2105/051,Viin,1981/84
2105/051,Viin,1981/84
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Õige raha eest on kõik asjad saadaval.
Mina leidsin need veljed Pärnumaalt, siin foorumis olid müügis.
Edasi oli enda organiseerimine ja idee.
Eelmine nädal sai Kristjan98 pisikesele linnaloale ja käisime natuke Ladasid tuulutamas:
Seis nüüd enda autoga selline, ürituse tarbeks peale pandud kapott eemaldatud ja paras aeg kapotihinged korda teha ja loksumine kaotada.
Sammuti oli hea võimalus teha pilte komplektsest mootoriruumist.
Selles hooaja algusest on Ladal ka moodne süütevõti- lisaks avab uksed ja pagasiluugi:
Erinevalt eelnevalt kaasaskantud võttekimbust piisab nüüd ühest võtmest.
Mina leidsin need veljed Pärnumaalt, siin foorumis olid müügis.
Edasi oli enda organiseerimine ja idee.
Eelmine nädal sai Kristjan98 pisikesele linnaloale ja käisime natuke Ladasid tuulutamas:
Seis nüüd enda autoga selline, ürituse tarbeks peale pandud kapott eemaldatud ja paras aeg kapotihinged korda teha ja loksumine kaotada.
Sammuti oli hea võimalus teha pilte komplektsest mootoriruumist.
Selles hooaja algusest on Ladal ka moodne süütevõti- lisaks avab uksed ja pagasiluugi:
Erinevalt eelnevalt kaasaskantud võttekimbust piisab nüüd ühest võtmest.
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Vahepeal üksjagu sõita saanud ja mõndagi ka nokitsetud.
Lõpuks sai mul villand vanast tulede lülitist, mis kõige oma olemusega nägi välja nagu kasvaja:
Uueks lülitiks sai valitud VW grupi lüliti. Põhjuseks udutulede lülitamise võimalus. Vana lüliti ümbrisest eraldasin taas 07-me kõlariresti ja ajutiselt mugavdasin seda VW lüliti järgi. Ühe varuosa ärimehe käest on saada ka kõlarirestid, millest ühest plaan korralik tükk teha lülitit hoidma.
Ilmselt tuleb midagi ette võtta ka lüliti valgusega. Ülejäänud valged väljaarvatud maki nupud, mis on punased. Idees on olnud ka muude nupude punaseks tegemine, ainult maki ekraan ja näidikud jääksid valged. Eks tulevik näeb. Enne vaja korralik plastik lülitile teha.
Sammuti on nüüd taastatud kapoti hinged:
Tiftid asendatud nüüd seliste poltidega:
Peale kõike nokitsemist saatsin isa Ladaga ka vanavanemate päeva üritusele Maanteemuuseumisse. Auto pidas ka selle sõidu ilusti vastu.
Lisaks kohtus auto sellel Lõuna-Eesti tiirul ka oma aja sõpradega.
Lõpuks sai mul villand vanast tulede lülitist, mis kõige oma olemusega nägi välja nagu kasvaja:
Uueks lülitiks sai valitud VW grupi lüliti. Põhjuseks udutulede lülitamise võimalus. Vana lüliti ümbrisest eraldasin taas 07-me kõlariresti ja ajutiselt mugavdasin seda VW lüliti järgi. Ühe varuosa ärimehe käest on saada ka kõlarirestid, millest ühest plaan korralik tükk teha lülitit hoidma.
Ilmselt tuleb midagi ette võtta ka lüliti valgusega. Ülejäänud valged väljaarvatud maki nupud, mis on punased. Idees on olnud ka muude nupude punaseks tegemine, ainult maki ekraan ja näidikud jääksid valged. Eks tulevik näeb. Enne vaja korralik plastik lülitile teha.
Sammuti on nüüd taastatud kapoti hinged:
Tiftid asendatud nüüd seliste poltidega:
Peale kõike nokitsemist saatsin isa Ladaga ka vanavanemate päeva üritusele Maanteemuuseumisse. Auto pidas ka selle sõidu ilusti vastu.
Lisaks kohtus auto sellel Lõuna-Eesti tiirul ka oma aja sõpradega.
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Septembri keskpaigas möödus viis aastat sellest, kui koos Tapa külastusega sai väisatud ka Rakvere ja kasutajat Ivar7. Plaaniks siis oli osta oma Ladale punane export 07-me sisu. Sõit kulges sinna kahekohalise autoga, et vajalik kraam kohe Ladasse ära mahutada. Teekond Pärnumaalt Rakverre oli piisavalt pikk, et vahepeal oli Ivar sisu maha müüdud. Nii ei jäänduki mul muud üle kui osta vasak tagumine turvavöö ja see...:
Käigukangi nupp viiesele kastile aitas neljasel kastil käike vahetada väga mugavalt:lol. Eile oli see hetk kui summuti lekete kõrvaldamine lõppes käigukasi vahetusega ja alla sai pandud siit foorumist juuli lõpus ostetud viiene käigukast. Nüüd on midagi käigukangil näidatud skeemilt valida ka.
Antud käigukast erineb normaalsusest kolme asja poolest: Esiteks, käigukasti padi on neljase kasti oma; teiseks, tihendid lekivad; kolmandaks, kolmas käik alla vahetades ragiseb.
Käigukastis sai ära vahetatud õli. 1,3 liitri asemel, mis Lada raamat väitis tehase normiks, valasin kasti 1,5l. Peaks piisama?
Järgmiseks tuleks läbida kuujagu testkilomeetreid ja kast uuesti alt ära võtta ja remontima hakata. Tihendite vahetus ei tundu ületamatu taistus, kuid kolmanda käigu sünkronisaatorite vahetus võib osutuda keeruliseks. On kellelgi kogemusi, palju selline remont maksma võib minna?
Natuke ka eile testitud numbritest:
0-100km/h: 19,7sek
Max kiirus: 150 km/h
Max kiirus saavutatud neljanda käiguga, viienda käiguga polnud kiirusekasv väga nobe. Kiirendamise asja peab veel harjutama, palju tihendis kinni, ilmselt saaks ka kiiremini kui käiguvahetust premini ajastada.
Käigukangi nupp viiesele kastile aitas neljasel kastil käike vahetada väga mugavalt:lol. Eile oli see hetk kui summuti lekete kõrvaldamine lõppes käigukasi vahetusega ja alla sai pandud siit foorumist juuli lõpus ostetud viiene käigukast. Nüüd on midagi käigukangil näidatud skeemilt valida ka.
Antud käigukast erineb normaalsusest kolme asja poolest: Esiteks, käigukasti padi on neljase kasti oma; teiseks, tihendid lekivad; kolmandaks, kolmas käik alla vahetades ragiseb.
