20. leht 21-st

Postitatud: 08 Dets 2013 15:18
Postitas overspeed
Tundub, et sai päris soliidne see juhtmete vedamine:



Pilt Pilt Pilt Pilt

Täna söite plaanis pole, seega jääb katsetus homseks.

Postitatud: 08 Dets 2013 20:02
Postitas siim789
Läbisin kah selle sama tee paar aastat tagasi. Tellisin 2107 koodiga MS radika, niiet ilmselt siis täpselt seesama tükk. Natuke aretamist ja külge sai ta sobima:) Vähemalt oma eesmärki täidab ilusti. Suvistel rajapäevadel ei ole jahutusprobleeme olnud.

Postitatud: 09 Dets 2013 14:40
Postitas overspeed
 
overspeed kirjutas: ... seega jääb katsetus homseks.
Toimib kenasti :D

Postitatud: 10 Juun 2014 19:24
Postitas overspeed
Juhtus siis selline lugu:
Söitsin töölt rahulikult kodu poole kui järsku Virtsus hakkas natukse ennem kassasi mootor puterdama ja suri löpuks täitsa välja. Vaba hooga jöudsin 25 m kassani. Käima enam ei lähe, lubab küll kuid puterdab ja tööle ei jää. Egas kedagit, lükkasin masina kassani, ostsin praamipileti ja lükkasin praamisabasse, lahked tsiklimehed tulid ka kohe sabast appi ning pärisid, et kas soov saarele saada. 6 tk neid oli ja lahkelt pakkusid lükkamist praamile. Tänasin kuid leidsin siiski sabast ühe Fiesta kes mind nöus sleppi oli vötma. Praami ülesöidul otsisin viga kuid miskit visuaalset kindlat ei leidnud. Käima läks ka kuid kaua sa seal praamil ikka seda käimas hoiad kontrolliks!? Proovisin siis ise maha söita kuid, alumiselt tekilt ülesse söites, mootor suri just kaldtee ülaosas välja. Stividor viskas tökiskinga ratta-alla ning lükkasid mind kald-tee löpuni, sealt edasi vabahooga sadamaterritooriumile kust Fiesta mo sadama parklasse viis.
Olles seal, rohkem aega uurida, jöudsin selguseni, et kas kondekas jamab vöi süütepool, arvatavasti siiski see esimene, olgugi et ta just sai ta vahetatud.
Kuna kohapeal kumbagi parandada ma ei "oska", helistasin "söbrale" 85 km kaugusel kes lahkelt oli nöus aitama. Sahtlist tal uut kondekat kaasa polnud vötta ... seega sleppis söit koduni.
Kodus vahetasin kondeka uue vasta ning töötas taas.
Vaz-d niigi harv nähtus tänapäeval ja seekord üks vedas veel teist.
Vahepeal pidi sleppija kütet vötma:


Pilt

Postitatud: 10 Juun 2014 22:51
Postitas olaaf
Kui kontaktivaba süüte jaoks eurot ei leia, siis tasub 3-4 kondekat ikka varuks hoida - omal ajal kulus mul neid nagu leiba - põhjus jäi selgusetuks.

Postitatud: 10 Juun 2014 23:02
Postitas overspeed
Kas kontaktivaba süüde on hea vaid kondekast ja kontaktist vabanemiseks vöi on tal ka muid häid omadusi ?
Tegelt pole kunagi selle peale tulnudki, et kontaktivaba peale panna, tea palju see ka raha tahab, peab mandril olles poest uurima minema, oli muudki ammu plaanis osta.
Mul nüüd 1 tagavaraks kaasas kondekas, läeb vist ka seda selgusetuks jääva vea teed, vöi oli eelmine praak.

Postitatud: 10 Juun 2014 23:15
Postitas SexSix
Saarlased on tublid!

