli poldi probleem sai lahenduse uue poldi treimise näol.

Pilt

Kuna tihtipeale on vaja kuskil maastikul haagist vedada ja iga väikse veo jaoks pole mõtet traktorit liigutada, siis sai paigaldatud haagisekonks.

Pilt

Postitatud: 13 Sept 2010 22:19
Postitas twist
Niva on siiani ausalt teeninud. Originaalrehvidega oli võimalik liikuda ka 50cm lumes.

Aga nüüd on tekkinud PROBLEEM:
Bensupump undab sõidu ajal. Kohe tõsiselt undab, nii tugevalt, et käib ka Niva veeremürast üle ja häirib salongis viibijaid. Varem undas ka, aga nüüd on kas kõrvad jõudnud sellest puhata või ongi müra hullemaks läinud.
Ilmselt hakkab läbi minema, kuid kas seal on veel midagi "päästa"?

Postitatud: 17 Sept 2010 11:46
Postitas kapa
Kui bensiinifilter või bensiinitorustik kapitaalselt umbes ei ole, siis suurem bensupumba undamine annab märku tema pensionileminekust.

Eeldan, et Nival on ka bensiini tagasijooks paaki? Peale filtrite kontrolli/vahetust vaata see ka igaks juhuks üle.

Muidu on masin aus :cool:

Postitatud: 06 Mär 2011 10:18
Postitas twist
Selle talve jooksul Niva palju tegevust pole saanud. Ainult kõige suurema lume ajal mõni lühem sõit. Ülevaatusel ka käidud, nüüd jälle kaks aastat muretu, on ikka tore see uue auto omamine.
Varsti, kui suurem sula hakkab ja teed sõidetamatuteks jääväljades muutuvad, saab Niva arvatavasti jälle tööd. Ettenägelikult sai ka lõpuks tehases paigaldatud "lamell"rehvide asemel korralikud naelad muretsetud. Kõrguselt on nad veidi väiksemad, kui originaalid, kuid mul on kahtlus, et nendega asfaldile eriti asja polegi.
Pilt
Pilt

Postitatud: 08 Mär 2011 14:07
Postitas Mel
Kuidas roolivõimendi praktikas ennast õigustab? Kas tänaval sõites liiga kergeks ei tee?
Mul Nival võimendit pole ja 175-se kummiga on linnas ja maanteel rool väga kerge, tunnetuse mõttes võiks isegi raskem olla. Samuti on Nival rool aeglastel kiirustel manööverdamisel üllatuslikult palju kergem kui tagaveolisel.

Jääl Nival sellised jalavarjud ainult õigustavadki:)

Postitatud: 08 Mär 2011 15:47
Postitas MuKi14
nival roolikarbis ülekanne teine, rooli ühest otsast teise keerata on 4 ringi, tagaveolisel ladal 3. mitu tiiru selle roolivõimuga variandil on?

Postitatud: 08 Mär 2011 17:35
Postitas twist
Rool on üli kerge. Suurtel kiirustel ka üsna tundetu, kuid maastikul seiklemiseks ideaalne. Võid koha peal ühe näpuga rooli keerata :spin