Käigukastis sai ära vahetatud õli. 1,3 liitri asemel, mis Lada raamat väitis tehase normiks, valasin kasti 1,5l. Peaks piisama?
Järgmiseks tuleks läbida kuujagu testkilomeetreid ja kast uuesti alt ära võtta ja remontima hakata. Tihendite vahetus ei tundu ületamatu taistus, kuid kolmanda käigu sünkronisaatorite vahetus võib osutuda keeruliseks. On kellelgi kogemusi, palju selline remont maksma võib minna?
Natuke ka eile testitud numbritest:
0-100km/h: 19,7sek
Max kiirus: 150 km/h
Max kiirus saavutatud neljanda käiguga, viienda käiguga polnud kiirusekasv väga nobe. Kiirendamise asja peab veel harjutama, palju tihendis kinni, ilmselt saaks ka kiiremini kui käiguvahetust premini ajastada.
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Oskad Walter ehk soovitada ettevõtet või isikut, kes käigukaste remondib ehk Lada kastiga hakkama saab?
Kui ise sellega tegeleks vahetaks ilmselt need tükid ära aga samas muud anomaaliad, mis kastis esinevad jääksid tähelepanuta kuna lihtsalt ei tea mida veel vaatama peaks. Mõistlikum on lasta kellelgi üle vaadata.
Ise olen positiivselt üllatunud, et kast ei ulu.... veel .
Kui ise sellega tegeleks vahetaks ilmselt need tükid ära aga samas muud anomaaliad, mis kastis esinevad jääksid tähelepanuta kuna lihtsalt ei tea mida veel vaatama peaks. Mõistlikum on lasta kellelgi üle vaadata.
Ise olen positiivselt üllatunud, et kast ei ulu.... veel .
- ToM
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1066
- Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
- Asukoht: Kohila/Tallinn
- Autod: 2107, 2101
Tundub et sul on käed õiget pidi otsas, miks mitte ise asi kätte võtta. Midagi ulmet ei ole. Aga http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid213326
m'kay
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Käigukasti puhul pole küsimus näppudes, vaid teadmistes, mida käigukasti lahti võttes jälgima või kontrollima peab lisaks hetkel avastatud puudustele. Käigukasti küsimust enne kevadet lahendama ei hakka. kevadeks jäävad mõned teised ideed ka.
Kuna talv läheneb suure kiirusega tuleb hakata mõtlema Lada talvekorterisse sättimise peale. Kuna hooaeg hakkab lõppema ja pole sellest hooajast veel passipilte sai seda puudust neljapäeval likvideeritud ning mõned klõpsud pimedas Tallinnas tehtud. Olympuse kaameraga juba kaks aastat harjutanud aga päris sinasõbraks pole sellega veel saanudki.
Kuna talv läheneb suure kiirusega tuleb hakata mõtlema Lada talvekorterisse sättimise peale. Kuna hooaeg hakkab lõppema ja pole sellest hooajast veel passipilte sai seda puudust neljapäeval likvideeritud ning mõned klõpsud pimedas Tallinnas tehtud. Olympuse kaameraga juba kaks aastat harjutanud aga päris sinasõbraks pole sellega veel saanudki.
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Pimedad talveõhtud annavad mõtetele aluse. Kui mitte midagi tarka teha pole siis võib ju lollustega tegeleda
Seekord jäid ette tagatuled, esmalt küll mitte Lada omad kuid sealt arenes mõte edasi. Sai ühel õhtul sõbra tööjuures aega veedetud, kui tema oma BMW tagatuledest vett taga ajas. Erinevalt temast ei huvitanud mind vesi tules vaid see...
Sirgete triipudega luugituled köitsid sellel hetkel minu tähelepanu, hakkasin neid igalpool ka koheselt rohkem nägema. Aina enam hakkas mind huvitama nende ehitus ja kui kerge neid modifitseerida on. Kogu mõtlemine ja vaagimine tippnes sellega, kui seadsin sammud BMW lammutuse ja tõin sealt endale ühe paari katkise klaasiga E39 touringu luugitulesid.
Sellised tuled leiti mulle mängleva kergusega. Parema poolse tule auto ikka oli alles elu näinud- klaas tuhm, auguga ja paksult soppa täis. Selliste LED tuledega E39-st on mul ikka olnud arusaam, et tegemist on kalli, korralikult varustatud sõidukiga, millest omanik hoolib ja mida ei retsita ning tavaliste hõõglampidega tuled tavalistel "tööautodel"- kuid inimesi igasuguseid. Vasaku poole tuli oli nn müügiks letil sellel oli pisike defekt klaasil, aga muidu kaugeltvaadelduna täitsa viisakas.
Ega minagi nendele tuledele ei halastanud, parempoolsest tulest sain jagu ainult näpitsaid kasutades, kuna klaas oli aja jooksul nii muredaks läinud. Alustasin kehvemas seisukorras tulest, et õrnalt avastada, kuidas lamp tehtud ja kuidas endale vajalik osa sealt tervelt kätte saada.
Tuli tundub oma ehituselt väga lihtne. Pole hõõglampidega varianti lahanud aga korpus, mis jäi järgi LED moodul eemaldamisest sobiks ka hõõglambi jaoks, lisada vaid reflektor ja pessa pirn sisse keerata. Korpus isegi seest pooleldi hõbedaseks võõbatud.
Sammuti ei tasu unistada BMW omanikel selliste LED tulede remontimisest, klaas ja korpus on nii kokku sulatatud, et laiali lõhkumata neid pirne kätte ei saa. Kellel väga suur soov mittetöötav pirn välja vahetada siis aitaks, kui auk lõigata pirnide taha korpusesse ja pirnid välja sikutada. Luugitulede pirnid asuvad numbrimärgi poolses otsas.
Kogu seda ääretulede kompotti toidab ühes tules neli pirni, mille valgus levib mööda läbipaistvaid plastikpulkasid. Pulgad on pealtpoolt ümarad ja altpoolt ristipidi sakkidega, mis moodustavad pealtvaadates triibud.
Kuidas kogu see eelnev lugu sobitub Ladaklubisse?
Mõte number üks:
Kuna Lada tuleklaas on seest reljeefne siis esmaseks plaaniks on panna moodul võimalikult lähedale klaasile, et jooned oleksid visuaalselt ka ilusad ja sirged. Ainuke moodus seda teha on kogu komplekt koos pirnidega mahutada süvendisse tagatule osas vastasel juhul jääks moodul helkuri taha kandma. Mõeldud-tehtud sai saag sisse löödud ja moodul lühemaks saetud. Sammuti tuli ülemist riba lõigata lühemaks, kuna tuleklaasi kinnitus polt asub samas kohas.