Postitatud: 10 Juun 2014 23:52
Postitas inimloom
Variant on ka vaid kondekast vabaneda Vellemani komplektiga K2543. Endal läks koos karbi ja muu mudruga 20 eur ja terve aasta jagu toiminud ilusti. Säraka saab ka natuke vängema- käima läheb paremini, minek parem. Muidugi ka kontaktist vabanemine annab veelgi parema tulemuse. Kontaktivaba jagaja paigaldamine jäi selle taha kinni, et ei osanud toona välja mõelda kuhu kommutaator kinnitada ilma originaalplekki rikkumata. Prioriteedid :P.


Pilt

Postitatud: 11 Juun 2014 00:26
Postitas overspeed
Hmmm ... huvitav mant, saarel pole jälle kuuldudgi (nagu kuulkraanist soojenduskraanigagi).
"Mis meil on mingi veekogu infosuluks vahel vöi ? " (retooriline)

Postitatud: 11 Juun 2014 09:55
Postitas motamees
Kel vene aegsed transistorsüüte jupid saadaval, siis see ka väga töökindel süsteem. Lisaks võimsam säde.

Postitatud: 11 Juun 2014 11:45
Postitas inimloom
Vene transistorsüütega, mida veokatele paigaldati (nimetust enam ei mäleta, pakuti Veerenni poes Tallinnas), pidavat see häda olema, et süütepooli ka vängemat vaja, muidu põletab läbi. Vellemaniga pole ühtegi probleemi olnud, viimast saada oomipoest, ebayst vms. kohast. Endal kinnitatud plekitükiga ühe relee jalaga sama kruvi alla, tööaeg jootmise, karbitöö ja paigaldusega ca. 2h. Parim on see, et kui peaks mingil põhjusel läbi kärssama, siis tõmba jälle juhe poolilt jagajani, kinnita kondensaator tagasi ja sõit jätkub. Isegi kontakti vahe ei pea päris täpselt paigas olema.

Manuali pdf

Postitatud: 11 Juun 2014 13:48
Postitas motamees
 
inimloom kirjutas:... pidavat see häda olema, et süütepooli ka vängemat vaja,...
Seda nüüd hädaks nimetada küll ei oska.
Asja point algabki just süütepoolist, mis on hulga võimsam. Selleks, et kontaktid võimsamale süütepoolile alla ei jääks, aitab neid transistorplokk.

Postitatud: 20 Juun 2014 02:59
Postitas overspeed
 
inimloom kirjutas:Variant on ka vaid kondekast vabaneda Vellemani komplektiga K2543.
Mötlesi et prooviks seda, huvitav "LEGO". Jootetöödega vähemasti nüüd ühelpool, vaja aint kodo paika proovida.

Postitatud: 21 Juun 2014 04:39
Postitas overspeed
Kuna ma ei tea veel, kuhu ma ta kapoti all panen, siis sai juhtmed ikka varuga pikad vöetud:



kondekaalt.jpg-thumb.jpg

Postitatud: 21 Juun 2014 09:39
Postitas allah
Karp on ka kuhu sisse see elektroonika panna?

Ma paigaldasin selle skeemi alumiiniumist karpi ja siis ei olnud seda musta jahutusradiaatorit vaja. Transistor sai vastu karpi kinnitatud ja karp toimib ise jahutajana.

Karbi paigaldasin klaasipesuvedeliku potsiku kronsteini külge.

Postitatud: 22 Juun 2014 02:40
Postitas overspeed
 
allah kirjutas:Karp on ka kuhu sisse see elektroonika panna?
Ei ole. Peab nuputama miskit, muidu läeb talvel jamaks vast.