Järgnes palju katsetusi, kuidas kinnitada moodul, nii et oleks klaasile võimalikult lähedal. Ainukese lahendusena antud olukorras tundus mooduli kinnitamine klaasi külge.
Kogu selle tegutsemise juures avastasin, et nüüd valgustatud 05-e tagatule osa on sama väike kui 07-l. Ja see ei täida eesmärki, miks ehitada 05-e tulesid. 05-e tulede eeliseks see, et tagatule osa on suurem kui 07-l ja tulede elemendid paiknevad huvitavamalt. 07-le aga on võimalik osta valge suunaga tagatuled. Sellistes tuledes paistaksid LED pulgad palju selgemalt välja.
Katsetuste jaoks kasutan hetkel selle auto algseid tagatuleklaase ja nende välimus on ka vanusele kohane- tuhmunud. Läbi tuhmunud klaasi hajub ka valgusvihk. Parema ettekujutuse saamiseks poleerisin klaasipinnad.
Vasaku tule klaas poleeritud parem originaal.
Poleerimiseks kasutasin samu vahendeid kui 2009 mil reflektorid said seest mustaks värvitud. Järgmine etapp on eluskatsed autoga.
Parem originaal, vasak kohendatud versioon.
Vasak tuli valmis, puudused teada hea pinnas tegemaks teine tuli paremini. Kogu protsess algab sealt kust teinegi, LED mooduli kätte saamine BMW tulest. Kuna selles tules konkreetset auku polnud sai see tekitatud.
Ja jätkatud näpitsatega ettevaatlikult tükkide eemaldamisega. Kuni moodul oli eraldiseisvana laual. Teisel tulel lähtusin sellest, et pulgad peavad paistma maksimaalse pikkusega. Selleks tuleb pirnidega ots varjata helkuri taha ja lõigata ära reflektorist pool, et sinna sisse uputada moodul. Ainukene lõige, mis moodulist tegin oli klaasi kinnituspoldi juurest väike kuubik, analoogselt teisele poolele. Helkuri taha jääva osa katsin musta, valgust mitte läbilaskva kilega.
Järgmiseks tuleb leida uued 05-e tuleklaasid ja teha juba soetatud 07-me klaasidest GTA eeskujul valge suunaga 05-e tagatuled. Teiseks tuleb ära lihvida tagatule sektorist hajuti "mummud", et pulkade valgus oleks ühtlane terve tule osas ja ei moonutaks. Lihvimine saab olema huvitav protsess, mis ideepoolest peaks lõppema selle tillukese seksiooni poleerimisega seest poolt. Kui suunatule saab valgeks tuleb asendada ka mustad reflektorid valgetega. Ja tuleb uuesti külastada BMW lammutust, et ka mõte number üks teha parema poole järgi.
Niipalju siis tuledest. Nädalavahetus oli ka selle talve teine vanuri jalutamise päev peale suvehooaja lõppu oktoobris. Käivitus kergelt- salong sai korraks ikka väga soojaks aetud. Sammuti sai auto ka kaameraette seatud. Viimane kord nägi see auto lund 2012/2013 aasta talvel.
Rohket lund!
Seekord jäid ette tagatuled, esmalt küll mitte Lada omad kuid sealt arenes mõte edasi. Sai ühel õhtul sõbra tööjuures aega veedetud, kui tema oma BMW tagatuledest vett taga ajas. Erinevalt temast ei huvitanud mind vesi tules vaid see...
Sirgete triipudega luugituled köitsid sellel hetkel minu tähelepanu, hakkasin neid igalpool ka koheselt rohkem nägema. Aina enam hakkas mind huvitama nende ehitus ja kui kerge neid modifitseerida on. Kogu mõtlemine ja vaagimine tippnes sellega, kui seadsin sammud BMW lammutuse ja tõin sealt endale ühe paari katkise klaasiga E39 touringu luugitulesid.
Sellised tuled leiti mulle mängleva kergusega. Parema poolse tule auto ikka oli alles elu näinud- klaas tuhm, auguga ja paksult soppa täis. Selliste LED tuledega E39-st on mul ikka olnud arusaam, et tegemist on kalli, korralikult varustatud sõidukiga, millest omanik hoolib ja mida ei retsita ning tavaliste hõõglampidega tuled tavalistel "tööautodel"- kuid inimesi igasuguseid. Vasaku poole tuli oli nn müügiks letil sellel oli pisike defekt klaasil, aga muidu kaugeltvaadelduna täitsa viisakas.
Ega minagi nendele tuledele ei halastanud, parempoolsest tulest sain jagu ainult näpitsaid kasutades, kuna klaas oli aja jooksul nii muredaks läinud. Alustasin kehvemas seisukorras tulest, et õrnalt avastada, kuidas lamp tehtud ja kuidas endale vajalik osa sealt tervelt kätte saada.
Tuli tundub oma ehituselt väga lihtne. Pole hõõglampidega varianti lahanud aga korpus, mis jäi järgi LED moodul eemaldamisest sobiks ka hõõglambi jaoks, lisada vaid reflektor ja pessa pirn sisse keerata. Korpus isegi seest pooleldi hõbedaseks võõbatud.
Sammuti ei tasu unistada BMW omanikel selliste LED tulede remontimisest, klaas ja korpus on nii kokku sulatatud, et laiali lõhkumata neid pirne kätte ei saa. Kellel väga suur soov mittetöötav pirn välja vahetada siis aitaks, kui auk lõigata pirnide taha korpusesse ja pirnid välja sikutada. Luugitulede pirnid asuvad numbrimärgi poolses otsas.
Kogu seda ääretulede kompotti toidab ühes tules neli pirni, mille valgus levib mööda läbipaistvaid plastikpulkasid. Pulgad on pealtpoolt ümarad ja altpoolt ristipidi sakkidega, mis moodustavad pealtvaadates triibud.
Kuidas kogu see eelnev lugu sobitub Ladaklubisse?
Mõte number üks:
Kuna Lada tuleklaas on seest reljeefne siis esmaseks plaaniks on panna moodul võimalikult lähedale klaasile, et jooned oleksid visuaalselt ka ilusad ja sirged. Ainuke moodus seda teha on kogu komplekt koos pirnidega mahutada süvendisse tagatule osas vastasel juhul jääks moodul helkuri taha kandma. Mõeldud-tehtud sai saag sisse löödud ja moodul lühemaks saetud. Sammuti tuli ülemist riba lõigata lühemaks, kuna tuleklaasi kinnitus polt asub samas kohas.
Järgnes palju katsetusi, kuidas kinnitada moodul, nii et oleks klaasile võimalikult lähedal. Ainukese lahendusena antud olukorras tundus mooduli kinnitamine klaasi külge.
Kogu selle tegutsemise juures avastasin, et nüüd valgustatud 05-e tagatule osa on sama väike kui 07-l. Ja see ei täida eesmärki, miks ehitada 05-e tulesid. 05-e tulede eeliseks see, et tagatule osa on suurem kui 07-l ja tulede elemendid paiknevad huvitavamalt. 07-le aga on võimalik osta valge suunaga tagatuled. Sellistes tuledes paistaksid LED pulgad palju selgemalt välja.
Katsetuste jaoks kasutan hetkel selle auto algseid tagatuleklaase ja nende välimus on ka vanusele kohane- tuhmunud. Läbi tuhmunud klaasi hajub ka valgusvihk. Parema ettekujutuse saamiseks poleerisin klaasipinnad.
Vasaku tule klaas poleeritud parem originaal.
Poleerimiseks kasutasin samu vahendeid kui 2009 mil reflektorid said seest mustaks värvitud. Järgmine etapp on eluskatsed autoga.
Parem originaal, vasak kohendatud versioon.
Vasak tuli valmis, puudused teada hea pinnas tegemaks teine tuli paremini. Kogu protsess algab sealt kust teinegi, LED mooduli kätte saamine BMW tulest. Kuna selles tules konkreetset auku polnud sai see tekitatud.
Ja jätkatud näpitsatega ettevaatlikult tükkide eemaldamisega. Kuni moodul oli eraldiseisvana laual. Teisel tulel lähtusin sellest, et pulgad peavad paistma maksimaalse pikkusega. Selleks tuleb pirnidega ots varjata helkuri taha ja lõigata ära reflektorist pool, et sinna sisse uputada moodul. Ainukene lõige, mis moodulist tegin oli klaasi kinnituspoldi juurest väike kuubik, analoogselt teisele poolele. Helkuri taha jääva osa katsin musta, valgust mitte läbilaskva kilega.
Järgmiseks tuleb leida uued 05-e tuleklaasid ja teha juba soetatud 07-me klaasidest GTA eeskujul valge suunaga 05-e tagatuled. Teiseks tuleb ära lihvida tagatule sektorist hajuti "mummud", et pulkade valgus oleks ühtlane terve tule osas ja ei moonutaks. Lihvimine saab olema huvitav protsess, mis ideepoolest peaks lõppema selle tillukese seksiooni poleerimisega seest poolt. Kui suunatule saab valgeks tuleb asendada ka mustad reflektorid valgetega. Ja tuleb uuesti külastada BMW lammutust, et ka mõte number üks teha parema poole järgi.
Niipalju siis tuledest. Nädalavahetus oli ka selle talve teine vanuri jalutamise päev peale suvehooaja lõppu oktoobris. Käivitus kergelt- salong sai korraks ikka väga soojaks aetud. Sammuti sai auto ka kaameraette seatud. Viimane kord nägi see auto lund 2012/2013 aasta talvel.
Rohket lund!
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Lumi sulab ja sajab, kuid ega kevad enam mägedetaga pole. Natuke on pimedad talveõhtud asja edasi aidanud arendada. Panen vahekokkuvõtteks kirja, mõned avastused ja sooritused.
Esmalt siis tagatuledest ja nende ümbertegemise võimalikkusest. Valge suunatulega 05-e tagatuleklaasid 07-me tuleklaasidest on keeruline ülesanne mitmel põhjusel. Esiteks on 05-e suunatule nurk teravam kui 07-me tagurpidikäigutule nurk, seda sellepärast et 05 ja 07-e tagatuleklaasid pole ristkülikud vaid rombi laadsed nelinurgad. Teiseks on 05-e suunatule osa suurem kui 07-me tagurpidikäigutule osa.
Pildil näha 05-e suunatule jooned 07-me tagatule klaasil.
Põhimõtteliselt on võimalik selline ümberehitus, kui lakkida puudujääv osa 05-e tagurdus tule juures punaseks.
Selline pool pidune leiutis ei sobi üldse, kuna sellisel juhul ei klapi reflektorite asukohad tuleklaasil olevate seksioonide asukohtadega. Netiavarustes kolades, leidub pilte enam-vähem sobilikest valge ja punasega tagatuleklaasidest 07-me tuledele. Tavaliste tuuning tuledega võrreldes on väljanägemine originaal tuledega sarnasem, justkui oleks "facelift" 07-me tuled.
Valge klaasiga suunatulede vaimus olen leidnud ka erinevad toonivad pirnikatted.
Pildil kujutatud on pärit Ford Sierra MK3 tuledest. Vasak ja keskmine pärinevad tagatulest ja parem aga esimesest suunatulest. Tegin ka tagumise suunatule pirniga loomkatse, värvides selle kroom spreiga hõbedaseks. Testimiseks kasutasin 07-me tagurpidikäigu tule seksiooni.
Loomkatse tulemus sai väga hea. Mind häirib kui kollane pirn kumab valge klaasiga suunatule lahtris. Kollase pirnikattega kaob kumamise probleem ja kollase pirni leidmise mure, kuna saab kasutada tavalise sokkliga valgeid pirne. Nüüd jääb vaid oodata kui kasutaja Vahurke leiab Venemaa avarustest mulle soovitud klaasid.
Järgmiseks eesmärgiks sai võetud udutulede tööle sättimine VW lülitiga. Seda selliselt, et ka märgulambid süttiksid ja kustuksid õigeaegselt. Lüliti ise sai paigaldatud 2015 suvel Opeli lüliti asemele.
Esmalt tuli korrekseks saada märgulampide juhtmestik, mis algul nägi välja selline... hull seapesa .
Asendasin klaaskiud plaadi trükkplaadiga, et parandada ühenduste vastupidavust. Pistikust tulevad juhtmed jootsin trükkplaadile ja hiljem lisasin seest poolt lintkaabli õiged otsad vastavatesse juhtmeotstesse. Lõpptulemus sai viisakam, kui kunagi varem.
2016 ja 2013 versioonid
Enda kaitseks võib niipalju öelda, et esimene variant sai kiirelt trükkplaadi puuduses tehtud. Samas on puudunud ka teadmised selliste toodete olemasolust ja et neid lihtinimesel osta võimalik on. Ehk nüüd peab väntsutamistele paremini vastu.
Koos trükkplaadi vahetamisega lõin lahku ka suunatuled, et tulevikus need eraldi vilkuma saada ja ühendasin udutulede juhtmed pistikuga. Udutulede lüliti paneb nüüd põlema kõik vajalikud ikoonid märgulampides.
Minu üllatuseks vahetub lülitil esimeste udutulede ikooni värv, kuid tagumise udutule ikoonil mitte.
Üks mõte seoses lammutamisega tekkis, et lähitulede märgulamp võiks süttida alles siis, kui lähituled põlevad. Pole suurt kasu, kui märgulamp süttib koos armatuuri valgustusega. Sellele murele peab vastust auto juhtmestikust otsima- kodus lauataga seda vastust ei leia.