Postitatud: 19 Juul 2014 23:56
Postitas overspeed
Oi kurja. Esisillal oli kolinat, omal aega ja kohta asjaga tegeleda polnud. Viisin teenindusse ja lasin teha. Heausuliselt sain teenindusest masina ning söitsin Tallinna ära. Kui saarel tagasi siis oh imet ... esirehvid otsas , mölemal ääred ära söönud. Egas nad ometi kokkujooksu valeks jätnud peale pendelhoova vahetust, ju ikka kontrollisid ?
Eksisin, kokkujooks oli 3mm asemel 14 mm :mad:

Re: 2107, Overspeed, 1985

Postitatud: 27 Sept 2017 18:25
Postitas overspeed
3 aastat on söiduk lihtsalt seisnud.
Hoidsin teda söidukorras ja aeg-ajalt käisin ka tiirutamas, et komponendid vajalikud liigutatud saaks, kuid praktilisi söite temaga enam ei teinud.
Kahju oli teda lihtsalt seismas vaadata, seega otsustasin ta loovutada isikule, kes temaga taas söitma hakkas.
Auto läbis tehno-ülevaatuse veatult, alla said uued suverehvid ning liikluses on ta taas.
Kuna uueks omanikuks on mo hea söber, siis vöimalik isegit, et teen möned postitused aeg-ajalt. Aitan teda vahest nöu ja jöuga.

Re: 2107, Overspeed, 1985

Postitatud: 03 Okt 2019 00:43
Postitas overspeed
Poeg hakkas mingi päev rääkima, et tahab Siksi tagasi, sooviks sellega söitma öppida ja hiljem kui load (vanust 13, just see auto ta sünnitusmajast koju töi) siis ka igapäevasöite teha. Ütlesin, et liialt noor veel.

Muidu ta nii jutukas pole, kuid ikka uuesti ja uuesti vöttis teemaks. Nii siis saigi ... 2107 on taas kodus.

Söbra juures oli ta ka mingi aasta umbes seisnud. Poeg pisut ise nokitseb auto kallal, kuid eks esialgu enamus jääb minu kanda ...
Et masin kodusöiduks käima saada, tuli kontaktid puhastada, muidu liikus küll.

Esmalt läksid vahetusse:
- köik membraanid (kütuse pump, kiirendus pump, külmkäivitus).
- Siis uus mootoriöli ja filtrid.
- Vahetada tuli kogu väljalaskesüsteem peale vl kollektorit.
01 taas kodo.jpg
01 taas kodo.jpg (47.24 KiB) Vaadatud 11077 korda
- Taga parem pidurisilinder läks vahetusse, lekkis kolinal. Isereguleeruv, mansette tollele eraldi ei saanud.
- Taha uued klotsid köik 4.
- Karba vist vajab pisut timmimist tühikäigul.
- Kojameeste mootori termokaitse vajas pisut painutamist.
- Uued luuad.

02 pukkidel.jpg
02 pukkidel.jpg (63.17 KiB) Vaadatud 11077 korda
03.jpg
03.jpg (70.21 KiB) Vaadatud 11077 korda
04.jpg
04.jpg (83.67 KiB) Vaadatud 11077 korda
Veel vaja:
- uusi kummimatte salongi
- uusi uksepolstreid
- tagavararatta alus vahetada
- salongisoojendi kraan
... nipetnäpet veel ja vöib ÜV minna, talveks naastud alla ja vöib söita.

Hiljem nokitsemist veelgi:
- pagassi tömberelee ei toimi.
- suveveljed üle värvida ja kroomääred taas paigaldada, vöi 15'' valud.
- pagassile tiib (poja tungiv soov, ju on teismeliste "asi"), ikka see VFTS-i madal, mis mul kuuris vedeles.
- audio süsteemi pisut kohendada.
- auto üleni uuesti üle värvida.
- kontaktivaba süütesüsteem.

Re: 2107, Overspeed, 1985

Postitatud: 12 Okt 2019 10:10
Postitas overspeed
Soojenduskraani vahetus.
Toda kuulklapi versiooni Saarel muidugit endiselt ei müüda, Apsikost unustasin küsida.
Andes pojale öppimiseks Mota tehtud juhendi, sai klapp/kraan löpuks ka vahetatud ... pisut aitasin nöu- ja jöu-ga.
kraan 01.jpg
kraan 01.jpg (76.4 KiB) Vaadatud 10793 korda
kraan 02.jpg
kraan 02.jpg (68.31 KiB) Vaadatud 10793 korda