Kui kõik ikoonid ja asjad töötava, oli paras hetk laiali lammutada tuledelüliti ja vahetada ära taustavalgustuse pirnid. Kuna ülejäänud autos on nuppudel valge valgustus. Oomipoest hankisin sooja valge värvusega pirnid. Led pirnid osutusid liiga võimsateks ja lüliti nupp hakkas valgust läbi kumama. Originaaliks jäänud esimeste udutulede ikooni roheline tekkitas mulje nagu nupu valgustus kustub udutulesid lülitades. Pirnide valgustugevuste erinevus jättis sellise mulje. Pirnidele panin valguse kahandamiseks peale valgest elektriteibist tükid. Sammuti värvisin matt musta värviga üle ka lüliti küljed. Probleemid lahendatud!
Viimaseks etapiks sai seekord siis uue hoidiku tegemine lülitile. Sellest teemast võib igasuguseid variante leida .
Ajalugu mäletab sellist:
Seekord sai uue elu kanalisatsiooni toru:
Viimast lihvi oli kõige mõnusam anda trelli otsas tiirlevana, selliselt sai liivapaberiga asjale soovitud kuju antud ning hiljem vesilihviga karestatud.
Parima tulemuse saavutamiseks sai hangitud terve kõlarirest. Sellesse õige kujuga augu saamiseks lõikasin toru algul kaugemalt nurga alla ja selle järgi joonistasin maarliteibiga kaetud restile õige kujuga augu.
Peale toru kolmekordset värvimist nägi komplekt välja selline:
Varsti saab ka proovida, kas toode soovitud auku sobib
Suure kevade ootuses on ka esimesest aprillist liikluskindlustus tehtud. Ehk selleks ajaks sool kadunud ja Lada hooaeg võib kevadekuulutamisega alata.
Esmalt siis tagatuledest ja nende ümbertegemise võimalikkusest. Valge suunatulega 05-e tagatuleklaasid 07-me tuleklaasidest on keeruline ülesanne mitmel põhjusel. Esiteks on 05-e suunatule nurk teravam kui 07-me tagurpidikäigutule nurk, seda sellepärast et 05 ja 07-e tagatuleklaasid pole ristkülikud vaid rombi laadsed nelinurgad. Teiseks on 05-e suunatule osa suurem kui 07-me tagurpidikäigutule osa.
Pildil näha 05-e suunatule jooned 07-me tagatule klaasil.
Põhimõtteliselt on võimalik selline ümberehitus, kui lakkida puudujääv osa 05-e tagurdus tule juures punaseks.
Selline pool pidune leiutis ei sobi üldse, kuna sellisel juhul ei klapi reflektorite asukohad tuleklaasil olevate seksioonide asukohtadega. Netiavarustes kolades, leidub pilte enam-vähem sobilikest valge ja punasega tagatuleklaasidest 07-me tuledele. Tavaliste tuuning tuledega võrreldes on väljanägemine originaal tuledega sarnasem, justkui oleks "facelift" 07-me tuled.
Valge klaasiga suunatulede vaimus olen leidnud ka erinevad toonivad pirnikatted.
Pildil kujutatud on pärit Ford Sierra MK3 tuledest. Vasak ja keskmine pärinevad tagatulest ja parem aga esimesest suunatulest. Tegin ka tagumise suunatule pirniga loomkatse, värvides selle kroom spreiga hõbedaseks. Testimiseks kasutasin 07-me tagurpidikäigu tule seksiooni.
Loomkatse tulemus sai väga hea. Mind häirib kui kollane pirn kumab valge klaasiga suunatule lahtris. Kollase pirnikattega kaob kumamise probleem ja kollase pirni leidmise mure, kuna saab kasutada tavalise sokkliga valgeid pirne. Nüüd jääb vaid oodata kui kasutaja Vahurke leiab Venemaa avarustest mulle soovitud klaasid.
Järgmiseks eesmärgiks sai võetud udutulede tööle sättimine VW lülitiga. Seda selliselt, et ka märgulambid süttiksid ja kustuksid õigeaegselt. Lüliti ise sai paigaldatud 2015 suvel Opeli lüliti asemele.
Esmalt tuli korrekseks saada märgulampide juhtmestik, mis algul nägi välja selline... hull seapesa .
Asendasin klaaskiud plaadi trükkplaadiga, et parandada ühenduste vastupidavust. Pistikust tulevad juhtmed jootsin trükkplaadile ja hiljem lisasin seest poolt lintkaabli õiged otsad vastavatesse juhtmeotstesse. Lõpptulemus sai viisakam, kui kunagi varem.
2016 ja 2013 versioonid
Enda kaitseks võib niipalju öelda, et esimene variant sai kiirelt trükkplaadi puuduses tehtud. Samas on puudunud ka teadmised selliste toodete olemasolust ja et neid lihtinimesel osta võimalik on. Ehk nüüd peab väntsutamistele paremini vastu.
Koos trükkplaadi vahetamisega lõin lahku ka suunatuled, et tulevikus need eraldi vilkuma saada ja ühendasin udutulede juhtmed pistikuga. Udutulede lüliti paneb nüüd põlema kõik vajalikud ikoonid märgulampides.
Minu üllatuseks vahetub lülitil esimeste udutulede ikooni värv, kuid tagumise udutule ikoonil mitte.
Üks mõte seoses lammutamisega tekkis, et lähitulede märgulamp võiks süttida alles siis, kui lähituled põlevad. Pole suurt kasu, kui märgulamp süttib koos armatuuri valgustusega. Sellele murele peab vastust auto juhtmestikust otsima- kodus lauataga seda vastust ei leia.
Kui kõik ikoonid ja asjad töötava, oli paras hetk laiali lammutada tuledelüliti ja vahetada ära taustavalgustuse pirnid. Kuna ülejäänud autos on nuppudel valge valgustus. Oomipoest hankisin sooja valge värvusega pirnid. Led pirnid osutusid liiga võimsateks ja lüliti nupp hakkas valgust läbi kumama. Originaaliks jäänud esimeste udutulede ikooni roheline tekkitas mulje nagu nupu valgustus kustub udutulesid lülitades. Pirnide valgustugevuste erinevus jättis sellise mulje. Pirnidele panin valguse kahandamiseks peale valgest elektriteibist tükid. Sammuti värvisin matt musta värviga üle ka lüliti küljed. Probleemid lahendatud!
Viimaseks etapiks sai seekord siis uue hoidiku tegemine lülitile. Sellest teemast võib igasuguseid variante leida .
Ajalugu mäletab sellist:
Seekord sai uue elu kanalisatsiooni toru:
Viimast lihvi oli kõige mõnusam anda trelli otsas tiirlevana, selliselt sai liivapaberiga asjale soovitud kuju antud ning hiljem vesilihviga karestatud.
Parima tulemuse saavutamiseks sai hangitud terve kõlarirest. Sellesse õige kujuga augu saamiseks lõikasin toru algul kaugemalt nurga alla ja selle järgi joonistasin maarliteibiga kaetud restile õige kujuga augu.
Peale toru kolmekordset värvimist nägi komplekt välja selline:
Varsti saab ka proovida, kas toode soovitud auku sobib
Suure kevade ootuses on ka esimesest aprillist liikluskindlustus tehtud. Ehk selleks ajaks sool kadunud ja Lada hooaeg võib kevadekuulutamisega alata.
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Samalajal kui ülejäänud Ida-Virumaal kevadet kuulutasid siis mina üritasin oma autot talvekorterist kätte saada. Talve jooksul oli sinna palju kraami kogunenud ja need esemed tulid nüüd ümberpaigutada. tänu sellele kraamile jäi ka Ida-Virumaa reis minujaoks ära.
Peale kraami ümberkantimist nägi auto üle pika aja jälle päevavalgust. Kevad käes! Külge kruvisin ka uued tagatuleklaasid. Otsus langes siiski 05-e tuleklaasidele, mille sees 2009 mustaks värvitud reflektorid.
Pildil vasak uus ja parem vana:
Veel tuleb sooja veega tihendid pehmeks ajada ja uuesti klaasid ette panna. hetkel hoiab tihend eemale mõnest küljest.
Seekord algas hooaeg siis 2 kuud varem kui eelmine aasta
Peale kraami ümberkantimist nägi auto üle pika aja jälle päevavalgust. Kevad käes! Külge kruvisin ka uued tagatuleklaasid. Otsus langes siiski 05-e tuleklaasidele, mille sees 2009 mustaks värvitud reflektorid.
Pildil vasak uus ja parem vana:
Veel tuleb sooja veega tihendid pehmeks ajada ja uuesti klaasid ette panna. hetkel hoiab tihend eemale mõnest küljest.
Seekord algas hooaeg siis 2 kuud varem kui eelmine aasta
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Ladaga sõitmine tähendab ka pidevat järgi aitamist. Tegemist vajavad nii tehnilised kui ka iseenda tekitatud probleemid.
Üks enda tekitatud probleem on udutuled, kellele krt neid vaja on... ei aita nad kaasa isegi paremale nähtavusele udus, rääkimata pimedas sõitmisest. Endal pole veel õnnestunud omada esimeste udutuledega autot, kuid kui olen kasutanud kellegi sõidukit millel on udutuled siis udutuled+ääretuled on muhe sõita küll
Sellel samal põhjusel sai ka talvel uus tulede lüliti tehtud ja sätitud samme Ladale udutulede lisamiseks. Talvel ostsin ka volga original udutuled, kuna need kandilised tuled sobivad Kandilisele 05-le väga hästi.
Erinevaid asukohti katsetades sai selgeks, et tuledele tuleb teha astmeline kronstein, et peita kinnituspolt stange taha.
Lõpuks jäi valikusse variant, kus udutulede välimine serv on ühel joonel põhitulede sisemise servaga. Heameelega oleks vältinud udutulede ja numbrimärgi kokku sattumist. Kuid siis poleks saanud pukseerimise aasa kasutada. Kronsast hetkel pilti pole- nagunii tuleb veel korra lahti võtta ja hoidik ära värvida. Vastasel juhul hakkavad roostenired mööda tuld alla jooksma.
Juhtmed vedasin parema logari pealt ning relee asub armatuuri all lisakaitsmekarbi (peale aku pagasiruumi kolimist on lisaks tava kaitsmeplokile kaasistuja jalgade juures ka 10 kahvelkaitsme pesaga kaitsmeplokk) kõrval.
Ja sellised need siis jäid:
Ja lüliti omal kohal ning kõik vajalikud tuledega seonduvad märgulambid töötavad.
Kuna see tekst siin on endale ka "user manualiks" et oleks vaadata lugeda, kus mis juhe või relee asub- siis armatuuri all on tänaseks kokku kolm releed. Esimesena leidis koha viimase üldise juhtmestiku korrastamise ajal kindalaeka all juhtmekimbu küljes pagasiluugi avamise relee. Peale seda sai lisatud heli- ja antennivõimendi automaatse lülitamise relee, mille kinnitasin armatuurlaua parempoolse poldi alla laeka sahtli taha. Edaspidi tuleks leida teiste lisaseadmete releedele ja kaitsmetele korrapärasem koht. Automaailmas on kasutatud selleks tagumise istme alust ruumi. Seda vaatab siis kui aeg käes.
Järgmiseks sai ette võetud tehnika järjekordne korrastus ja hooldus. Sellest hetkest kui said alla laiendatud veljed on kogunud vasak esimene velg rohkem klotsitolmu kui parem ja sammuti oli tugevamal pidurdamisel tunda kiskumist vasakule. Nüüd vahetasin parema poole sadula koos silindritega. Ideaalis tuleks teine ka ära vahetada, kuid polnud niipalju silindreid hetkel olemas. Samas vasak sadul ei leki ja liigub korralikult. Ees ka uued klotsid ning pidurdamisel anomaaliaid ei esine enam.
Kevade puhul läks rattalaagritesse ka törts määret ning mootoril vahetasin ära õli ja küünlad. Välja lastud õlist saaks veel mõned kodanikud aasta sõita
15-16.04 nädalavahetus sai tehtud väikene Eesti tiir Ladaga. Reisile vastu läksin originaal ratastega sest läbida tuli ka kruusateid ja velgede rante enam värvida ei viitsi.
21.04 juhtus Ladaga nii:
Lada käis tervisekontrollis ja tervis nii hea, et võib aasta teedel liikuda.
Sama päeva õhtul tabas mind üllatus, klaasipuhastajaid kasutades kustusid tuled- ainult udutuled jäid põlema, kuna nende impulssvool võetud teisest ahelast kui ääretulede oma. Sammuti on aeg-ajalt külastanud anomaalia, kus suunda näidates sureb auto välja. Viimane anomaalia oli harva esinev visiithaigus, tuli ja kadus ning auto kasutamist oluliselt seganud, kuid vihmase ilmaga valida kas tuled või puhas klaas tundus juba liig.
Sümptomid järgmised: klaasipuhastajaid lülitades kustuvad tuled ja klaasipuhastaja ei reageeri. Umbes minuti pärast (kojamehed pole lülitatud asendis) süttivad ääretuled taas iseenesest põlema. Sedasi ma sõitsin vihmase klaasiga 10 km ja järgmisel päeval hakkasin lahkama.
Varasemalt olen suunatulede ja mootori suremise probleemi üritanud kõrvaldada 2013 suvel. Siis vahetasin ära kangisüsteemi ja juhtmestiku roolisamba ümbert, kuna rooliliigendid armastavad selle kimbu rüüd läbi kulutada. Vahetus ei andnud märgatavaid tulemusi ja viga kordus edaspidi.
Mis võib viga olla, käivitad auto, lülitad sisse suunatule ja auto sureb välja. Käivitad uuesti lülitad suunatule sisse ja auto ei sure välja . Hüpotees nr2 süütelukupõhi vajab vahetust!
Oma kodustest varudest leidsin kaks süütelukupõhja. Võrreldes sellega, mis ma oma Ladast välja võtsin (pildil vasak) olid need mõneti erinevad.
Klemmidepaigutus ei olnud sama ja puudus igasugune tootekood. Testriga piiksutades ja Olkuga konsulteerides sai selgeks, et "valge" plastikuga toode on mulle sobivam.
Originaal tükil oli seitse klemmi asendus tükil kaheksa ja juhtmeid ümbertõstes selgus, et vanal tükil on nr 15/1 ja nr 15/2 kuid varuosal ainult üks nr 15 klemm. Tegin klemmile jagaja, et ei peaks originaal juhtmestikku ära rappima.
Üks mure on sellega, et originaal tükil pole avatud asendis nimetatud klemmid ühendatud. Nüüd jääb vaid üle vaadata, kas see erisus mingeid anomaaliaid põhjustab. Seline lugu siis anomaaliatega, klaasipuhastajad töötavad ja suunatuled töötavad... kaua, seda ei tea.
Armatuur oli juba lahti ja tööriistad väljas, sai ka uuritud põhjuseid, miks tahhomeeter ei tööta. Peale kontaktivaba jagaja paigaldamist pole see töötanud. Foorumist uurides sain nii palju targemaks, et tahokaid on erinevaid ja mingist hetkest on nad kontaktivaba süüte "valmidusega". Kodus vedeles üks 07-me plokk ühendasin selle tahoka enda süsteemi ja oh imet töötab. Enne proovisin ka kondekat vahele panna, kuid tööle ei saanud. 07-me ja 03/06 tahokad on sisemuselt ühesugused, sisu saab ringi tõsta. Minu tahokas on aga ümberehitatud ja osa sisemusest kohendatud raskema seieri järgi. Seega, mina ei pääsenud vaid viie kruvi kinni ja lahti keeramisega. Alles jäi vanast tahokast plastikust osa koos mehhaanikaga. Elektroonika jootsin 07-me omast lahti ja asendasin vana oma tahhomeetris. Peale kõike seda on minu autos nüüd töötav tahhomeeter.
Siit foorumist leiab mõningast kajastamist uste akende alumiste tihendite vahetamine 08 tihendite vastu, kuid tulemusest pole pilti kellelgi. Hakkasin minagi siis aretama 08 tihendeid. Veerenni Lada poes polnud aga vajalikku kogust tihendeid ja müüja pakkus mulle "uuemalli" 05-e tihendeid, nikkel osa must plastik ja tihendiosa puhas kumm klaasi poolt karvane ka veel. Sättisin siis endale komplekti selliselt et välja 08 tihendid ja sisse 05-e uued.
Käisin mitu tiiru ümber auto ja mõistsin, et tulemus on pehmeltöeldes kohutav. Originaal liistude kinnitus punnid, tugevdus ribid ukse sees jms. pani 08 liistud lainetama ja lokkima. Lõpuks läksin seda teed, et komplekteerisin juhipoolse külje 05-e uutest liistudest. Järgi jäänud 08- liistud üritan poes vahetada 05-e liistude vastu ja kaasistuja poolse külje värskete tihendite vastu vahetada. Kurb on see, et kroom ring ümber akende nüüd poolik. Ehk leiab seda ime toodet, mida kaasmaalased oma mersude kaunistamiseks kasutavad ja saab hõbedase triibu ka uutele liistudele.
Isegi uued 05-e liistud vajasid modimist: tihend lõppeb valel kohal, liist liiga pikk- Lada varuosa, mis teha.
Kui seda nõmedat lokkimist 08 tihenditega ei tekiks oleks tegemist väga heade tihenditega, vesi ei pääseks peaaegu üldse ukse sisse. Kui järgmiste keretööde ajal proovida ukseservad siledaks saada, siis ehk prooviks 08 tihendeid uuesti.
Lõpetuseks siis esimesest pesust pilti ka.
Üks enda tekitatud probleem on udutuled, kellele krt neid vaja on... ei aita nad kaasa isegi paremale nähtavusele udus, rääkimata pimedas sõitmisest. Endal pole veel õnnestunud omada esimeste udutuledega autot, kuid kui olen kasutanud kellegi sõidukit millel on udutuled siis udutuled+ääretuled on muhe sõita küll
Sellel samal põhjusel sai ka talvel uus tulede lüliti tehtud ja sätitud samme Ladale udutulede lisamiseks. Talvel ostsin ka volga original udutuled, kuna need kandilised tuled sobivad Kandilisele 05-le väga hästi.
Erinevaid asukohti katsetades sai selgeks, et tuledele tuleb teha astmeline kronstein, et peita kinnituspolt stange taha.
Lõpuks jäi valikusse variant, kus udutulede välimine serv on ühel joonel põhitulede sisemise servaga. Heameelega oleks vältinud udutulede ja numbrimärgi kokku sattumist. Kuid siis poleks saanud pukseerimise aasa kasutada. Kronsast hetkel pilti pole- nagunii tuleb veel korra lahti võtta ja hoidik ära värvida. Vastasel juhul hakkavad roostenired mööda tuld alla jooksma.
Juhtmed vedasin parema logari pealt ning relee asub armatuuri all lisakaitsmekarbi (peale aku pagasiruumi kolimist on lisaks tava kaitsmeplokile kaasistuja jalgade juures ka 10 kahvelkaitsme pesaga kaitsmeplokk) kõrval.
Ja sellised need siis jäid:
Ja lüliti omal kohal ning kõik vajalikud tuledega seonduvad märgulambid töötavad.
Kuna see tekst siin on endale ka "user manualiks" et oleks vaadata lugeda, kus mis juhe või relee asub- siis armatuuri all on tänaseks kokku kolm releed. Esimesena leidis koha viimase üldise juhtmestiku korrastamise ajal kindalaeka all juhtmekimbu küljes pagasiluugi avamise relee. Peale seda sai lisatud heli- ja antennivõimendi automaatse lülitamise relee, mille kinnitasin armatuurlaua parempoolse poldi alla laeka sahtli taha. Edaspidi tuleks leida teiste lisaseadmete releedele ja kaitsmetele korrapärasem koht. Automaailmas on kasutatud selleks tagumise istme alust ruumi. Seda vaatab siis kui aeg käes.
Järgmiseks sai ette võetud tehnika järjekordne korrastus ja hooldus. Sellest hetkest kui said alla laiendatud veljed on kogunud vasak esimene velg rohkem klotsitolmu kui parem ja sammuti oli tugevamal pidurdamisel tunda kiskumist vasakule. Nüüd vahetasin parema poole sadula koos silindritega. Ideaalis tuleks teine ka ära vahetada, kuid polnud niipalju silindreid hetkel olemas. Samas vasak sadul ei leki ja liigub korralikult. Ees ka uued klotsid ning pidurdamisel anomaaliaid ei esine enam.
Kevade puhul läks rattalaagritesse ka törts määret ning mootoril vahetasin ära õli ja küünlad. Välja lastud õlist saaks veel mõned kodanikud aasta sõita
15-16.04 nädalavahetus sai tehtud väikene Eesti tiir Ladaga. Reisile vastu läksin originaal ratastega sest läbida tuli ka kruusateid ja velgede rante enam värvida ei viitsi.
21.04 juhtus Ladaga nii:
Lada käis tervisekontrollis ja tervis nii hea, et võib aasta teedel liikuda.
Sama päeva õhtul tabas mind üllatus, klaasipuhastajaid kasutades kustusid tuled- ainult udutuled jäid põlema, kuna nende impulssvool võetud teisest ahelast kui ääretulede oma. Sammuti on aeg-ajalt külastanud anomaalia, kus suunda näidates sureb auto välja. Viimane anomaalia oli harva esinev visiithaigus, tuli ja kadus ning auto kasutamist oluliselt seganud, kuid vihmase ilmaga valida kas tuled või puhas klaas tundus juba liig.
Sümptomid järgmised: klaasipuhastajaid lülitades kustuvad tuled ja klaasipuhastaja ei reageeri. Umbes minuti pärast (kojamehed pole lülitatud asendis) süttivad ääretuled taas iseenesest põlema. Sedasi ma sõitsin vihmase klaasiga 10 km ja järgmisel päeval hakkasin lahkama.
Varasemalt olen suunatulede ja mootori suremise probleemi üritanud kõrvaldada 2013 suvel. Siis vahetasin ära kangisüsteemi ja juhtmestiku roolisamba ümbert, kuna rooliliigendid armastavad selle kimbu rüüd läbi kulutada. Vahetus ei andnud märgatavaid tulemusi ja viga kordus edaspidi.
Mis võib viga olla, käivitad auto, lülitad sisse suunatule ja auto sureb välja. Käivitad uuesti lülitad suunatule sisse ja auto ei sure välja . Hüpotees nr2 süütelukupõhi vajab vahetust!
Oma kodustest varudest leidsin kaks süütelukupõhja. Võrreldes sellega, mis ma oma Ladast välja võtsin (pildil vasak) olid need mõneti erinevad.
Klemmidepaigutus ei olnud sama ja puudus igasugune tootekood. Testriga piiksutades ja Olkuga konsulteerides sai selgeks, et "valge" plastikuga toode on mulle sobivam.
Originaal tükil oli seitse klemmi asendus tükil kaheksa ja juhtmeid ümbertõstes selgus, et vanal tükil on nr 15/1 ja nr 15/2 kuid varuosal ainult üks nr 15 klemm. Tegin klemmile jagaja, et ei peaks originaal juhtmestikku ära rappima.
Üks mure on sellega, et originaal tükil pole avatud asendis nimetatud klemmid ühendatud. Nüüd jääb vaid üle vaadata, kas see erisus mingeid anomaaliaid põhjustab. Seline lugu siis anomaaliatega, klaasipuhastajad töötavad ja suunatuled töötavad... kaua, seda ei tea.
Armatuur oli juba lahti ja tööriistad väljas, sai ka uuritud põhjuseid, miks tahhomeeter ei tööta. Peale kontaktivaba jagaja paigaldamist pole see töötanud. Foorumist uurides sain nii palju targemaks, et tahokaid on erinevaid ja mingist hetkest on nad kontaktivaba süüte "valmidusega". Kodus vedeles üks 07-me plokk ühendasin selle tahoka enda süsteemi ja oh imet töötab. Enne proovisin ka kondekat vahele panna, kuid tööle ei saanud. 07-me ja 03/06 tahokad on sisemuselt ühesugused, sisu saab ringi tõsta. Minu tahokas on aga ümberehitatud ja osa sisemusest kohendatud raskema seieri järgi. Seega, mina ei pääsenud vaid viie kruvi kinni ja lahti keeramisega. Alles jäi vanast tahokast plastikust osa koos mehhaanikaga. Elektroonika jootsin 07-me omast lahti ja asendasin vana oma tahhomeetris. Peale kõike seda on minu autos nüüd töötav tahhomeeter.
Siit foorumist leiab mõningast kajastamist uste akende alumiste tihendite vahetamine 08 tihendite vastu, kuid tulemusest pole pilti kellelgi. Hakkasin minagi siis aretama 08 tihendeid. Veerenni Lada poes polnud aga vajalikku kogust tihendeid ja müüja pakkus mulle "uuemalli" 05-e tihendeid, nikkel osa must plastik ja tihendiosa puhas kumm klaasi poolt karvane ka veel. Sättisin siis endale komplekti selliselt et välja 08 tihendid ja sisse 05-e uued.
Käisin mitu tiiru ümber auto ja mõistsin, et tulemus on pehmeltöeldes kohutav. Originaal liistude kinnitus punnid, tugevdus ribid ukse sees jms. pani 08 liistud lainetama ja lokkima. Lõpuks läksin seda teed, et komplekteerisin juhipoolse külje 05-e uutest liistudest. Järgi jäänud 08- liistud üritan poes vahetada 05-e liistude vastu ja kaasistuja poolse külje värskete tihendite vastu vahetada. Kurb on see, et kroom ring ümber akende nüüd poolik. Ehk leiab seda ime toodet, mida kaasmaalased oma mersude kaunistamiseks kasutavad ja saab hõbedase triibu ka uutele liistudele.
Isegi uued 05-e liistud vajasid modimist: tihend lõppeb valel kohal, liist liiga pikk- Lada varuosa, mis teha.
Kui seda nõmedat lokkimist 08 tihenditega ei tekiks oleks tegemist väga heade tihenditega, vesi ei pääseks peaaegu üldse ukse sisse. Kui järgmiste keretööde ajal proovida ukseservad siledaks saada, siis ehk prooviks 08 tihendeid uuesti.
Lõpetuseks siis esimesest pesust pilti ka.